Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Polly schreef:Als ik heel eerlijk ben, en misschien heel hard zou ik per direct mijn handen eraf trekken en de zorg overdragen aan de moeder. Laat haar het dier maar verkopen, kan ze jou er niet op aanspreken en gezien haar leeftijd zijn haar ouders verantwoordelijk.
pmarena schreef:Op zich is dat dan heel jammer voor moeder, en ik snap het ook helemaal hoor, het is voor haar ook een klöte-situatie natuurlijk, maar het IS al haar probleem ook al schuift ze het op jouw bordje door haar lakse houding.
Ze kan beter nu ingrijpen nu de kosten nog niet zo hoog opgelopen zijn, want uiteindelijk is zij toch verantwoordelijk voor de schade die HAAR kind bij anderen veroorzaakt en draait ze er toch wel voor op.
Deze lakse houding en anderen haar problemen maar op laten lossen sieren haar niet en zijn ook niet in haar eigen voordeel ook al hoopt ze dat nu wellicht wel....dat het probleem zichzelf oplost (lees: dat jij het voor haar oplost. Of de stalhouder als die straks beseft dat hij zijn geld niet gaat krijgen).
Jij krijgt hier ook een slechte naam door want jij bent toch min of meer degene die dit laat gebeuren.
En moeder is laks en laat het ook allemaal maar gebeuren.
Is de stalhouder al op de hoogte en beseft die al dat de stalling waarschijnlijk niet betaald gaat worden?
Of ga jij de stalling betalen
Als jij in principe degene bent geweest die de leiding heeft genomen in dit hele verhaal en de stalling heeft geregeld, dan heb je als je pech hebt nog kans dat de stalhouder jouw er op aan kijkt
pmarena schreef:Gelukkig maar, dat jouw plekje wel veilig is en hij niet zoiets krijgt dalijk van: hoepelen jullie maar op.
Maar wat denk je zelf dat er gaat gebeuren op het moment dat het stalgeld betaald moet gaan worden?
Nachtlampje schreef:Ts,
Ik zou je eigen ouders ook even om hulp vragen. Simpelweg; zij weten meer over financiele zaken omdat ze ouder zijn. Niet dat ze per se moeten ingrijpen, maar ze kunnen je helpen met bijvoorbeeld de brief en zorgen dat iedereen alles snapt.
Ook kunnen ze achter je staan zodat je sterk staat als je bijvoorbeeld aan Truus iets eist.
Over het veulen laten terugnemen over de fokker etcetera; Nee, er komt GEEN belachelijke, jarendurende, dure rechtszaak van als dat niet lukt of als de fokker het paard niet wil terugnemen. ECHT niet.
Als hij er een rechtszaak van maakt stapt de moeder van Truus volgens mij naar de politie, die zoekt het uit, zal tot de conclusie komen dat Truus én minderjarig is, én financieel minderjarig, én verminderd toerekeningsvatbaar door haar Borderline. Fokker zal veulen moeten terugnemen, geld wordt geretourneerd aan ouders van Truus, en het líjkt me dat dan, in overleg met de moeder van Truus, jij dat geld dan krijgt als compensatie.
Is dus niet de bedoeling dat jij dat gaat doen, maar de moeder of vader van Truus (en simpelweg; een "ja maar" is hier gewoon niet mogelijk. Is gewoon een kwestie van inzet en van volwassenheid vanuit de moeder van Truus. Jij hoort hier niet mee opgescheept te zitten, maar dat gebeurt wel en moeder van Truus steekt geen hand uit om ook maar een oplossing te probéren. Er komt dus ook niet van jouw kant een "ja maar moeder durft niet". Is niet jouw probleem, moeder moet gewoon even op dr kiezen bijten en die dochter een verbale lel geven dat ze potverdorie niet zomaar een veulen kan kopen zonder haar toestemming te vragen en zonder het ook maar te zeggen, en daarna deze nare situatie oplossen)
Balou_k schreef:nynke55 schreef:Je kunt de moeder een brief sturen met het voorstel van Sofy er in. Moeder moet dan een brief aan Truus schrijven. Zo heb je alles op papier en kan er geen onduidelijkheid over bestaan.
Maar ik heb begrepen dat moeder ook een bokker is en hier meeleest. In dat geval kan moeder zelf het iniatief nemen en haar dochter die brief sturen, met een kopie daarvan aan jou.
Hoe je het ook doet, zet alles op papier en maak kopietjes, zodat je op schrift hebt wat de afspraken zijn.
Ik denk niet dat de moeder dit wilt, ze durft dat niet.
Balou_k schreef:Moeder wilt hem echt niet verkopen, heeft wel een advertentie voor haar kind, de moeder is bang voor problemen met haar eigen moeder..
pmarena schreef:Nee maar TS zit er wel tegenaan te kijken, het dier is gekomen en staat samen met die van haar, die ga je ook niet laten verpieteren want daar heb je ook alleen jezelf maar mee, wordt je nachtrust ook niet beter van