Donna_ schreef:Jasia
Het was een reactie op Tine10 voor jouw post; die heeft haar paarden geschoren. Of ze de benen ook geschoren heeft

Tine, da's fijn dan tot nu toe!

Oeps
Sorry haha..
Mijn shet is trouwens van de zomer geschoren geweest, maar dat is nu niet meer te zien.. Ondanks de deken lijkt meneer toch meer op een bizon dan op een paard 
Jooke schreef:Die van mij staat ook 24/7 buiten,
met bomen en struiken om achter te schuilen,
zo kan hij uit de wind staan.
Land is perfect droog, geen waterplasje te bekennen.
Voer hem onbeperkt hooi bij.
Hij heeft een flinke wintervacht,
ik check elke dag even of de onderste laag van de vacht nog droog is.
Vandaag was er op zijn rug nog maar een centimeter ongeveer van zijn onderste vachtlaag droog,
Dus zit te twijfelen of ik hem een regendekentje om zal doen.
(gaat om een shet van 6 maand)
Wat zouden jullie doen?
Als zijn huid niet nat is zou ik hem lekker zonder laten staan..
Als je nu alleen een (ongevoerde) regendeken om doe, dan kan de vacht zijn werk niet meer doen.. Doordat je de vacht plat drukt met de deken, "werkt" de vacht niet meer.. Waardoor ie het mét deken dus wss kouder zal hebben dan zonder..
gabjj8 schreef:Die van ons kunnen de paddock in, als het te nat is op het voorstukje met stenen en rubber en als het regent of waait hun stal in en dan om de hoek van de stal gaan staan zodat ze geen wind vangen.
Ze staan alle3 zonder dekens en hebben het totaal niet koud.
Zeker mijn haflinger staat vrijwel heel de dag buiten, zeker met de regen

Mijn haf staat ook zo'n beetje 24/7 buiten (behalve als ze eten heeft, dat krijgt ze binnen
)..
Van de week was het ontzettend hard aan het hagelen, maar mevrouw blijft heerlijk buiten staan..
Mijn shet daarentegen gaat al naar binnen als ie nog maar dénkt dat het gaat regenen