Ik leg mijn oude (antieke) eg op zijn ko(sleep er altijd de drollen mee uit elkaar) Autobanden aan elkaar knopen, kun je zo breed maken als je paard kan trekken Een betonmat evt verzwaren met balken een pallet kan ook
Er zijn ook egalseer(eggen) te koop voor achter een auto
@ LAPDR ik heb een vierkant stuk betongaas waar ik rondom van die dikke zware balken omheen getimmerd heb. Hier 2 ringen op bevestigd en 2 halstertouwen eraan die ik aan het tuig van de shet vastklik.
Hier uiteindelijk geen frees, de staleigenaar was bang dat het worteldoek aan gort zou gaan. Op sommige plekken is het enorm diep wel, maar er zijn ook stukken waar je zo op het doek zit (of al zichtbaar is). Momenteel wordt er met een kraan alles los geschraapt tot het doek, helemaal los gehusselt, verdeelt, en straks gevlakt. Drainage doorgespoten. Paarden even afleren dat ze gaan krabben of graven, en allemaal een poepzak om Ik hoop dat het goed droog gaat blijven en te rijden is. Het is nu enorm zwaar wel (is maar een klein stuk nog gedaan) maar goed, dat zien we dan wel weer, dat slinkt hopelijk ook uiteindelijk wel weer...
Ja, dat is misschien wel handiger. Hier wordt alles zo goed mogelijk verdeeld (want er zit echt een enorm verschil tussen plekken!!) met de shovel, en daarna zo goed mogelijk vlak getrokken. Ben heel benieuwd naar het resultaat!
Onze bak is niet gefreest, maar met een kraan onderste boven gehaald (tot het worteldoek). Helemaal los gemaakt, gevlakt etc. Het is nog flink mul, en helaas na de dooi was het behoorlijk sompig. MAAR vandaag was hij droog, na 1 dagje geen regen. Lijkt mij prima, normaal bleven de plassen een lange tijd liggen. Hopelijk blijft het zo goed gaan
Antheman
Geplaatst: 18-02-12 18:38
Amalarab schreef:
en hoe is het nu met de gefreesde paddock? tis hier ieg een natte, vieze bende zo met die dooi. hopen dat het nu eens een tijdje droog blijft.
Sinds vandaag een droge bak
Amalarab
Geplaatst: 18-02-12 18:44
en het regent alweer...
LADPR
Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-12 21:07
Met het dooien van de sneeuw hadden we twee plassen toen de ondergrond nog bevroren was. Sinds de grond ontdooit is weer helemaal droog en nog steeds blubber vrij!
Ik ben ook blij!! gisteren een hoop regen aan eind van de dag, maar vandaag heb ik daar niets van gemerkt! Ja, paar vochtige plekken, maar geen plassen of water