Noodhulp!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

matasja

Re: Noodhulp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:41

Eens met bovenstaande, jammer dat je er niet tegen kunt dat je erop word aangesproken dat er allang actie is ondernomen jupiter, al twijfel ik nog steeds aan het bestaan van deze pony's daar er niets meer gemeld word... jammer dames om zo te spotten met dit soort dingen!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:42

Hoevenvet helpt nergens voor .. is een mooi potje commercie !

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:34

Sorry, maar ook ik twijfel al langer aan het waarheidsgehalte van de hele situatie en diens verloop, zoals door TS en Co. is geschetst. Dit heb ik ook al eerder aangegeven. De berichten over het verloop en de gang van zaken zijn minstens erg tegenstrijdig te noemen....

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 14:51

T zou kunnen
Ach en als t niet waar is heeft misschien iemand anders er wat aan die de zoek functie gebruikt

T is heus niet t eerste topic
Leven en laten leven ;)

myrthevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 23:36

Ik zal het hele verhaal even kort uitleggen, en het is allemaal waar.
Het begon allemaal dus dat ze te langen hoeven hadden, we hebben elke dag wel 1 x aan de deur gestaan (soms wel 2 x) om te zeggen dat het nu echt gebeurd moet worden. Hij deed het niet en na 2 maanden waren we er klaar mee, we hebben de dierenbescherming gebeld en een dag na ons telefoontje kwam de dierenbescherming bij hem langs. Maar net toen de dierenbescherming langs kwam had hij ze bekapt, de dierenbescherming vond het daarom wel meevallen, ook hebben ze erge exceem maar daar is niet naar gekeken. Die avond erna zijn wij naar ze toe gegaan en ook naar de eigenaar om hem te bedanken, hij zei tegen ons dat we moesten stoppen met het verzorgen van de pony's. We waren er allebei kapot van.. Onze ouders hebben daarom besloten om de eigenaar op te bellen, om te zeggen dat hun gebeld hebben naar de dierenbescherming en dat wij er niets van af wisten. (hebben ze gedaan omdat ze het zo erg voor ons vonden) Maar de eigenaar zei dat als we binnenkort even komen praten met hem dat we ze dan weer mogen verzorgen! We gaan er morgenavond heen omdat onze ouders even mee moeten om het uit te praten, en ze konden niet eerder mee, dus vanaf morgenavond mogen we er weer komen bij onze lieve shetlanders en gaan we zorgen dat ze er weer bovenop komen.

Ik hoop dat jullie nu geloven dat dit echt waar is! De reden dat wij niet hebben gereageerd is omdat we het druk hadden en ikzelf was er kapot van dat ik dr kwijt was dus ben het ook een beetje vergeten. Ik heb een foto van de hoeven van de bruine shetlander, maar ik weet niet hoe ik die hierbij kan plaatsen.

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 23:58

Het is dat Myrthe het me nu pas verteld, anders was ik wel eerder in actie gekomen, dit topic is echt en is geen pennyactie! Ik ken beide meiden en heb een keer foto's gemaakt van de ponys (die naar aanleiding van dit topic even teruggezocht, en daar waren de hoefjes aan de lange kant, maar nog niet zó erg) Kan die evt als Myrthe dat goed vind ook nog wel plaatsen..

Niet altijd alles wat 'raar' lijkt is penny, gelukkig zijn er meer dan genoeg mensen die Anniek & Myrthe wel geloven.

Omdat myrthe niet weet hoe ze foto's moet plaatsen plaats ik die wel even, deze is van de bruine(vos)
Afbeelding

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 00:08

deze foto is van 13 april 2012 van de zwarte pony, zoals ik al zei in mijn ogen aan de redelijk lange kant.
Afbeelding
Heb helaas geen betere foto (waar de hoefjes scherp zijn)
heb ook nog foto's van de andere bruine pony voor de geïnteresseerde ;)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 00:19

jupiter4life schreef:
hoeven vet speciaal voor uitdroging ;p en is goed voor kalk hoeven

Nee niet dus, als je gewoon niks smeert en er gewoon vocht in de hoeven kan, hoef je ook niet te gaan smeren tegen uitdroging want dan drogen ze niet uit. Ze drogen uit door dat vet.

Ik hoop voor jullie dat jullie de ponys weer mogen verzorgen!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 04:55

Goh, dit topic is vast nog niet gezien door een mod. Normaal worden ze direct gesloten en krijg je een ow... spreek uit ervaring....

Niet dat ik vind dat hij dicht moet hoor, hoop dat er wat aan de hoeven gedaan gaan worden. Voor de pony waar ik een topic over had is de hulp te laat gekomen, helaas.

Veel succes ermee, hopelijk gaat er snel verandering komen!

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 16:28

ook daphne niet gelezen zie ik....
geef toe meiden dat een een tegenstrijdig en onsamenhenagend verhaal is wat al snel als leugen word gezien, waarom? omdat je een topic opent, tips niet aanneemt maar blijft vragen wat je moet doen, dierenbescherming gebeld en die er een dag later al zijn ( kan maar uit ervaring komen die niet zo vlug..), en plots zijn de hoeven al gedaan en mogen jullie er niet meer komen dus geen updats meer, daarnaast werd er helemaal niet meer gereageerd dus ja ik twijfelde heeeel sterk aan het waarheidsgehalte. geef toe dat het raar overkomt op de rest.

gelukkig is er nu opheldering gebracht en ben ik erg benieuwd of jullie straks weer mogen komen, hij zal aan de hand van de foto's toch toe moeten geven dat er achterstallig onderhoud was aan de hoeven in die mate dat het dierenmishandeling is... en daarbij mag hij jullie alleen maar dankbaar zijn voor de tips die je hem gegeven hebt, en dat hij er wat dat betreft net op tijd iets aan heeft gedaan om geen waarschuwing te krijgen van de dierenbescherming, ze zien er verder goed uit zover ik de zwarte bekijk, dus die zullen het wel als loos allarm beschouwen...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 18:12

matasja schreef:
ook daphne niet gelezen zie ik.....

Ik ga geen heel topic doorlezen wat vol staat met gezeik over dat het verzonnen is etc. En uit ervaring weet ik dat JIJ ook niet altijd leest wat er echt staat ;)

myrthevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:07

We mogen er nu weer komen, en het gaat al erg goed met ze. Ze hebben geen conditie meer maar daar gaan we weer met ze aan werken, ze lopen ook niet meer kreupel gelukkig. Ze staan nu nog in eens stal en binnenkort gaan we weer op een klein stukje weiland. :) Bedankt voor de tips allemaal:)

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:59

laat ze 1 x goed bekappen op jullie kosten.en zorg daarna dat de pony dagelijks ook op steen/asfalt komen te lopen! en 1 hoefvijl voor het bijhouden ;)

fabjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:58

raar! zulke hoeven in 1x weer "normaal" en geen conditie meer? hebben jullie dan met ze gelopen toen ze nog mega hoeven hadden?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:01

de TS is nog steeds aan het overleggen met haar vriendin 8-)

dirkystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:56

eerst eens even goed met de eigenaar praten, ik neem aan dat hij zelf ook wel inziet dat dit echt niet zo kan, ook zeggen dat als de pony straks ziek wordt het hem veel mer geld gaat kosten dan 1 keer in de 6a8 weken bekappen!
Anders zou ik de dierenbescherming bellen en vragen of hun een gesprek aan willen gaan met de eigenaar...vaak helpt lichte dwang wel wat meer ;) iig suc6!

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:00

dames de dierenbescherming is al geweest, ze zijn al bekapt en inmiddels zijn ze weer druk in de weer met verzorgen van de shetjes, alles is dus al gedaan wat kon...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:01

dirkystar schreef:
eerst eens even goed met de eigenaar praten, ik neem aan dat hij zelf ook wel inziet dat dit echt niet zo kan, ook zeggen dat als de pony straks ziek wordt het hem veel mer geld gaat kosten dan 1 keer in de 6a8 weken bekappen!
Anders zou ik de dierenbescherming bellen en vragen of hun een gesprek aan willen gaan met de eigenaar...vaak helpt lichte dwang wel wat meer ;) iig suc6!

topic helemaal gelezen?