Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
joyce B schreef:Regelmatig lees ik dat mensen hun gras gewoon verkopen terwijl het er nog op staat, ik ben dus wel benieuwd wat daar een goede prijs voor is, omdat je dan zeker bent van een bedrag, maar het risico of het goed pul wordt en de kosten, zijn niet voor jezelf... Dat klinkt aantrekkelijker dan een kleine winst op je eigen balen waar je wel het gedoe van hebt en het risico op kosten.
Dees schreef:Ik heb hier 20 balen in folie gewikkeld hooi gekocht, van die grote vierkanten. Voor 40 euro per stuk excl transport (bleek 120 euro te kosten). Kwam dus neer op 46 euro per pak.
Ik vond het een koopje. Had op dik 60 euro per pak gerekend.
Betaalde voor hooi 3 euro per pakje - dit gekuilde hooi is per maand dik 40 euro voordeliger (3 paarden).
We kunnen lang en breed zeuren over wat we duur vinden, maar 3 euro voor een pakje hooi is ronduit goedkoop en 40 euro voor een baal kuil/hooi is een nette prijs. Zelfs voor Friese begrippen.
schrikdraad schreef:@Mindim
op marktplaats voer ik postcode 9727 en een straal van 50 km.
ik zie Staan als prijzen
4,00
4,50
4,50
5 * 5.00
5,50
6.00
6.00
6.50
en dan pas 7 euro.
Dus hoezo kun jij alleen van 7 euro vinden?
Dees schreef:Hooi van een paar weken terug wil jij helemaal niet meer aan je paard voeren
Daar zit niets in.
Wat raar dat een van je vaste leveranciers toen pas voor het eerst heeft kunnen hooien.
Dan heeft hij de mooie momenten echt wel laten schieten: begin juni, eind juni, medio/eind juli... Wat heeft hij toen van het land gehaald waardoor het geen hooi heeft kunnen worden?
Oftewel: snel een andere leverancier zoeken - deze heeft duidelijk de hooiproductie niet als prioriteit.
schrikdraad schreef:Ik heb uiteraard jou postcode niet.
Dit is een willekeurige in groningen.
Maar ik kan me bijna niet vootstellen dat het elders in groningen ineens zo heel veel anders is.
Dees schreef:Nou Mindim, vind dat als je zoveel wensen heb ten aanzien van je voerinkopen, en dan ook nog zo laat in het seizoen... tja, dan mag je eigenlijk niet zeuren over 7 euro per baaltje.
Want je wilt niet alleen het baaltje hooi kopen, je wilt het ook nog in opslag en dan eens per zoveel weken een aantal ophalen. Er zijn maar weinig boeren die daar interesse in hebben. Terecht dat ze dan meer euro vragen.
Raar dat er bij jullie in Grunn rond de mooie periodes geen gras heeft gestaan. Zo ver zit ik niet van Grunn af en hier was zowel de grasgroei als de temperaturen dik in orde hoor. Je zou toch zeggen dat de bodem in Grunn ook niet zoveel afwijkt van die van Frl, zo niet zou ze vruchtbaarder moeten zijn. Of moest er gehooid worden van land waar de hele winter vee op had gelopen?
Dees schreef:Ik heb hier 20 balen in folie gewikkeld hooi gekocht, van die grote vierkanten. Voor 40 euro per stuk excl transport (bleek 120 euro te kosten). Kwam dus neer op 46 euro per pak.
Ik vond het een koopje. Had op dik 60 euro per pak gerekend.
Betaalde voor hooi 3 euro per pakje - dit gekuilde hooi is per maand dik 40 euro voordeliger (3 paarden).
We kunnen lang en breed zeuren over wat we duur vinden, maar 3 euro voor een pakje hooi is ronduit goedkoop en 40 euro voor een baal kuil/hooi is een nette prijs. Zelfs voor Friese begrippen.