Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ViefJor schreef:Als je bij ons op stal komt moet je 2 maanden stalling vooruit betalen, om te laten zien dat je daadwerkelijk geld hebt om je paard of pony te stallen. (ik verzorgde daar eerst een paardje voordat ik daar me eigen pony stalde dus soms maken ze een uitzondering, ik hoefde maar 1 maand te betalen) En daarna is de regel: Na 2 maanden stallingsachterstand eraf. Zonder pardon op straat zetten. De staleigenaar heeft al een keer 2 paarden aan een lantaarnpaal buiten het terein gebonden
Ik volg dit even!
ViefJor schreef:Ja klopt, ik had het over het hoofd gezien! sorry haha
max66 schreef:toen de pony op MP werd gezet werd de staleigenaar direct helemaal platgebeld. Maandagochtend kwamen er mensen kijken, ze wilden hem hebben, gingen naar huis om de trailer te halen en weg was de pony!
Is dus heel snel gegaan.
Komt op mij idd over als een impulsaankoop. Zou verassing geweest zijn voor een bijna jarig achtjarig kind. De mensen hadden hun adres niet gegeven want ze stelden er geen prijs op dat we nog eens kwamen kijken?! Raar!
Ik vertrouw het ook niet helemaal dus. Misschien handelaren met een mooi praatje? Anyway, de pony is weg en voor mijn dochtertje is het geruststellend dat de pony bij een "8 jarig meisje" is. Ik laat het maar lekker zo!
max66 schreef:Melanie: het klopt dat de achterstand meer en meer oploopt, in dit geval was de achterstand vier maanden. De pony zou aan stalgeld over die maanden 600 euro opgeleverd hebben. Het is natuurlijk wel zo dat de daadwerkelijk kosten voor de pony (shet) geen 600 euro in die maanden geweest is.
Maar natuurlijk, het heeft de staleigenaar geld gekost, maar dat heeft hij nu met de verkoop er dubbel en dwars uit hoor. Hij heeft er geld aan overghouden al met al!