Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
1997suus schreef:Ik ree op een stal waar er maar 1 keer uitgemest werd. Ongelofelijk vies zijn die stallen. Ook krijgen ze maar 2 keer per week schoon stro. 1 keer tussen door en als de stal gemest word. Ga niet zelf uit mesten dan worden ze super kwaat. Ook mag je geen extra stro pakken ookal staat je paard op beton. Zielig! Ben er weg gegaan.
Tooske schreef:1 keer in de 2 weken mesten is echt niks mis mee hoor heb al jaren mijn paarden zo en staan er altijd schoon bij met schone hoeven. Doordat al het nat blijft liggen en ik 2 weken pot zie je geeneens nat! Poep word en dan wel elke dag uitgehaald en opgestrooid.
Iris82 schreef:Wij mesten iedere dag uit, natte plekken en drollen.
Droge stro wordt dan uitgespreid over de grond en een laag nieuw stro er overheen.
Stal gaan bijna nooit helemaal leeg. Bovendien vind ik dat hartstikke zonde van al het goede stro dat er nog ligt. Enkel om de stalwanden + vloer schoon te maken zou ik alles eruit halen.
Lotteettol schreef:Als ik zo lees hier dat mensen 1x per week uitmesten, vraag ik mij af wat de achterliggende reden is: kosten of tijd besparing of omdat er niet meer nodig is??