Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pompom schreef:Jolliegirl schreef:Er staat hier een paard wat slecht verzorgd wordt...
Verbeter de wereld... Begin bij jezelf... WIJ ondernemen actie(proberen iets te doen)
Je kunt niet alle paarden helpen... maar doe iig IETS als je zo'n situatie tegenkomt...
Alle respect daarvoor![]()
Je opende dit topic voor info en tips,blijkbaar heb je die gekregen
Ik zie niet waarom je jezelf moet verantwoorden aan iedere bokker die daarom erom vraagt.
Succes en hoop van harte dat er (wat dan ook) gebeurt om dit paard een beter leven te geven.
bir schreef:van iemand moet het paard toch zijn?Wat is de reden dat hij daar al 9jaar staat? Wat zegt de stalhouder ervan? Snap het niet waarom dat dier er al zo lang staat!!!!
gohya schreef:uryanne schreef:Als je een eigenaar in een kwaad daglicht zet, terwijl er blijkbaar niets aan de hand is... Tja, dan vraag je om kritiek.
De een houdt zijn dieren op een manier die de ander niet ideaal vind. Of dat direct mishandeling is is wellicht teveel gezegd.
Daarbij open je een topic. Dan kun je reacties verwachten waarbij de een wel in je straatje past en de ander niet.
Dat zeg je dus hier!
gohya schreef:De eigenaar gaat sowieso al in de fout,omdat een paard niet alleen mag staan én hij moet minstens 4 uur naar buiten toe.Alleen al daardoor is hij strafbaar.
gohya schreef:Het zou per 1 mei ingaan,maar volgens mij word er nú al opgelet.
Maar idd. helemaal officieel is het nog niet dacht ik.
gohya schreef:De eigenaar gaat sowieso al in de fout,omdat een paard niet alleen mag staan én hij moet minstens 4 uur naar buiten toe.Alleen al daardoor is hij strafbaar.
ThreeFingers schreef:gohya schreef:De eigenaar gaat sowieso al in de fout,omdat een paard niet alleen mag staan én hij moet minstens 4 uur naar buiten toe.Alleen al daardoor is hij strafbaar.
Probleem met dit soort dingen is, hoe wil je het bewijzen? Moet je dag en nacht posten om te kijken of een paard wel buiten komt.
Denk dat er in het buitengebied wel meer paarden in schuren worden gehouden, schuren waarvan je niet eens weet dat er paarden/pony`s instaan.
ThreeFingers schreef:Probleem met dit soort dingen is, hoe wil je het bewijzen? Moet je dag en nacht posten om te kijken of een paard wel buiten komt.
gohya schreef:In princiepe hoef jij nix te bewijzen,als je een melding maakt gaan ze erheen.Het bewijs zien ze dan met eigen ogen.Zonder eigen bewijs gaan ze er toch wel heen,daar hoef je geen foto's voor te hebben.
Hier op bokt staat nog een topic van iemand die graag melding wilde maken en had gemaakt.Ze hoorde er helaas niets over en vroeg of er meerdere bokkers melding wilde maken,zij PBde de foto's dan door als bewijs dat ze niets verzon.Ik heb toen ook melding gemaakt en kreeg idd. wél bericht van ze.Nu nog word ik op de hoogte gehouden over de vorderingen per post.En dat terwijl ik zelf niets had gezien v.d. verwaarloozing.