Probleem! Nieuwe "buren"en waterleiding.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 14:58

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 15:02

Misschien moeten ze inderdaad maar 's in eigen huis op lekkages gaan checken.. zou me niet verbazen als het daar zit. Temeer omdat ze blijkbaar niks horen als het water stroomt en het geluid ontstaat bij 'stilstand'.. CV leidingen kunnen ook zo 'n geluid maken, dan moeten de leidingen ontlucht worden.. hebben ze soms CV?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 15:56

funnyhorses schreef:
TS is dit bij jou in de buurt?
Misschien iets voor jou om eens te kijken?
http://dieren.marktplaats.nl/stalling-e ... nd=13&fs=1

Helaas... dit zit een behoorlijk eindje bij ons vandaan. :( Wij zitten in het stuk tussen Apeldoorn en Zwolle.

Jannepauli schreef:
Misschien moeten ze inderdaad maar 's in eigen huis op lekkages gaan checken.. zou me niet verbazen als het daar zit. Temeer omdat ze blijkbaar niks horen als het water stroomt en het geluid ontstaat bij 'stilstand'.. CV leidingen kunnen ook zo 'n geluid maken, dan moeten de leidingen ontlucht worden.. hebben ze soms CV?

Ja, ze hebben CV!
Ben nu op stal op mobiel, ben nog even bezig met checken.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Re: Probleem! Nieuwe "buren"en waterleiding.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 16:10

Jeetje ts, wat een gedoe. Snap dat je hier moe van word. Wat een zeikerds zeg!Hoop voor je dat je een oplossing kan vinden.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 16:24

Owh, dit doet me zo denken aan onze oude buurman, die had ook overal last van!
Mochten snachts onze eigen wc niet doortrekken van hem, hahaha!
Eerst als hij kwam zeuren, waren we nog vriendelijk, maar het werd steeds erger.
Toen hebben we hem op een gegeven moment gewoon weggestuurd als hij weer aan de deur stond, niet zo zeuren, je hebt overal last van.
Dat ging wel wat beter.
Je wil aardig zijn en meelevend, maar dat werkt niet bij die mensen, je moet duidelijk zijn en zeggen dat ze het maar uitzoeken met hun gezeur.
Maar bij jou is het dus een probleem dat ze de waterleiding kunnen uitzetten.
Als ik in jouw situatie zat, zou ik toch wat meer intimideren, (IK heb een grote man en die heeft wat grote vrienden)dat is meestal de enige oplossing.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 16:47

Myfairytale schreef:
Ja, ze hebben CV!
Ben nu op stal op mobiel, ben nog even bezig met checken.

Stel dan voor dat ze alle radiatoren in het huis even ontluchten - goede kans dat het gefluit dan over is. *\o/*

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:36

Ik heb even met mijn vriend overlegd en hij geeft aan dat er idd leidingen zijn die lawaai kunnen geven. Op het moment van aanzuigen en stoppen hoor je dan een geluid in de leidingen. Dus niet als het stroomt maar meestal als het stromen stopt.
Dit kan je oplossen door er een drukvat tussen te plaatsen. Opslag voor water. Die vangt dan de klap op, dan ben je het geluid kwijt. Een nieuw vat kost tussen de 40 en 100 euro.
Hij zei ook dat eigenlijk de bewoners het moeten betalen omdat zij het willen en jullie het in principe niet nodig hebben.
Je mag hem trouwens altijd bellen om te overleggen zei hij. Dan kan je wat preciezer uit leggen hoe de leidingen liggen en waar ze de geluiden horen. Dan kan hij ook beter advies geven, want nu gaat hij alleen maar op mijn verhaal af. Als je wilt kan ik je zijn nummer via pb sturen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:48

MirandaFuego schreef:
Als ik in jouw situatie zat, zou ik toch wat meer intimideren, (IK heb een grote man en die heeft wat grote vrienden)dat is meestal de enige oplossing.

_O- _O-
ik vraag me af of de vorige bewoners nooit rare geluiden hebben gehoord in de leidingen? Zou toch vreemd zijn als dat nu opeens is ontstaan. :D

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:56

Ze hebben gewoon 'the devil' in hun leidingwerk! }:)
Zeg ze dat eens,wie weet rennen ze met het boek onder de arm hard weg :D :Y) hahaha

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 09:35

Hahaha, dat verhaal zal ze vast niet doen besluiten weg te gaan.

Ik heb zelf ook een grote man, maar die is veel te lief en heeft ook een te open gezicht om te gaan dreigen. Hoewel hij inmiddels ook echt spuugzat van dat gedram is hoor!

Helaas, zelf waren ze niet thuis, kon niet verder met testen.
We hebben nu 3 opties;
1. Leidingen ontluchten
2. Terugslagklep (water zou terug kunnen stromen? Terwijl er druk op staat?)
3. Drukvat

Dank voor je aanbod tjady, heel lief, maar denk dat het beter is als er even een loodgieter/installateur echt even komt kijken/luisteren.

Heb met mezelf min of meer afgesproken dat als het bij hen in de leiding zit max € 50,- wil betalen, rest doen ze zelf maar.
Het schijnt dat ze alleen last hebben wanneer onze kraan dus openstaat, maar het water niet kwijt kan, dus voel me wel deels "schuldig".
Maandag of dinsdag zijn ze er weer, kijken we dan verder. :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 09:53

Heb alles gelezen, TS je hoeft je niet schuldig te voelen als het in hun leidingen zit, daar is de verhuurder verantwoordelijk voor! Als het probleem dus uit hun eigen leidingen komt zou ik niets betalen.
Ik vind nog dat je veel moeite doet en rustig blijft.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 10:16

Jes schreef:
Ik vind nog dat je veel moeite doet en rustig blijft.

.. en dat vind ik nou juist een prima opstelling en in de TS te prijzen!
Grote dreig-mannen met vriendjes langssturen, of denken "jouw probleem".. zet de zaak alleen maar op scherp en lost niks op. Hoe je het gezeur van de buren ook ziet, je hebt er geen barst aan als de situatie uit de hand loopt en je met een rotgevoel naar je paarden moet gaan omdat je onherroepelijk met kwaaie mensen te maken krijgt . Beter is wel even moeite doen om tot een oplossing te komen en hoe leuk zou het zijn als uiteindelijk blijkt dat de stoornis niet door de waterleiding van de TS veroorzaakt wordt maar dat het in hun eigen huisje zit. Dan krijg je als klager toch even fijn ingewreven dat je er naast zit. :o

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 10:28

Moet eerlijk zeggen, het is wel verleidelijk hoor, om eens flink te keer te gaan. :o
Maar omdat de paarden er staan en het verder een hele fijne plek is, wil ik het graag opgelost hebben.

Het "probleem" dat ze de paarden op stal horen bijvoorbeeld, tja jammer dan voor ze. Dát konden ze absoluut weten van tevoren. En als ze verder gaan zeuren blijf ik ook niet zo kalm meer hoor.
Maar met stroop vang je meer vliegen dan met azijn natuurlijk en kwaad worden kan sowieso altijd nog.

Maar áls ze meer gaan zeuren, dan kunnen ze nog wel eens schrikken, dan ben ik niet zo aardig meer! :P

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 10:36

Maar ik bedoelde ook niet dat ik tekeer gegaan was hoor :o zo ben ik zelf ook absoluut niet.
Maar ik zou zelf niet mee gaan betalen als het probleem in hun leidingen blijkt te zitten (behalve dan als jullie zelf eigenhandig de leidingen naar de paarden hebben getrokken).

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 10:50

Als je er gratis zou staan met paarden zou ik ook meegaander zijn maar in dit geval wordt er gewoon huur betaald door beide partijen,zijn er dan problemen in het huis dan hoort dit bij de verhuurder thuis en niet bij degene die er letterlijk en figuurlijk buiten staat!

Dit is misbruik maken van iemands geduld en aardigheid en dat is ronduit schandalig!
Lekker makkelijk om een andere huurder de schuld van iets te geven die er zelf ook niks aan kan veranderen,dit hoort de verhuurder te doen en niemand anders!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:01

@Myfairytale : ik zou tot in het redelijke meegaan en naar oplossingen zoeken, deels op hun kosten (of die van de eigenaar), maar ergens houdt het op. Dan zou ik dat rustig zeggen en niet kwaad worden oid, maar gewoon zeggen dat het nu stopt en je er niks meer over wilt horen.
Alles wat je teveel zegt kan tegen je gebruikt worden.

Misschien iets voor de Rijdende Rechter :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:55

Als je nu het probleem op een andere manier oplost. Je hebt watervaten waar 1000 liter inkan. Als je die op de weide neerzet met de huidige drinkbakken eronder. Deze vaten kun je op je eigen gekozen moment bijvullen. Hoeven zij niet de kraan open en dicht te maken. Je hebt voldoende water voor je dieren en in het slechtste geval moet je eens in de paar dagen bijvullen. Ben je ook veel minder afhankelijk van de waterleiding van deze huurders.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 14:16

Hoe gaat het nu?

Rijssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:19

@TS Met veel interesse meegelezen, zijn er al verdere gesprekken/oplossingen gevonden?

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:36

TS ik kan je alleen als tip meegeven blijf op goede voet met de verhuurder staan. Hoe moeiliijk het ook af en toe is. En vaak betekend dat ja, nee en amen zeggen.
Wij hebben een soort gelijke situatie gehad.. Wij huren (althans mijn man en zijn familie) al vanaf de jaren 70 een perceel weide grond. Naast het perceel woonde familie van mijn man, dit huis is zo'n 25 jaar geleden verkocht aan zijn nichtje (weer familie..). Vanaf dat zij daar zijn komen te wonen niets anders dan problemen.
Je wilt niet weten wat wij gedaan hebben om ze te vriend te houden. Wij hebben zelfs onze stal een kwart slag moeten draaien zodat de ingang anders kwam te liggen, oprit moeten verplaatsen, 5 x de rijbak verplaatst.
Niets was goed. Ik denk dat er voor ons wel zeker 50x de politie is gebeld. Overlast van stank, vliegen, stof, geluiden, de generator die aanstond, waterpomp die liep, als ik de bak aan het sproeien was om stof te voorkomen met rijden was reden om de politie te bellen, sproeide ik niet belde ze ook de politie enz enz.

Op een gegeven moment toen de buren op vakantie waren hebben wij onze paarden verhuisd naar een andere stal. Stal ontsmet, milleu-ambtenaar uitgenodigd om dit te controleren. De ambtenaar heeft bij iedere klacht van hun onze stal bezocht en rapport opgemaakt. (stal was leeg en ontsmet al gingen wij gewoon 3x per dag daar naar toe en sloegen zo af en toe met een stuk hout op de wand }> , om de indruk te wekken dat er paarden stonden :o .)

Na 3 maanden en de zoveelste klacht is de ambtenaar met al zijn raporten samen met de buren naar onze stal komen kijken.
Ik kan je zeggen dat die mensen zo gigantisch op hun bek zijn gegaan met hun geklaag.. _/-\o_
Gelukkig neemt de verhuurder het voor ons op als ze weer komen klagen wij hebben de laatste 25 jaar alles gedaan wat in ons vermogen ligt om onze buren tevreden te houden.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 15:47

Nou, we dachten dat het opgelost was... we hebben een lekje gevonden in de slang, waar zo af en toe een druppel uit kwam. Deze vervangen en zij gaven aan niets meer te horen. Hoera! Wij blij!! Nog geen dag later... ja, we horen het toch nog wel... -O-
Omdat we nu de winter ingaan en de paarden de paddock op gaan, hebben we besloten om de drinkbakken maar af te sluiten en op te bergen tot het voorjaar. Zien dan wel weer verder.

Ben nu nog wel erg benieuwd of ze automatische drinkbakken in de stallen ook horen...

Ondertussen doen ze wel heel vriendelijk, maar toch zijn er kleine ergernissen.
Zo drammen ze over geluid van paarden in stal, parkeren ze de auto steeds zó dat wij onze auto niet bij stal kunnen zetten en ze heeft steeds hele verhalen... ik heb daar geen zin in kom voor mijn paarden, niet voor hen...

Maar goed, de story continues engewoon vriendelijk blijven! :D

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:00

Hopelijk mag je wel gewoon op zondag komen? :)

Het zou voor mij wel heel verleidelijk zijn om de paarden met voeren net even wat onrustiger te laten worden en muziekje aan te zetten etc. En dan wel met een zelf gebakken appeltaart aan de deur gaan staan en heeeeeeel aardig blijven ;)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:04

Heb je gezegd dat je de bakken hebt afgesloten? Lijkt me anders een goede test om te kijken of ze de klachten uit hun duim zuigen.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:13

Idd Nikka.. @TS Hopelijk heb je nog niets tegen die mensen gezegd over de waterbakken. Mocht je het nog niet gedaan hebben wel even tegen de verhuurder zeggen zodat hij op de hoogte is. En laat ze maar komen met hun klachten..

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 17:09

Ja, heb het helaas al wel gezegd, want werd gek van het gezeur.
Vriendlief is wel erg, die wil 's avonds steeds met de bosmaaier aan de gang. }:)
Ik rem hem wel af, want er zijn natuurlijk meer omwonenden.

Wel gaan we op zondag gewoon onze eigen gang, dat hebben we altijd al gedaan en heb er ook nooit klachten over gehad. :)

Iemand nog goede tips om haar af te wimpelen als ze weer komt kletsen? :o