eten jullie....paardenvlees?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eet jij...paardenvlees?

ja ik vindt het gewoon heerlijk!
61 (13%)
nee....vindt ik hartikke zielig!
126 (28%)
nee..want ik ben vegetarier..
64 (14%)
ja ik eet het wel maar met gemengde gevoelens..
38 (8%)
nee want ik vindt het vies!
48 (10%)
nee...andere reden, oa;
101 (23%)

Totaal aantal stemmen: 438

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 14:43

Botervlieg"]
[quote="Chiqa"][quote="animals schreef:
Ja maar vegatanisten daar is een dier niet voor dood gemaakt en dat zijn gewone zuivere producten.
Ik weet nix anders dan vegatarisch zijn .
En er word altijd wel opgelet hoor whaha rustig maar

HUH? Verward voor leer is een dier niet dood gemaakt? Dat zijn zuvere producten? Ja zuiver dode dieren hoor!

En waar wordt op gelet? Ik snap geen snars van dit berichtje!
[/quote]

Maar inmiddels snap je door andere berichtjes hopelijk iets meer
van vegetarisme en veganisme?
Anders mag je me pb'en, hoor!

Knipoog
[/quote]
He botervlieg ik snap het verschil wel tussen veganiste en vegetarier maar alleen snap ik geen snars van het berichtje van Animals, die zinsopbouw is alles behalve te volgen!Lees het maar eens goed na.....

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 15:16

sherwood"]
[quote="Billy"][quote="sherwood schreef:

In 1 woord WALGELIJK!!!
Het idee al dat je een beest zit op te eten wat z'n leven voor je gewerkt heeft, of voor een ander natuurlijk. Eet je je hond ook op???
Paarden die op je bord liggen zijn of gefokt voor de slacht, niks geen gescharrel aan, maar gewoon als 6 maanden oud veulen dood gemaakt, of het zijn paarden waar lang mee gedokterd is, of paarden met een gebroken been, enz. Echter de laatste 2 groepen zijn erg klein, en de kans dat je er zo 1 opeet is dus gering. En ook bij de paarden worden er anabolen gespoten, dus niks eerlijks aan.
Walgelijk gewoon dat er mensen zijn die er zo hoteldebotel van zijn dat ze op een openbaar forum hun liefde voor het dode paard kunnen openbaren. De meeste mensen met paarden hebben een band met hun dier die heel erg hecht is. Zo met de meeste paarden. Die gaan al over hun nek als ze er aan denken dat er figuren zijn die zo een paard kunnen opeten, die notabene er zelf 1 hebben! Zo iets moois, die zo veel liefde terug geven. En wat doen jullie? Jullie ten ze op! Lekker is dat dan. Eet smakelijk na het overlijden van je hond, is in princiepe het zelfde.

Een vrij pennymeisjesachtige reactie als ik eerlijk mag zijn.
Dat ik een hechte band met mijn paard heb, betekent niet dat ik geen poaardenbiefstukje kan eten hoor. Dat heeft er niks mee te maken.
Ik hou ook van koeien, schapen, kippen etc, en die eet ik ook graag.
Dan maar een kannibaal, maar jouw verhaal slaat echt werkelijk nergens op, sorry dat k het zeg.
O ja, ik hou absoluut niet van varkens, en die eet ik dus ook bijna niet.
[/quote]
Ik ben denk ik 1 van de laatste die een penny meisje is. Maar goed, wat jij wil. Ik weet gewoon dat niet elk paard op je bord zo'n eerlijk leven heeft gehad, en dus is dat excuus voor mij al van de baan. Ook het idee dat je een dier zit op te eten waar je je dagen mee door brengt. Waar je een hechte band mee hebt, en het schuld gevoel tegen over mijn paarden waar ik daarna bij in de box stap, dat zou ik niet kunnen verkroppen. Ik ben ook gek op koeien, maar omdat ik daar niet veel mee omga heb ik er niet zo'n band mee, en dus kan ik dat wel eten.
Misschien is dat wel het verschil, het schuldig voelen tegenover je paard of niet.
[/quote]

ja maar je ziet overal om je heen koeien, schapen etc etc. denkje nu echt dat die koeien een eerlijk leven hebben gehad of die kippen met zn 6000 op een vierkante meter, jeetje als je daar aan ga denken dan is het einde zoek dan kan je beter helemaal niet meer eten want dat kleine jongetje in Afrika heeft ook nix

of ik speel niet meer met een voetbal want die is door kinderen van 4 in
india in mekaar gezet kom op he alleen omdat je een paard die ik ook heb trouwens dan zou je hem niet eten wij hadden ook kippen nou die eet ik toch ook en als ik een koe had gehad at ik hem ook!

je mag trouwens zelf weten of je het wel of niet eet hoor maar ik kan
me daar nu echt niet schuldig over voelen als ik met mijn paard aan het kroelen ben na het eten.

Pasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 16:50

Daarom ben ik ook vegetariër omdat ik het gewoon zielig vind voor de meest onschuldige beestjes... Eest at ik altijd gewoon al het vlees maar paardenvlees dat weigerde ik... Ik heb op school van een jongen een videoband gezien hoe zo'n beestje werd geslacht en ook allemaal dingen gehoord en elke dag een vrachtwagen vol met piepende varkens voorbij zien komen op elkaar , witte konijntjes enz... toen heb ik er een punt achter gezet en ben vegetariër geworden... Tot nu to lukt het nog erg goed en mijn ouders hebben er geen problemen mee.. Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 17:01

sherwood schreef:
Ook het idee dat je een dier zit op te eten waar je je dagen mee door brengt. Waar je een hechte band mee hebt, en het schuld gevoel tegen over mijn paarden waar ik daarna bij in de box stap, dat zou ik niet kunnen verkroppen. Ik ben ook gek op koeien, maar omdat ik daar niet veel mee omga heb ik er niet zo'n band mee, en dus kan ik dat wel eten.
Misschien is dat wel het verschil, het schuldig voelen tegenover je paard of niet.

Daarom zeg ik ook dat ik nooit mijn eigen paard zou kunnen eten (of alleen in tijden van hoge nood) . Maar daarom kan ik wel naar de slager gaan en een paardebiefstuk hal en van een paard dat ik niet heb gekend en waar ik geen band mee zou hebben.
En schuldig voel ik me daarom niet tegen mijn paard. Ik voel me pas schuldig tegenover haar als ik haar niet de beweging en de verzorging doe toekomen die ze nodig heeft .

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 18:19

Ik eet zo min mogelijk paardenvlees. Heb een poosje wat in de friettent bijgewerkt, en gezien waar allemaal paardenvlees in verwerkt was! Kroket, hamburger, frikandel, viandel... die heb ik toen ook compleet afgeschaft. Maar aangezien ik zo dol ben op broodje kroket is die weer in het assortiment terug gekomen! Hamburgers eet ik daar alleen van de bakplaat, ik weet wat daar in zit. Hamburgers uit de vriezer van de supermarkt zitten vaak boordevol paardenvlees!

Pasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 18:21

Koortje schreef:
Ik eet zo min mogelijk paardenvlees. Heb een poosje wat in de friettent bijgewerkt, en gezien waar allemaal paardenvlees in verwerkt was! Kroket, hamburger, frikandel, viandel... die heb ik toen ook compleet afgeschaft. Maar aangezien ik zo dol ben op broodje kroket is die weer in het assortiment terug gekomen! Hamburgers eet ik daar alleen van de bakplaat, ik weet wat daar in zit. Hamburgers uit de vriezer van de supermarkt zitten vaak boordevol paardenvlees!

Ook van de Mac D. ? Want dan moet ik het ff zeggen tegen mijn vriendin... Bloos!

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 18:24

Ik ben vegtarier Haha!.....dus ik eet geen vlees. Maar toen ik nog wel vlees at hebben ik nooit paardenvlees gegeten (kwam erbij ons niet in net zoals kalfsvlees; mijn moeder is er tegen Lachen )

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 19:31

Ik eet elk vlees, behalve paardenvlees!
Paarden zijn om op te rijden, niet om op te eten..

Hesley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 22:45

Ik houd echt van paarden, maar ik eet gewoon paardenvlees. Ik vind het gewoon super lekker. Er worden toch wel paarden geslacht, hoe erg ik het ook vind, dus waarom zou ik het dan niet eten.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 23:12

IK eet het niet, uit principe, maar het kan me niet schelen wie het wel eet. IK eet ook tegen mijn zin of helemaal niet: wild, lam en kalf.
Ik zou het hetzelfde vinden als HOND eten of KAT. Voor mij is een paard nl net hetzelfde als die twee diersoorten.

Maar ieder zijn ding Haha!

Paardenvlees is ook ontzettend duur, dus ik denk eerlijk gezegd niet dat het vlees is wat overal doorheen wordt gemixt, zoals iemand hiervoor opmerkte.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 23:20

sherwood"]
Ik weet gewoon dat niet elk paard op je bord zo'n eerlijk leven heeft gehad, en dus is dat excuus voor mij al van de baan..........

............Ik ben ook gek op koeien, maar omdat ik daar niet veel mee omga heb ik er niet zo'n band mee, en dus kan ik dat wel eten.
[/quote]

Oke, als ik je goed begrijp is er dus een wezenlijk verschil volgens jou tussen een levend wezen waar je wel een band mee hebt en waar je geen band mee hebt. Een paard eten wat geen goed leven heeft gehad is fout, evenals het eten van een paard wat wel een goed leven heeft gehad, omdat je met deze dieren een band hebt, maar een koe die hetzelfde klöte leven heeft gehad waar je geen band mee hebt, eet je net zo makkelijk wel op? Is het leven van die koe dan minder waard? Simpelweg omdat JIJ er geen band mee hebt? Wie ben jij eigenlijk wel? Verward

[quote]
[/quote]
Maar dat is helemaal niet de discussie hier Haha!

[quote="Bettine schreef:
Ik eet elk vlees, behalve paardenvlees!
Paarden zijn om op te rijden, niet om op te eten..

Paarden zijn kuddedieren, leven in de vrije natuur, dus van oorsprong NIET bedoeld om op te rijden!

Maar om jouw vergelijking door te trekken: een schaap is er voor haar wol, niet voor het vlees. De koe is er voor haar melk, niet voor het vlees,
ga zo maar door. Als je die vergelijking trekt kan je het eigenlijk niet maken om wel ander vlees te eten zoals je zegt!

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 23:52

Ik eet geen paardenvlees, kalkoen, duif, konijn, lam, struisvogel en zo kan ik nog wel even doorgaan..... alle beesten waar ik een raar gevoel bij heb... nee dank je.

Ik eet dus alleen kip, koe en varken en vis.
Waarom die wel, denk je dan ?

Ja, ik vind vlees te lekkerom vegetarier te worden, maar ik beperk het tot deze 4. Die andere dieren... tja, dat is meer een pricipe kwestie.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 00:15

Sando, vertel mij even het verschil tussen een kip en een kalkoen? Waarom heb jij een raar gevoel bij een kalkoen? En wat vind je van eend? Of gans?

En misschien ga je een ding nog leren in je leven: principes zijn er om opzij gezet te worden.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 01:05

Ik eet geen paardenvlees. Dat stamt nog uit mijn pennytijd Haha!
Nu geef ik er niet meer om dat het om een paard gaat. Maar ik ben nogal een muts als het om nieuwe dingen proeven gaat, dus vandaar dat ik het paardenvlees maar laat liggen. Ik doe het dus niet bewust, maar meer omdat ik denk dat ik het toch niet lekker vind.

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 09:13

ik eet het ook niet, gewoon omdat we altijd koe of varken eten.
Wij hadden eens een salade van de aldi, daar bleek paardenvlees in te zitten. Je wil niet weten hoe snel mijn moeder dat weg had gedaan Haha!

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 09:46

Buitenzorg schreef:
Maar om jouw vergelijking door te trekken: een schaap is er voor haar wol, niet voor het vlees. De koe is er voor haar melk, niet voor het vlees,
ga zo maar door. Als je die vergelijking trekt kan je het eigenlijk niet maken om wel ander vlees te eten zoals je zegt!

Onzin buitenzorg, de mens is een VLEESETER, en een vleeseter .... juist ja, eet vlees. Ons origine zegt dat we ALLE soorten vlees eten, tot mensenvlees toe. Ons manier van met de dieren om te gaan en het daaruit voortvloeidende respect en medeleven hebben hier verandering in gebracht ... maar de natuurlijke mens eet vlees, mens is een roofdier, en andere roofdieren eten vaak ook hun soortgenoten op hoe luguber het voor de moderne mens ook mag kinken, punt uit!

Daarmee heb ik niet gezegd dat ik een lapje hondenbiefstuk of poezenfrikasee zal eten, alleen dat het niet zo is dat die dieren uitsluitend voor hun melk/huid ... gehouden worden. De dieren werden door de oermens op z'n geheel gebruikt. Vlees, huid, botten (werktuigen), niets ging verloren ... da's pas respect voor het dier. Als je het dood het helemaal te gebruiken, en niet zoals het nu gaat, doden voor slechts één onderdeel van een dier.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 11:42

Ach

Ikheb het wel eens geprobeerd paardenvlees maar eigenlijk vond ik het niet lekker ( is al een tijdje geleden dus misschien denk ik daar nu anders over ) Zelf heb ik toen de keuze gemaakt om het niet te eten uit principe en omdat ik het niet echt smakelijk vond
Iedereen om me heen respecteerd die keuze ook en zullen echt niet zomaar een paarden biefstukje op mijn bord leggen ..
Verder werk ik ook op een vleeswaren afdeling en als ik paardenrookvlees snij hoor ik ook van collega's : " kijk daar gaat kane weer eens onder het mes " , maar dat doet me nix
Mensen die paardenvlees eten moeten dat lekker zelf weten.
En ik zal wel genoeg junkfood eten waar paarden vlees in zit en tsja ik ben dol op junkfood dus dat ga ik echt niet afschaffen ofzo
Ik vind dat dat voor ieder zijn eigen keus is, en daar moeten zeker geen "ruzie's" door komen
Als de een het zielig vind , prima en als de ander het eet , ook prima

Wie weet probeer ik binnenkort ook weer eens een paarden biefstukje om te kijken hoe het smaakt

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:19

juval schreef:
Nee, ik eet uit principe geen paardenvlees, geen kalfsvlees, geen lamsvlees en geen wild.... dat beperkt mijn eten dus tot varken rund kip en vis.

Bij mij is dat ook zo. Ik lust alleen geen vis. Ik denk er wel aan om mijn principes te veranderen. Volgens mij kun je beter wild etc eten omdat die beesten beter behandeld worden dan het vlees wat wij fokken voor onze consumptie. Naar aanleiding hier van een topic over je paard naar de slager brengen of laten inslapen, ben ik erover gaan denken om toch paardenvlees te gaan eten. Ze hebben vaak een goed leven gehad. Helaas wordt ik al misselijk als ik eraan denk. Ik kan er niets aan doen. Wil niet graag een stuk paard op mijn bord wat ik misschien wel gekent heb.
Ben ooit bij mensen geweest die een varken hadden staan. Voor de slacht! Toen ik daar weer een keer was, was het varken weg. Die lag op mijn bord toen ik daar zou eten. Heb het dus neit opgegeten. Eet geen dier wat ik ken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 14:07

ik eet geen wild...waarom??Ik vindt het zurig smaken( net als paarden veels) en van koeien zie je hele weilanden vol staan en van banbies zie je er niet zoveel...en dan die reclame van die kalkoen...wild..nee dat eet ik daardoor niet.
Mss stom wanr een keo heeft toch ook lieve ogen? Ja okee...een kalfje eet ik daarentegen ook weer niet, maar ik vindt het onnodig, je heb er veel minder van en ze worden er speciaal voor gefokt. Een keo heeft nog een nuttig leven gehad, heeft melk gegeven en komt op de slacht als ie af en oud is.
Daar heb ik hele andere gevoelens bij.

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 14:23

ik eet trouwens idd ook geen lam, , konijn, kalf of wild. Ik weet niet waarom, maar dat is meer om het idee. wel gewoon kip en vis, maar gewoon geen jonge dieren. Klinkt misschien wel dom, want een groot deel van je leven vetgemst worde nis voor ó'n beest ook niet leuk

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 14:29

het liefst at ik elke dag kroketten, hamburgers, frikandellen enz enz
heerlijk maarja je word er zo dik van he ik iig wel helaas!!
en ook hierin zit paardenvlees !!

en ik moet s'avonds echt een stukje vlees bij mijn aardappeltjes anders
heb ik niet gegeten..!!

ik heb trouwens een tijdje geleden ook struisvogelbiefstuk gegeten en
dat was eigenlijk ook errug lekker hoor!!!
ik wil ook een x-tje kangeroe-biefstuk proberen erg he skippy eten...
nu krijg ik zeker heeeel bokt over me heen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 14:46

Nee, andere reden.
Vroeger moest ik het eten van mijn moeder omdat ik niet tegen andere worst kón, maar nu eet ik het niet. Ik eet ook zelden metworst oid.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 16:35

animals schreef:
mensen die vegatarisch zijn eten geen vlees en daar stel ik voor:

vis
kip
kalf
kalkoen en enz.

dus dan eet je geen dieren als je vegatarisch bent.

wie is er met me eens Clown

Mensen die vegetarisch zijn, zijn van bladgroen korrels gemaakt Haha! Schijnheilig

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 17:32

sonjabelgium"]
[quote="Buitenzorg schreef:

Onzin buitenzorg, de mens is een VLEESETER, en een vleeseter .... juist ja, eet vlees. Ons origine zegt dat we ALLE soorten vlees eten, tot mensenvlees toe. Ons manier van met de dieren om te gaan en het daaruit voortvloeidende respect en medeleven hebben hier verandering in gebracht ... maar de natuurlijke mens eet vlees, mens is een roofdier, en andere roofdieren eten vaak ook hun soortgenoten op hoe luguber het voor de moderne mens ook mag kinken, punt uit!
[/quote]

Ik denk dat Buitenzorg het niet zo bedoelde. Maar alleen maar duidelijk probeerde te maken dat je als je je paard niet op wilt eten omdat die er zijn om te rijden, je dan ook deze dieren niet moest eten om bovengenoemde redenen....

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 17:34

ik heb nog nooit paardenvlees gegeten, maar als mijn moeder ermee zou komen aanzetten zou ik het zo opeten, mist het lekker is. ik vind het een beetje raar dat somige mensen alle andere dieren wel eten en geen paarden, alsof koeien enzo geen leuke beesten zijn...ik ben persoonlijk ook dol op koeien en toch eet ik koeienvlees dus.