Spoed wit paard totaal niet meer schoon te krijgen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

a3ana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:21

Hoi allemaal,

Jarenlang heb ik gezocht naar het ultieme 'middeltje' om de witte benen van mijn (wijlen) merrie ook echt wit te krijgen, alleen nooit hét 'middeltje' gevonden.

Sinds kort heb ik een appaloosa (overwegend wit) en weer het ene na het andere geprobeerd te hebben; heb ik het nu gevonden: dé Vlekkenspons.
Géén shampoo's meer nodig, géén chemicaliën, alleen een emmer met water (kan ook met koud water!) en dé Vlekkenspons.
Enkele zachte vegen of licht wrijven met dé Vlekkenspons en de vlek ik gegarandeerd weg!

Klinkt bijna te mooi om waar te zijn hè? Dat dacht ik ook, geprobeerd..... en..... het werkt echt.
Voor zowel mest-, urine, en grasvlekken!

Ik wou dat ik het jaaaaaaren eerder ontdekt had. In een hand-omdraai het wit écht wit, dus ook heel handig om mee te nemen op wedstrijd!

Een aantal stalgenootjes hebben ook witte paarden en/of een schimmel, ook zij zijn heeeeel erg blij met deze ontdekking.

Voor wie hier meer van wil weten, stuur me even een pb en desgewenst kan ik op korte termijn nog wat foto's plaatsen......

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:26

Aangezien mijn bijna witte schimmel zich op de nieuwe stal opeens omgetoverd heeft tot mestmonster (was eerst heel schoon in zijn stal) ben ik wel heeeel benieuwd naar die vlekkenspons. :)

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:28

Babyshampoo en biotex werkt hier behoorlijk goed!

tabaflab

Re: Spoed wit paard totaal niet meer schoon te krijgen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:32

uhm, gewoon paard bruin verven?? :P Is die vlekkenspons een gewone spons??

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:35

Wij gebruiken altijd of biotex of vanish werkt echt heel goed. Bovedien is biotex een biologisch produkt en totaal niet schadelijk. Die spons ben ik ook beniewd!

a3ana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:36

Paard bruin verven is een optie, maar hoogst waarschijnlijk niet bij iedereen gewenst, hahaha.
en wanneer het een 'gewone spons' was geweest was geweest, had geen van ons hier nu een probleem met het wit krijgen van ons paard denk ik.

Ik zal morgen, zodra mijn 'smeerkees' uit het land komt, wel even wat foto's maken.......
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 13-05-13 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:44

Zo haal ik die van mij geregeld uit het land.. Maar, 10x liever dit en laten drogen dan de lelijke mestvlekken die er nu op regelmatig op zitten. :=
Afbeelding

Lienepien3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:09

Wij gebruiken silver shampoo van de kruitvat kost 2,50 ongeveer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:14

Ik heb vorige keer uit haast de jumbo shampoo voor kleine prinsesjes gebruikt _O-
Werkt ook top :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:15

Moest even 2x kijken of hij wel echt wit was :').
Ben ik blij met mn altijd witte schimmel <3! Op een 1 of andere manier is ze altijd wel wit te krijgen, en ik was nooit :+.

PsymaliPKA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:21

Jeetje, wat een viespeuk zeg :P Dan ben ik blij met mijn bruintje!

Als er echt niets meer werkt, dan zit er natuurlijk niets anders op dan hem in de bleek te gooien of hem te verven met grijs/witte haarverf :+

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:27

Lara_Silver schreef:
Zo haal ik die van mij geregeld uit het land.. Maar, 10x liever dit en laten drogen dan de lelijke mestvlekken die er nu op regelmatig op zitten. :=
[ Afbeelding ]

Je hebt wel een probleempje als je wil rijden en hij is zo :+

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 21:31

Lara_Silver schreef:
[ Afbeelding ]

Omg. dacht dat mijn paard erg was!

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:34

Uhm voor mensen die een roze paard willen, kun je ook gewoon je paard in de wasmachine met een rode sok ook leuk.

a3ana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 23:14

Mijn excuus, het plaatsen van de foto's wil niet echt lukken.....

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 23:17

tabaflab schreef:
Uhm voor mensen die een roze paard willen, kun je ook gewoon je paard in de wasmachine met een rode sok ook leuk.

Of een paard nat onder een rood dek zetten, waardoor hij vervolgens zuurstokroze kleurt.
(echt gebeurt... de ruiter heeft aardig moeten poetsen om het paard weer wit te krijgen :))

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 23:19

ik gebruik voor mijn bonte op de witte plekken

melk meisje bij de action heel goedkoop en werkt super eerst de plek nat maken en zo veel mogelijk eerst met een borstel doen, dan doe ik shampoo op de borstel flink er over heen gaan en afspoelen.. en mijn paard is weer wit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:00

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:40

Anders scheer je hem toch nog een x als het beter weer word? Schimmels glanzen toch nauwelijks in de zon! (ofja ze glanzen wel, maar je ziet het niet :P )

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:43

a3ana schreef:
Hoi allemaal,

Jarenlang heb ik gezocht naar het ultieme 'middeltje' om de witte benen van mijn (wijlen) merrie ook echt wit te krijgen, alleen nooit hét 'middeltje' gevonden.

Sinds kort heb ik een appaloosa (overwegend wit) en weer het ene na het andere geprobeerd te hebben; heb ik het nu gevonden: dé Vlekkenspons.
Géén shampoo's meer nodig, géén chemicaliën, alleen een emmer met water (kan ook met koud water!) en dé Vlekkenspons.
Enkele zachte vegen of licht wrijven met dé Vlekkenspons en de vlek ik gegarandeerd weg!

Klinkt bijna te mooi om waar te zijn hè? Dat dacht ik ook, geprobeerd..... en..... het werkt echt.
Voor zowel mest-, urine, en grasvlekken!

Ik wou dat ik het jaaaaaaren eerder ontdekt had. In een hand-omdraai het wit écht wit, dus ook heel handig om mee te nemen op wedstrijd!

Een aantal stalgenootjes hebben ook witte paarden en/of een schimmel, ook zij zijn heeeeel erg blij met deze ontdekking.

Voor wie hier meer van wil weten, stuur me even een pb en desgewenst kan ik op korte termijn nog wat foto's plaatsen......

Waar kan je die kopen? Via google kwam ik niks tegen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:46

Afbeelding

Werk op een stoeterij waar in het zomerseizoen we geregeld de +-10 witte paarden straaaalend wit moeten krijgen, en dit spul werkt super. Eerst met een verdunde versie wassen, en later nog eens de vlekken met het spul onverdund behandelen. Niet té lang laten intrekken, worden ze paars ;) Geen paard wat hier niet wit mee geworden is hoor :P En pluspuntje, het is gemaaaakt voor paarden.... geregeld op bokt komen hier adviezen langs met middeltjes (bleek, chloor, op de huid van je paard :? ) die ik niet op mijn leasemerrie zou willen smeren hoor..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:56

Heb niet het hele topic gelezen dus misschien al genoemd maar talkpoeder. En dan niet van dat babyspul maar die je koopt als zo'n blok.

Eerst de ruwe prut goed eraf poeten en dan goed met dat blok over die plek heen schrobben.
Daarna talk wegpoetsen.

En inderdaad....sachimmeltje helemaal scheren.

En hem voor een wedstrijd in een takel hangen opdat ie niet gaat liggen.... :+

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:22

Bedoel je niet een kalkblok, zo'n ding voor vogels?

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:23

Ik heb het zelfde probleem als TS. Ik heb dan wel een bonte, maar met veel wit, wat eigenlijk vaak crème/bruin is. Ook mijn paard slaapt op haar stalmatten in d'r poep en plas. En ook ik kan niet anders (longemfyseem).

Ik was d'r bijna nooit maar als ik dat doe, doe ik de vlekken met CM Yellow Out en de schone gedeeltes met gewone paardenshampoo. En dit herhaal ik 2x.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 10:27

paardjes123 schreef:
Bedoel je niet een kalkblok, zo'n ding voor vogels?

Nee, geen idee. Dacht altijd dat ehet een talkpoederblok was.....