Instanties gezocht voor meldingen verwaarlozing.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:57

van iemand moet het paard toch zijn?Wat is de reden dat hij daar al 9jaar staat? Wat zegt de stalhouder ervan? Snap het niet waarom dat dier er al zo lang staat!!!!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:58

pompom schreef:
Jolliegirl schreef:
Er staat hier een paard wat slecht verzorgd wordt...
Verbeter de wereld... Begin bij jezelf... WIJ ondernemen actie(proberen iets te doen)
Je kunt niet alle paarden helpen... maar doe iig IETS als je zo'n situatie tegenkomt... :)

Alle respect daarvoor +:)+

Je opende dit topic voor info en tips,blijkbaar heb je die gekregen
Ik zie niet waarom je jezelf moet verantwoorden aan iedere bokker die daarom erom vraagt.
Succes en hoop van harte dat er (wat dan ook) gebeurt om dit paard een beter leven te geven.

Hier sluit ik me opnieuw helemaal bij aan!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 12:59

bir schreef:
van iemand moet het paard toch zijn?Wat is de reden dat hij daar al 9jaar staat? Wat zegt de stalhouder ervan? Snap het niet waarom dat dier er al zo lang staat!!!!

De eigenaar is de stalhouder..eigenaar van het bedrijf..
Laten we het erop houden dat er in het verleden al vaker problemen zijn geweest met deze persoon, en dat ook de dorpsbewoners het absoluut niet goed kunnen vinden met dit persoon. Reputatie noemt men dat. :)

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:04

Ik lees al tijdje mee.

TS Vraagt om instanties aan te geven. Prima dit word gedaan.
Vervolgens kiest TS en Rommulus (schrijf ik dit goed?) ervoor om toch een tipje van de sluier op te lichten waarom dit gedaan wordt (verwaarloosd paard). Prima, maar dan maak je mensen ook nieuwsgierig. Eerst interesse wekken en vervolgens je mond gaan houden om wille van het paard. Daar had TS eerder over na moeten denken en dus helemaal niets moeten zeggen wat de reden is waarom ze info over de instanties wil.

Nu maak je mensen nieuwsgierig door een tipje van de sluier op te lichten en vervolgens, als mensen benieuwd zijn, mag er niks meer verteld worden en is alles strikt geheim.. had hier dan van te voren over nagedacht. Logisch dat Uryanne nieuwsgierig is en meer wil weten. Hierdoor gaat ze suggereren, dit komt doordat jullie een tipje van de sluier oplichten en vervolgens je mond houden, dan gaan mensen suggereren.

En als ieder ander dit topic opende was het al lang een vreemd verhaal geweest, omdat hier Jolliegirl het is in dit geval kan ineens alles. Raar topic dit.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:07

gohya schreef:
uryanne schreef:
Als je een eigenaar in een kwaad daglicht zet, terwijl er blijkbaar niets aan de hand is... Tja, dan vraag je om kritiek.
De een houdt zijn dieren op een manier die de ander niet ideaal vind. Of dat direct mishandeling is is wellicht teveel gezegd.

Daarbij open je een topic. Dan kun je reacties verwachten waarbij de een wel in je straatje past en de ander niet.

Dat zeg je dus hier!

Ja, je hebt gelijk.

Maar goed. Ik heb alle vertrouwen dat ts instanties nu verwittigd (heeft) en dat deze eventuele misstanden aan de kaak zal stellen. We lezen het wel in de krant of op internet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 13:17

Nogmaals : Dit hebben we al gedaan! :)
Niet zo bedenkelijk doen.

Krant en internet?
Geloof me... Echt niet alles wordt op het internet of in de krant gemeld.
Hoogstens hier op bokt. :)

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:37

Jolliegirl schreef:
Nogmaals : Dit hebben we al gedaan! :)
Niet zo bedenkelijk doen.

Krant en internet?
Geloof me... Echt niet alles wordt op het internet of in de krant gemeld.
Hoogstens hier op bokt. :)

Jij vat het op als bedenkelijk. Zo is het niet bedoeld.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:38

@Jolliegirl

Heb je een goede tip gegeven, ga er met een onafhankelijke dierenarts heen!

Nu ga ik even kritisch zijn, en ga in de rol van de staleigenaar, hij/zij zal zich verdedigen.

Allereerst als dit paard zo sterk verwaarloosd word, hoe kan het dan zijn dat dit al 9 jaar duurt? Zo zonder water, en natuurlijk na 9 jaar super lange hoeven, broodmager?
Het paard heeft een "gouden"leven, regelmatig dekken gnagna welke vent wil dat niet.
Een dekhengst kun je niet buiten zetten, die gaat door de omheining heen.
Daarom staat hij in de stal.

Wat ik ermee zeggen wil, hier win je niet zo 1, 2, 3 van. Je moet het tegendeel bewijzen! Met alleen fotomateriaal kom je er niet. Jullie hebben een deskundige nodig!

gohya

Re: Instanties gezocht voor meldingen verwaarlozing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:43

De eigenaar gaat sowieso al in de fout,omdat een paard niet alleen mag staan én hij moet minstens 4 uur naar buiten toe.Alleen al daardoor is hij strafbaar.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:45

gohya schreef:
De eigenaar gaat sowieso al in de fout,omdat een paard niet alleen mag staan én hij moet minstens 4 uur naar buiten toe.Alleen al daardoor is hij strafbaar.

Is dat al bij de wet geregeld dan? Geen kritiek hoor... ;)
Maar volgens mij is dat alleen een advies wat wordt gegeven, er staan nog geen sancties op.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:51

Het zou per 1 mei ingaan,maar volgens mij word er nú al opgelet.
Maar idd. helemaal officieel is het nog niet dacht ik.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 13:51

Oke Uryanne. :)

Ik weet niet of het al bij wet geregeld is, dacht het niet.. Dus ja.. maar daar vallen we opzich nog niet eens over..

TF : Gaan we zeker doen! Ik heb al contact gehad met een dierenarts.
Je hebt hier een heel goed punt. Ik had me ook al eens verplaatst in de eigenaar, hoe die zich zou gaan verdedigen.
9 jaar geen water en hooi is natuurlijk onzin... Maar het dier krijgt niet genoeg gezien zijn lichamelijke staat. :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:00

gohya schreef:
Het zou per 1 mei ingaan,maar volgens mij word er nú al opgelet.
Maar idd. helemaal officieel is het nog niet dacht ik.

Niet alleen en 4 uur per dag buiten?
Een wereld vooruit voor de meeste paarden *\o/* *\o/* *\o/*

Ben benieuwd echter want zonder handhaving gaan de paarden´liefhebber´ gewoon door met paardenkwellerij.
Zelfs op stánd is nog lang niet vedwenen uit zelfs de meest luxe manages; paardjes staan geflipt maar keurig klaar...
De autos van de dames hebben het op de parkeerplaats beter.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:32

gohya schreef:

Probleem met dit soort dingen is, hoe wil je het bewijzen? Moet je dag en nacht posten om te kijken of een paard wel buiten komt.

Denk dat er in het buitengebied wel meer paarden in schuren worden gehouden, schuren waarvan je niet eens weet dat er paarden/pony`s instaan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:38

ThreeFingers schreef:
gohya schreef:

Probleem met dit soort dingen is, hoe wil je het bewijzen? Moet je dag en nacht posten om te kijken of een paard wel buiten komt.

Denk dat er in het buitengebied wel meer paarden in schuren worden gehouden, schuren waarvan je niet eens weet dat er paarden/pony`s instaan.

Klopt helemaal wat je zegt,er staan meer paarden in schuren dan wij weten.Maar mensen die weten dat er een paardje in een schuur staat opgesloten,wisten vaak niet wie ze ervoor moesten benaderen,aanspreken,bellen.Nu is er het landelijke nr. en word er meer gemeld.Maar ook in 'verstopte'/afgelegen weilandjes staan verwaarloosde paarden.Men moet het maar toevallig zien in zo'n weiland.Een bewijs is er pas als de LID is gaan kijken,eerder is er helaas geen bewijs.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 14:40

ThreeFingers schreef:

Bewijzen wordt lastig.
Maar Rom weet dat het zo is, gezien zij daar dagelijks over de vloer kwam...

Dus ja helaas. bewijs of geen bewijs.. 't gebeurt...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:46

In princiepe hoef jij nix te bewijzen,als je een melding maakt gaan ze erheen.Het bewijs zien ze dan met eigen ogen.Zonder eigen bewijs gaan ze er toch wel heen,daar hoef je geen foto's voor te hebben.
Hier op bokt staat nog een topic van iemand die graag melding wilde maken en had gemaakt.Ze hoorde er helaas niets over en vroeg of er meerdere bokkers melding wilde maken,zij PBde de foto's dan door als bewijs dat ze niets verzon.Ik heb toen ook melding gemaakt en kreeg idd. wél bericht van ze.Nu nog word ik op de hoogte gehouden over de vorderingen per post.En dat terwijl ik zelf niets had gezien v.d. verwaarloozing.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 14:49

't is allemaal zo krom in nederland... :n

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 14:54

gohya schreef:
In princiepe hoef jij nix te bewijzen,als je een melding maakt gaan ze erheen.Het bewijs zien ze dan met eigen ogen.Zonder eigen bewijs gaan ze er toch wel heen,daar hoef je geen foto's voor te hebben.
Hier op bokt staat nog een topic van iemand die graag melding wilde maken en had gemaakt.Ze hoorde er helaas niets over en vroeg of er meerdere bokkers melding wilde maken,zij PBde de foto's dan door als bewijs dat ze niets verzon.Ik heb toen ook melding gemaakt en kreeg idd. wél bericht van ze.Nu nog word ik op de hoogte gehouden over de vorderingen per post.En dat terwijl ik zelf niets had gezien v.d. verwaarloozing.

Misschien kan jij dit ook doen jolliegirl?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 14:57

We gaan eerst even afwachten. :)
Er loopt iets, dan gaan we daar niet tussendoor eigenhandig bezig.
En zeker niet met foto's. Die blijven prive.. Mocht het dier in beslag genomen worden, dan kan er misschien een topic komen. Maar niet nu.

angela1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:07

Hé meiden hoe gaat het nu, al wat verbetering in het vooruitzicht? Een updatje zou fijn zijn;-)!!!

En trouwens top dat jullie je inzetten voor dit dier, ook al krijgen jullie zoveel negatieve reacties over jullie heen!!

Ben benieuwd of jullie dit weekend verder zijn gekomen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:27

Ben ik ook benieuwd naar!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 12:26

Ik weet nu ook even niet hoe het verder gaat.
Zit zelf even héél druk met school ivm laatste periode, en dat gaat écht even voor. 't is m'n toekomst.

Misschien wil Rom zelf hier even reageren.
Maar volgens mij nog geen steek verder...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:35

Nee geen steek verder
Vrees dat wederom dat ook dit op niets zal uit draaien en dat ie daar werderom verder mag leven in die hel

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 12:47

Jammer. Misschien toch gewoon even bellen met 144?