Tarieven verzorgster/bijrijdster

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 06:06

Anoli schreef:
Maar betalen doe ik niet voor een verzorgpaard :n
Eigenaar is er mee geholpen dat je de zorg en een deel van het rijden over neemt en dan zou je daar ook nog voor moeten betalen? Dan heeft de eigenaar dubbelop voordeel.
Maar jij hebt er toch ook voordeel van?

Mijn bijrijdster betaalt 50 euro per maand. Paardje staat in volpension, alles is aanwezig op stal. Duinen/strand op loopafstand. Zij gaat 3 keer per week heen.
@TS: het is uiteindelijk wat jij ervoor over hebt om mee te betalen in de kosten.

nicole_hetty

Re: Tarieven verzorgster/bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 08:23

100 euro voor een paar keer rijden en dan ook nog zelf moeten mesten vind ik echt te veel.
ik heb ook een verzorgster die helpt met de paarden. ( kwa tijd red ik het alleen ook wel, maar ik vind het leuk om haar ook de kans te geven om echt te kunnen leren paardrijden. ) zij hoeft mij niks te betalen. ik vraag ook niet van haar dat ze gaat uitmesten of zo. als het een keer zo uit komt wil ze dat best doen. zij helpt mij met de paarden en in ruil daar voor help ik haar opweg met het longeren en de basis van het rijden. mocht zij evt op les willen of wedstrijden willen rijden is dat wel voor haar eigen kosten. maar mij hoeft ze niks te betalen. ik zorg er voor haar ook voor dat al het matriaal goed is en als ze wat nodig heeft wat ik niet heb dat, dat er komt.

zij geeft mij de kans om evt een keer een weekendje weg te kunnen en zij dan de paarden verzorgt. en ik geef haar de kans om leuk te leren paardrijden en alles wat daar bij komt kijken. in mijn ogen hoeft daar helemaal geen geld aan te pas te komen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 11:07

noviceh schreef:
Anoli schreef:
Maar betalen doe ik niet voor een verzorgpaard :n
Eigenaar is er mee geholpen dat je de zorg en een deel van het rijden over neemt en dan zou je daar ook nog voor moeten betalen? Dan heeft de eigenaar dubbelop voordeel.

Maar zo is het toch in evenwicht?

De eigenaar heeft voordeel dat de zorg en deel van het rijden wordt overgenomen.
De bijrijder heeft voordeel met een leuk paard om te rijden/verzorgen.

win-win

Als je nog moet gaan betalen is het winwin-win.. Niet eerlijk :n

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 11:10

En als de eigenaar er iemand op laat rijden die niks hoeft te doen verder, dus enkel rijden, omdat ze het iemand gunt om lekker met een paardje bezig te zijn? Dan heeft de eigenaar het niet zozeer nodig, want die kan het paard zelf onderhouden en verzorgen. Dan is het vooral win win voor de gene die daar mag rijden. De eigenaar heeft verder wel alle kosten. De meeste paarden hoeven niet gereden te worden om gelukkig te zijn.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 11:20

100.- vind ik veel voor die 2 dagen en meehepen op een recreatie paard wel veel.

verzorgpaard, is in mijn ogen een paard wat je poets en stal van mest ed, en in ruil mag je dan soms rijden
Bijrijpaard doe je samen met de eigenaar rijden en vind ik een lagere bijdrage wel normaal voor, aangezien je toch mag rijden, spullen gebruikt en gebruikt maar voor de accomodatie waarvoor de eigenaar ook genoeg moet betalen
lease paard is een paard wat je huurt en waar de eigenaar niet meer op rijdt, deze vergoeding ligt dan ook hoger

Waarom gratis? Dan zou iedereen alleen maar bijrijder worden, je hoeft niet te mesten, niks te betalen, is paard kreupel of ziek kom je gewoon niet. lekker makkelijk

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 11:27

Het is heel verschillend, ik zie het dan maar zo; ga je lessen op de manege betaal je zo'n €15,00 per uur..
Dan is €100,00 in de maand nog altijd goedkoper en je hoeft niet op een uur te kijken....(+je rijd 2x per week)..
Daarbij waarom zou je niet een keer die stal uitdoen? Dat hoort er toch ook bij? Mits je bang bent om vieze handen te krijgen. Dan ben je toch lekker bezig?

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:00

Dat je een verzorgpaard hebt wil toch niet zeggen dat je per definitie geen kosten meer maakt om lessen te nemen. Ik doe dat namelijk wel.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:04

Tina1965 schreef:
Dat je een verzorgpaard hebt wil toch niet zeggen dat je per definitie geen kosten meer maakt om lessen te nemen. Ik doe dat namelijk wel.

Dat klopt maar voor vele geldt dit wellicht wel...

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:05

Maar misschien zie ik dat verkeerd maar je wilt zelf les toch? Dan is het toch logisch dat je zelf voor de kosten opdraait

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:07

@SteffiiY: Zo denkt helaas niet iedereen erover... Ik heb het zelfs meegemaakt dat toen ik vroeg of men wilde gaan lessen omdat me dat beter leek, dat mij gevraagd werd of ik dat dan ook betaalde... Dat gaat toch écht wat te ver.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:08

Klopt, meeste eigenaren zien toch wel graag dat je op eigen kosten les gaat nemen. Maar dan kun je ook naar een ponyclub die veel goedkoper zijn dan maneges en waar in een aantal gevallen ook beter les gegeven wordt of je neemt priveles. Dat laatste is wat duurder, maar het is intensief en erg leerzaam. Persoonlijk heb ik van mijn eigen pony op de ponyclub in een jaar meer geleerd dan in die 8 jaar daarvoor op de verschillende maneges. Wat mij betreft zou ik bereid zijn om wat meer kwijt te zijn aan een bijrijdpaard met les erbij dan 1 uur op de manege rijden. Want bij een bijrijdpaard kun je vaak ook meerdere keren per week komen en veel meer variëren (springen, buitenrit, wandelen, tutten enz).

Al krijg ik soms het idee dat eigenaren de verzorgsters uitbuiten. Dan hebben ze een paard dat niet bereden mag worden, moeten ze klusjes doen en nog betalen. Dat vind ik echt not done. Als de verzorgster betaald dan moet er toch ook wel iets tegenover staan in de zin van lekker rijden en veel lol beleven met het dier.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:09

Dat vind ik wel raar dan hoor!

Ik vind het nogal logisch dat je zelf betaald voor lessen en wedstrijden :j

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:14

_Nancy schreef:
Dat vind ik wel raar dan hoor!

Ik vind het nogal logisch dat je zelf betaald voor lessen en wedstrijden :j

Voor lessen okay maar voor wedstrijden...
Als de eigenaar dat nou persé wil dat je dat gaat doen?!

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:43

Toen ik een verzorgpaard had,
kon ik 6 keer in de week rijden en verzorgen en natuurlijk de stal doen.
Ik betaalde 50 euro in de maand,
en kreeg ook 1 keer per week les van de eigenaresse.
Deze pony had echter op niveau gelopen, dus ik heb er ook erg veel van geleerd.
Ook mocht ik met deze pony naar de ponyclub, maar dat betaalde ik natuurlijk zelf.

Ik vond in dit geval de kleine vergoeding wel terecht,
omdat ik er ook veel voor terug kreeg.
Natuurlijk de eigenaresse ook want die had niet genoeg tijd ivm haar studie.
Dus win-win :)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:54

Nou ik betaalde voor mijn verzorgpony 150 euro per maand, en ik ging er ong 3-4 per week heen. Mocht er alles mee doen, alleen klikte het uiteindelijk niet meer met de eigenaar, ik moest nog meer kosten gaan betalen ( mee betalen hoefsmid, wormenkuur, entingen) Nou dat ging me een beetje te ver. Toen heb ik aangeboden om haar paard van dr te kopen en dan zou ik wel alles betalen en werd zij de "verzorgster" maar dat wou ze niet, sindsdien waren er steeds wrijvingen, en dus deed ik dr paard niet meer. Een maandje later ofzo heeft ze dr paard verkocht egt zo gaar :n en na een half jaar is die paard bij zn nieuwe eigenaren ingeslapen heel zielig!
Maar dus heb ik er maar voor gekozen om mijn eigen paard te kopen en dat is veel beter! En nu verzorgt een meid op stal haar af en toe, haar paard staat 2 stallen verder en ze hoeft er ook niet voor te betalen. Ze rijd er ook niet om gaat alleen puur om de beweging die me paard die dag krijgt.
Maar ga ik ooit een verzorgster vinden die er wel alles mee gaat doen ga ik er ook geld voor vragen. Paardrijden is niet gratis!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:59

Mijn bijrijdsters/verzorgsters betalen niets.Ze mogen als ze willen 7 dagen in de week rijden.
Wel verwacht ik dat ze meehelpen met klusjes,zoals uitmesten tuig vetten etc.
En het liefst wil ik dat ze met regelmaat lessen die ze dan wel zelf betalen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 13:21

MaritAriel schreef:
vrouwke schreef:
hier betaal je voor een leasepaard/pony 175,00 euro, hetzelfde als stalling.

Ik heb 2 pony's (haflingers) hier, en een verzorgmeisje.
die rijd me haflinger en zo, en de stal en zo is mijn verantwoording.
ook geen probleem als zij het doet, maar hoeft het niet.
ze betaald niets, en vind ik ook niet nodig.
ik ben blij dat me paard bereden wordt, zowel hier of in het bos.

hmm dan sta je goedkoop , ik betaal 320 euro voor stalling .

maar goed , mooi geregeld dat ze dan gratis kan komen , dan heeft die van mij toch wat minder geluk :=

maar ze staan nu thuis, ik woon op boerderij met grond.
het is alleen vervelend in de winter, maar dan kan ze nog altijd naar de overkant naar manege om te rijden of zo

tinusje_ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 15:20

voor wat je krijgt en kan doen vind ik persoonlijk 100 euro veel geld.
Ik zou 50 euro pm meer dan genoeg.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:30

_Nancy schreef:
noviceh schreef:

Maar zo is het toch in evenwicht?

De eigenaar heeft voordeel dat de zorg en deel van het rijden wordt overgenomen.
De bijrijder heeft voordeel met een leuk paard om te rijden/verzorgen.

win-win

Als je nog moet gaan betalen is het winwin-win.. Niet eerlijk :n

Precies dat bedoel ik :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:30

inderdaad, beide partijen maken voordeel

Rashja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:38

Over de vraag mag een eigenaar geld vragen aan de verzorgster van zijn/haar paard.
Zal ik zegen ligt er aan wat de eisen zijn en wat er verwacht word van de verzorgster.

In de tijd dat ik echt alleen nog verzorg paarden/pony's had (dus echt in het hele begin).
Heb ik er altijd voor betaalt.
Variërend van €35 tot €200 per maand.
Hier bij had ik wel een paard wat ik als me eigen kon beschouwen en ik reed er alleen op.
Deed ook alle klusjes ( teug poetsen en dat soort dingen mesten hoefde ik niet werd gedaan) en zo.
Hier vond ik het normaal dat de eigenaar een bijdragen vroeg.
Omdat ik zo vak en lang kon rijden als ik wou en verder met niemand geen rekening me hoefde te houden.

Mijn huidige verzorg paardje en dat kost me niets.
Ik kreeg onder me hoeden toen hij 5 maanden oud was onder tussen is hij bijna 3.
Alles wat hij kan/kent heb ik hem geleerd.
Hier vind ik meer dan normaal dat ik er niet voor hoef te betalen.
Word ook niet van me verwacht.
Heb ik iets nodig hoef ik maar te vragen en ze regelen het.
Ik vind het leuk om te doen paard opvoeden en hun worden er mee geholpen.

Verder heb ik bij die zelfde mensen ook nog een tijdje een ander paard bij mogen rijden.
Dit omdat ik die tijd een eigen paard had waar ik niet mee kon rijden en hun hadden een paardje staan waar ze iemand nog voor zochten.
Omdat ik geen geld genoeg had om dat verzorg paardje te betalen mocht ik op de volgende voorwaarden het paardje rijden.
Moest een paar keer met de eigenaar van het paard mee gaan mennen en ik moest de helft van de hoefsmid betalen.
Verder koste het me niets.
Vond het prima ik had een paard waar ik af en toe lekker mee kon rijden.
En hun werden ook weer geholpen.

Bij me eigen paardje heb ik ook een tijdje verzorgster gehad.
Of eigenlijk bijrijder.
Niet omdat ik geen genoeg tijd had maar omdat mijn lichaam me wel eens in de steek laat.
De verzorging en al die dingen deed ik allemaal zelf.
Ging echt alleen om te rijden.
Hier bij vroeg ik altijd alleen een vergoeding voor de hoefsmid.
Dit kwam op €30 euro per 2 maanden uit.
Ze staat op ijzers.
Ik verwachten wel van ze dat ze op de afgesproken dagen kwamen.
En dat e af en toe een keertje mesten als ik echt niet kon.
En dat ze gingen lessen min 2 x per maand liefst elke week een half uurtje les.
Nu heb ik alleen nog iemand die zondags komt rijden.
Een vriendin en die train dan me paardje.
En aan haar vraag ik niets.
Omdat ze me paardje traint.
Dus daar word ik alleen beter van.
Zij vind het leuk en zo heeft ze iets te doen.

Maar goed wat ik hier mee wil zeggen is.
Ik vind het op zich wel normaal dat iemand een bijdragen vraagt.
Ik vind alleen wel dat ze er geen misbruik van moeten maken.
Teveel vragen bv.
Bijv die €100 vind ik best wel veel voor 2 a 3 dagen.
Zeker omdat je nog klusjes moet doen.
Natuurlijk ben je altijd nog goed koper uit dan bij een manege dan vind ik toch dat die €100 toch best wel aan de hoge kant is,
Omdat je mee moet helpen met de klusjes zelf zal ik als ik dan toch iets moet vragen .
En ze moeten mee helpen in de stal ongeveer €25 tot max €50 euro vragen.
Maar dit ligt er echt aan of die persoon dus gaat lessen en of ze eventweel veel naar buiten gaat van wegen hoefsmid.

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:54

Ik heb nog nooit hoeven betalen voor een bijrijdpaard/verzorgpaard.

Heb heel lang een pony gereden en verzorgd, betaalde alleen mijn eigen lessen en de wedstrijdkosten. Ik hielp de eigenaar ook met de rest van haar 12 paarden, ze had zelf nog een krantenwijk en daar hielp ik haar ook nog heel vaak mee. Uiteindelijk ging ze een bijdrage vragen en ben ik gestopt omdat ik het niet eerlijk vond aangezien ik haar met erg veel dingen hielp.

Nu ben op zoek naar een paard of pony waar ik lekker mee bezig kan zijn. Maar ik kan absoluut geen bijdrage betalen. Woon sinds kort op mijzelf in de stad waar ik studeer en ik kan het geld op het moment echt niet missen. Hou aan het einde van de maand niet veel voor mijzelf over. Ik ben ook echt niet de beroerste om af en toe iets lekkers te kopen voor het paard of om een nieuw halster te kopen bij wijze van. Maar een hele bijdrage gaat echt niet lukken.

Ik kom hier in de omgeving grotendeels alleen maar advertenties tegen waar ze een bijdrage vragen.
Ik probeer dan toch altijd te reageren, met mijn uitleg waarom hoe of wat. Maar vaak krijg ik of niks terug of dat ze zelf de kosten niet meer kunnen betalen en daardoor iemand zoeken.
Vaak lees ik ook dat ze zelf niet genoeg tijd hebben voor hun paard/pony maar toch een bijdrage vragen. Ik vind dit dan erg oneerlijk tegenover de bijrijder en een soort van misbruik maken.
Zo heb ik een keertje gehad dat iemand een verzorgster zocht, prima op gereageerd en meer uitleg gevraagd. Het ging om het verzorgen het eerste half jaar dus wandelen, oefeningen aan e hand, poetsen, manieren bij brengen. Maar je zou dan wel 60 euro p.m. moeten betalen. Heb toen ook gezegd dat dit voor mij zeker niet haalbaar was.

Ik snap heel goed dat een paard erg veel geld kost, daarom koop ik zelf ook geen paard. Ik snap ook dat eigenaren een bijdrage vragen puur om zeker te weten dat diegene ook goed voor hun paard zorgt. Maar er zijn natuurlijk ook mensen die geen bijdrage kunnen leveren maar wel heel erg goed voor een andermans paard zal zorgen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:57

Klopt heeft niks met geld te maken,ik vroeg ook nooit iets maar heb een paar keer pech gehad met een bijrijder.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:54

Als er alleen iemand komt om te rijden er verder niks zou ik wel een kleine vergoeding vragen van 25 euro ofzo maar dit vindt ik gewoon schandalig

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 20:56

100 euro vind ik echt belachelijk. Ik krijg betaald om paarden te rijden, moet dan ook wel mesten en af en toe voeren en binnen/buiten zetten maar mag al m'n uren gewoon opschrijven.
Anders staan ze stil ;)