Leorah schreef:Heb de hele nacht wakker gelegen van jullie geroep en geschreeuw hier. Verdorie, snap dan toch dat ik het juist goed wil doen, maar gewoon heel beperkt ben. Ik werk me al jaren suf op zoek naar een vast contract, maar die krijg ik maar steeds niet, daarom kunnen we geen huis met wat ruimte kopen. Was het maar zo makkelijk.
Ik heb niemand horen roepen of schreeuwen hoor, nergens hoofdletters gezien? Ik begrijp dat je het goed wilt doen en beperkt bent. Maar ik krijg ook het idee dat je snel onder de indruk bent als iemand je tegen spreekt, zou dat kunnen kloppen?
Heb je het bijvoorbeeld wel eens uitgeprobeerd om gewoon met je paard buiten te rijden, ook al vinden je ouders het niet goed? Of leg je je er normaal gesproken bij neer als ze nee zeggen en uit je je frustratie als zij het niet merken (bijvoorbeeld op bokt)? Wat gebeurt er als je toch uit rijden gaat; weet je zéker dat ze je met paard en al op straat zetten? Hebben ze dat echt wel eens tegen je gezegd? Of ga je er zelf van uit?
For all we know zijn het gewoon mensen die het nergens voor nodig vinden en uit gewoonte 'nee' zeggen. Weten ze dat je op het punt staat om elders een weiland te huren dat eigenlijk te klein is omdat je hun regels te beknellend vindt? Als ze weten hoe erg je er mee zit en ze zeggen alsnog nee dan vind ik ook dat je beter weg kunt gaan. Maar als ze eigenlijk niet weten hoe jij je bij hun regels voelt kunnen ze hun regels ook niet aanpassen he?