Die staan ook rondomrond hun omheining, net als bij ons net aangeplant, en zijn perfecte schutting voor de paarden tegen de regen/zon en nog lekkere hapjes als er bladeren of takken vallen. Knotten kan ook perfect met de omheining errond, je zet er een ladder tegen en trekt de tak naar de kant zonder draad met een touw errond. Is een beetje (lees: redelijk veel) werk, maar het gaat allemaal en ik vind het een echt fijn om omringd te zijn door bomen

De grote bomen aan onze bak zijn zo'n 15 jaar oud en nog nooit geknot, ze groeien ook super de hoogte in en vangen amper wind. Onze andere loten zijn dit jaar pas aangeplant en nu zo'n 5cm dik, dus dat duurt nog even voor het echte bomen zijn.
Heb zelf bij iedereen die ik ken met wilgen alleen maar goede ervaringen gehoord, niemand die er spijt van heeft om wat meer privacy te hebben en daarnaast ook wat meer onderhoud.
Mijn paarden worden in de zomer niet echt veel te dik, staan meestal beter in de zomer dan in de winter aangezien ik dan moet bijvoeren en ze al snel te dik worden als ze dan wat te veel krijgen. Kevje06 slaat de nagel op de kop waarom wij dat doen, hier is het net hetzelfde probleem.
De oudste haflinger hou ik wel goed op conditie doordat ze aan het werk is, dat scheelt al veel in hoeveel ze kan hebben qua gras. De andere is een bijna jaarling en een 3-jarige, die zijn natuurlijk niet aan het werk maar groeien goed en zijn tot nu toe nooit echt te dik (scheelt dat ze héél veel uit zichzelf rondrennen

We hebben 5 stallen, allen in goede staat, ik zal eens kijken of ik er morgen foto's van kan vinden en posten. Er is een heel klein beetje opknapwerk aan, maar ze zijn nog maar een 3'tal jaren oud, daar hebben we echt geluk mee gehad!
Nog bedankt iedereen voor de leuke reacties