russel schreef:jesito schreef:Ik zou volgens velen ook op een slechte stal staan.
Ze staan met halster op de wei, mijn shet loopt veelal los naar de wei, mijn box haalt de 3x3 niet eens en ze krijgen zelfs savonds geen tot heel weinig hooi op stal.
En wat denk je, ik ben super tevreden en mijn paard voelt zich super en ziet er goed uit.
Ze krijgen savonds geen tot weinig hooi vanwege de weidegang en de meeste het hooi alleen maar door de stal schoppen en ze zijn allemaal behoorlijk dik en een nacht op stro zorgt ervoor dat ze al dat gras eens kunnen verwerken.
Ze kunnen stro knVabbelen.
Nou dat zou ik dus niet................".zal wel goedkoop zijn daar...
Wachtenbtot er bij jullie ook een paard zijn oog kwijt raakt doordat het halster door rollen half af gaat en de knip in zijn oog drukt.....of met krabben met achterbeen blijft haken.......zo zijn er meer ongelukken te bedenken die ik heb meegemaakt.
Op dergelijke stallen staan ze vast ook met halster in de box.....nog gevaarlijker....
Geen hooi in de avond, dus vanaf 17.00 u tot 07.00 u zonder eten en dat beetje stro compenseert niks...zal je grote eter hebben......gaat dat heel het jaar zo door, of alleen die paar weken dat er genoeg gras op de wei staat....dan zich vol laten laden, zal ik ook niet blij mee zijn......
Nee niks voor mij, mij paard mocht ook rennen naar de wei de 1e dag op zo een stal , moest langs de mestplaats, ging vol uit, grote schaafwond op zijn kont onder de mestdrap en lekker hel de dag de zon er op, die avond een flinke ontsteking....
Nee ze staan niet met halster op stal en op de wei hebben hier in de buurt eigenlijk alle pensionstallen een halster om.
Ik zie geen problemen.
En al die dekens dan die paarden op hebben en vliegenkappen, dan zijn die zeker gevaarlijk.
Ik zie nog altijd overal dekens los hangen, dat is pas gevaarlijk.
Wat het hooi betreft is dat alleen nu het gras er flink op staat en ze willen ook echt geen hooi.
En stro is gewoon ook ruwvoer hoor, wordt op veel stallen zelfs gebruikt als ruwvoer (vulling)
De pensionhouders zijn lieve mensen met oog voor de ieder paard apart en als zij zien of ik vraag voor hooi, dan krijgt je paard dat.
Maar ik als waardeloze eigenaar vind het prima zo.