Erg lastig pakket, zorg voor paard dat niet van mij is..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 11:00

Mooie heldere berichten..

Ik snap Russel haar reactie alleen niet goed.
Ik hoef niet aangevallen te worden ik heb een topic geopend voor hulp niet om afgesnauwd te worden omdat ik zogenaamd wel of niet volwassen ben.

Ik durf te zeggen dat ik mij volwassen gedraag, ik bekostig alles zelf zoals school en paard, heb op kamers gewoond dus ook hoe dat werkt weet ik. Echter woon ik op dit moment thuis al lijkt me dit niet echt van toepassing op de stelling volwassen of niet.
Dat ik hiermee geen ervaring heb wilt niet zeggen dat ik onvolwassen bent.

nynke55

Re: Erg lastig pakket, zorg voor paard dat niet van mij is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:06

Je bent niet de enige hoor, ik snap Russels reactie ook niet. Het voegt niets toe, is niet onderbouwd en beledigend.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:24

Ik hoop voor je dat de moeder in dit verhaal eens even de touwtjes in handen neemt en haar verantwoordelijkheid neemt om jou van dit probleem af te helpen.

Zoals het nu gaat is het wel lekker makkelijk natuurlijk, jij draait voor de zorg en kosten op, jouw vriendin is haar geld kwijt, de staleigenaar zometeen ook, Truus (heet ze echt zo?) lacht zich rot en voelt geen enkele dwang om in te grijpen.

Mooier nog, zoals het nu gaat (als moeder haar verantwoordelijkheid niet neemt) komt het dalijk nog zo ver dat iedereen weken, misschien zelfs maandenlang kosten maakt aan het veulen en Truus het over een tijd ineens op komt halen, verkoopt en het geld in haar eigen zak steekt zonder iedereen terug te betalen voor de zorg die nu geleverd wordt :=

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 11:41

Ik heb zelf een brief opgesteld, misschien mensen die willen oordelen?
Heb het ook aan haar moeder gezegd en laat haar de brief ook lezen.
Gaat over de zorg en de kosten die Pablo tot nu toe heeft gekost

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 11:42

Moeder wilt hem echt niet verkopen, heeft wel een advertentie voor haar kind, de moeder is bang voor problemen met haar eigen moeder..

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:42

Stuur hem maar per PB

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:49

Op zich is dat dan heel jammer voor moeder, en ik snap het ook helemaal hoor, het is voor haar ook een klöte-situatie natuurlijk, maar het IS al haar probleem ook al schuift ze het op jouw bordje door haar lakse houding.

Ze kan beter nu ingrijpen nu de kosten nog niet zo hoog opgelopen zijn, want uiteindelijk is zij toch verantwoordelijk voor de schade die HAAR kind bij anderen veroorzaakt en draait ze er toch wel voor op.

Deze lakse houding en anderen haar problemen maar op laten lossen sieren haar niet en zijn ook niet in haar eigen voordeel ook al hoopt ze dat nu wellicht wel....dat het probleem zichzelf oplost (lees: dat jij het voor haar oplost. Of de stalhouder als die straks beseft dat hij zijn geld niet gaat krijgen).

Jij krijgt hier ook een slechte naam door want jij bent toch min of meer degene die dit laat gebeuren.
En moeder is laks en laat het ook allemaal maar gebeuren.

Is de stalhouder al op de hoogte en beseft die al dat de stalling waarschijnlijk niet betaald gaat worden?

Of ga jij de stalling betalen :=

Als jij in principe degene bent geweest die de leiding heeft genomen in dit hele verhaal en de stalling heeft geregeld, dan heb je als je pech hebt nog kans dat de stalhouder jouw er op aan kijkt :=

185414195435

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:49

Polly schreef:
Als ik heel eerlijk ben, en misschien heel hard zou ik per direct mijn handen eraf trekken en de zorg overdragen aan de moeder. Laat haar het dier maar verkopen, kan ze jou er niet op aanspreken en gezien haar leeftijd zijn haar ouders verantwoordelijk.

Dit zou ik je ook aanraden inderdaad :j

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 11:50

pmarena schreef:
Op zich is dat dan heel jammer voor moeder, en ik snap het ook helemaal hoor, het is voor haar ook een klöte-situatie natuurlijk, maar het IS al haar probleem ook al schuift ze het op jouw bordje door haar lakse houding.

Ze kan beter nu ingrijpen nu de kosten nog niet zo hoog opgelopen zijn, want uiteindelijk is zij toch verantwoordelijk voor de schade die HAAR kind bij anderen veroorzaakt en draait ze er toch wel voor op.

Deze lakse houding en anderen haar problemen maar op laten lossen sieren haar niet en zijn ook niet in haar eigen voordeel ook al hoopt ze dat nu wellicht wel....dat het probleem zichzelf oplost (lees: dat jij het voor haar oplost. Of de stalhouder als die straks beseft dat hij zijn geld niet gaat krijgen).

Jij krijgt hier ook een slechte naam door want jij bent toch min of meer degene die dit laat gebeuren.
En moeder is laks en laat het ook allemaal maar gebeuren.

Is de stalhouder al op de hoogte en beseft die al dat de stalling waarschijnlijk niet betaald gaat worden?

Of ga jij de stalling betalen :=

Als jij in principe degene bent geweest die de leiding heeft genomen in dit hele verhaal en de stalling heeft geregeld, dan heb je als je pech hebt nog kans dat de stalhouder jouw er op aan kijkt :=

Nee stalling voor mijn veulen geregeld zij voor zichzelf!
Ga het zeker niet betalen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:52

Gelukkig maar, dat jouw plekje wel veilig is en hij niet zoiets krijgt dalijk van: hoepelen jullie maar op.

Maar wat denk je zelf dat er gaat gebeuren op het moment dat het stalgeld betaald moet gaan worden? :)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:55

Ts,

Ik zou je eigen ouders ook even om hulp vragen. Simpelweg; zij weten meer over financiele zaken omdat ze ouder zijn. Niet dat ze per se moeten ingrijpen, maar ze kunnen je helpen met bijvoorbeeld de brief en zorgen dat iedereen alles snapt.
Ook kunnen ze achter je staan zodat je sterk staat als je bijvoorbeeld aan Truus iets eist.

Over het veulen laten terugnemen over de fokker etcetera; Nee, er komt GEEN belachelijke, jarendurende, dure rechtszaak van als dat niet lukt of als de fokker het paard niet wil terugnemen. ECHT niet.
Als hij er een rechtszaak van maakt stapt de moeder van Truus volgens mij naar de politie, die zoekt het uit, zal tot de conclusie komen dat Truus én minderjarig is, én financieel minderjarig, én verminderd toerekeningsvatbaar door haar Borderline. Fokker zal veulen moeten terugnemen, geld wordt geretourneerd aan ouders van Truus, en het líjkt me dat dan, in overleg met de moeder van Truus, jij dat geld dan krijgt als compensatie.

Is dus niet de bedoeling dat jij dat gaat doen, maar de moeder of vader van Truus (en simpelweg; een "ja maar" is hier gewoon niet mogelijk. Is gewoon een kwestie van inzet en van volwassenheid vanuit de moeder van Truus. Jij hoort hier niet mee opgescheept te zitten, maar dat gebeurt wel en moeder van Truus steekt geen hand uit om ook maar een oplossing te probéren. Er komt dus ook niet van jouw kant een "ja maar moeder durft niet". Is niet jouw probleem, moeder moet gewoon even op dr kiezen bijten en die dochter een verbale lel geven dat ze potverdorie niet zomaar een veulen kan kopen zonder haar toestemming te vragen en zonder het ook maar te zeggen, en daarna deze nare situatie oplossen)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 11:55

pmarena schreef:
Gelukkig maar, dat jouw plekje wel veilig is en hij niet zoiets krijgt dalijk van: hoepelen jullie maar op.

Maar wat denk je zelf dat er gaat gebeuren op het moment dat het stalgeld betaald moet gaan worden? :)

Ik heb werkelijk geen idee!!
Ik ga het sowieso niet betalen, moeder kan het niet betalen en Truus wilt/kan het niet betalen

Ze heet trouwens niet echt Truus maar vind het niet netjes de echte naam te gebruiken

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 11:57

Nachtlampje schreef:
Ts,

Ik zou je eigen ouders ook even om hulp vragen. Simpelweg; zij weten meer over financiele zaken omdat ze ouder zijn. Niet dat ze per se moeten ingrijpen, maar ze kunnen je helpen met bijvoorbeeld de brief en zorgen dat iedereen alles snapt.
Ook kunnen ze achter je staan zodat je sterk staat als je bijvoorbeeld aan Truus iets eist.

Over het veulen laten terugnemen over de fokker etcetera; Nee, er komt GEEN belachelijke, jarendurende, dure rechtszaak van als dat niet lukt of als de fokker het paard niet wil terugnemen. ECHT niet.
Als hij er een rechtszaak van maakt stapt de moeder van Truus volgens mij naar de politie, die zoekt het uit, zal tot de conclusie komen dat Truus én minderjarig is, én financieel minderjarig, én verminderd toerekeningsvatbaar door haar Borderline. Fokker zal veulen moeten terugnemen, geld wordt geretourneerd aan ouders van Truus, en het líjkt me dat dan, in overleg met de moeder van Truus, jij dat geld dan krijgt als compensatie.

Is dus niet de bedoeling dat jij dat gaat doen, maar de moeder of vader van Truus (en simpelweg; een "ja maar" is hier gewoon niet mogelijk. Is gewoon een kwestie van inzet en van volwassenheid vanuit de moeder van Truus. Jij hoort hier niet mee opgescheept te zitten, maar dat gebeurt wel en moeder van Truus steekt geen hand uit om ook maar een oplossing te probéren. Er komt dus ook niet van jouw kant een "ja maar moeder durft niet". Is niet jouw probleem, moeder moet gewoon even op dr kiezen bijten en die dochter een verbale lel geven dat ze potverdorie niet zomaar een veulen kan kopen zonder haar toestemming te vragen en zonder het ook maar te zeggen, en daarna deze nare situatie oplossen)

Ik wou dat ik er iets aan kon doen, maar moeder wilt zulke dingen pertinent niet, ze durft niet voor commentaar van haar eigen moeder waar Truus nu woont.
In mijn brief staat dat ik vanaf Maandag 3 September stop met de zorg voor Pablo.. Dan moet er toch iemand in actie komen lijkt mij.. Ik krijg mijn geld naar hoge waarschijnlijkheid niet terug.. Maar ik hoop mijn vriendin wel..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:02

Netjes van je inderdaad :)

Weet de stalhouder al van het probleem af?

Ik zou het namelijk ook wel netjes vinden om hem in te lichten dat je verwacht dat de betaling door "Truus" wel eens een probleem kan gaan worden.

Het is een beetje jammer als iedereen het weet, maar niemand hem waarschuwt :=

Pfffft moeder gaat het nog heel lastig krijgen met die instelling, die gaat nog flinke rekeningen en problemen krijgen dankzij dochterlief en haar eigen kop-in-het-zand-politiek....geen wonder dat "Truus" zo losgeslagen is :=

Kortom: er is eigenlijk niets dat zal voorkomen dat jij toch tijdenlang voor dat diertje gaat zorgen, want hem laten verpieteren dat wordt hem ook niet...

Ik zou heel snel met de stalhouder gaan praten want zoals je de situatie nu neerlegt, dat jij het probleem van de moeder blijkbaar over wilt nemen op je eigen schouders, zit je nog het meeste samen met de stalhouder in 1 schuitje: jullie zijn nu degenen die de kosten aan het maken zijn voor de zorg van dit veulen....misschien kan hij wat daadkrachtiger optreden om te voorkomen dat deze situatie nog lang gaat duren :(:)

185414195435

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:04

Je hebt inmiddels een brief verzonden met het gegeven dat je per ingang van ..-..-.. stopt met verzorgen?

Dan zou ik het daar bij laten.

Niet meer mee bemoeien, het laten voor wat het is en de kosten voor stalgeld oid ook volledig naast je neerleggen. Dit dier is niet jouw eigendom, dus ook niet jouw verantwoordelijkheid.
Ik snap dat je je verantwoordelijkheid wel wilt nemen voor de bestwil van het diertje, maar jouw acties houden deze situatie ook in stand.
Als jij stopt met de verzorging zullen zij wel moeten overgaan tot actie; immers, de verzorging ligt stil, er wordt niet gevoerd en er komen wel rekeningen. Zij zullen dan actie moeten ondernemen, immers; jij doet het niet meer.

Lastige situatie voor je, en hulde voor de manier waar op je met het diertje bent omgegaan!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:09

Ik ben bang dat dit dreigement niks gaat helpen, zowel moeder als Truus hebben het dier al laten stikken, het is puur toeval dat TS dit dier wel verzorgt. Als zij er al mee zou stoppen (kans nihil omdat ze blijkbaar een hele fijne meid is +:)+ ) dan is er wel weer een andere "gek" die het gaat doen.

Ze LATEN het dier al barsten dus voor hun is het niet echt een dreigement dat binnenkomt, ben ik bang.

Denk dat een beroep op gezond verstand en verantwoordelijkheidsgevoel niks gaat uithalen, want ze hebben al getoond dat dat er niet zit, door deze manier van handelen.

Ik denk dat het beter op de portemonnee gespeeld kan worden, de oplopende kosten, wellicht zijn ze daar wel gevoelig voor en wellicht kan de stalhouder daar een flink steentje in bijdragen om ze wat dat betreft even flink het vuur aan de schenen te leggen.

Of ze...het zal de moeder / vader wel worden waarschijnlijk. En dat wordt zachtjes aan ook wel terecht ook, het wordt met de dag minder zielig voor moeder want die roept dit met deze houding gewoon over zichzelf af :(:)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:13

Balou_k schreef:
nynke55 schreef:
Je kunt de moeder een brief sturen met het voorstel van Sofy er in. Moeder moet dan een brief aan Truus schrijven. Zo heb je alles op papier en kan er geen onduidelijkheid over bestaan.
Maar ik heb begrepen dat moeder ook een bokker is en hier meeleest. In dat geval kan moeder zelf het iniatief nemen en haar dochter die brief sturen, met een kopie daarvan aan jou.
Hoe je het ook doet, zet alles op papier en maak kopietjes, zodat je op schrift hebt wat de afspraken zijn.

Ik denk niet dat de moeder dit wilt, ze durft dat niet.

Daar had ze eerder bij stil moeten staan dan! Ik vind dit ontzettend naief van de moeder. Je dochter maakt fouten waar jij als ouder verantwoordelijk voor bent, of je er nu vanaf weet of niet. Punt uit!
Dit los je als ouder zijnde dan op een nette manier op. Helemaal als je kind anderen dupeerd wat in dit geval dus gebeurd.

Zo moeilijk is het niet. De moeder schrijft een brief naar haar dochter met een ultimatum en dat de kosten van de dames terugbetaald moeten zijn. Zo niet, verkoopt de moeder het veulen om zo de schulden van de anderen af te betalen.

JIJ moet dat NIET regelen! Dat moet haar moeder doen!
Die verantwoordelijkheid heb je als ouder, als ze dit niet wil vind ik haar persoonlijk ontzettend laks. Ik zou mij doodschamen als mijn kind anderen zo geld aftroggeld en niks terugbetaald en dan ook nog eens over de rug van een dier.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 12:23

Meer kan ik inderdaad niet doen, ben zo bang voor zijn hoefjes arm beestje..
De brief zal ik ook naar moeder geven dat zij ook precies op de hoogte is.

De stalhouder wou ik er vandaag sowieso over inlichten.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:25

Hoe je het wend of keert jij beschermd de moeder en het veulen. Niet doen, als de verzorging te wensen laat kan je altijd de dierenbescherming inschakelen voor het onthouden van medische zorg.
Verder denk ik dat je het beste af ben als je je ogen sluit voor een probleem wat niet de jouwe is. Moeder kan zelf ook hier reageren, jij hoeft t niet te vertalen voor haar. 3 paarden hebben en dan niet een zakje voer kunnen kopen voor een veulen? en een potje hoevenrommel (weet niet hoe het heet en wat het is) En bang zijn voor oma? ach kom het wordt steeds gekker. Open je ogen ts, je wordt vreselijk gebruikt!

185414195435

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:40

Klopt wat Pipo zegt, zolang jij doorgaat met het verzorgen van het diertje zien zij ook geen enkele aanleiding om het zelf te gaan doen en zelf de kosten te gaan betalen, immers jij doet dat toch al voor ze?

Klinkt heel rot, en dat is het ook, maar ik zou als ik jou was mijn handen er echt vanaf trekken.. Jij was niet, bent niet en wordt niet aansprakelijk voor dit diertje, de kosten en de verzorging.
Laat ze dit zelf maar oplossen.

Succes er mee in elk geval, ben benieuwd hoe het zich ontwikkeld :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:46

Nee maar TS zit er wel tegenaan te kijken, het dier is gekomen en staat samen met die van haar, die ga je ook niet laten verpieteren want daar heb je ook alleen jezelf maar mee, wordt je nachtrust ook niet beter van :(:)

Daarom hoop ik maar dat de stalhouder er wat meer druk op kan zetten, hoewel het dan weer jammer is dat die het probleem dan weer toe krijgt geschoven....maargoed, eigenlijk heeft die het probleem al maar weet hij het nog niet, alhoewel hij vast ook wel wat zal vermoeden neem ik aan gezien de situatie nu.

Er moet gewoon iemand komen die wel "Truus" of anders haar ouders onder stevige druk gaat zetten om de boel op te lossen :j

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:47

Balou_k schreef:
Moeder wilt hem echt niet verkopen, heeft wel een advertentie voor haar kind, de moeder is bang voor problemen met haar eigen moeder..

Dat vermoeden had ik al. Maar oma gaat denk ik ook heel hard niet thuis geven als de schuldeisers bij moeder op de stoep staan en haar eigen spullen/dieren in beslag nemen. Ze staat er dus hoe dan ook alleen voor, want de familie helpt haar nu ook al niet.

Hele probleem is voor haar groter dan alleen dochters aanschaffen van veulen zonder toestemming, maar als ze nu geen knopen doorhakt is ze zo meteen alles kwijt.

185414195435

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:54

pmarena schreef:
Nee maar TS zit er wel tegenaan te kijken, het dier is gekomen en staat samen met die van haar, die ga je ook niet laten verpieteren want daar heb je ook alleen jezelf maar mee, wordt je nachtrust ook niet beter van :(:)

Klopt.

Maar zolang ze dit zelf in stand houdt blijft de situatie zoals deze nu is.
Volgens mij bevorderd dat de nachtrust nou ook niet bepaald.

Als ze wél haar handen er af zou trekken dan heb je de grootste kans dat het probleem daadwerkelijk wordt aangepakt.
En wel door de mensen die er wel voor verantwoordelijk zijn.

In stand houden heeft geen enkele nut, je jaagt jezelf op kosten, slaapt slecht en maakt je zorgen, plus dat het echt heel erg lang kan gaan duren.
Als je het op zijn beloop laat en je handen er af trekt zou het zichzelf kunnen laten escaleren in een week of wat en dan is de situatie ook opgelost.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:59

Ik weet niet of dit al gezegd is, heb alleen de reacties van ts gelezen.
Maar.. De ouders blijven financieel verantwoordelijk tot het 23e levensjaar van het kind. Heel erg, maar waar. Als ze geen geld heeft om jouw terug te betalen, kan er dan geen maandelijks termijn met de moeder worden opgesteld? Dan kan de moeder het altijd nog oplossen met kind, want dit is jouw probleem niet.

sistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:00

Ik snap best dat de moeder een goede vriendin van je is en het eigenlijk niet op zou kunnen brengen om voor het veulen te zorgen, maar het lijkt mij dat zij wel het recht heeft om het te verkopen als Truus nog minderjarig is? Nu ben ik best wel een noob op dat gebied en daar zal ik verder niks op zeggen.

Ondanks dat ze een goede vriendin van je is zou ik toch zeggen dat zij het uit handen moet nemen van jou. Hoe duur is dat spul voor die rotstraal? En hoe vaak komt de smid erbij? Wat voor voer geef je hem meestal? Ik kan fout zitten maar het lijkt mij niet dat het veulen heel veel kost. Hoe bot het ook klinkt, pipo heeft wel gelijk. Moeders zou verantwoordelijkheid moeten nemen, zo is het wel lekker makkelijk. Jij verzorgt het veulen en betaalt bepaalde dingen ervoor, dochter hoeft ze niet aan te pakken en het veulen is haar probleem ook niet.

Ik snap ook wel dat jij wil stoppen met het verzorgen voor het veulen, het is immers jouw paard niet en je hebt zelf ook al een veulen staan wat zorg en kosten vraagt. Maar zoals ook al is gezegd, aangezien het veulen bij de jouwe staat en als die bijna niet verzorgt wordt zit jij er weer tegen aan te kijken. En als ik het goed begrijp, verzorgt de moeder het veulen nu toch al een deel. Wie betaalt het voer? Het lijkt mij dat ze dan het grootste gedeelte van de verzorging in ieder geval uit handen kan nemen, mocht ze dan nog hulp nodig hebben kunnen jullie dat altijd nog samen afspreken en dan gewoon het veulen te koop zetten lijkt mij.

Hoe moeilijk het ook is, de moeder mag dan wel een goede vriendin van je wezen maar het is niet jouw veulen; het is wel háár kind en haar verantwoordelijkheid. Moeder is al volwassen dus waarom is ze eigenlijk zo bang voor de oma? Dalijk raakt ze alles kwijt en daar zit ze ook niet op te wachten neem ik aan. Probeer samen met de moeder een oplossing te vinden zou ik zeggen.

Maar goed, in ieder geval veel succes ermee. Het is een lastige situatie en het is jammer dat een veulen er de dupe van zal moeten worden.