TS, misschien heb ik er al overheen gelezen, maar er is zoveel verteld in dit topic dat ik eventjes de weg kwijt ben, maar hebben jullie al een huis in Curacao?
Mijn reden waarom ik zeg dat je beter een paard op de manege kan stallen (als je daar een paard wil hebben), is omdat er ook niet veel huizen zijn met faciliteiten om paarden te houden.
Ik ken enkel 1 meisje die aan huis een paard had, maar die woonde op de Struisvogelfarm, dus dat is ook niet 't eerste 't beste huis.
De lokale bewoners hebben hun paard gewoon aan een stok op een stuk land staan (niet omheind).
Je hebt huizen met grote tuinen, maar niet geschikt voor paarden, enkel geiten of honden.
En realiseer je je ook wel dat het kabouterbos (en misschien baya beach, weet niet of dat nog steeds toegankelijk is voor paarden) waar je goed kan buitenrijden?
De rest is gewoon niet echt veilig of niet mooi/leuk/geschikt om te rijden.
Drugs en drank gebruik op het eiland is niet echt onder controle, dus het is ook een beetje voor je eigen veiligheid.
Paso Fino's zijn overigens hele leuke paarden, als je een paard wil kopen, kan ik je zeker aanraden om opzoek te gaan naar een Paso.
Maar nogmaals, ik kan het niet vaak genoeg zeggen, denk er echt heel goed over na.
En als ik jou was, gewoon op een manege gaan staan, is nog hartstikke gezellig ook!

Edit: Als je nog vragen hebt, je kan me altijd pb'en

Ken veel mensen daar, vader kent veel mensen, kan je eventueel wat adresjes en mail adressen meegeven met mensen die daar een paard hebben (gehad).