Het recept voor een stralende, witte staart. Wie o wie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Coentjuh

Re: Het recept voor een stralende, witte staart. Wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 08:46

* Schaamt zich heel erg en heeft zeker een half jaar z'n staart al niet gewassen * Dus die is al zo'n half jaar grijs ofzo ipv wit! Tsja vroeger had ik ze altijd keurig netjes er bij staan, nu zijn het vaak buitenspelende modderpoownies!

Sorry ben niet alle pagina's door geweest, maar dreft wil misschien wel helpen. Wel goed uitspoelen natuurlijk!

Lin1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 09:19

Ja je kunt de staart nu wel wassen,maar met lauw warm water zou ik dat nu doen,en dan wel niet meteen je paardje weer nat buiten zetten,maar gewoon terug op stal!!Als ze niet op stal staan en alleen maar buiten dan zou ik er niks aan wassen,wachten tot het beter weer is!!

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:02

Ik heb van de week toen het zonnetje lekker scheen en het zo'n 7 graden was de staart even gewassen. Ik heb alleen koud water dus ik heb het tot.de staartwortel gewassen en daarna meteen goed afgedroogd, ging prima.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 10:28

Ik ben al een paar dagen aan het wassen (fotoshoot vandaag, en ze was al laaaaang niet meer gewassen :o ), gaat best. Deken ophouden en alleen de strontvlekken en staart daaromheen doen. Niet buiten wassen, wel met warm water, goed afdrogen en daarna lekker in het stalletje parkeren.

Hier is de hele riedel al langsgeweest: Betadine, Badedas, Biotex, zilvershampoo, Cowboy Magic, groene zeep, soda, enzovoort....vooralsnog weinig resultaat op de strontvlekken -O- Zucht. Enige echte remedie is dus toch gewoon eens in de twee weken oid preventief wassen het jaar rond.

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:00

mijn pony staat 24/7 buiten en inloopstal, maar as zondag gaan we met de winterdessert trail meedoen alleen ze is zooo niet meer wit. En wassen kan dus niet. En ik heb niet zo'n vertrouwen in cm greenspot voor vieze vlekken, want dan moet ik haar ook helemaal daarmee doen want ze is echt bruin ipv wit en dat staat ook raar als ik met haar wegga zondag -O-

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:08

Dreumex gevonden op het werk hier, dus even een voorraadje inslaan en vanavond eens testen :)
Paardlief haar manen en staart moeten over anderhalve week spierwit zijn dus gaat nog wat worden!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:18

Tuurlijk kun je nu de staart wel wassen, die vriest er niet af ;)
Hoe zou het anders moeten met de mensen die met een lichtgekleurd paard/staart op wedstrijd gaan ;)

Vind het alleen voor mezelf vaak n koud klusje omdat t water ook in mn mouwen loopt :P

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:35

Nibbit schreef:
Tuurlijk kun je nu de staart wel wassen, die vriest er niet af ;)
Hoe zou het anders moeten met de mensen die met een lichtgekleurd paard/staart op wedstrijd gaan ;)

Vind het alleen voor mezelf vaak n koud klusje omdat t water ook in mn mouwen loopt :P

Nou veel hebben dan hun paard op stal staan en mijne staan 24/7 buiten. Maar als ik tot de staartwortel ga en niet verder maakt het niet uit toch?
Als ik goed afdroog met een handdoek

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 15:39

Als je de staart goed afdroogt moet het nu wel gewoon kunnen hoor :j

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 08:28

Gisteren de staart (tot net onder de staartwortel) al eens wat gewassen met lauw water,
ga het nu om de dag doen om het een beetje bij te houden.

Heb de staart daarna goed afgedroogd en paardlief nadien op stal gezet en deze ochtend zag ie nog mooi gelig ipv zwart :D

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:05

Ik vind het nu nog te koud om de staart te wassen, ook voor mezelf haha. Volgende week wordt het weer wat warmer, dus hoop dat ik het dan even kan doen. We hebben hier thuis de groene biotex staan dus daar ga ik het mee proberen, en daarna nog even antiklit erin van Cowboy Magic. Hoop dat het werkt, staart is nu al een tijdje niet gewassen of goed uitgeborsteld.

fla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 12:43

Ik was de staart van mijn schimmel altijd met zilversampoo van schwarzkopf. Werkt altijd goed.

Capri10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 20:47

Krijg zowaar zin om te poetsen,en het weer werkt komende week ook mee. :) ik gebruik overigens ook wel eens blondspray van de Hema als finishing touch.

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:13

Vanmiddag de normaal gesproken spierwitte staart van mijn schimmel gewassen. Gewoon met koud water, Sanicur en na het uitspoelen Equishine erin. Resultaat: stralend wit!

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 14:29

Ik laat de staart altijd weken in de vanish oxi action extra white.. staart wordt dan helaas niet spierwit.. :( thanks voor de garagezeep tip. Ga m zeker testen :-)

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 14:31

Hier gebruik ik altijd bio-tec voor de handwas (niet irriterend!) Staart blijft altijd enkele weken prachtig wit

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 14:35

Ben nu eigenlijk wel benieuwd wie de dreumex allemaal al heeft getest en naar het resultaat..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 08:39

Inderdaad xLeoniee: heeft iemand foto's??

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:25

Wat een handige tips komen er voorbij!
Heb de manen en staart van mijn haffie al een paar maanden niet gewassen, de manen zien er nog wel redelijk wit uit, de staart is helemaal zwart :+
Maar in de wintermaanden ben ik heel makkelijk, en vind ik 't niet erg dat ze er niet zo piekobello uitziet,maar zodra het weer wat warmer gaat worden en we meer op buitenrit gaan, mag ze er toch wel wat schoner uitzien haha :D
Meestal gebruik ik biotex, de groene , en laat ik dat in d'r manen en staart trekken,ongeveer 10 minuten, en daarna flink wat antiklit erin.Nou gebruikte in meestal die 'bekende' oranje spuitfles,maar ga vanmiddag cowboymagic halen, even kijken of dat wat langer werkt dan die ik eerder gebruikte.
Vanmiddag eerst de staart even doen, tot de staartwortel, want volgensmij is het nu te fris om de manen ook te gaan doen, komt wel als 't weer even wat warmer is....

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:03

Heeft iemand foto's na het wassen met Dreumex? Ik heb over 2 weken een fotoshoot en de staart van me pony is gewoon zwart! -O-
Helaas moest ik steeds met het mooie weer werken, dus hoop zo dat dit HET wonderspul is :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:01

als mijn merrie niet voor het weekend bevalt >;) ga ik dit weekend weer wassen. ik heb het nu al 2 keer gebruikt, prima spul!

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:04

Cowboy magic, shine in yellow out!

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:20

LisaLuna schreef:
Cowboy magic, shine in yellow out!

De yellow out gebruik ik idd ook. Maar ik gebruik hem niet als hoofdshampoo.. Dat werkt niet bij mij.. Maar als de staart verder al schoon is en als ik echt t gele eruit wil werkt ie wel. :) ;)

Petra_Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:24

Ik en ook benieuwd naar de resultaten van de Dreumex, nog nooit van gehoord.
Ik gebruik altijd cowboy magic, gaat ook redelijk goed...

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:55

vanmiddag staart van mijn schimmel gewassen. Eerst in een emmer met een biotex-sopje gewassen en daarna nog met groene zeep (mijn zilvershampoo was op). Ging prima, ziet er weer mooi schoon uit en is erg zacht geworden.
Helaas is de gelige gloed er niet uit, maar volgens mij gaat dit er ook nooit meer uit!