Staan jullie paarden nog op het land?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Staan ze bij jullie nog op het land?

Ja, dag en nacht
275 (40%)
Ja, overdag
264 (39%)
Ja, enkele uren
74 (10%)
Nee
60 (8%)

Totaal aantal stemmen: 673

Dont_Give_Up

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:48

Bij mij staan ze ook nog dag en nacht op het land.
Ze kunnen wel schuilen bij slecht weer.
Maar zodra het land te nat word gaan ze weer in de nacht op stal.
Dit zal rond 1 november zijn denk ik.

Ine23

Re: Staan jullie paarden nog op het land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:50

Ik zit in Antwerpen op hele natte kleigrond en toch blijven ze het hele jaar door dag en nacht buiten.
Door onze klei lopen ze weliswaar de hele graszode helemaal stuk in de winter, maar groeit hij in het voorjaar eens zo goed terug zonder er ook maar iets aan te moeten doen! Ze gaan wel op 2 stukken weiland niet op in de winter omdat die te laag gelegen zijn en het daar wel érg nat wordt, maar zo heb ik in het voorjaar meteen ook weitjes waar er nog rijkelijk gras groeit :)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:54

Mijn paard staat overdag in het land en 's nachts in de paddock met schuilstal. Paddock is in het voorste deel van het land gebouwd dus we hoeven alleen een draadje dicht te doen 's avonds, ideaal!
We zitten hier ook op kleigrond maar de wei ligt net wat hoger dan de andere weides dus eigenlijk gaat het best goed. Als de wei echt te nat wordt houden we de paddock dicht tot het weer gaat. Ook als de wei hard is gaan ze er gewoon op.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 10:59

Ik heb Fralla sinds 2 weken 'snachts op stal en overdag buiten. Ze heeft net als de rest van de stal (12 stuks) 2 dagen binnengestaan, omdat het land echt te nat was. We staan hier op Blauwe Klei. Maar maandag zijn ze weer door de boer buitengezet. Echt heerlijk dat ze nog even buiten komen voor de winter invalt en het echt niet kan. Zo mooi en lang als het vorige herfst was, zal wel niet evenaard worden. Toen stonden ze tot eind november overdag nog buiten; op 1 december ging het echt winteren. Toen was het gedaan met buiten staan.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:01

Mijn verzorgpaard staat alleen overdag op het land.
van half 9 tot een uur of 6.
Maar wij kunnen zelf bepalen wanneer het land niet goed meer is en of we ze nog ff een keer tussendoor op het land kunnen gooien aangezien hij op een privé boerderij staat, met 2 grote weilanden.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:03

Bij ons staan de paarden nog 24 uur buiten tot waarschijnlijk einde van deze maand, daarna gaan ze s nachts naar binnen en alleen overdag buiten.

Merk wel dat er niet veel voedingsstoffen meer in het gras enzo zitten want mijn paard laat wel merken dat hij echt wat meer nodig heeft nu.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:04

Overdag staat mijn paard het hele jaar buiten op de wei... De shetlander staan dag en nacht buiten, het hele jaar. Wel gaan ze staks naar een ander weiland naast een grote dijk. Meer beschut en er is een schuilstal daar.

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:07

Hier staan de paardjes gewoon nog dag en nacht buiten (Heiloo, Noord Holland) er zit wel nog nauwelijks voeding in het gras, dus flink hooi bij aan het voeren. Ze gaan als het goed is vanaf eind deze week 's nachts naar binnen, voornamelijk vanwege de extra voeding, maar blijven er ook een aantal gewoon op het land... :)

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:07

Bij ons staan ze overdag buiten en s'nachts op stal.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:09

Die van ons gaat rond 11 uur (na het ochtendwerken) de wei op en 's middags rond 4 uur (voor het middagwerken) er weer af. Dus ik heb een paar uurtjes gezet. Maar dat mag hij waarschijnlijk wel de gehele winter.

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 11:11

Bij ons op de pensionstal gaan ze ´s ochtends rond een uur of 8 de weide in. ´s middags rond een uur of 5 gaan ze weer naar binnen. Is het bagger weer is het wel eens 4 uur, is het lekker weer staan ze wel eens tot 7 uur.

In de winter bij heel erg slecht dat ze niet in de weide kunnen gaan ze in de buitenbak. Maar vrijwel zelden omdat we een apart land hebben dat ze ´s winters mogen vertrappen.

MeFlower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:16

Paard dat ik voor een ander rijd staat 24 u per dag op de wei zonder deken. Rijd M2 wedstrijden. Gaat nu nog prima. Straks gaat 'ie 's nachts op stal.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:17

Mijn paard gaat sinds deze week 's nachts op stal. Meneer is nog wel gevoelig voor een koliekje, en zo kan ik het toch een beetje in toom houden dat hij het gras met zand en al naar binnen gaat werken.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:23

Wanneer het droog is staat mijn paard ongeveer 7 uren op het land :)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:25

Mijn sportpaard en de rest staan nog steeds dag en nacht buiten op 10ha weide :) Wel met veel bomen voor beschutting. Pas als ze geschoren wordt eind oktober gaan ze snachts naar binnen en staan ze ong 12 uur per dag op de wei.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:36

Hier staan ze overdag gewoon de hele dag op het land (van 10 tot 18u ongeveer)

Het lijkt me ook echt verschrikkelijk als je paard de hele winter op het hok moet staan. Dat zou voor mij echt een no go zijn!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:40

Bij ons staan ze overdag gewoon lekker buiten, weer of geen weerk. Ook in de winter staan ze buiten tenzijn het heel erg gesneeuwt heeft of de ondergrond hard is dan blijven ze binnen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:44

PercyLeen schreef:
Hier staan ze overdag gewoon de hele dag op het land (van 10 tot 18u ongeveer)

Het lijkt me ook echt verschrikkelijk als je paard de hele winter op het hok moet staan. Dat zou voor mij echt een no go zijn!

Lijkt mij ook helemaal niets. Ik ben dan ook blij met mijn weides en inloopstallen. Helemaal hier midden in de randstad.

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:46

fokmerrie's + veulens, shetlanders en de jonge paarden staan nog gewoon 24/7 buiten die gaan naar binnen als het echt goed nat wordt, want dan gaat het land kapot.

de andere (trainings)paarden staan 's nachts op stal en overdag in de wei, als het droog weer is en het land niet te nat is.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:46

Mijn jaarling hengst en 6 jarige welshpony staan nog dag en nacht op het land. Heb ze vorig weekend even thuis gehad met dat natte weer, ze lopen anders het hele land stuk. Nu het weer droog is staan ze er weer op. Tot het weer het toelaat staan ze daar zo lang mogelijk, anders trappen ze het hele land stuk. (laag land, polder, veen en kleigrond) Anders gaan ze enkel overdag naar buiten en snachts naar binnen.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:48

Tot 3 dagen geleden nog dag en nacht.
Nu vanaf half 9 's morgens tot 's avonds uur of 8

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:49

Hier staan ze s'ochtends en smiddags nog lekker buiten! Zolang het land het toelaat gaan ze mooi elke dag het land in. Behalve na de fikse regenbuien wanneer je zelf al een meter wegzakt in de drek, maar dan komen ze elke dag los in de bak. Geloof dat ze ze in de winter ook zoveel mogelijk naar buiten willen :)
Snachts staan ze wel lekker warm binnen :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:56

MiSsY_Me schreef:
Snachts staan ze wel lekker warm binnen :)

Lekker warm?

uuuhh, paarden houden meer van kou dan van warmte..

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:57

Hier worden ze vanaf 20u45 in de stallen gedaan en om 6u30 er weer uit.
in die tusen tijd staan ze op het weiland ( straat verder dan waar de stallen zijn)
want stallen zij hier aan huis

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 13:59

Eleio schreef:
Hier worden ze vanaf 20u45 in de stallen gedaan en om 6u30 er weer uit.
in die tusen tijd staan ze op het weiland ( straat verder dan waar de stallen zijn)
want stallen zij hier aan huis

Waat heerlijk zeg, zo min mogelijk opgehokt :P