wat zouden jullie doen als pensionklant niet betaald?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:57

Wij hebben het ook meegemaakt. Achterstand van ruim 8 maanden, elke keer excuses en beloftes die niet werden nagekomen.
Wij hebben de mensen toen mede gedeeld dat ze hem OF nu per direct op moesten halen OF dat wij hem zouden afvoeren naar de slager.
Geld kregen we toch al niet meer, dat was duidelijk. Ze hadden het gewoon echt niet.
Paardje was ook nog eens slecht gezond en uiteindelijk heeft een vriendin van de eigenaar het paard opgehaald en naar Nijkerk gebracht.
Hoe langer zo'n beest blijft staan, hoe meer het geld oploopt. Soms moet je kiezen om het verlies te nemen, maar wel het probleem op te ruimen. Jammer voor de pony, maar mensen gaan er vaak vanuit dat de staleigenaar toch niets doet.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 20:59

@stef: voor hem is het handel, begrijpelijk, maar voor mijn dochtertje was het haar lieveling, haar knuffel die ze 1,5 jaar heeft verzorgd.
Het getuigd imo van weinig invoelingsvermogen van de staleigenaar om niets te laten weten, zeker gezien onze "relatie" , die heel persoonlijk is.....

max66

Re: wat zouden jullie doen als pensionklant niet betaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 21:03

Melanie: het klopt dat de achterstand meer en meer oploopt, in dit geval was de achterstand vier maanden. De pony zou aan stalgeld over die maanden 600 euro opgeleverd hebben. Het is natuurlijk wel zo dat de daadwerkelijk kosten voor de pony (shet) geen 600 euro in die maanden geweest is.

Maar natuurlijk, het heeft de staleigenaar geld gekost, maar dat heeft hij nu met de verkoop er dubbel en dwars uit hoor. Hij heeft er geld aan overghouden al met al!

hertogaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:09

max 66 wat denkt u dat een schet vandaag de dag opbrengt?

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 21:14

600 euro

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:00

Dan heb je wel een hele goede shet met goede papieren want volgens mij brengen die dat echt niet op

123Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:07

Ik zou een slot op de stal doen zodat hij zijn paard niet mee kan nemen en maatregelen nemen met hem als hij niet betaalt, dan .......

Shetten kosten zoiets €300,00
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 30-01-13 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

hertogaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:12

max 66 blijft echt heel verdrietig voor je dochter, maar als de stal houder 600 e !!!! voor die schet heeft kunnen vangen dan begrijp ik het direct.
ik had dan ook geen seconde getwijfeld en hem direct meegeven, voor dat de koper zich kan bedenken.

hoop dat je kleine meid snel een ander maatje vind

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:33

123Simone schreef:
Ik zou een slot op de stal doen zodat hij zijn paard niet mee kan nemen en maatregelen nemen met hem als hij niet betaalt, dan .......

En toen kwam er brand op stal.. Dag pony..

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:35

of 25 euro

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 23:00

ik had ook niet verwacht dat er zoveel animo zou zijn voor de pony. Op de paardenmarkt worden ze haast weggegeven!
Het is geen bijzondere pony, geen bijzondere afstamming. Wel is het een grote shet (1.12) en een superbrave kinderpony. Is braaf, schopt/slaat/bijt niet, kan een leuk sprongetje maken. Is geduldig, braaf en houdt van aandacht en getut. Echt een ideale knuffel/kinderpony dus. Ze zijn kennelijk zeldzaam! Al zijn spulletjes zijn ook meegegaan.
De staleigenaar is werkelijk platgebeld door belangstellenden. Ze hebben hem dus aan de eerste de beste voor de vraagprijs verkocht. Staleigenaar zei nog: "ik had er wel vijf kunnen verkopen als ik ze had gehad"!

Ongeloofelijk toch?

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:25

Ja echt ongelooflijk ik heb ook een grote shet maar dat is echt geen kinderpony staan ze volgens mij ook wel om bekend te eigenwijs ze is wel lief hoor maar als er een kind op haar zit gaat ze gewoon gras eten en is daar ook niet meer bij weg te krijgen

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:13

Het blijft jammer voor je dochtertje, maar ik snap de staleigenaar ook wel.
Had je hem nu maar hier neer gezet, dan wist je nog waar hij terecht was gekomen:)

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:18

Als je bij ons op stal komt moet je 2 maanden stalling vooruit betalen, om te laten zien dat je daadwerkelijk geld hebt om je paard of pony te stallen. (ik verzorgde daar eerst een paardje voordat ik daar me eigen pony stalde dus soms maken ze een uitzondering, ik hoefde maar 1 maand te betalen) En daarna is de regel: Na 2 maanden stallingsachterstand eraf. Zonder pardon op straat zetten. De staleigenaar heeft al een keer 2 paarden aan een lantaarnpaal buiten het terein gebonden :+

Ik volg dit even!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 13:29

ViefJor schreef:
Als je bij ons op stal komt moet je 2 maanden stalling vooruit betalen, om te laten zien dat je daadwerkelijk geld hebt om je paard of pony te stallen. (ik verzorgde daar eerst een paardje voordat ik daar me eigen pony stalde dus soms maken ze een uitzondering, ik hoefde maar 1 maand te betalen) En daarna is de regel: Na 2 maanden stallingsachterstand eraf. Zonder pardon op straat zetten. De staleigenaar heeft al een keer 2 paarden aan een lantaarnpaal buiten het terein gebonden :+

Ik volg dit even!

Wat ga je volgen dan? Volgens mij komt er niet zo veel meer...

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:01

Ja klopt, ik had het over het hoofd gezien! sorry haha

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:31

ViefJor schreef:
Ja klopt, ik had het over het hoofd gezien! sorry haha

:D Kan gebeuren.

Wel link dat je stalhouder de paarden buiten het terrein aan een paal bindt. Blijft een moeilijke kwestie als pensionners niet betalen, maar paard zo vastbinden is best link.
Zelf zou ik het nooit over m'n hart kunnen verkrijgen om het paard van het terrein te zetten, 't is dan ook maar beter dat ik nooit zou beginnen aan pensionners.

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:35

Ja klopt, maar zo is hij ook helemaal niet, toen stond ik nog in Den Haag met mijn paard. Nu in Rotterdam :)
Die mensen mochten al eigenlijk niet terugkomen op stal (mede wegens wanbetalen) maar had ze toch nog een kans gegeven omdat de stal waar ze stonder falliet was gegaan..

(Niet dus, daar waren ze ook van af getrapt!)

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 15:20

ik kan me niet voorstellen dat een pensioneigenaar de paarden van wanbetalers ECHT buiten aan een paal binden. Voor een paar uurtjes misschien, maar toch niet voor dagen!
Onze staleigenaar had besloten de pony de wei op te gooien om zo het minst onkosten aan het beest te hebben, je laat een paard toch niet verkommeren?

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:23

Die mensen kwamen elke dag om een vast tijdstip, met de mooie woorden ja komt goed, komt goed, morgen heb ik mijn geld. 10 minuuten voordat zij zouden komen had hij de paarden aan de paal gezet, en was er bij blijven staan tot de mensen er waren.

Je hebt mij ook nooit horen zeggen voor dagen noch aan hun lot over gelaten :)

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 15:42

ooooo, ik dacht al!

Die eigenaar van die pony bij ons op stal die kwamen gewoon nooit. Zelfs niet als ze (telefonisch) een afspraak hadden gemaakt...

Pony is nu weg dus, verkocht!
Laatst bijgewerkt door max66 op 31-01-13 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:43

dan zou ik er namelijk ook niet zo luchtig over praten! :+

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:03

max66 schreef:
toen de pony op MP werd gezet werd de staleigenaar direct helemaal platgebeld. Maandagochtend kwamen er mensen kijken, ze wilden hem hebben, gingen naar huis om de trailer te halen en weg was de pony!
Is dus heel snel gegaan.
Komt op mij idd over als een impulsaankoop. Zou verassing geweest zijn voor een bijna jarig achtjarig kind. De mensen hadden hun adres niet gegeven want ze stelden er geen prijs op dat we nog eens kwamen kijken?! Raar!
Ik vertrouw het ook niet helemaal dus. Misschien handelaren met een mooi praatje? Anyway, de pony is weg en voor mijn dochtertje is het geruststellend dat de pony bij een "8 jarig meisje" is. Ik laat het maar lekker zo!

Oh Max. Wat naar voor je dochtertje. Ik vind dat wel een rare gang van zaken hoor. Jij was toch altijd heel blij met je staleigenaar ? Blijkbaar heeft hij ook een wat mindere kant.
Ik hoop erg voor je dat je de pony nog kunt achterhalen.
Hetzelfde is bij ons op stal gebeurd en dat meisje heeft het er nog vaak over. Meisjes harten blijven erg kwetsbaar. Hoe reageerde de staleigenaar ?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:14

Goede kinderponys zijn goud waard :j

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:34

max66 schreef:
Melanie: het klopt dat de achterstand meer en meer oploopt, in dit geval was de achterstand vier maanden. De pony zou aan stalgeld over die maanden 600 euro opgeleverd hebben. Het is natuurlijk wel zo dat de daadwerkelijk kosten voor de pony (shet) geen 600 euro in die maanden geweest is.

Maar natuurlijk, het heeft de staleigenaar geld gekost, maar dat heeft hij nu met de verkoop er dubbel en dwars uit hoor. Hij heeft er geld aan overghouden al met al!

En dan hebben we het niet over de stress en hoe het ook af had kunnen lopen, dat krijgt hij er gratis bij...

Ik vind het helemaal niet gek dat die mensen geen prijs stellen op het bekend maken van hun adres. Dan had ze misschien wel of jullie, of de vorige eigenaar op de stoep gehad. De meerwaarde daarvan is?

Je hebt 1,5 jaar van een super kinderpony gebruik mogen maken, en er blijkbaar zelfs gebruik van mogen maken toen hij de stalhouder geld kostte... Dat is toch super van die man? Als je wat te zeggen wil hebben over een pony en niet wil dat je dochter gekwetst word moet je er zelf een kopen, anders blij zijn met 1,5 jaar een gratis pony gehad hebben :)