waardeloze pensionstallingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:24

russel schreef:
jesito schreef:
Ik zou volgens velen ook op een slechte stal staan.
Ze staan met halster op de wei, mijn shet loopt veelal los naar de wei, mijn box haalt de 3x3 niet eens en ze krijgen zelfs savonds geen tot heel weinig hooi op stal.
En wat denk je, ik ben super tevreden en mijn paard voelt zich super en ziet er goed uit.

Ze krijgen savonds geen tot weinig hooi vanwege de weidegang en de meeste het hooi alleen maar door de stal schoppen en ze zijn allemaal behoorlijk dik en een nacht op stro zorgt ervoor dat ze al dat gras eens kunnen verwerken.
Ze kunnen stro knVabbelen.

Nou dat zou ik dus niet................".zal wel goedkoop zijn daar...

Wachtenbtot er bij jullie ook een paard zijn oog kwijt raakt doordat het halster door rollen half af gaat en de knip in zijn oog drukt.....of met krabben met achterbeen blijft haken.......zo zijn er meer ongelukken te bedenken die ik heb meegemaakt.

Op dergelijke stallen staan ze vast ook met halster in de box.....nog gevaarlijker....

Geen hooi in de avond, dus vanaf 17.00 u tot 07.00 u zonder eten en dat beetje stro compenseert niks...zal je grote eter hebben......gaat dat heel het jaar zo door, of alleen die paar weken dat er genoeg gras op de wei staat....dan zich vol laten laden, zal ik ook niet blij mee zijn......

Nee niks voor mij, mij paard mocht ook rennen naar de wei de 1e dag op zo een stal , moest langs de mestplaats, ging vol uit, grote schaafwond op zijn kont onder de mestdrap en lekker hel de dag de zon er op, die avond een flinke ontsteking....

Nee ze staan niet met halster op stal en op de wei hebben hier in de buurt eigenlijk alle pensionstallen een halster om.
Ik zie geen problemen.
En al die dekens dan die paarden op hebben en vliegenkappen, dan zijn die zeker gevaarlijk.
Ik zie nog altijd overal dekens los hangen, dat is pas gevaarlijk.

Wat het hooi betreft is dat alleen nu het gras er flink op staat en ze willen ook echt geen hooi.
En stro is gewoon ook ruwvoer hoor, wordt op veel stallen zelfs gebruikt als ruwvoer (vulling)

De pensionhouders zijn lieve mensen met oog voor de ieder paard apart en als zij zien of ik vraag voor hooi, dan krijgt je paard dat.
Maar ik als waardeloze eigenaar vind het prima zo.

Noean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:34

Het is erg moeilijk een stalling te vinden die helemaal naar je zin is. Overal is er wel iets wat je graag anders had gezien.
Sinds vorig jaar na mijn eigen verhuizing heb ik een kleine pensionstal gevonden waarvan ik vind dat mijn paard het nog nooit zo goed heeft gehad, en wij het erg naar ons zin hebben.
De paarden worden op eigen landjes gezet en binnen gehaald, er wordt meer dan voldoende brok en kuil gevoerd( er ligt altijd kuil in zijn box omdat hij het niet op krijgt) onze stalhoudster gooit liever wat weg dat dat de paarden niets te knabbelen hebben.
Ja ze staan met halsters in het land. Heb ik geen probleem mee. Wij hebben een goede buitenbak, een longeerring en een gedeelte in een kas waar we bij echt slecht weer in ieder geval de paarden los kunnen gooien en kunnen rijden. Voor de winter is daar zelfs flink in geïnvesteerd door zand en snippers toe te voegen. Ja je moet tussen de palen door sturen dus oefeningen als wijken moet je wat aanpassen, je leert er wel van sturen.
Als je de stal ziet lijkt het erg eenvoudig, maar we hebben er alles!
En de mede stalgenoten en eigenaren zijn behulpzaam en gezellig en iedereen laat elkaar in zijn waarde.
Ook hier gebeurt wel eens een ongelukje met een paard, dat gebeurt overal.
Het is in ieder geval niet uit onvoorzichtigheid of onoplettendheid of achterstallig onderhoud dus dat maakt de situatie wel anders.
Van B tot ZZ licht... Op wedstrijd zijn we allemaal elkaars grootste fan.
Nooit verwacht dat ik in de randstad zo iets zou kunnen vinden.

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:37

ik heb bij geen 1 stalling klachten of problemen gehad! :-)
ik ben weg gegaan door omstandigheden, (verhuizing en dergelijk)

Het kan dus wel een klachtenvrij stalling..... terwijl ik toch best wat eisen heb,
maar misschien is er over praten de beste oplossing!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 08:40

Ik denk dat het erom gaat dat de pensionhouder gewoon per paard kijkt en het met zijn hart doet en waar de ene tevreden mee is hoeft de ander dat niet te zijn.
Er is een toppic waar mensen hun wensen aan kunnen geven wat ze nou willen op een pensionstal, daar zie ik dus dingen voorbij komen waar ik niks mee kan.
Het belangrijkste van alles is dat mijn paard zich goed voelt en er goed uitziet.
Dat is het geval en ik weet als mijn paard iets mankeert mijn pensionhouder er alles aan doet om te voorkomen/ verhelpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 09:30

Dus ook het kapotte oog weer heel toveren als dat staat te verwachten? Iedereen weet dst halsters in stal en in de wei gevaarlijk zijn?..jesito geloof jij lekker wat je wil om naar dekens te verwijzen....

En idd kan dat ook gevaarlijk zijn, dssrom loopt mijn oude ook zonder met de jonge hengst

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:09

russel schreef:
Dus ook het kapotte oog weer heel toveren als dat staat te verwachten? Iedereen weet dst halsters in stal en in de wei gevaarlijk zijn?..jesito geloof jij lekker wat je wil om naar dekens te verwijzen....

En idd kan dat ook gevaarlijk zijn, dssrom loopt mijn oude ook zonder met de jonge hengst

Een ongeluk zit in een klein hoekte, paard kan ook een been kapot getrapt krijgen op de wei.
En als je ermee gaat rijden kan je paard vallen of loskomen en een drukke weg oversteken, allemaal risico´s.
Ik geloof zeker wat ik zelf wil en ben er heilig van overtuigd dat er ergere dingen zijn, dan een halster om in de wei.

Martje80

Re: waardeloze pensionstallingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:19

halster in de wei, ik snap an de ene kant wel, maar ook waarom niet. Mijne staat nu met graasmasker, ook zo iets, net een halster.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:41

hier staan ook bepaalde paarden in de wei met halster en sommigen zonder halster,daar kiezen de pensionklanten zelf voor.zij geven het mij gewoon door en dan doe ik dat.
dat is met voer net zo,als zij willen dat hun paard (bij wijze van spreken) 6 kilo biks moet hebben per keer,oke ik gooi het er wel in hoor,dat zijn allemaal afspraken die je voor die tijd maakt.en ik vind dat je als pensionhouder je daar aan moet houden,ik heb verantwoordelijkheden naar mijn klanten toe(zorg paard) en zij hebben dat ook naar mij toe(stallingsgeld elke maand).

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:43

Wat mij betreft heb ik nu de perfecte pensionstalling gevonden.... :) hele jaar door in weer, wind en sneeuw van 9 tot half 6 met eventueel extra ruwvoer op de wei... Soms wat zware bak, prachtige ruime stallen 5x3m, daar ook nog per behoefte 3x op een dag ruwvoer, wasplaats met koud en warm water, longeerbak in aanbouw, op 500 meter binnen en buitenbak met achterberg bodem van abnormale grotes ter beschikking, nog geen 2 km van t bos, oh en naar wat de eigenaar wil, met of zonder halster in de wei. Wordt gebracht.

En er wordt een uur over 9 paarden naar de wei brengen gedaan. Inclusief dekens wisselen enzovoort...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:07

Ik heb ook de perfecte pensionstslling.."............in mijn achtertuin.... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:09

jesito schreef:
russel schreef:

Een ongeluk zit in een klein hoekte, paard kan ook een been kapot getrapt krijgen op de wei.
En als je ermee gaat rijden kan je paard vallen of loskomen en een drukke weg oversteken, allemaal risico´s.
Ik geloof zeker wat ik zelf wil en ben er heilig van overtuigd dat er ergere dingen zijn, dan een halster om in de wei.

Je kunt het ook opzoeken, aangezien ik al wat pensionsstallen heb gehad en mijn pasrd in veel kuddes buiten heeft gelopen, heb ik al vele ongelukken met halsters gezien/meegemaakt....mijn paard altijd weer een dicht halster af te krijgen, en dat ding lag dan met dichte sluiting in de wei. Inclusief brandwonden aan zijn eigen gezicht.....

Door even een stel dat lijst te voorschijn te halen.....ja mijn paard kan ook zijn nek dusdanig verrekken bij het appels stelen uit de boom, dat hij een blessure in zijn nek oploopt....tja....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:12

Halster in de wei zal mijn voorkeur niet hebben :+ Mijn paarden staan zonder, maar er zijn wel meer dingen die mijn voorkeur niet hebben.

Paarden in mijn achteruin zou voor mij geen perfecte pensionstalling zijn, want ik ben ook erg graag op vakantie, dagjes weg, weekendjes weg, etc. Het is dan al geneuzel om iets te regelen voor de honden en katten, laat staan voor de paarden.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:30

Russel, waarom ben je zo gebeten op mijn manier van paarden houden.
Als ik aan mijn pensionhouder zou vragen om hem zonder halster buiten te zetten, zou hij dat gewoon doen.
Maar ook ik heb al dik 18 jaar paarden en ook veel pensionstallen gezien en een keer een ongeluk met halster van dichtbij meegemaakt en dat was een paard dat op stal stond.
Verder nog nooit, wel zat ongelukken met dekens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:35

Ik ben niet gebeten op jouw paarden houden, maar de laconieke houding naar de mogelijke ongelukken die jij afdoet als of dat onzin is...en dat jij 18 jaar paarden hebt heeft er niets mee te maken, dat geeft geen vrijbrief dat je alles weet en de raad van anderen dan maar in de wind kan slaan. Het kan mij overigens geen bal schelen hoor als jouw paarden halsterletsel of desnoods zoch ophangen aan de voerbak opdat ze jeuk hebben en vast blijven zitten, net zolang trekken om los te komen en zich zelf wurgen, ken helaas 2 gevallen.....

Mij zal het gelukkig niet gebeuren, iedereen voor zichzelf

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:58

russel schreef:
Ik ben niet gebeten op jouw paarden houden, maar de laconieke houding naar de mogelijke ongelukken die jij afdoet als of dat onzin is...en dat jij 18 jaar paarden hebt heeft er niets mee te maken, dat geeft geen vrijbrief dat je alles weet en de raad van anderen dan maar in de wind kan slaan. Het kan mij overigens geen bal schelen hoor als jouw paarden halsterletsel of desnoods zoch ophangen aan de voerbak opdat ze jeuk hebben en vast blijven zitten, net zolang trekken om los te komen en zich zelf wurgen, ken helaas 2 gevallen.....

Mij zal het gelukkig niet gebeuren, iedereen voor zichzelf

Voerbak in de wei?
Als het je geen bal kan schelen snap ik de drama niet.
En ik laconiek, denk het niet en een vrijbrief van ongelukken heeft niemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:42

Joh weetje, veel plezier met je paarden.....ik hoop,dat ik anderen wakker heb gemaakt, en dat ze na blijven denken over de gevaren van een halster in de wei en op stal....

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 08:40

Hier staan de paarden ook met halster in de wei, maar ik snap Russel ook helemaal!
Bij ons is het meer omdat de paarden bijna de hele dag in de wei staan en het kost dan heel veel moeite om een paard zonder halster te vangen, en aangezien we ze hier niet gewoon naar binnen laten draven zou het voor de stalhouder ook een gepruts zijn om de paarden 1 voor 1 te vangen.

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 16:55

kennen jullie het breakaway halster en vinden jullie dat een goede tussenoplossing?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 17:00

Maar als ze zich niet laten vangen, dan ook niet met halster om..ik doe altijd touwtje over hals.

Paarden die zich niet laten pakken, lopen wel vaak mee als het maatje wordt gepakt of de baas van de kudde naar voren laten komen, komt de rest vaak ook.

Het kost idd tijd halster om en weer af en weer om en dst is vaak de reden

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:20

Ik sta nu op een erg fijne pensionstal, gelukkig!

In de vorige heb ik me erg vergist. Ze namen het daar niet erg nauw met de veiligheid.
Mijn pony is daar voor het leven verminkt (bijna 6 weken paardenkliniek). En iets doen om zulks in de toekomst te voorkomen? Nee hoor, een maand later lag er wéér 1 in de sloot en 2 maanden daarna waren de paarden door het draad heen gegaan en liepen ze op stukken weiland waar twee weken daarvoor gif was gespoten.
Hier had ik mijn buik van vol, wilde erover praten met deze mensen, maar de pensionhoudster had niet eens het fatsoen om me te woord te staan. Over sms durven ze dan trouwens wel ineens. (ik heb overigens geen ruzie gemaakt en ben daar voor zover ik weet op een normale manier weggegaan)

Pony verhuist, nu krijg ik ineens nog een factuur van deze mensen. Ze willen de BTW terug over de DA rekening (destijds hebben zij de DA rekening in de boeken van hun bedrijf gedaan, omdat dit hen niets zou kostten en dit mij een kleine €400,- zou schelen. Ik heb dus de DA rekening excl. BTW betaald). Pure pesterij dus, want het zal hen niets opleveren, zij zullen dit bedrag ook weer gewoon aan de belastingdienst moeten afdragen.
Hoe onnozel ben je dan? Kan er maar niet met mijn hoofd bij dat ze ook maar dénken nog iets van mij tegoed te hebben. _O- Willen ze alsnog een proces aan hun broek ofzo? Ben aardig coulant geweest dacht ik zo. >;)

Wat ik met voornoemde wil zeggen, is dat er natuurlijk waardeloze pensionstallen bestaan wat betreft paardenwelzijn maar kijk ook goed naar de mensen waarmee je te maken hebt! :j

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:39

Kyno schreef:

In de vorige heb ik me erg vergist. Ze namen het daar niet erg nauw met de veiligheid.
Mijn pony is daar voor het leven verminkt (bijna 6 weken paardenkliniek). En iets doen om zulks in de toekomst te voorkomen? Nee hoor, een maand later lag er wéér 1 in de sloot en 2 maanden daarna waren de paarden door het draad heen gegaan en liepen ze op stukken weiland waar twee weken daarvoor gif was gespoten.
Hier had ik mijn buik van vol, wilde erover praten met deze mensen, maar de pensionhoudster had niet eens het fatsoen om me te woord te staan. Over sms durven ze dan trouwens wel ineens. (ik heb overigens geen ruzie gemaakt en ben daar voor zover ik weet op een normale manier weggegaan)

Pony verhuist, nu krijg ik ineens nog een factuur van deze mensen. Ze willen de BTW terug over de DA rekening (destijds hebben zij de DA rekening in de boeken van hun bedrijf gedaan, omdat dit hen niets zou kostten en dit mij een kleine €400,- zou schelen. Ik heb dus de DA rekening excl. BTW betaald). Pure pesterij dus, want het zal hen niets opleveren, zij zullen dit bedrag ook weer gewoon aan de belastingdienst moeten afdragen.
Hoe onnozel ben je dan? Kan er maar niet met mijn hoofd bij dat ze ook maar dénken nog iets van mij tegoed te hebben. _O- Willen ze alsnog een proces aan hun broek ofzo? Ben aardig coulant geweest dacht ik zo. >;)

Wat ik met voornoemde wil zeggen, is dat er natuurlijk waardeloze pensionstallen bestaan wat betreft paardenwelzijn maar kijk ook goed naar de mensen waarmee je te maken hebt! :j

Dan regelen ze dat maar via de rechter en dat zullen ze niet snel doen want daar is het bedrag te laag voor.
Stelletje flapdrollen

mon65

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:42

Oh hemel... ik doe het na 30 jaar kennelijk nog steeds niet helemaal goed....

De paarden gaan hier in de zomermaanden "los" naar buiten, dwz ik neem ze met een touwtje om de hals mee naar het pad waarna ze zelf naar achteren draven. Het pad (3 meter breed) loopt rechtdoor langs een hek en een bomensingel. De paarden gaan in koppels naar buiten en als ze in "hun" land staan, gaat het hek dicht en gaat het volgende koppel op dezelfde manier naar het land dat ervoor ligt. Er is onbeperkt drinkwater in het land (pompen in de zeer schone sloot), halsters zijn af. Ze gaan op dezelfde manier weer naar binnen, en komen in stap de bocht om en de stal in. Iedereen weet inmiddels welke box van hem/haar is en gaat daar (meestal) ook meteen in. Paarden die net nieuw op stal staan, daan de eerste dagen aan een touwtje/halster mee naar buiten en naar binnen. Er staan hier 16 paarden (4 van mezelf en 2 pony's van mijn dochter, de rest in pension), het verste land is 600 meter van de stal (op mijn eigen pad). Het land is verdeeld in 3 percelen van ca. 1 ha, afgezet met hardhouten hekken. Per perceel staan maximaal 5 paarden (nu is er één land met 4 paarden en 2 pony's).

De paarden krijgen in de overgangsperiode smorgens gewoon krachtvoer, en wanneer ze na een uur of 6-8 gras knabbelen naar binnen komen, ligt er een portie kuil en een kilo of twee wortelen op ze te wachten in de box. later op de avond krijgen ze dan nog een halve portie krachtvoer (sommige gewoon de hele portie, net wat de eigenaar wil). Wanneer de paarden aan het gras gewend zijn, blijven ze in pricipe 24/7 buiten. Wanneer een eigenaar wil dat het paard binnen staat, zet hij deze zelf binnen en ik zet het paard de ochternd er na weer buiten.

In de stalperiode krijgen de paarden om 07.00 uur krachtvoer, rond 1200 kuil, om 1600 krachtvoer en om 2300 kuil. In de stalperiode zet ik de paarden in de paddock (20x40 meter zand) en haal ze weer binnen. De paarden staan allemaal MINIMAAL 3 uur buiten. Ik mest alle boxen dagelijks en deze zijn ook altijd schoon! Wanneer een eigenaar dat wil, zet ik het paard in de trainingsmolen. De rijbak heeft een eb-envloedbodem met polyvlokken en is altijd super te rijden!

Ontwormen doen we gezamenlijk. Medicijnen geef ik op verzoek bij het voer. Wanneer ik denk dat een DA nodig is voor een paard, bel ik de eigenaar en in overleg de DA. Wanneer ik de eigenaar niet kan bereiken en ik vind dat de DA nodig is, laat ik hem gewoon komen.

Het enige dat ik niet doe is het wisselen van dekens. De ene eigenaar vind het te koud, de andere te warm.... Ik ben echter wel genegen smorgens een deken af te doen op verzoek van de eigenaar, maar savond opdoen begin ik niet (meer) aan. Dan moet ik ook nog eerst een andermans paard gaan poetsen omdat deze vol zand/stof/aarde zit van het rollen.

Ik krijg geen klachten van pensionklanten en de meesten staan er al jaren. Er lopen hier geen kinderen rond te rennen. Mijn eigen dochter is 11 jaar, maar is zo opgegroeid tussen de paarden, dat ze precies weet wat ze wel en niet mag/kan doen bij de paarden. Ze rijdt zelf fanatiek wedstrijden met haar pony's, dus is vaker in de rijbak te vinden dan de meeste pensionklanten. Eigen hoefsmid/vee-arts/tandarts/instructie is (uiteraard) toegestaan en wanneer er les is, staat dat op de kalender zodat iedereen daar een beetje rekening mee kan houden. Ik zou echt niet weten wat ik nog meer moet doen om het de pensionklanten naar de zin te maken, maar sommige mensen kunnen/willen echt niet tevredengesteld worden. Daar heb ik helaas ook ervaring mee :(

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:58

mon65 schreef:
Oh hemel... ik doe het na 30 jaar kennelijk nog steeds niet helemaal goed....

De paarden gaan hier in de zomermaanden "los" naar buiten, dwz ik neem ze met een touwtje om de hals mee naar het pad waarna ze zelf naar achteren draven. Het pad (3 meter breed) loopt rechtdoor langs een hek en een bomensingel. De paarden gaan in koppels naar buiten en als ze in "hun" land staan, gaat het hek dicht en gaat het volgende koppel op dezelfde manier naar het land dat ervoor ligt. Er is onbeperkt drinkwater in het land (pompen in de zeer schone sloot), halsters zijn af. Ze gaan op dezelfde manier weer naar binnen, en komen in stap de bocht om en de stal in. Iedereen weet inmiddels welke box van hem/haar is en gaat daar (meestal) ook meteen in. Paarden die net nieuw op stal staan, daan de eerste dagen aan een touwtje/halster mee naar buiten en naar binnen. Er staan hier 16 paarden (4 van mezelf en 2 pony's van mijn dochter, de rest in pension), het verste land is 600 meter van de stal (op mijn eigen pad). Het land is verdeeld in 3 percelen van ca. 1 ha, afgezet met hardhouten hekken. Per perceel staan maximaal 5 paarden (nu is er één land met 4 paarden en 2 pony's).

De paarden krijgen in de overgangsperiode smorgens gewoon krachtvoer, en wanneer ze na een uur of 6-8 gras knabbelen naar binnen komen, ligt er een portie kuil en een kilo of twee wortelen op ze te wachten in de box. later op de avond krijgen ze dan nog een halve portie krachtvoer (sommige gewoon de hele portie, net wat de eigenaar wil). Wanneer de paarden aan het gras gewend zijn, blijven ze in pricipe 24/7 buiten. Wanneer een eigenaar wil dat het paard binnen staat, zet hij deze zelf binnen en ik zet het paard de ochternd er na weer buiten.

In de stalperiode krijgen de paarden om 07.00 uur krachtvoer, rond 1200 kuil, om 1600 krachtvoer en om 2300 kuil. In de stalperiode zet ik de paarden in de paddock (20x40 meter zand) en haal ze weer binnen. De paarden staan allemaal MINIMAAL 3 uur buiten. Ik mest alle boxen dagelijks en deze zijn ook altijd schoon! Wanneer een eigenaar dat wil, zet ik het paard in de trainingsmolen. De rijbak heeft een eb-envloedbodem met polyvlokken en is altijd super te rijden!

Ontwormen doen we gezamenlijk. Medicijnen geef ik op verzoek bij het voer. Wanneer ik denk dat een DA nodig is voor een paard, bel ik de eigenaar en in overleg de DA. Wanneer ik de eigenaar niet kan bereiken en ik vind dat de DA nodig is, laat ik hem gewoon komen.

Het enige dat ik niet doe is het wisselen van dekens. De ene eigenaar vind het te koud, de andere te warm.... Ik ben echter wel genegen smorgens een deken af te doen op verzoek van de eigenaar, maar savond opdoen begin ik niet (meer) aan. Dan moet ik ook nog eerst een andermans paard gaan poetsen omdat deze vol zand/stof/aarde zit van het rollen.

Ik krijg geen klachten van pensionklanten en de meesten staan er al jaren. Er lopen hier geen kinderen rond te rennen. Mijn eigen dochter is 11 jaar, maar is zo opgegroeid tussen de paarden, dat ze precies weet wat ze wel en niet mag/kan doen bij de paarden. Ze rijdt zelf fanatiek wedstrijden met haar pony's, dus is vaker in de rijbak te vinden dan de meeste pensionklanten. Eigen hoefsmid/vee-arts/tandarts/instructie is (uiteraard) toegestaan en wanneer er les is, staat dat op de kalender zodat iedereen daar een beetje rekening mee kan houden. Ik zou echt niet weten wat ik nog meer moet doen om het de pensionklanten naar de zin te maken, maar sommige mensen kunnen/willen echt niet tevredengesteld worden. Daar heb ik helaas ook ervaring mee :(

Ik vind dat je het suuuper doet!!! :-)
klinkt als een ideale stal! Ga zo door zou ik zeggen!

om op het onderwerp halsters om in stal ofland terug te komen,
daar ben ik geen voorstander van, heb van dichtbij mee gemaakt dat het echt helemaal mis kan gaan.
mijn paardje gaat altijd zonder halster op t land, paddock of in nstal

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:56

Kyno schreef:

Misschien heeft de boekhouder aangegeven dat deze rekening niet akkoord is als kostenpost (niet bedrijf gerelateerd? en dat ze daarover wel de BTW moeten afdragen en proberen te verhalen op jou?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:04

@mon65: klinkt goed, op het ruwvoer voeren in de stalperiode na. Tegenwoordig is men van mening dat een paard beter eerst ruwvoer en dan krachtvoer kan krijgen, en maximaal zo'n 4 uur zonder (ruw) voer mag staan. Ik zou dan ook graag zien dat de paarden 's ochtends, na een lange nacht, ook een plukje ruwvoer krijgen dan eventueel gelijk na het uitdelen het krachtvoer.
En hoe vaak er die dag gevoerd moet worden is dan ook afhankelijk van de hoeveelheid ruwvoer per voerbeurt.