Nieuwe pensionstal in de randstad: Jullie wensen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jarco

Re: Nieuwe pensionstal in de randstad: Jullie wensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:21

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner):
Recreatief en af en toe wedstrijd
Je maximale budget:
250,-
In welke regio ben je woonachtig:
Noord-Holland
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive?
Vol-pensioen
Binnenbak wenselijk?
Voor de maximale budget van 250,- wel, onder 200 niet mits goede uitrijmogelijkheden
Stapmolen wenselijk?
Nee
Solarium gewenst?
Nee
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden?
Ja, misschien een optie van 50/50 ?
Wat is je idee over groepsstallen?
Prima idee voor welk paard het toelaat, wel meer verwondingen dmv rang
Trailer stalling wenselijk?
ja
Eventuele toevoegingen?
Ruime zadelkasten, plek voor dekens, lichte stallen, kleine kantine, netjes en verzorgd,
goede bodem voor de bak en altijd toezicht op het terrein.

De randstad is volgens mij de beste plek om een goede, nette pensionstal op te zetten mits je
het geld ervoor hebt. Houdt wel rekening met je "naam" , mond op mond reclame is altijd het beste ;)
Succes, het klinkt allemaal als een goed idee.

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:23

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner): Wedstrijd
Je maximale budget: 400 euro
In welke regio ben je woonachtig: Utrecht
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? Vol-pension
Binnenbak wenselijk? Ja
Stapmolen wenselijk? Nee
Solarium gewenst? Ja
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden? Nee
Wat is je idee over groepsstallen? Niet voor volwassen paarden, voor 0-3 jarigen prima maar niet voor wedstrijdpaarden.
Trailer stalling wenselijk? Ja
Eventuele toevoegingen? -

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:26

Pinda_Dipje schreef:
Lieve mensen willen jullie asjeblieft ook nog even vertellen waarom je precies bezwaar hebt als zomerweidegang op eigen terrein wordt vervangen door extra paddocks waardoor buitengang voor ALLE paarden en het GEHELE jaar door (winter + zomer) mogelijk word? Alle paddocks worden dus wel voorzien van hooiruiven. En is dat voor jullie een reden om per definitie al niet voor deze stal te kiezen of zouden jullie de zomermaanden gewoon elders overbruggen voor de weides?
Denk je in dat binnen de randstad het aantal stallen met wat extra luxe, en het gehele jaar buitengang op één hand te tellen zijn (helaas....) en het niet mee zal vallen om dusdanig veel vrije grond te vinden dat ook verweiden of alleen buiten zetten nog haalbaar is. Het zal dus al snel neerkomen op; Of van mei t/m oktober weidegang OF 12 maanden per jaar paddocks met hooiruiven en frisse buitenlucht.

Ik snap niet zo goed waarom ze in de winter niet gewoon naar buiten kunnen?
Goed als hier eens een keer in het jaar sneeuw ligt voor max 2 weken ala, dan snap ik dat ze de wei kapot maken maar buiten deze 'extreme' weersomstandigheden zie ik niet in waarom ze niet gewoon naar buiten kunnen.
Waar ik nu sta zijn ze ook gewoon naar buiten geweest, iedere dag, op de ene week, 1.5 week strenge vorst. Dan staan ze of in de buitenbak of in de paddock of in de binnenbak of in de loopstal.
Misschien ligt het erook aan dat we 'maar' met 4 pension paarden daar staan (en nog 60 andere fok/handels pony's)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:31

lucifertje, dat is wel van de grondsoort afhankelijk. Hier kunnen ze de winter niet op de weide, dan staan ze tot hun knie in de bagger ondanks drainage in de weide. Helaas te zachte grond.

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner): Recreatief
Je maximale budget: 200 euro
In welke regio ben je woonachtig: ZH
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? half-pension
Binnenbak wenselijk? nee
Stapmolen wenselijk? nee
Solarium gewenst? nee
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden? ja, ik vind gras heel belangrijk. Wel in beperkte mate voor mijn pony's.
Wat is je idee over groepsstallen? als schuilstal prima, maar binnen nee, dat is me te krap.
Trailer stalling wenselijk? nee
Eventuele toevoegingen? Uhm, ik ben niet de persoon voor een echte pensionstal denk. Zie liever een paddock paradise achtig iets. Pony's dag en nacht buiten met schuilstal, zomer en winter. Bij voorkeur met beperkt gras in de zomer. Een buitenbak is gewenst.

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:52

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner):Mompenteel is paard te jong maar zodra de leeftijd het toelaat wedstrijdgericht.

Je maximale budget: 350 (maar als ik dat zou geven aan een stal zal het wel voor 1000% perfect moeten zijn voor mij persoonlijk, anders zal het toch behoorlijk minder zijn)

In welke regio ben je woonachtig: Momenteel Belgie maar oorspronkelijk uit Den Haag

doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? Doe-het-zelf

Binnenbak wenselijk? Ja, zeker voor de winterperiode of een echt 365 dagen begaanbare buitenbak

Stapmolen wenselijk? Nee

Solarium gewenst? zal een mooie toevoeging zijn om het geheel 'af' te maken. Belangstelling zal afhangen van of het een exwtra bij te kopen dienst is of dat het bij het stalgeld in zit.

Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden?
Ja, paddockgang en weidegang zit een verschil in. Gezien je uiteraard ook zit met de ondergrond zou ik het zelf persoonlijk eerder aan een combinatie denken. Paddocks voor de winter en weide voor de zomer (uiteraard zel je iets minder ruime weides hebben en wat krappere paddocks dan dat je enkel voor een van deze 2 zal kiezen. Voor de zomerperiode buiten de stalling gaan staan zie ik niet zitten, elke 6 maanden een halve verhuis is zeer zeker ook niet optimaal.
Moest er echt gekozen worden voor paddock 365 dagen of 6 maanden weide zal ik verder gaan zoeken en geen intresse hebben. Hou er ook rekening mee dat wanneer je paddocks aanbied je de paarden ook moet voorzien in hun hooi en het prijskaartje daarvan... ;))

Wat is je idee over groepsstallen? Goed idee in sommige gevallen maar afhankelijk van type paard, 'gebruiksdoel' en hoe groot de groepen zijn en de oppervlakte van de stallen.

Trailer stalling wenselijk? Deels, uiteraard is het fijn als je je trailer kan stallen bij je paard. Toch zie ik liever (4?) huurtrailers voor iedereen die tegen een laag tarief te huur zijn dan deat iedere klant een trailer stalt en er dus een parkeerplaat is met 40 trailers... zie die parkeerplaats dan liever als weide voor de paarden

Eventuele toevoegingen? belangrijk vind ik persoonlijk ook de uitrijmogelijkheden. In de randstad zijn ook mooie locaties waar je wel snel en veilig het bos/strand in/op kan en dat is voor mij toch zeker een groot pluspunt.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:03

Als er geen mogelijkheid zou zijn om mijn paard s nachts op stal te hebben sowieso in de winter, zou ik niet overwegen bij je te gaan staan :n

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:09

Ik zou sowieso niet bij je gaan staan als je geen weide had.

In een weide kunnen ze meer rennen, gek doen en tis beter voor het welzijn voor paard
Wij staan op kleigrond in Zuid-Holland waar geen ene donder mag van de provincie

Zijn voorzien van 4 paddocks met goede zandbodem en ontzettend veel weide daar gaan ze vanaf april tot zolang het weer toelaat.
Voor de "dure" sportpaarden zijn er kleinere weitjes of paarden met suiker of andere problemen verder willen we grote weides zowat 500 meter lang en ik denk meter of 80-100 breed voor ruinen en merries gaan er stuk of 10 in

Verder zijn er 3 kleine weidestukjes gedraineerd daar staan de paarden op die in de winter in de weide moeten staan, moet niet een al modder zijn.
Zo hebben ze daar dec gestaan en staan ze er vanaf feb, maar enkele paarden en paar uurtjes per dag 2-3.

Zo willen de stalhouders nog een PP maar moet er wel toestemming komen want Zuid-Holland mag je niet zomaar iets doen.. lichtmasten plaatsen...toestemming vragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:13

Suus___ schreef:
Als er geen mogelijkheid zou zijn om mijn paard s nachts op stal te hebben sowieso in de winter, zou ik niet overwegen bij je te gaan staan :n

Same here.

_hill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:21

recreatief
Je maximale budget:
250,-
Friesland
Voor 250 euro vol-pension. Minder dan 200 euro half-pernsion.
Binnenbak wenselijk?
Als de buitenbak goed gedraineerd is en de meeste dagen van het jaar te rijden is hoeft het voor mij niet.
Stapmolen wenselijk?
Niet noodzakelijk, wel leuk meegenomen!
Solarium gewenst?
Nee
Ja, ik heb liefst beide. Zie toevoegingen. Daarnaast vind ik gras belangrijk, mijn paardje leefde altijd helemaal op als het weideseizoen was.
Prima, als ze goed met elkaar over weg kunnen en elkaar in hun waarde laten met eten.
Niet noodzakelijk
Eventuele toevoegingen?
Zomers het liefst weidegang en in de winter de paddocks in! Longeerbak is ook handig.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 15:29

Suus___ schreef:

Och weetje, iedereen wil wat anders en je kunt het nooit zo samenvoegen dat je alles onder 1 dak hebt. Het enige wat we kunnen proberen is onze doelgroep zoveel mogelijk te spreiden, en ookal is er geen gigantisch winstoogmerk noodzakelijk, het moet wel rendabel blijven allemaal.

Ik wilde vroeger het liefst alles in boxen zien, warm en veilig, vooral mijn sportpaarden. Door tijdgebrek heb ik een paar jaar geleden het roer omgegooid en mijn sportpaarden op de wei gegooid omdat ik gewoon geen andere optie meer had; Ik heb nog nooit zulke blije, welwillende sportdieren gezien. Alle typerende stalgebreken & problemen onder het zadel verdwenen als sneeuw voor de horizon. En sindsdien is mijn mening erg verandert over de ideale manier van paarden houden.

Helaas hebben we hier geen zandbodems, want anders zouden ze bij mij 24/7 naar buiten gaan en s'winters in een ruime loopstal met overdag weidegang. Dat is hier gewoon absoluut onmogelijk, hoe graag ik dat ook anders zou willen zien (en velen met mij).

Het is afhankelijk van de locatie die we uiteindelijk vinden, wat ik precies tot mijn doelgroep wil maken. Pensionstallen zijn er overal, honderden... In alle prijsklasses, soorten en maten. 'Op hokken' kun je overal, en dat is wat we hoe dan ook NIET willen doen. Voor een vaste stalruiter, en enkele wedstrijdruiters willen we waarschijnlijk enkele units creëeren. Dan nog enkele boxen met kleine uitloop, bijvoorbeeld geschikt voor merries met veulens die niet direct in de groep kunnen; revaliderende paarden; paarden met gedragsproblemen of wellicht hengsten; koliekers etc.
Misschien nog een rijtje boxen voor de mensen die hun paarden niet 24/7 buiten willen hebben, maar ook niet 23 uur per dag in een box. Dieren worden dus hoe dan ook buitengezet.
En dan zal er bijna 100% zeker iets zijn dat zich toelegd op het leven in kuddes/groepshuisvesting.

Hoe dan ook geen; 40 boxen, 23 uur per dag op stal, wachten totdat het baasje komt en totdat je eten krijgt. Dat is een absolute no-go hier!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:33

Ben erg benieuwd in welke gebied je dit wil doen.
Veel stallen rondom drechtsteden is vaak geen buiten zet service al hoewel je als klant wel aardig wat betaald.

Mijn struikel punt is dat men niet over al hengsten wil hebben....En als hij GGK wordt blijft hij dat toch zeker wel.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:34

TS als ik lees wat je allemaal wil gaan doen en idd in de randstad zit zit je op een prijskaart waar er bij mij in de omgeving veel van zijn in vele soorten en smaken maar niet met een betaalbaar bedrag voor mensen die bv net kinderen hebben.

Weidegang is leuk maar op vele plaatsen (randstad) niet echt haalbaar hele jaar door. Je zou zoals bij mij op stal de mensen een keuze kunnen geven. Dus stuk weiland voor de zomer waar je extra voor betaald wil je dan niet zijn er stukjes weiland die je kan gebruiken voor bv 2 uur per dag. Verder zou ik paddocks hoger op mijn lijst hebben als weiland. Vooral als je ze kan verstellen tot grotere ruimtes en voor meerdere doeleinden. laten we zeggen 10 paddocks op 40 paarden?. Voordeel van een paddock is dat je het altijd gebruikt en ook hele jaar bruikbaar is. Wat ook mijn voorkeur is dat de paddock in het zicht staat zodat de controle op is en de paarden zo buiten staan.

Voor mij is een simpele binnenbak wel een vereiste werk full-time en is wel lekker als ik savonds lekker kan rijden als ontspanning en niet nog eens tot mijn onderbroek (string) nat regen.

Leuke kantine met wat mogelijk heden om dingen warm te maken of te koken is ook wel handig voor mensen die gelijk uit werk komen.

Hoe luxer je het maakt ook duurder. Als je vooral aan lage prijzen denkt moet je luxe weghalen en basis dingen aanbieden.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:41

TS: Dat is ook helemaal niet wat ik wil!
Mij lijkt het meest ideaal:
Een box met uitloop die ten alle tijden beschikbaar is
Zomer overdag op de wei (van zonsopgang tot zonsondergang) met een klein groepje
Dan heb je ook geen enorm veel winterpaddocks nodig want die hebben ze dan gewoon aan stal en daarbij kunnen ze s nachts zelf kiezen of ze binnen of buiten willen staan.

Ik zou de mijne niet in een grote kudde op de wei willen omdat hij zich in elkaar laat slaan.

Billie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:57

Wedstrijdruiter

Je maximale budget:
250

Regio Rotterdam

Half-pension mét buiten zetten, binnen zetten wil ik best zelf.

Binnenbak wenselijk?
Nee, niet nodig

Stapmolen wenselijk?
Nee, niet nodig

Solarium gewenst?
Nee, niet nodig

Ja, ik wil heel graag dat mijn paard even kan rennen en spelen op meer dan +/- 20 meter
Hij heeft altijd op een wei gestaan en deed dagelijks een rondje racen met de andere en wil hem dat niet ontnemen. Hij hoeft in de zomer niet hele dagen op de wei, maar als ze allemaal een uurtje of 2/3 naar buiten kunnen ben ik tevreden.

Sta ik voor open, mits goed doordacht. Mijn paard is erg makkelijk met andere paarden, maar het is ook niet de bedoeling hem bont en blauw tussen de andere te plukken of zelf gevaar te lopen als ik hem uit de groep kom halen.

Nee, niet nodig

Eventuele toevoegingen?
Het idee van veel vrijheid, buiten lopen en in kudde's leven spreekt me aan, maar dan niet 24/7.
Ik gun mijn paard zijn paardzijn en vindt dit heel belangrijk, maar wil altijd de mogelijkheid hebben om hem op stal te kunnen zetten. Ik zou meer van het idee zijn om ze in groepen van bijvoorbeeld 08.00 tot 13.00 en van 13.00 tot 18.00 buiten te zetten, of indien genoeg ruimte van 08.00 tot 16.00.
Verder heb ik niet veel nodig, een goede buitenbak, grote paddock(s), goede stal en meewerkende en denkende eigenaren, dan ben ik dat ook :-)

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:11

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner): Recreatief
Je maximale budget: €250,-
In welke regio ben je woonachtig: Utrecht
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? All-inclusief
Binnenbak wenselijk? Ja, maar goede bodem en de ruimte om te rijden / longeren / vrijwerken wenselijker dan perse een binnenbak.
Stapmolen wenselijk? Nee, ivm slecht voor de benen door de cirkel en kleine ruimte om te draaien
Solarium gewenst? Niet perse
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden? Nee, maar zorg dan wel voor goed verharde paddocks die je makkelijk kan slepen om de mest weg te halen.
Wat is je idee over groepsstallen? Indien het kleine groepen zijn en ze altijd toegang hebben tot een paddock, lijkt dat me ideaal!
Trailer stalling wenselijk? Nee
Eventuele toevoegingen? Doe marktonderzoek (dit is zeker een start) en bedenk goed wat voor soort mensen je wilt aantrekken. Met welk soort paardenmensen kan je goed door een deur, en welke kan je uit de wijze omtrek naar je toehalen? In wat voor soort faciliteiten zouden jullie zelf willen investeren, waar sta je zelf 100% achter en ben je enthousiast over? Probeer je te onderscheiden door niet álle paardenmensen het naar de zin te maken. Door gelijkgestemden op je stal te krijgen heb je minder kans op mot en mensen die zich aan elkaar ergeren.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 16:29

Prisca schreef:
TS als ik lees wat je allemaal wil gaan doen en idd in de randstad zit zit je op een prijskaart waar er bij mij in de omgeving veel van zijn in vele soorten en smaken maar niet met een betaalbaar bedrag voor mensen die bv net kinderen hebben.

Volledig waar, want dat probleem loop ik zelf ook tegen aan met 3 eigen paarden en een gezin. Allemaal leuk en aardig hoor die binnenbak, solariums, en extra's. Maar betekent wel dat ik wederom minimaal 320,00 euro per maand/per paard betaal (!). Maar voor 200,00 per maand is het voor een stal onmogelijk rendabel te maken; Kortom dat dien je dus genoegen te nemen met minder als paardeneigenaar, logisch. :)
Luxe pensionstallen zijn er in overvloed inderdaad, luxe pensionstallen met buitengang het gehele jaar door (dus paddocks in de wintermaanden iig) bijna onvindbaar, en doe-het-zelf kunnen je hooguit in de achtertuin van je overbuurvrouw vinden maar is ook niet bepaald ideaal met een jong gezin (ik kan het weten....).

Bij mij valt het winstoogmerk grotendeels weg, ten opzichte van de meeste hippische bedrijven, en dat zul je mogelijkerwijs terug gaan zien in de prijs. Wat we ons denk ik af moeten vragen is waarom nagenoeg alle pensionstallen droomprijzen rekenen; Is het financieel nodig? Of komen de stallen ondanks de gevraagde prijzen toch wel vol?

In mijn omgeving; Nieuwerkerk aan den ijssel, capelle aan den ijssel is het eigenlijk vooral het laatste altijd geweest. Ookal stegen de prijzen met 50,00 naar 355,00 per maand... Iedereen bleef staan, en anders vulde de wachtlijst de lege boxen wel weer aan. Verder (professioneel) onderzoek zal het uitwijzen...
Wat me wel veel opvalt is dat de meeste paardeneigenaren echt geen flauw idee hebben van de daadwerkelijke kosten en mogelijkheden binnen hippisch ondernemerschap; Allen teleurgesteld als er geen weidegang mogelijk is in de wintermaanden, maar er 0,0 rekening mee houden dat je zelfs met het beste weidebeleid binnen twee jaar geen enkel grassprietje meer hebt staan. Vooral dat is echt heel erg jammer.

We brainstormen weer rustig verder... Zojuist een afspraak gemaakt voor de bezichtiging van een nieuwe accomodatie, met 19.000 m2 grond om te beginnen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:40

Tja en hooi kost geen geld, harstikke duur ruim 5 baal zitten 8-10 stukken in dat betekend 28 plakken per week of gemiddeld 120 plakken per maand dat is 13 balen 13x5

65 euro enkel aan hooi heb je niet eens winst maar wel boel tijd in kwijt namelijk 4x per dag geven.

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:41

@Pinda_Dipje: je hebt iig. nu al een goed gevoel voor verhoudingen en (on)mogelijkheden, als je 't mij vraagt.

Het combineren van een fulltime baan met een of meerdere paarden vraagt dat je slim omgaat met je tijd. Dat betekent dat je - naar mijn mening - zo veel mogelijk moet (kunnen) afkopen bij de eigenaren van een stal: buiten- en binnenzetten, voeren, dekenwissel, uitmesten... Dan blijft er voor de eigenaar zo veel mogelijk tijd over om datgene te doen waar het om gaat: het echt omgaan met je paard in alle vormen (van vrijheidsdressuur tot longeren, springen, dressuur, buitenrijden, op welk niveau ook). En tuurlijk hoort daar ook poetsen etc. bij. Dat is ook nodig om je paard te kennen en te weten hoe hij reageert en fysiek in elkaar zit. Maar wil je het kunnen combineren met een 40+ u p.w. baan, dan lukt het je bijv. echt niet om 2x per dag naar je paard te komen. Mij niet iig., ook door reistijd van en naar t werk erbij.

Wat het dan lastig maakt - en dat is dus het dilemma dat jij volgens mij ook wel ziet - is dat juist plekken waar je bepaalde basishandelingen kunt 'afkopen', zodat paardlief idd. niet 23 u p.d. in een stalletje staat, zo duur zijn. Ik heb een ouder paard op een pensioenstal staan (ver weg, want goedkoper), een paard waar ik actief mee werk in een stal in de buurt, een auto omdat ik zonder niet naar stal kom (echt idioot eigenlijk, enige reden dat ik een auto heb ik voor t paard, naar werk ga ik altijd met de trein...), ik wil ook nog wel een keer uit eten of een weekendje weg... Dan is een prijs van > 400 euro per maand wat ik wel tegenkom, echt niet te doen!

Ik zie ook veel opmerkingen over de weidegang hele jaar rond. Alle Zuid-Hollanders zien het m.i. als een gegeven dat dat in onze regio simpelweg echt niet gaat. (Dan heb ik het iig. over het gebied grofweg op de lijn Den Haag - Dordrecht.) Te laag gelegen, te nat, kleigrond. Dat is niet dat wij 'Westerlingen' overdreven zuinig zijn op onze weides, maar als je wilt dat ze langer meegaan dan één seizoen, moet je wel!

Succes met je plannen, ben benieuwd!

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:46

Voor wat het waard is...

Mijn standpunt is dat van de werkende eigenaar met een drukke baan. Ik kan niet elke dag naar mijn paard komen. Daarom kies ik voor volpension. Maar ik wil ook dat mijn paard een fijn leven heeft.

Dus als er in de winter helemaal geen weidegang is, moet ik mezelf op het werk de hele dag haasten: ik MOET dan immers ELKE dag na het werk nog naar stal, anders staat mijn paard 24 uur in zn hokje. Terwijl ik juist dat volpension genomen heb om niet iedere dag te MOETEN.

Dus als ik een stal moet uitkiezen vind ik voor MIJN comfort de weidegang/paddocks 100X belangrijker dan stapmolen, solarium of al dan niet binnenbak...

Oh ja, ik bedoel dus iedere dag minstens een dagdeel. 1 uurtje buiten telt niet!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 13:53

In hoeverre is de aanwezigheid van trainingsmogelijkheden danwel stalamazone/trainingsmogelijkheden/instructeur voor jullie van belang?

Ben momenteel in gesprek met o.a. een oud Grand-Prix ruiter welke voor 5 eigen dieren nieuwe stalling zoekt, en mogelijkerwijs een samenwerkingsverband ziet zitten zodat ook privé-lessen, training in geval van afwezigheid mogelijk wordt.
Als ik naar mezelf kijk hem ik hier nimmer gebruik van gemaakt; Gaf juist voorkeur aan het inbrengen van mijn eigen instructeur/instructrice, en voor eventuele training van mijn paard zocht ik het veelal buiten stal. Maar wellicht denken eventuele toekomstige klanten hier anders over?

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:01

Soort ruiter/combinatie (wedstrijd/recreatief/menner):Rrecreatief
Je maximale budget: €300 per maand
In welke regio ben je woonachtig: Alphen aan den Rijn
doe-het-zelf/half-pension/vol-pension/all-inclusive? Half pension
Binnenbak wenselijk? ja
Stapmolen wenselijk? nee
Solarium gewenst? nee
Bezwaar als zomerweidegang wordt vervangen door paddocks welke het gehele jaar door gebruikt kunnen worden? liever weide in de zomer
Wat is je idee over groepsstallen? goed alleen wel kijken welke paarden bij elkaar, mijn verzotg pony is heel ''ondergeschikt''.
Trailer stalling wenselijk? nee
Eventuele toevoegingen? ???

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:01

Georganiseerde lessen en wedstrijden vind ik een pre :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:02

Ik kom ook even binnenvallen. Om op je laatste vraag te antwoorden. Ik wil les van degene van wie ik les wil. Iemand bij stal is fijn, maar als ik iemand anders wil dan wil ook iemand anders mee kunnen brengen. Gaat de instructeur ook mensen van buitenaf lesgeven op jullie terrein? Dat zou voor mij weer een nogo zijn. Het is al druk genoeg en als er dan ook nog eens lessers van buitenaf komen (waar je dus zelf ook rekening mee moet houden met lessen) dan wordt het waarschijnlijk wel erg druk.

Maak goede afspraken, want ik hoor ook niet zulke leuke verhalen met trainers aan huis. Trainers die bakken toe-eigenen (dus je mag er niet bijrijden), trainers met jonge paarden met priveleges (pensionklanten niet longeren, hij wel), trainer met jong paard in de bak = niet erbij rijden. Kijk, rekening houden met elkaar is helemaal niet erg. Maar als het keer op keer gebeurt kan dat je klanten gaan kosten (en met een trainer dan denk ik dat het vaker gebeurt). Gelukkig nooit meegemaakt, maar wel uit verhalen gehoord.

Daarnaast is weidegang een must. Is er geen weidegang, dan kan alles nog zo mooi zijn, dan kom ik niet. Mijn pony moet op de wei! Niet in de paddock, een winterseizoen paddock is al meer dan genoeg.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:03

MRIIIS schreef:
Georganiseerde lessen en wedstrijden vind ik een pre :)

En ik zou het gruwelijk irritant vinden :+ :D . Ok, 1x in de zoveel tijd een wedstrijdje ala. Maar niet elke week/elke 2 weken hoor. En niet elke avonden lessen :P

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:07

Op mijn huidige manege (waar ik mijn toekomstige paard eigenlijk wil stallen) wordt er elke maand een wedstrijd georganiseerd en zijn er doordeweeks georganiseerde privé- en groepslessen (met fijne instructeurs). Ik rij bij een club en dus in de clubles waar ook leden met eigen paarden meerijden en de lessen zijn altijd heel gezellig, vandaar dat het voor mij een pre is. Sfeer en gezelligheid vind ik ook heel belangrijk :)