Hier staan ze altijd buiten...met schuilstal.
Ik ben 100% voor het buiten houden van paarden , maar ze moeten gewoonweg wel ergens uit de regen en felle zon kunnen gaan staan. Helemaal zonder goede schuilmogelijkheid daar zou ik echt nooit vrijwillig voor kiezen

Een boom / bosrand is leuk voor de zomer om de zon wat tegen te houden , maar juist in de winter als je van die verschrikkelijke dagen achter elkaar koude wind en nattigheid hebt...dan heb je niet zoveel aan bomen helaas. Hebben de paarden dan nog een stuk zand waar het water snel wegzakt , en een goede deken op zodat ze niet tot op het bot verkleumen door de door-en-door natte vacht , dan komen ze de winter wel door maar het is wel een sneu gebeuren hoor , heel armoedig.... Rena van mij had het ook niet zo fijn op haar vorige plekje waar alleen een afdakje was. En dan is een afdakje nog veel beter dan een boom

Ik hoop ook echt dat het flink hard gaat vriezen , dat weer is ideaal voor de paarden , laat maar komen

Lekkere droge vorst

Maar die ellende met wekenlang aanhoudende dagen van aan 1 stuk modder , regen en kou , bah. Daar moet een paard echt uit weg kunnen vluchten hoor , lekker overdekt hun hooi kunnen knabbelen terwijl buiten het weer tekeergaat

Tijdens dergelijk weer zijn de paarden i.m.o. nog veel beter af als ze 's nachts naar binnen gaan , in plaats van de klok rond in die ellende staan te overleven

Hier maken ze best veel gebruik van de stal , ze gaan er graag in en de Fjord slaapt er graag in

Ook het zand vinden ze geweldig.