Show de huisvesting van je paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:20

Oh wat een leuk topic :D

Ik ga even wat foto's zoeken van de stallen bij mijn v paardjes. Het is nu groote verbouwing dus het word helemaal anders, en dat is misschien ookwel leuk om te zien :)

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:21

Wanja schreef:
Dat knagen ken ik! Heel frustrerend!

ik heb precies een beverplaag ;(
Binnenkort als ik een weekje vakantie heb, ga ik proberen het wat op te schuren, en dan opnieuw in de verf zetten.

Had ook graag bloemetjes gehangen onder de luifel, maar dat idee heb ik maar al opgeborgen. }:0

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:25

Mooi plekje Melanie :j
Coberlina schreef:
Wanja schreef:
Dat knagen ken ik! Heel frustrerend!

ik heb precies een beverplaag ;(
Binnenkort als ik een weekje vakantie heb, ga ik proberen het wat op te schuren, en dan opnieuw in de verf zetten.

Had ook graag bloemetjes gehangen onder de luifel, maar dat idee heb ik maar al opgeborgen. }:0

Haha nee, dat kun je beter niet doen idd :))
Er is hier speciale verf te koop voor paardenstallen waar ze niet van eten zeggen ze, dus dat ga ik deze zomer proberen. Nu heb ik stroomdraad in de boxen, maar das ook niks :n ze vinden wel weer een nieuw plekje om te knagen!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:31

Bij mij knagen ze aan de hoeken (buiten dus), maar ook gewoon aan de achterkant is er een knaagplek, en schuin naast de deur (als ze gedaan heeft met eten, wordt dat altijd erg duidelijk dat het tijd is om de deur open te doen)
Zal eens kijken of ik het op foto heb.

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 4666_n.jpg

half afgeknaagde poort (foto vanuit de keuken)
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 4055_n.jpg

een van de daders
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 2618_n.jpg

ohja, en ook het metalen stukje onder de deur hebben ze al gesloopt. Bij de ene stal had ik er dan rubber overheen gemaakt, maar die is ook alweer losgetrokken. }:0
Laatst bijgewerkt door Coberlina op 14-03-12 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Daantjee12

Re: Show de huisvesting van je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:38

Ik ga het hier ook even volgen :j Jeetje wat komen er mooie voorbij!

tamary

xAnnouk schreef:
Hee hee wat een leuke stallen komen er langs!!

Hebben jullie nog enig idee wat voor stal je zelf makkelijk kan bouwen en wat niet te duur is??

[VSW] Schuilstal - zelf bouwen!

Wanja

Ze vreten hier zelfs aan de houten afrastering, precies onder het stroomdraadje door. Ik ga die palen komend jaar dus ook behandelen en 220 volt op de draad zetten, misschien dat het helpt }:0
Ik weet niet of je er nog aan kunt komen, maar als het aan de buitenkant is zou je ook carboleum kunnen proberen

marjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:40

Die van mij stonden aan de palen te knagen en aan de deuren. Eerst heb ik hertshoornolie op gesmeerd. Hartstikke duur, maar het hielp wel voor een paar weken. We hebben nu de palen en hoeken voorzien van stalen hoekprofielen. Dus het geknaag daaraan is gelukkig over. Nu alleen af en toe nog aan de deuren, maar dat valt gelukkig wel mee.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:42

Prachtige stallen :)

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:46

Citaat:
Ik vind van niet :P , maar tis wel minstens 5 maanden winter hier en dat vinden veel mensen maar niks ;)

kan je dan wel rijden ? of hebben jullie een binnenpiste ?
Ik moet zeggen dat dat de mooiste stal is die ik al ooit heb gezien <3

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:54

tamary schreef:
xAnnouk schreef:
Hee hee wat een leuke stallen komen er langs!!

Hebben jullie nog enig idee wat voor stal je zelf makkelijk kan bouwen en wat niet te duur is??

[VSW] Schuilstal - zelf bouwen!

Dankjewel :)

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:56

Nee heb geen binnenbak, ik rij gewoon in de bak op de sneeuw. We schuiven de bak en dan blijft er een mooi los laagje over wat eigenlijk hetzelfde effect geeft als een zandbodem :)
Eigenlijk kan ik het hele jaar door rijden, behalve nu, want nu dooit het en is de bodem dus te hard. Dit is echter gewoonlijk maar een week of 2 per jaar.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:59

k schrik eigenlijk van dit topic hoeveel bokkers nog aparte stalletjes en postzegel-paddockjes hebben. Nog even afgezien van de beperkingen voor het paard in zulke huisvesting, is het voor jezelf allemaal veel werk; elke ochtend buitenzetten, stal uitmesten, 's middags weer binnenzetten etc.

En op 90% van de foto's zie je een stalletje tegenover een paddock, waar dan weer deurtjes en hekjes voorzitten. Dat je denkt 'uh deurtje eruit, hekje open en laat het paard lekker zelf in en uit lopen' ? Scheelt veel gesleep met jezelf en het paard. Ik vind het echt werkverschaffing.

Ons paardenbewegingsparadijs

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:03

ik snap wat je bedoelt, maar als ik de deur ( als dat zou kunnen) open zou zetten zo dat hij naar buiten kan zelf, dan wordt heel het pad vies, waar hij staat. dat is bijna in de tuin ( ook niet echt fris) en ik moet dat ook nog een pad af zetten naar de wei toen. niet echt practiesche allemaal. kan ik hem beter even aan de hand mee pakken en in de wei zetten

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:04

Wat een mooie stallen komen er voorbij! :)

Wij hebben ook de paardjes aan huis en een paar pensionklantjes, zal van de week is kijken of ik wat leuke foto's kan maken.

Ze staan bij ons alle 9 24/7 buiten met loopstallen, ze kunnen altijd naar binnen. Ruime paddocks en 's zomers gewoon op de weide. Zadelkamer word momenteel verbouwd dus die foto's komen in het andere topic :P

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:06

Bij mij zitten er ook wel deuren in de stallen, en de paddock kan afgesloten worden naar de wei toe. Maar dat is bijna altijd allemaal open. De stallen gaan 2x per dag 5min toe wanneer ze hun voer opeten. De draad tussen paddock en weide gaat enkel dicht als ik in de weide wil rijden en mijn andere paard dus in de paddock moet blijven.
Voor de rest is het inderdaad handig als ze zelf kunnen kiezen tussen binnen en buiten :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:15

Wij hebben thuis ook de staldeuren open staan. (De ruin gaat wel op stal als ik ga rijden, anders komt 'ie me achterna, hoe hoog de omheining ook is.) Maar jemig, wat een zooi krijg je dan. := En ik heb een broertje dood aan aanvegen....
We vinden het belangrijker dat de paarden naar eigen behoefte naar buiten kunnen of op stal kunnen gaan staan, om wat voor reden dan ook, maar dat brengt 3x meer werk voor ons mee. Ze gaan ook echt heerlijk in elkaars stal plassen en mesten. Heel fijn, want ze hebben alledrie een andere plasplek. We verbruiken dan ook zeker het dubbele aan strooisel dan wanneer ze alleen in hun eigen stal kunnen staan.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:16

Plus, dat hier de paarden echt wel naar binnen gaan met onweer, mij teveel risico op het open land met onweer :n

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:19

@MachoXRuby o god.. wat ongeloofelijk schattig! :)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:20

dan ben ik zo thuis hoor, en hij is dan zo binnen.
ik heb al jaren 1 stal in de wei, maar die is te laag voor mijn paard, maar met regen of onweer blijven ze gewoon buiten staan. alleen mijn shet gaat binnen poepen

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:25

Arabesk: ik heb een andere mening en ben geen voorstander van 24/7 buiten houden :)
Dat heeft o.a. te maken met de regelgeving hier. Paarden mogen hier niet 24/7 buiten i.v.m. het wild en de extreme weersomstandigheden die hier heersen. Ik heb het zelf ervaren afgelopen zomer: mijn buurvrouw stond aan de deur om te vertellen dat mijn paarden in haar tuin stonden. Ze waren uitgebroken, omdat er een eland kennis wilde maken. Ik was erg blij dat dit overdag gebeurde en dat ik thuis was, wil er niet aan denken wat er 's nachts gebeurd was!
Maar goed, das een andere discussie en die hoort niet in dit topic vind ik :)
Je hebt wel een mooie constructie voor het hooi, hier komt er volgend jaar ook zoiets voor de winter :j

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:29

Ik ben blij dat hier geen elanden rondlopen :+

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:32

Hier ook paarden die het leuk vinden om in elkaars stal te gaan plassen en mesten. Nochtans plaats genoeg buiten... Daarbij mest en plast mijn merrie steeds achteraan in de stal, en de ruin in het midden / vooraan :(

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:35

Zijn er ook mensen met lelijke stallen????

Bij ons is het niet mooi, maar de boxen voor de nacht zijn ong. 4x4.Het zijn omgebouwde varkensstallen, aan de voorkant van boven open zodat ze lekker kunnen neuzen. Als het even kan blijven ze buiten en ik denk niet dat er veel paarden zijn die meer wei hebben dan de mijne......

Het pensiongedeelte is altijd schoon en opgeruimd, o wee als je de poetsplaats niet schoonmaakt!!!!! :=

Ik vind dichte boxen zo'n opgesloten gevoel geven, ik snap wel dat het soms nodig is, maar ik heb deze pensionstal mede gekozen omdat ze open zijn. (En omdat ze meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer dan genoeg land hebben, ha ha! +:)+ )

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 23:39

echt leuke stallen, vooral die in zweden. Misschien moet ik toch maar bij de ene helft van de familie gaan wonen!