Eigenlijk zou het veel handiger zijn als ik minder zou weten, dan had ik er minder last van dat m'n paard ergens last van heeft en kon ik 'm gewoon een lompe k*tbok vinden als hij aangeeft dat er wat is

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
liljebo schreef:Koper schreef:Hoe kan het nou dat we ons zo laten piepelen met z'n allen, da's toch raar?
Ik denk dat er handig gebruik (of misbruik) wordt genaakt van het feit dat Nederland nu eenmaal een beperkt oppervlakte heeft en heel veel mensen, waarvan een deel met paarden. (Nederland is in oppervlak 1/13e van Zweden, maar heeft wel twee keer zoveel inwoners.)
De keuze is niet altijd even ruim en dat geeft pensionhouders nogal eens een machtspositie.
Fijn dat zoveel mensen je willen helpen. Ik hoop dat je snel tot een bevredigende oplossing komt.
knollentuin schreef:nee, maar dat is ook niet jouw zorg , en ook niet de hare, jij hebt een stalling gekozen met voorwaardes naar jouw zin, toendertijd deze,dat is weggenomen dus is het niet meer naar jouw zin en voldoet het niet meer aan jouw eisen, daar betaal je wel voor,dus gaat er iets verkeerd. stel het maar eens andersom, jij wil dat jouw paard 3x zoveel voer krijgt en meer plek dan een ander paard en voorheen... wedden dat jij meteen mag bijbetalen?
Cambiar schreef:Dat vind ik dus een regelrechte misdrijf, bedriegen van de eigenaar die moet zwijgen voor de lieve vrede
Cambiar schreef:Waarom stellen ze geen wetten op voor instantie's die geld verdienen aan paarden houden? Als je paarden geen diervriendelijk leven kan bieden, moet je er ook geen geld willen uitkloppen. Dat vind ik dus een regelrechte misdrijf, bedriegen van de eigenaar die moet zwijgen voor de lieve vrede plus nog eens zorgen dat dier geen paardwaardig leven krijgt ...
russel schreef:Cambiar schreef:Waarom stellen ze geen wetten op voor instantie's die geld verdienen aan paarden houden? Als je paarden geen diervriendelijk leven kan bieden, moet je er ook geen geld willen uitkloppen. Dat vind ik dus een regelrechte misdrijf, bedriegen van de eigenaar die moet zwijgen voor de lieve vrede plus nog eens zorgen dat dier geen paardwaardig leven krijgt ...
Daar kies je toch zelf voor als eigenaar? Als na gesprek er niets veranderd ben je als eigenaar verplicht de leefsituatie te verbeteren...als de amper stallen klanten krijgen, dan werk je dat zelf in de hand....ook als je uitgangspunt al van het minima uit gaat...zowel betaling als wat je er voor krijgt, wat vaak weer hand in hand gaat...
Dus ind take it or leave is, 2 opties! Ik zou als verhuurder ook niet blij worden als men ineens een verbouwing op mijn erf voorstelt. Als je al op een ministukje gaat staan en het wordt nog minder dan is er al niets meer in te leveren...
Kunnen we ellenlang over gaan discussieren, maar TS moet of voor haar paard kiezen of voor die leuke mensen daar op stal.