Teenslippers en paarden...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 00:09

Ik wel, heb in de jaren inmiddels een soort 6e zintuig ontwikkeld om lompe paardenhoeven te ontwijken. Weet wat de gevaren zijn (heb jaren terug mijn teen nog gebroken door een paard op mijn voet). Maar ik laat het er niet om.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 00:10

Schuldig!
Ik doe ook alles op mijn slippers, paard halen, poetsen, rijden, etc.
Ik haal zelfs mijn jaarling op met slippers zo gaat dat al 6 jaar, nog nooit blauwe tenen gehad, gelukkig heb ik 2 lieve en rustige paarden, bij die van een ander doe ik wel schoenen aan.
Ik heb zelfs voor de winter en paar crocs met bontje er in.
Het is erg stom ik weet het, maar ik heb wel altijd me cap op!

FNews

Re: Teenslippers en paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 00:17

Schuldig! Ik zit met mijn poot int gips en ja dat was maandag bloedheet, dus wat doe ik dan? Juist ja, een 3 jarige EV poetsen en longeersingel derop gooien om vaderlief even te helpen met een teenslippertje aan en op een kruk. Hij was gelukkig heel erg braaf en heeft geen voetje verzet.

Jezus die foto die ik net zag, auwchh!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 00:31

Tigra_ schreef:
paard uit de stal/wei halen met slippers bah allemaal zand tussen je tenen. No thanks.
Is gewoon irritant, dat zand in je slippers, daarom trek ik dan niet eens slippers aan maar gewoon op blote voeten en daarna lekker afspuiten. Dus ja, ik sjok rustig op (bijna) blote voeten tussen de paarden, maar dan wel onder voorbehoud. Poetsen, wat meestal gevolgd wordt door rijden, ja, dat wel op schoenen, maar voor de rest loop ik rustig schoenloos rond. Afspuiten van de paarden doen we dan gewoon op ietwat meer afstand en voor de rest komen ze dan toch niet dichtbij genoeg om per ongeluk op mijn tenen te staan. Bij vreemde paarden, jongspul of bij trailerladen zal ik het nooit doen, of op veilige afstand blijven, maar bij het 'eigen spul', ja hoor...
En ja, ik weet hoe het voelt als er een paard op je blote kleine teen gaat staan...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 00:41

MarliesV schreef:
Wat een ander doet, tja eigen keuze. Vind het niet slim maar het zijn gelukkig niet mijn tenen....

Nee maar het is wel jouw paard. Vorige week rende er een klein jongetje op blote voeten rákelings langs mijn paard. Áls mijn paard schrikt ben ik wel mooi aansprakelijk.

the_titan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 00:42

altijd laarzen of eventueel versterkte schoenen.
Nu heeft een haf een paar weken terug toch op m'n tenen gaan staan omdat ze zich verzette omdat ze der hoef omsloeg aan de rand van een putje. Resultaat een klein zwart half maantje op m'n nagel.
En laatst zaterdag week 2 keer toen ik haar even wou laten meelopen om een beetje meer fatsoenlijk te leren gedragen. ( ze wil nogal eens lomp doorlopen, respectloos). Ze stond wel vol op m'n voet dus het gewicht was verdeeld en ze stond op der ander been met der gewicht, dus het was niets.

WhiteWolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 00:44

Ik heb gezien dat een kennis een deel van haar teen verloor omdat ze geen goede schoenen aan had, dus nee dank je... :(

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 00:45

helaas maak ik me er wel sxhuldig aan dat ik op slippers loop bij mijn ponys, en dit doe ik dan ook al jaren.. twee dagen geleden heb ik mijn stalsxhoen heel verstandig in de kast gestopt voor het geval dat ik weer eens op slippers naar stal ga.

het is mij vaak genoeg overkomeb dat een pony of paard met ijzers op mijn blote voet ginv ataan of er over heen galloppeerde. en ja mijn voet was direct twee keer zo dik en vel hing erbij, en gelukkig nog niks gebroken gehad maar deed wel gruwelijk pijn..

dus ja het is wel een aanrader op stalschoenen bij de ponya te laten dan kun je jezelf ijgenlijk niet meer schuldig aan maken dat je met slippers loopt. helaas heb ik het nog niet afgeleerd en zal dat nooit doen denk ik maar de eerste stap is gezet met dat ik ze in de kast heb laten staan, morgen zal ij ze ook braaf aan trekken. helaas weet ik maar al te goed hoe het voelt als een paard of pony op je voet gaat staan.. au!! ;)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 00:47

Ook al is het warm en loop ik in korte broek op stal, een paar slippertjes is imo echt vragen om moeilijkheden := ...
Citaat:
Gister ben ik nog met mijn paard gaan zwemmen en dan vind ik het niet echt fijn om met laarzen te gaan..

Zwemmen met de paarden en dan laarzen aan is natuurlijk niet handig :+ .
Daarvoor trek ik dan altijd een paar oude sneakers aan; wel pas als mijn paard gepoets en al klaar staat voor vertrek, tot die tijd doe ik alles met mijn stevige (berg)schoenen :) .

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 00:50

en voordat ik het vergeet: paarden en ponys hebben zo vaak op minn voetr. gestaan dat mijn linker voet al een aantal jaren dezelfde kleur blauw heeft en waatnschijnlijk ook zo zal blijven.. en hij zet nog steeds op als het warm weer is, dan heb ik mijn voet nog steeds dik.. leuk slipper.. ;)

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 00:53

Peanutbutter schreef:
Catchme_ schreef:
Ik kwam deze foto eens tegen ;)

[ Afbeelding ]

Nou deze zocht ik !! Dat is een oude stalgenootje van een vriend van mij..

-zo obgeveer heeft mijn voet er ook uitgezien, alleen dan lag het vel die wel gescheird was er nog wel netjes op zijn plek. koude rillingen lopen weer over mijn rug!

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 08:58

Ik stuurde altijd stagiares en stalpersoneel naar huis als ze geen schoenen met een stalen neus aanhadden. Nou werkten we ook met jonge hengsten dus de kans dat ze eens op je voet gingen staan was groter. Rijlaarsen beschermen trouwens erg weinig en is dus niet zinvol.
Zelfs met stalen neuzen gaat het wel eens mis namelijk dat ze net achter de stalen neus gaan staan, lekker :(

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:00

Ik loop alleen op slippers op stal als ik weet dat de paarden in hun stal blijven.
Net zoals vorige week bijvoorbeeld. Toen was het zo warm en had ik tot laat gewerkt.
Dus dan ga ik enkel even naar stal om ze een aai te geven en wat lekkers te brengen.

Maar verder heb ik altijd stevige schoenen aan op stal.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:04

ja, ik doe dat op slippers.. :o
maaaar, ook ik heb ik toen ik ongeveer 7 was mijn shetlandertje op m'n voet gehad met teenslippers, maar nee, niets van geleerd :=

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:06

helemaal slecht,.. maar ik ga vaak ff zonder zadel op buitenrit in korte broek en dus op blote voete :o ik weet het is slecht... mja

laats was ik mn vriend an helpen met stene sjouwen, totdat die stapen op mn voet viel.. en ik dus geen schoen meer aan kon hebbe, dus dat doe ik nooit weer op slippers..

Kismetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:17

De titel alleen al bezorgt me koude rillingen..ik ga ook wel op slippers naar stal, maar heb altijd klompjes bij me zodat ik even kan switchen..als ik men paard ga borstelen of wat dan ook..paardlief let nl echt niet op of ik slippertjes aan heb..met opzij stappen..ik denk idd dat je je tenen kwijt bent als ze erop gaan staan..auw..

_xHaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:20

Kismetje schreef:
De titel alleen al bezorgt me koude rillingen.

Hier nog een, als ik schoenen aan heb, ben ik al bang dat ik op m'n tenen getrapt word.
Niet zo heel gek aangezien dit zeker 3 keer in de week gebeurt B-) !

Ik heb inmiddels wel sokken + rijlaarzen bij mij verzorgpony staan, mocht het dan voorkomen dat ik slippers aan heb,
kan ik het altijd nog even wisselen

Eikenbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:28

Broertje van een oud-ponyvriendinnetje heeft nog maar 9 tenen. Zou even een pony ophalen uit het land. Zijn zus mocht zijn kleine teen weer uit het weiland halen.

Ik loop bijna nooit op slippers in de stallen maar afgelopen weekend heb ik wel op slippers door het weiland gelopen om het draad te verplaatsen. Had een stroommeter bij me en daar waren ze bang voor dus bleven ze ver uit de buurt van mijn tenen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:31

Ik heb altijd schoenen aan als ik met de paarden bezig ben.. Mij zie je niet op slippers bij de paarden.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:34

Schuldig... :o
Gisteren op weg van het werk vlug langs paardje en had slippers aan, wou enkel even dag zeggen, maar halster zat niet goed en wou toch even haar achterste controleren (heeft ze eens een wonde gehad) dus ben ik de wei op gegaan en bij paardje geweest, mijn paardje is 1) doodsbraaf en 2) met slippers of met gewone schoenen, zal wel niet zoveel verschil maken.
Als 15jarige reed ik zelfs met slippers, is wel raar, want als je dan je voeten in stijgbeugels steekt gaat alles klapperen :+
Eigenlijk vind ik het gewoon onverantwoord om te doen en zal er bij een ander altijd een opmerking over maken, heb gewoon liever dat ik iets voor heb dan dat een ander iets voor heeft :o

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:01

Gister paardlief op mijn voet gehad met schoenen aan. Ik ben wel even op de grond gaan zitten vloeken.
"s avonds ingesmeerd maar het is nu nog gevoelig. :(

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:17

Ja :D Maar dan niet als ik wat met ze moet doen. met heet weer ga ik op mijn slippers erheen, mest ik alles op slippertjes, doe ik de stallen, voer klaar zetten etc, aai ik hooguit mijn paarden, maar ik ga er niet mee lopen. Dan krijg ik gelijk horror beelden dat ze dan perongeluk op mijn voeten stappen met alle gevolgen van dien. brrr.

Maar als ik dat wel zou willen, zou het niet eens kunnen, want ik heb een achterlijk paard dat iets met voeten heeft, en die doet heel moeilijk als ik 'rare' schoenen aan heb, en met slippers aan komen dan maak ik het wel heel bont bij haar. Dan kan ze alleen maar snorken en doet ze heel moeilij met meelopen als ik dat zou willen, want slippers en blote voeten zijn DOOD eng := :=

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:21

Schuldig. Het wil nog wel eens voorkomen dat ik vanuit bv mijn werk door naar stal ga op slippers.
Ik heb wel een paar reserveschoenen op stal staan, maar niet altijd sokken bij me. Slechte smoes eigenlijk...

Mijn eigen pony kan ik voldoende inschatten en staat eigenlijk 'nooit' op mijn tenen. (zeg nooit nooit).
Dan kom ik even voer klaarzetten, hooguit een aai en een borstel er over heen, of haar uit de wei halen.

Vroeger ( :D )ging ik ook nog wel eens zonder zadel een ritje maken met slippers. Dat soort dingen doe ik niet meer ;)

Andere paarden houd ik alleen vast of loop ik alleen mee als ik mijn bergschoenen aan heb.

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 15:49

Dat doe ik nooit, maar ik loop zowiezo niet vaak op teenslippers. Heb eigenlijk altijd klompen aan buiten.
Op de een of andere manier krijg ik ook altijd zwarte voeten van (teen)slippers :')

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 15:52

ik heb wel eens op slippers gelopen toen ik met dr ging wandelen, ze is ook een zware met hoefijzers...toen was het 33 graden in een keer, nouja voor die keer...maar wel bang dat ze op mn voeten gaat staan want dat doet ze best vaak..