Hoe krijg ik,op een nette manier, mijn omheining terug.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:01

japielover schreef:
Ik snap echt het probleem niet hoor het spijt me..

Paaltjes waaien om?
Uhm mijn weiland is enorm breed en ik heb mijn ene paard apart van de andere als je zorgt voor fatsoenlijke paaltjes en wat lint waait er niks om.. je moet het alleen wel goed in de grond zetten..

Ik denk dat jullie in je handen mogen knijpen met de goedheid van Gohya...
En enig sinds geluk hebben dat ze geen aanhanger heeft..
Sterker als ik in haar buurt woonde kwam ik NU nog met een trekker met voorhef.. bak er op touw er aan en dan gingen de palen die van haar waren gewoon per direct de grond uit in de voorlader draad mee isolateren mee prikpaaltjes in de grond en dan was de rest jullie pakkie an!

Het is verdorie eind september! dan heb je RUIM en meer dan voldoende tijd gehad om er wat aan te doen..
en dan ga je in de avond wat later aan je huiswerk en niet met vrienden andere dingen doen als het zo een probleem is dat ze tussen prikpaaltjes staan en zorg je dat alles vooraan ligt.

Even een vraag jij beslist wat voor leven ik heb?
Ik zit nooit bij vrienden heb een vriend die om de dag komt en huiswerk
Ik doe een hoge opleiding waardoor ik verschrikkelijk veel huiswerk heb
Dus bemoei je niet met mij ...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:02

zosja, met jouw reacties wek je geen sympathie op. De verantwoording ligt bij de huurder van het land, niet bij TS. Heel simpel. Ze heeft de huurder tijd zát gegeven inmiddels om zelf een omheining te regelen.

zosja24

Re: Hoe krijg ik,op een nette manier, mijn omheining terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:08

Ben trouwens net terug en heb me dood geschrokken tussen gohya en ons zat nog een huurder en
Daar ligt de grootste bende van in de wei
We hebben en hele klos draad met handgreep uit de grond getrokken!!
En kuil zak uit de grond getrokken hekken pallen die los in de weide liggen
Dat jullie niet kunnen kijken maar ben mij vandaag meer doodgeschrokken van dit
We hebben dat hele gedeelte afgezet omdat het een verschrikkelijke bende is en dat is wel normaal?
We hebben veel spullen voor gohya naar voren verplaats
En vandeweek komt er nog een dag we zijn door weer en wind door gegaan dus
En hebben een groot gedeelte klaar maar wij tonen nu dat we verder willen maar elke keer blijven wij
Slecht maar de bende plastic en troep is wel normaal heb er foto's van dus hb het bewijs dat het een bende was is groot gedeelte is schoon

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:15

Ik begrijp niet wat je hier mee wilt bewijzen? Je zet jezelf in een zog. schalchtofferrol terwijl niemand dat gezegd heeft. Ook hoeft Gohya geen rekening te houden met de troep die heel iemand anders veroorzaakt heeft. Ik begrijp je posts gewoon effe niet meer? Zorg gewoon dat Gohya's spullen vooraan liggen zodat ze het op kan komen halen, anders haalt ze het zelf een keer op terwijl jullie niet voorbereid zijn (en wat ik dan helemaal niet gek vindt, na zo'n lange tijd).

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:20

Nou als je het niet snap het weiland was toen van gohya en die onderverhuurde het toen .. Dus het is niet netjes afgeleverd zoals het hoord...
Dat vind ik oneerlijk tegen over ons we zijn vandaag ermee bezig geweest
En vandeweek gaan we weer bezig als ik tijd heb
Wil het klaar hebben maar moet ook nog naar school werk en me eigen paarden doen ..

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:23

Ik snap niks van het hele verhaal, ja dat Gohya haar omheining terug wilt en Zosja niet de directe huurder is, maar wel daar haar paarden heeft staan.
Deel van de omheining is van de gemeente, maar daar zit prikkeldraad omheen rest is van Gohya met uitzondering van enkele paaltjes?
Ligt nu een berg troep in het land, dat Zosja nog niet eerder gezien heeft, dit s niet van Gohya en de directe huurder had haar paarden daar al staan voor de afgesproken datum, maar is ook niet van haar, want zat nog een huurder tussen?? Raar verhaal.. Vooral als de paarden daar al een tijdje staan als je dan zo bezorgd bent had je dat toch al gezien, Zosja?

Ik hoop dat het inmiddels is opgelost voor Gohya en jullie er samen nog netjes kunnen uitkomen.

Dit is geen aanval op jou Zosja, ben gewoon nieuwsgierig en probeer het te begrijpen, zit hier met een soort gelijk verhaal, alleen huur ik nu een stuk land en de vorige huurder weigert zijn of haar spullen op te halen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:29

Het wordt er idd niet duidelijker op. Je ziet die troep nu pas? Ik neem aan dat je regelmatig bij je paard bent, dan is je dat toch wel eerder opgevallen? Naja hoe dan ook hoop ik dat het nu snel opgelost is en iedereen weer blij is.

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:30

ow dan ook handig danadeen
maar ik ben me gewoon kapot geschrokken we wisten wel dat er wat troep lag en dat hadden we eruit nu lag er tussen het onkruid nog meer dus heel het stuk afgezet.. zodat de paarden er niet tussen kunnen
maar het is op die plek zo'N ZOOITJE
in die hoek we hebben daar nog even vadaag 5 dikke balken uit de grond gevist verrotte..
stuk of 10 palen dus er zijn er nog wel meer denk ik....
ijzeren prikpalen die in de grond zaten niet rechtop nee liggend...
en nog 3 stukken biels... die ogal zwaar zijn die hebben we vandaag nog niet weg gepakt..
maar het is een zooitje en als gohya het verhuurd hoord die verhuurder of gohya het ook netjes te houden en niet als vuilnis dump plek te gebruiken gohya zei dat onwonenden het vervuilen is niks van waar want en liggen alleen spullen voor paarden kuil plastic palen en ook nog troep van de afgebroken schuilstal..

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:32

nee het zat helemaal aan de achterzijde gezien dat vol staan met distels liep ik er niet graag door en me paardjes staan 9/10 keer aan de voorzijde... dus hoef ik niet naar achter maar gezien de troep die er lag ben ik nog blij dat ze geen been hebben gebroken..

GamblersCup

Nogmaals, wat wil je hier nu mee bereilen? Je bent helemaal omgedraaid en loopt nu TS te beschuldigen?

kleinvosje

Weet je wat ik nu zo jammer vind? Dat jij de rollen helemaal aan het omdraaien bent Zosja, en Gohya aan het zwartmaken bent. Dat siert je niet...

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:33

Ik heb niet alles echt bijgelezen maar goed de Eigenaar van het land heeft 'verkeerde' datum doorgespeeld.
Goed, kan gebeuren, ik zou aan beide partijen gewoon laten weten op welke datum je jou omheinig op gaat halen.
Daarbij kun je nog de aankoop bewijzen inscannen en mee sturen dat je die spullen dus opkomt halen.
Tenslot van rekening zijn het jou spullen en heb je er gewoon recht op.
Dat de nieuwe huurder erbij wilt zijn, is ergens wel te begrijpen haar paarden staan nu op het land.
Dat je haar niet wilt zien/ontmoeten/tegenkomen moet je dan maar naast je neerleggen het gaat hier om jou spullen het land wat zij nu huurt dus je moet gewoon iets van elkaar.
de Eigenaar had hierin ook kunnen bemiddelen met dat of zij de spullen klaar zou leggen en je het alleen maar op hoeft te halen.
Als het aan mij lag had ik gewoon een bepaalde datum geprikt, dan kom ik me spullen halen of je nu wel of niet komt.
Was heen gegaan en had me spullen ingeladen.
Maar zorg wel dat ze de tijd hebben om het voor hun paarden in oorde te maken, zijn ze niet aanwezig en rij jij weg?
ik zou adviseren om een camera mee te nemen en foto's te maken van hoe je het er achter heb gelaten.
Als er 4 hoekpalen staan en draad van hun zou ik gewoon om de hoekpalen heen de draadspannen zodat de paarden niet weg kunnen.
De nieuwe huurder heb je zo te lezen al vele kansen gegeven, nu lijken mij de kansen op en zou gewoon bijna per direct in de auto zijn gesprongen, hoe langer jij wacht hoe langer het gezeur en hoe moeilijker het word.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:34

kleinvosje schreef:
Weet je wat ik nu zo jammer vind? Dat jij de rollen helemaal aan het omdraaien bent Zosja, en Gohya aan het zwartmaken bent. Dat siert je niet...

Met een aanvulling. De huidige huurder is er eerder opgegaan dan TS dacht. Daardoor heeft ze dus niet alleen de palen er niet uit kunnen halen, maar ook de eventuele aanwezige troep niet. Hoe kun je TS daar dan zwart van maken?

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:37

Uhmzosja jij voelt je nu aan gesproken...

Volgens mij doelde ik voornamelijk op de huurster, en ja ook wel voor een deel op jou..
Als jullie dat al stond begin augustis was het dus nog zomervakantie..

Het spijt me hoor maar ik snap heel goed dat Gohya het zat is.
Dat daar nog meer troep ligt tja wiens schuld dat is ga ik niet bepalen..
Maar ik vind dat de schade van het afgebroke schuilstalletje niet haar schuld zijn.
Immers is het zo dat de eigennaar dat moest afbreken dus dan moet doe het opruimen.

Snap zowiezo neit dat de eigennaar niet is gaan kijken hoe of wat voor hij er nieuwe huurder op zetten maar goed

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:38

kleinvosje schreef:
kleinvosje schreef:

Met een aanvulling. De huidige huurder is er eerder opgegaan dan TS dacht. Daardoor heeft ze dus niet alleen de palen er niet uit kunnen halen, maar ook de eventuele aanwezige troep niet. Hoe kun je TS daar dan zwart van maken?

En daarnaast heeft de huidige huurder het land aanvaardt in de staat zoals ie op dat moment was :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:39

zosja24 schreef:
.

Even een vraag jij beslist wat voor leven ik heb?
Ik zit nooit bij vrienden heb een vriend die om de dag komt en huiswerk
Ik doe een hoge opleiding waardoor ik verschrikkelijk veel huiswerk heb
Dus bemoei je niet met mij ...[/quote]

Als jij werkelijk een hogere opleiding doet kun je dan ook reageren als iemand met enige kennis van de nederlandse taal.
Ik had eerlijk gezegd het idee dat jij een meisje van 13 ofzo bent.

Als je er nu, na meer als een maand pas achter komt dat er nog zoveel troep in de wei ligt, heb je die wei ook nooit geinspecteerd voordat je pony's de wei opgingen, toch een normale manier van doen.

gohya ik had de spullen gewoon opgehaald als het mij uitkwam .
Zij moeten zorgen dat ze zelf een deugdelijke omheining hebben staan, simpel zat.
Sterkte ermee

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 16:40

Nou ik ben terug,zeik en zeiknat.
Bijna ál mijn palen staan nog gewoon in de grond! en ook mijn isolatoren zitten nog in alle palen.
Ze hebben enkele palen waarvan er een hoop niet van mij zijn voor aan de weg gegooid als afval,wat ik zag liggen wás ook alleen maar afval.Er lagen ook enkele palen van mij tussen die afgebroken waren.
Aan de voorkant staan enkele palen van hun,de rest die er tussen staat zijn van mij.De gehele linker en rechterkant staan mijn palen nog in de grond incl.isolatoren,en ook de lange isolatoren,die hun gewoon in gebruik hebben.
Ik kan dus al die afval palen [die niet van mij zijn] en afgebroken palen mee nemen.
Aan de achterkant staan ook nog álle palen van mij.
Ik ga morgen de politie bellen,want dit pik ik niet meer.Mijn geduld is op!
En Zosja, dat jij de hand boven Linda houd moet je zelf weten,maar ik ga doen wat ik moet doen!

Ik heb foto's van hoe het weiland erbij lag toen ik het huurde.Super netjes toen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:43

Goed zo Gohya, dit had je al veel eerder moeten doen denk ik. Ik hoop dat je respons vindt bij de politie en dat ze je kunnen helpen!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 16:48

Mijn koord lag als oud vuil tussen de puinhoop langs de weg.Ik heb geprobeerd het er tussen uit te trekken,maar het zat muurvast.Dat weiland is een hele poos gebruikt als honden uitlaatplaats en als vuilstort.Toen ik dat weiland ging huren was het een vuilnisbelt [heb ik ook foto's van].Ik heb een loonwerker álles laten opruimen en laten afmaaien.Tijdens het maaien trok hij palen en ijzerdraad/en lint uit de grond.Hij is toen gestopt met maaien want hij moest met zwaarder geschut komen.
Alles bij elkaar koste me dat honderden euro's,echt waar.Dat plastic van kuil is niet van mij,ik heb daar nooit kuil gebruikt.
In ieder geval ik heb foto's van het weiland toen het helemaal klaar en schoon was.
Zelfs na de 2 de huurster,die via mij huurde,heb ik alle troep die zij had gemaakt,zelf op laten ruimen.Weer door dezelfde loonwerker,ook hier zijn foto's van,is zelfs een topic over.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:49

Wat een gedoe zeg,groot gelijk dat je geduld nu op is en je de politie belt!

Ik ken dat weiland trouwens,was vroeger van mijn ex(al heel lang geleden)..Horsterengweg toch?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:49

Ik zou als ik jou was gewoon eens informeren bij het Juridisch Loket!
Er is niet aan de afspraken gehouden, schandalig en eigenlijks ook gewoon sneu (kan er niks anders van maken)
Eigenlijks vind ik ook dat de Eigenaar van het huidige land hierin had moeten communiceren.
Hij/zij is tenslotte ook verantwoordelijk wat er op zijn land staat en gebeurd.
Maar goed, dat jij je spullen niet terug kunt krijgen omdat ze je op alle fronten tegenwerken, door zich niet aan de gemaakte afspraken te houden en boven al te zeggen actie te hebben ondergenomen (palen enzo al eruit gehaald te hebben) is geen goed woord over te spreken.
Jij komt netjes op de afgesproken datum omdat je niet alleen daar op het land mag palen uit de grond halen en er is niemand aanwezig (zo begreep ik in ieder geval het verhaal)

Ik zou hier meer actie van maken dan alleen maar mailen of eindeloos gekaffel en geen daden.
Hup! zorgen dat je je spullen krijgt..

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:50

Ja nou toen wij er kwamen toren hoog onkruid nog hoger als ik lang ben
en weetje we prikken een datum van wanneer we ALLES DOEN
ik heb van 13 tot 21 oktober vakantie dus dan kan het of aankomende zaterdag ochtend middag en dan Alles omwissel ik ga nu naar de nieuwe huurder toe gohya misschien kan je gebeld worden vandaag

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:50

Ik heb ook zeer sterk de indruk dat de huidige huurders samen op bokt zitten, ook Linda, om Gohya het leven zo zuur mogelijk te maken. ts, je hebt groot gelijk en Zosja, maak dat je weg komt uit dit topic, je zit gewoon te stangen, toevallig samen met Linda die over je schouder meekijkt? Shame on you.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:52

Ik vind het een beetje een late reactie Zosja.

Nú zeggen 'we prikken een datum wanneer we ALLES DOEN'... Dat had allang gebeurd moeten zijn!!!

Jij 'lokt' TS naar de wei vanmiddag onder valse voorwendselen, want ze kon helemaal niks meenemen! Ik zou zeer zeker nót amused zijn als ik TS was en ik kan haar ook zéér goed begrijpen dat ze juridische stappen onderneemt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 16:54

Zouden jullie dit niet gewoon als volwassen mensen onder elkaar uitpraten met de verhuurder erbij ipv als kleine kinderen het uit te vechten op een forum? :=