Hoeveel stalgeld en waarvan doe je het?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:17

Ook al heb je een goed inkomen, tegenwoordig kun je van 1 inkomen echt niet meer zo makkelijk zonder eigen vermogen een huis kopen en de maandlasten zijn ook nog hoger omdat je nu echt moet aflossen. Wij hadden het veel makkelijker, met een beleggingshypotheek, aflossingsvrij tot einde looptijd en ook wij konden het net niet redden op 1 inkomen, mijn stufi moest er bij :P. We hielden genoeg over per maand, was namelijk goedkoper dan huren, maar de regels nu zijn gewoon strenger. (en inmiddels is het 12 jaar later en wonen we al 6 jaar ergens anders met paarden aan huis)

dendola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:44

Chabke schreef:
kijenta schreef:
Ik betaal 205euro voor een paddock met loopstal op een pensionstal met binnen-en buitenbak, weidegang, wasplaats, stapmolen. Daar zit enkel hooi bij, krachtvoer koop ik zelf en mest ruimen moet ik ook zelf doen. Ik heb een goedbetaalde vaste job dus dat is ok, maar als single kan ik me door mijn paard geen eigen woning betalen (ik huur), maar dat is een bewuste keuze.

Sorry maar waarom zoek je dan.niet iets goedkopers?
Als je niet eens kunt sparen voor huisje
Terwijl je goed betaalde baan hebt
Ik werk zeer weinig uren bij.postNL
En kan.me paard makkelijk betalen
Heb zelfs stalling met binnenbak
Dus vind dat je zegt dat dat keuze is beetje raar
Als je voor 205 nog alles zelf moet doen moet he echt X na denken om te verhuizen
Naar andere stal lijkt mij
Maar dat is mijn.mening

Als ze hier zelf tevreden mee is, waarom zou je dan je paard verhuizen?

Zie als single maar eens een hypotheek te krijgen, daarbij hoef je je in mijn ogen niet rauwig om te zijn om een huurhuis te hebben ipv een koophuis. Als ik zie wat ons huis gedaald is in waarde, dan had ik nog liever blijven huren

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:08

Chabke schreef:
kijenta schreef:
Ik betaal 205euro voor een paddock met loopstal op een pensionstal met binnen-en buitenbak, weidegang, wasplaats, stapmolen. Daar zit enkel hooi bij, krachtvoer koop ik zelf en mest ruimen moet ik ook zelf doen. Ik heb een goedbetaalde vaste job dus dat is ok, maar als single kan ik me door mijn paard geen eigen woning betalen (ik huur), maar dat is een bewuste keuze.

Sorry maar waarom zoek je dan.niet iets goedkopers?
Als je niet eens kunt sparen voor huisje
Terwijl je goed betaalde baan hebt
Ik werk zeer weinig uren bij.postNL
En kan.me paard makkelijk betalen
Heb zelfs stalling met binnenbak
Dus vind dat je zegt dat dat keuze is beetje raar
Als je voor 205 nog alles zelf moet doen moet he echt X na denken om te verhuizen
Naar andere stal lijkt mij
Maar dat is mijn.mening

hier in de buurt kan je sowieso geen stal vinden voor 205euro, ik betaal 225euro en moet alles zelf doen en dat is ong het goedkoopste wat je hier kan vinden, als je hier een stal wilt dat alles voor je gedaan word betaal je eerder rond de 400euro.
dus 205 euro is zo gek nog niet.

DatBenIkNou

Re: Hoeveel stalgeld en waarvan doe je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:11

Dat was ook mijn gedachte! Hier kan je zoiets echt niet vinden voor dat bedrag hoor, laat staan voor nog minder.

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:25

Ik betaal 140 euro per maand dit is inclusief
ontwormen, bekappen, als ze binnen staat een nacht ook inclusief uitmesten en stro onbeperkt ruwvoer, inclusief krachtvoer.
Paardje staat eigenlijk 24/7 buiten hele jaar door zolang het land het toe laat en nu met dit hele natte weer staat ze snachts wel binnen zodat ze ook lekker droog kan liggen + ze wordt voor 100% verzorgd :j

Ze staat wel heel ver weg van mij maar ze is nog jong (word in mei 2) en is ziek geweest en die kosten zijn erg opgelopen dus heb ik haar verhuist 150 km verderop zodat ik zelf hard aan het werk kan en aan mijn eigen gezondheid kan werken.

Paard staat in een gemengd leeftijden groepje en heeft het heerlijk naar haar zin ik krijg regelmatig foto's toegestuurd en probeer zoveel mogelijk op bezoek te gaan.

Hier in het Gooi waar ze eerst stond was ik 145 kwijt inclusief ruwvoer was 24/7 weidegang was een buitenbak aanwezig mooie uitrij mogelijkheden. Verder moest ik alles zelf betalen en doen voeren moest ook zelf maar omdat ze in een kudde stond werd deze taak verdeeld over 7 mensen :)

Roomsx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:36

mijn oude pony stond op een stal waar je 150 euro moest betalen,
toen de stallen volzaten kwam er nog een shet bij en toen deelden ze de stal (grote stallen).
dus toen nog maar 70 euro.

daar was een buitenbak, overdag altijd naar buiten en zomers weidegang, voeren en stro en hooi.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 12:45

paardjes staan aan huis zelf bij mij
betaal per paard 50 euro p/m.

1 paard sta bij oude eigenaar ( ook aan huis) , ook 50 euro

dus 150 euro p/m voor 3 paardjes.

en heb ter beschikking:
* poetsplaats
* stal van 4 x 4,5 ( jaarling van 1m62)
* stal van 2,5 op 3 ( voor mini)
* lange tuinslang ;p
* bos op 5 min wandelastand en héél veel ruiterpaadjes bij elke straat dat je tegenkomt.

verder op 15 min stappen
heb ik een cross weide ,springpiste en dressuurpiste + longeerpiste
ter beschikking helemaal gratis , bij een vriendin.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 01:46

€60,- per maand bij het lokale boertje. Wei, hooi,stro (paard vreet het op dus regel zelf zaagsel, gratis, neemt mn pa mee van zn werk :) ) en niet te vergeten, stalling. Heb geen rijbak, maar wel een mooi bouwterrein in de buurt met een mooi graslaagje erop waar ik m'n oefeningen kan doen. En vele mogelijkheden tot uitrijden. Ruiterpaden op een kleine 10 minuten stappen en het bos is een uurtje weg.

Moet wel alles zelf doen -O- Normaal geen probleem, maar nu ik samen met paardlief een flinke koprol heb gemaakt en eigenlijk met het pootje omhoog moet is het toch iets lastiger :+
Nog een nadeel is dat ik er in mijn eentje sta en paardlief dan geen gezelschap heeft afgezien van koeien en een herdershond }:0 Mag er ook geen tweede paardje bij.

In totaal kom ik met (elke maand) spaarcentjes voor de dierenarts, hoefsmid en krachtvoer uit op zo'n €110 per maand. Heb ik het toch wel goed voor elkaar _/-\o_

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 02:01

230 per maand voor 1 paard 200 meter afstand een mega bos 500 meter strand,
mega buitenbak altijd berijdbaar, paarden komen hele dagen buiten en worden binne gezet, krijgen ruwvoer en krachtvoer, in de winter winterpenen erbij , longeercirkel , enkel het uitmesten zelf doen maar dat is geen probleem.
kleinschallig waardoor heel goed te doen, voor echt de bizarre weers omstandigheden hebben we een kleine binnenpaddock toch even de beentjes strekken

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:24

Sparky10 schreef:
mega buitenbak altijd berijdbaar, paarden komen hele dagen buiten en worden binne gezet, krijgen ruwvoer en krachtvoer, in de winter winterpenen erbij , longeercirkel , enkel het uitmesten zelf doen maar dat is geen probleem.
kleinschallig waardoor heel goed te doen, voor echt de bizarre weers omstandigheden hebben we een kleine binnenpaddock toch even de beentjes strekken

Klinkt heel goed :) . Al ben ik bang dat als ik die kant op zou willen, dat ik het verschil met mijn stalling dubbel en dwars kwijt ben aan de extra reiskosten :(

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:39

185 per jaar. Is een land van ong 40 bij 80.
We moeten alles zelf doen. Hokje hebben we ook zelf gebouwd.
Is hard werken maar wel een mooi en goedkoop plekje :)

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:50

Van april t/m november betaal ik 50 euro in de maand. Dat is alleen een wei maar meer heb ik in de zomer ook niet nodig. Vanaf december t/m begin april betaal ik 300 euro voor stalling, er wordt dan gevoerd, stal uitgemest er zijn 3 bakken aanwezig en je mag elke dag een groepsles rijden. Als ze op de wei staat lukt het makkelijk maar in de winter lukt het net. Ik spaar dan het geld dat ik overhoud in de zomer en werk in de vakantie heel veel en dan red ik het gelukkig wel!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 10:53

Heb sinds kort de paarden aan huis, ga eens uitrekenen wat ik dan kwijt ben, heb ik eigenlijk nog niet gedaan, maar wordt er nu wel nieuwsgierig naar nu ik bedragen heb gezien van anderen die ze aan huis hebben staan.
Voorheen in pension en dan was ik € 400 per maand kwijt voor 2 paarden, moest dan wel zelf mesten.
Ik werk volledig, mijn man ook.

Kyana18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 11:02

Ik betaal 150 euro in de maand. En daar zit bij:

* binnen en buiten zetten
* voeren
* mesten
* buitenbak 20*60
* grote paddock
* krachtvoer
* ruwvoer
* water

Ik heb 2 baantjes; de ochtendkrant en dat verdiend ong. 200 euro in de maand en ik werk in het weekend in een hotel en daar verdien ik ong. 100 euro per maand in de wintermaanden, zomermaanden zal dit meer zijn.
Ik gebruik ook nog mijn studiefinanciering en dat is 390 euro per maand.

Mindypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 21:53

Nu mijn verzorgshet van mij is betaal ik 25 euro pm *\o/* bij een boer _/-\o_

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:48

martine0503 schreef:
Sparky10 schreef:

Klinkt heel goed :) . Al ben ik bang dat als ik die kant op zou willen, dat ik het verschil met mijn stalling dubbel en dwars kwijt ben aan de extra reiskosten :(

ok, je kan altijd komen kijken he :)

Jolene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:54

Ik betaal 100 per maand voor een NMPRS en een pony op een weiland met schuilstal. Er is geen licht, elektriciteit of stromend water maar wel ruimte en dat is wat mn paardjes graag willen :D Ik red het wel met mn salaris maar omdat ik ook nog 2 katten en 9 konijnen heb gaat mn grootste salaris op aan mn beestenboel :j

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:03

€80,- excl. Ongeveer €120 incl hooi, stro en muesli voor een shetlander. Ze is dan wel niet groot, maar wel helemaal van mij :) ik doe t van mijn stufi en mijn vriend helpt met dse noidge kosten als ik een keer tekort kom, maar tot nu gaat het mij al een jaar prima af!:)

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 13:16

Wat een verschillende prijzen zeg! De Randstad is denk ik toch wel het duurste, terwijl je daar vaak de minste buitenrijmogelijkheden hebt, tenminste hier in de omgeving van Zwijndrecht. Geen bos of strand in ieder geval.

esshire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:07

Ik heb de paarden aan huis dus stalgeld heb ik geen last van. Daarentegen heb ik een vrij groot huis met weiland en opstallen dus wellicht zal mijn hypotheek hoger zijn dan van iemand in bijvoorbeeld een rijtjeswoning(hoeft niet per se natuurlijk) Man en ik werken beide fulltime en kunnen het betalen.

xxcherylx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:17

Bij mij:

€ 240,- Per Maand

Bij deze prijzen zit inbegrepen:
- Het gebruik van binnen- en buitenbak
- 2x daags hooi/kuil
- 2x daags bix (hoeveelheid naar behoefte)
- Wormenkuur
- Paarden buiten zetten en binnen halen
zowel in de winter in de paddock als zomers op het land
- Een kastje voor zadel, hoofdstel en poetsspullen
- Keuze uit binnen of buiten box zonder meerprijs
- Een baal vlas in de week
- Plek voor een trailer

En staat op een gezelige pensiostal

JUSTXME1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:24

Ik heb het gevoel als ik de prijzen hier zo lees dat ik vrij veel betaal. Ik betaal 250 euro per maand en hier is bij inbegrepen:
-24/7 Weigegang (+- 1.5 ha), in de winter zijn de grote weides agfesloten
-schuilstallen waar vlas inligt
-een piste van 15 x 35 ongeveer die al van Oktober niet berijdbaar is (te nat/diep)
-'smorgens en 'savonds wordt er gevoerd, ik hoef niets zelf te doen
-manege met volledige binnen en buitenaccomodatie op wandelafstand (5euro per keer) hier ga ik ong 2x per week rijden dus dat maakt zeker in de winter al minstens 40 Euro extra per maand..

Voorderest heel lieve mensen waar ik alles aan kan vragen, ze zorgen ook mee voor mijn paard moest ik er niet zijn.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:27

Ik betaal 300 euro voor een 3 x 3 stal inclusief mesten, hooi, stro en krachtvoer.
Ik heb de beschikking over 2 binnenhallen van 30 x 40 en 30 x 60. Een buitenbak van 20 x 60, 5 paddocks en een longeerpaddock. Ik huur een privelandje voor het hele seizoen van 200 euro per jaar. Er kan altijd in 1 bak gereden worden, andere binnenbak wordt soms voor lessen gebruikt

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:30

Mijn welshje staat bij mijn ouders, kost me niks.
Mijn haflinger staat op dit moment op een kleine pensionstalling.
Ze worden s'morgens buitengezet, in het land, en tegen de avond weer naar binnen.
We betalen per maand 250 euro.
Er is een buitenbak aanwezig, en stro en hooi zit bij de prijs in, en voor 25 euro extra mest de staleigenaar de stal uit,maar dat doe ik dus zelf,maar mocht je een keertje niet kunnen komen ivm ziekte oid dan mest de staleigenaar je stal ook zo wel 's uit, zonder extra te vragen , of doet een andere pensionklant even voor je :j
We zijn reuze tevreden over deze stalling , erg leuke eigenaren, en een leuk groepje meiden die er hun paard hebben staan :j
Vanaf het voorjaar komt m'n haffie weer in het land te staan bij mijn ouders(kost me niks)en zo kan ik weer sparen voor de stalling voor de wintermaanden :D
Maar m'n vriend en ik zijn nu op zoek naar een koopwoning, waar voldoende ruimte is om een paddock oid te maken, waar mijn haf dan in de wintermaanden mooi bij huis kan komen te staan, maar in de zomermaanden wel weer bij mijn ouders of ergens elders in het land vlakbij ons huis dan :D
Mijn vriend heeft een vaste baan en werkt 40 uur in de week( soms nog meer) en ikzelf heb een baan met vast contract ,maar meestal halve dagen.
Laatst bijgewerkt door Durante op 06-02-13 19:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 19:32

Mijn paard staat half pension. Alles bij elkaar (stro, brok, les, trailerstalling, hoefsmid, Da/Tandarts, spullen) betaal ik 350,00 denk ik.

Qua loon hoef ik daar niet krom voor te liggen, maar als je een koophuis hebt, twee auto's een huis vol dieren en een druk sociaal leven is het wel een kwestie van keuzes maken