Tips voor lange manen en een volle staart

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Re: Tips voor lange manen en een volle staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 10:48

Ik vind de geur juist heeerlijk, mijn paard ook overigens := als ik wat in heb snuffelt ze telkens aan m'n haar

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:26

nouksjens schreef:
Werkt cm ook tegen heksenklitten en dreadlock klitten? Heeft mijn jaarling erg veel last van, ze heeft ook een enorm dikke bos dus bijna niet doorheen te komen..

Absoluuutt! :j

Lovly123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:11

welke cm moet ik nu gebruiken? voor langere manen? :p

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 16:36

Detangler & Shine ;)

Lovly123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:18

en dat werkt goed hé? :)
of niet? krijg je snel resultaat? :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:45

Het is erg fijn om te ontklitten en het zacht te houden tegen breken!
Het gaat niet sneller groeien natuurlijk, maar houd alles wel meer heel en netjes!

Lovly123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:02

Oke, :)
bedankt! x

jeanine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:07

mijn shetlander heeft extreem dikke manen, erg lang ook, maar daar krijg je gratis extreme klitten bij, dus dat is minder fijn! maar ik doe ze elke dag kammen en invlechten, zodat het steeds langer word, en 1 x per week ff de punten eraf knippen! , wat handig is om te ontklitten, equistar, alleen de vlechten gaan er echt super snel uit, maar voor ontklitten is het toppie! hihii

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:13

Ik hou dit even in de gaten.

Mijn merrie heeft mooie volle manen, maar haar zoon wilt maar geen manen krijgen. Daarbij eet hij ook nog vaak onder het hek door waardoor zijn manen bovn zijn oor afschuren. Maar op de plekken waar zijn manen niet afschuren wilt het ook niet groeien.

annavosieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:44

ik ben ook bezig met de maantjes van mijn fries x kwpner mooi in vlechtjes houden dan kom je er vanzelf :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:52

ken hooguit een shet met vreselijk lange manen :P altijd los en nooit kort haha

justjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:30

Hmm ik hoop dat dat CM ook in Frankrijk te koop is, klinkt goed en omdat mijn paarden allebei dag en nacht in het land lopen is er geen beginnen aan met het kammen.

Vraag me alleen af waarom iedereen hier de manen vlecht om ze lang te laten worden of te houden, want wat is nou het nut van lane manen als ze de hele tijd in van die rare vlechten zitten... Gaan ze dan uit als jullie rijden ofzo zodat ze dan supermanen hebben? Ik zie trouwens ook bij mijn paarden dat ze er veel nut aan hebben, in de winter is het lekker warm onder de manen en in de zomer houdt het de vliegen goed weg. Ik zou ze zelf dus niet zo gauw invlechten, de manen zitten er toch voor een reden... Maar goed, hoewel beide paarden best wel 'manen potentieel' hebben, zijn ze idd niet zo mooi als ik op sommige foto's zie.. Ach, wat maakt het ook uit, 't is maar ijdelheid. ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:07

Voornamelijk voor de keuring :) en omdat het zoooooo mooi is :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:44

bij mijn ene merrie vlecht ik ze omdat de andere paarden ze zo minder afbijten dan wanneer ze los hangen.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:47

Ik gebruik nu sinds een week ook CM Detangler&Shine (heb overigens ook yellow out en green spot aangeschaft maar nog niet gebruikt). En ben echt heeel tevreden! Is een investering maar werkt super!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:25

ik heb gisteren voor het eerst na 3/4 weken weer wat CM gebruikt in de staart. Was al die tijd niet nodig geweest :=

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:31

Ik blijf dit even volgen, want mijn pony heeft best lange manen, maar wil hem nog langer en voller krijgen! :)

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:22

Hoelang laten jullie dan de vlechten zitten? en hoelang los voordat je opnieuw vlecht? :)

paulinevld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:18

mijn pony heeft behoorlijk dunne staart alleen aan de bovenkant zegmaar is een heel dik gedeelte.
hoe kan ik er dan voor zorgen dat dat dikke gedeelte naar beneden groeit zonder dunner te worden?

bedankt!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:01

paulinevld schreef:
mijn pony heeft behoorlijk dunne staart alleen aan de bovenkant zegmaar is een heel dik gedeelte.
hoe kan ik er dan voor zorgen dat dat dikke gedeelte naar beneden groeit zonder dunner te worden?

bedankt!

Op tijd ontwormen. Zorgen dat zijn poepgat (ja sorry weet het niet anders te verwoorden) regelmatig schoongemaakt wordt zodat er geen velletjes aanzitten en in de zomer als het erg warm is vinden veel paarden het erg prettig als je de staart lekker koelt en daarna even licht droogdept met een handdoek.

Afentoe even kijken of er niet heel veel huidschilfers tussen de haren zit.. ik deed bij mijn vorige paard ong. 2x per jaar (heel soms 3x) zijn staart met head & shoulders uitwassen om zoveel mogelijk schilfers weg te krijgen.

(je moet wel zeker weten dat je pony niet schuurt... als hij kleine wondjes heeft kan het zijn dat head n shoulders "bijt", dan wordt de jeuk op de wondjes alleen maar erger)

Verder kun je er niets aan doen

Mijn vorige knol zijn staart

Was hier niet uitgekamt.. die had een mega dikke staart.. <3

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QH3ECVH6.jpg opgezadeld

melissaremis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 14:52

Mijn vraag is werkt biotine nou ook voor de manen,, want hoor dat wel eens
Maar lees constant alleen over resultaat voor de hoeven. Maar k heb een kappers diploma en haar&nagels zijn allebei van de zelfde stof keratine dacht dat bij paarden ook zo was ! Iemand die het mis weet ??

Mabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:10

ik gebruik altijd cowboy magic, super spul!. ben ooit eens overgestapt maar dat doe ik nooit meer! en verder borstel in de manen en de staart niet te veel, ik doe cowboy magic erin en dan kan ik met mn eigen vingers lichtjes door en dan als het echt moet dan kan ik de manen en staart maar dan sla ik alles dubbel en houd ik het goed vast zodat ik niks van haren eruit trek met mn borstel

Unibel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 18:37

I love cowboy magic ten eerste omdat het super spul is en ten 2de dat ze het ook in creme vorm hebben omdat mijn pong bang is voor een spray geluid ik ben het gaan gebruiken voor der voorpluk toen ik der net had was die heel lang en toen heb ik der helaas een stuk afgeknipt later heb ik der heel lang een vlechtje in gehad (nooit er uit gehaald) en toen was der voor pluk nog kleiner geworden toen ben ik meer het spul gaan gebruiken en hier door is die een heel stuk langer geworden Hier ben ik heel blij mee alleen der manen nog die heb ik nooit geknipt en ook nog heel lang in een vlecht gehad iemand andere tips nog?

Quarter1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 18:16

Wacht ook al jaren maar manen van mijn paard woorden maar niet langer