riagr schreef:Er gaan hier 2 dingen door elkaar lopen. De post van TS, en een reactie van biancalaylo die zegt dat je best een paard van veulen af aan binnen kan houden , dat zou dan niet erg zijn omdat het paard niet beter weet. Ik hoop heel erg dat biancalaylo geen eigen paard heeft, en níet een dusdanige positie in de paardenwereld heeft dat mensen naar haar luisteren, want beste biancalaylo: feit dat iets KAN, en door mensen ook gedaan wordt, maakt het nog niet GOED. ( en dit is dan mijn aardige reactie, want ik vind het gewoon beschamend erg wat je zegt eigenlijk...)
Maar goed: laten we het houden op de post van TS en TS niet afrekenen op wat biancalaylo zegt.
En beste TS: ook bij extreme weersomstandigheden is het, hoe lastig misschien ook, tóch beter als je paarden zo'n 8 uur per dag buiten staan( minimaal ,want dat is toch altijd nog 16 (!!) uur op stal...)
En zéker als je een bak hebt, en dus gewoon de mogelijkheid om je paarden buiten te hebben. Gewoon DOEN ( en even extra investeren in het opruimen van geknoeid hooi. Dat is even werk, maar weegt imo niet op tegen het (gezondheids)voordeel voor je paarden)
ik heb niet gezegt dat je een veulen binnen kan houden ik zeg dat het wel gebeurt. en ik heb gelukkig wel een eigen paardje:) die overdag heeeerlijk buiten loopt en in de zomer dag en nacht;) en dat je zo negatief over mij denkt, bewijs maar weer dat je mij niet kent. dus geen oordeel kan trekken. IK zou nooit een paard binnen houden, IK ZEG ALLEEN dat het gedaan wordt.