De stal waar ik kom staan de paarden nu binnen. Wel worden ze gereden natuurlijk en gaan ze in groepjes los in de bak, weet niet precies hoe lang, hangt een beetje ervan af hoeveel lessen er zijn. Op weekdagen kunnen ze langer dan in het weekend. De paddocks zijn onbegaanbaar, als je erin wilt lopen worden je voeten vastgezogen
amyz
Geplaatst: 16-10-12 23:36
Die van mij staat ongeveer een halve dag buiten steeds... Grond is zeiknat dus alleen een krappe paddock en de bak, daarin moeten 10 paarden luchten (extra paddocks zijn in aanleg). Daarvan 1 volwassen hengst, die moet dus alleen. 1 bloedchagrijnige merrie met veulen, daar kan alleen oma bij staan. Zijn dus al 2 heel kleine groepjes. Dan 4 jaarlingen, 2 hensten een merrie en een ruin, die gaan meestal samen in de kleine paddock en krijgen zo veel mogelijk beweging. 1 van de jaarlingen gaat meestal bij de merriegroep zodat de andere 3 voldoende ruimte hebben. Dus 4 groepen in totaal, = allemaal een halve dag buiten. Als het erg regent gaan ze korter of niet. Zijn woestijnpaarden, geen zeepaarden. Ze worden er ook niet uitgesproken gelukkig van om in de regen te staan, sommigen hebben er een duidelijke hekel aan. Als het droog is staan er van ''s ochtends 8 tot 's avonds 8 paarden buiten, dus 4 uur per dag per paard... Nog best netjes eigenlijk
" mijn " paardje staat elke dag met 4 amdere paarden van 8 tot 5 (tijden bij benadering ligt aan het weer) buiten, paarden stan in kleine kuddes buiten en hebben contact met de buurweides..
Bij mij staan ze van s ochtends tot s avonds buiten. Ze hebben wel een schuilstal met daarin een baal hooi, ook liggen daarvoor tegels. Maar ze kunnen ook gewoon op t land als ze willen. S nachts gaan ze wel op stal.
Hinke, Ik ben niet verhuisd van stal. We mogen tot 1 nov dag en nacht naar buiten. Dus daar maken we nog even dankbaar gebruik van.
JorisDy
Geplaatst: 16-10-12 23:48
Rond half negen gaat hij naar buiten en rond vier uur komt hij binnen. Staat in een groep in een paddock die nog redelijk droog is. Sta op een pensionstal
Eunomia
Geplaatst: 16-10-12 23:48
Mijn bijrijdpaard heeft een ruime inloopstal en kan dus 24/7 naar buiten.
OomaaikeoO
Geplaatst: 16-10-12 23:51
Mijnes staan vanaf een uur of 10 buiten tot een uur of 5/ half 6. Bij goede bodem ook in het land. Anders een afgezet stuk land met zand en een verhard stuk. Als het smiddags bijv echt slecht weer is gaan ze smiddags eerder naar binnen en evt laten nog even naar buiten, maar doorgaans gewoon de hele dag buiten. Ideaal je paarden bij je ouders hebben staan en die het een beetje in de gaten kunnen houden . Die van mij zijn namelijk snel verveeld met slecht weer en willen dan liever naar binnen. Als de deuren dan niet extra zijn vergrendels zorgen ze er zelf wel voor dat ze binnen komen
Mariposa11
Geplaatst: 16-10-12 23:52
die van mij staat nog lekker dag en nacht op de wei zonder schuilplek, want dat mag er niet gezet worden. De achterste stukken van de weides zijn dicht, maar ze hebben nog een flink stuk over. Ze krijgen 2x per dag hooi op de wei, wat ze smorgens krijgen hebben ze smiddags vaak nog niet op, dus dat is iig genoeg. Als ze straks niet meer droog kunnen liggen (wat nu nog steeds kan) dan gaat ze snachts op stal, maar zolang het kan en van de staleigenaar mag, lekker dag en nacht op de wei
Mijn paarden staan op een manege/pensionstal. Ze gaan om 9.30 naar buiten en om 12.00 uur naar binnen. S'middags soms buiten in paddock, elke avond beweging door te rijden (binnenbak) longeren of stapmolen. Als ik ze s'avonds dan ook nog buitenzet in de paddock zijn ze niet blij!! Ze willen dan echt naar binnen.
_nvds
Geplaatst: 17-10-12 00:04
Mijn pony staat lekker vanaf 8 uur tot 4 uur in de paddock ..
Zomer en winter van smorgens tot avond in de weide. Bij onze stal is heel veel grond en maken we gebruik van verschillende zomer en winterweides, ondanks dat het kleigrond is kunnen ze hier het hele jaar op.
janouk
Geplaatst: 17-10-12 06:20
Hier staan ze het hele jaar door overdag buiten en s nachts op stal.
Onze paarden staan van sochtends vroeg tot dat het donker word buiten, en krijgen daar kuil bij gevoerd ze hebben een voer plaats op beton en ze kunnen in het land komen. Onze kleine ponys staan gewoon dag en nacht buiten, de hele winter ook. Zei kunnen wel schuilen in een trailer, en worden ook elke dag bij gevoerd met kuil.
Ik sta in de randstad en de paarden lopen nog op de weide ze gaan rond 09.00 naar buiten en komen rond half 5 binnen, soms eerder als weer slecht is en de paarden vervelend doen.
Het is een middelgrote pensionstal dus wordt binnen gezet door personeel. Of eigenaren. Van mij hoeft het niet echt meer al doe ik mijn paarden er wel een plezier mee, merriewei is kaal en veel modder en ruinenwei heel veel plassen.
Er is nieuw weide beschikbaar met vers grasjes we hopen op droge periode (nov) en dan mogen ze dat gras gaan opeten. Tis een super pensionstalling zijn er maar weinig van in de randstad
keona
Geplaatst: 17-10-12 08:00
onze paarden staan 24/7 buiten ook in de winter
Judass
Geplaatst: 17-10-12 08:00
Bij ons staan de paarden overdag nog buiten, op de paddock. Deze is voor 70% verhard en de rest is gras, naja nu modder. Ze gaan om 6:00 naar buiten, en in de avond pas weer naar binnen, rond 21:00
_rosita_
Geplaatst: 17-10-12 08:03
Allereerst..sorry krijg op mijn tel de hoofdletters niet voor elkaar!
ts. dat was ik die zei dat als je maar wilt, het ook echt kan. je geeft zelf al aan dat het afhangt van prioriteiten. Ik heb met mijn pony altijd in hartje utrecht gestaan.. pension waar in de zomer 24-7 buiten en in de winter van 's ochtends vroeg tot eind van.de avond...op nog geen 5 min fietsen van de uithof en min van het centrum. het is er..echt!
nu sta ik wat verder weg van utrecht(op nog geen 2.minuten lopen van een station dus ook goed te bereiken)maar de afgelopen 7 jaar heb ik max een half uurtje fietsen van utrecht gestaan.. 24-7 buiten en de verzorging in eigen hand. dus ja..ook savonds na het werk in de stromende regen voeren..ook dochtend bij.-17 in het donker met jerrycans de waterbakken bijvullen. en dáár zit het m in...het is er echt wel maar waar liggen de prioriteiten... bij het buitenstaan, de kantine, de stapmolen of het uitmesten wat voor je gedaan wordt.. nogmaals..ik ben van mening dat wanneer je echt wilt, het.ook echt kan!
Chanelly
Geplaatst: 17-10-12 08:04
De stalling waar ik sta gaan ze tegen 7 uur naar buiten en tegen de tijd dat het donker word weer naar binnen. Uurtje of 12 dus.
ingvdh
Geplaatst: 17-10-12 08:07
mijn paard staat overdag buiten, alleen als het extreem gevroren en gesneeuwd heeft gaan ze niet automatisch naar buiten, voor de rest, altijd.
Als de paddocks een goede bodem hebben hoeft het natte weer geen probleem te zijn.
Mijn pont staat van 7 uur 's ochtends tot 7 uur 's avonds op de paddock.
Matheno
Geplaatst: 17-10-12 08:11
ellehcir schreef:
De mijne van 8 tot het donker wordt en dan op stal met een hoop kuil !
Dat heb ik nu ook.
In de zomer staan ze tot een uur of 11/12 s'avonds op het land, alleen de staleigenaar heeft in de winter liever dat de paarden als het donker wordt op stal staan. s'Ochtends worden ze voor je buiten gezet, s'avonds zelf binnenpakken, dus die van mij staat meestal tot een uur of 8 s'avonds nog buiten omdat ik eerst moet werken.