Barron schreef:Leuk om te lezen dat er meer mensen met kruiwagens in de modder vaststaan en klompen of laarzen verliezen. Heb afgelopen winter ook al eens op mijn sok in de derrie gestaan. Leuk hoor paarden aan huis. Nee, ik vind het echt super, maar ik denk dat je ook moet kunnen genieten van het buitenwerk en niet uitsluitend van het paardrijden, want dan ben je het gauw zat.
Mijn pony van vroeger heb ik toen ik studeerde een tijd bij een pensionstalling gehad, omdat ik toen de mogelijkheid niet had ze thuis te hebben. Wat ik daar altijd zo jammer vond was dat ik ook altijd met mensen moest praten en goedbedoelde adviezen kreeg waar ik niet op zat te wachten. Mijn werk is dat ik de hele dag tussen de mensen ben en vind het dan juist heerlijk om even met mijn dieren te klooien zonder te hoeven kletsen. Ook kun je je paarden precies zo houden als je wilt en alle gekke dingen uithalen die je niet zou doen met mensen om je heen. Of gewoon lekker met een bakje koffie je paarden in de wei zien scharrelen, een prima beloning voor het werk wat je net hebt gedaan.
Héél herkenbaar!