frustratie ivm pensionstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: frustratie ivm pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 16:52

Als jullie je hier met z'n allen buiten hadden gehouden had anders helemaal niemand geweten over welke stal het hier ging ;) ;) ;)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 16:58

Dit toppic lijkt heel erg op een toppic van een paar jaar geleden, hier uit limburg.
Ook een toppic over een stal waar ineens een hoop nieuwe accounts opdoken.
Ik kan melden dat al deze mensen inmiddels ook weg zijn van die stal.

Ik denk dat veel stalhouders zich eens op hun hoofd moeten krabben voor ze aan paardenpension beginnen.
Je krijgt met paarden te maken met ieder een eigen eigenaar met ieder vaak apparte wensen.
Soms rieel soms minder rieel.
Niet alles moet zomaar kunnen op een stal maar er moet over gepraat kunnen worden zonder scheve gezichten en dat kan op veel stallen vaak al niet.
Dan word je al voor zeikerd uitgemaakt.
De een vind het halster af op stal belangrijk de ander niet, moet je daarom van stal veranderen????

Hopelijk vind ts een goede plek, want ik geloof niet dat je hier vrolijk van wordt.

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 17:05

Ania schreef:
anneke0 schreef:

Ts vraagt advies en maakt niemand zwart en noemt niemand bij naam. Het feit alleen al dat jullie massaal jezelf aan gaan melden om op TS te schelden bevestigt MIJN vermoedens dat het een rotstal is. Niet zozeer door de eigenaar maar door de dominante pesterige medepensionstallers. Bah.

helemaal mee eens!!!!

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:15

TS heeft een keus gemaakt om haar paard daar weg te halen. En als ik de foto´s zo zie heert het paard het goed.

Waar ik eerst stond waren ook een paar eigenaars van paarden die dachten dat ze de boel konden regelen en de baas konden spelen. Tuurlijk is er overal wel iets. Vind het juist goed van ts dat ze voor dat er echt ruzie komt al voor een andere oplossing heeft gezorgt.

Als ik zo alles lees hier op bokt ben ik dus helemaal blij dat ik mijn paarden nu bij huis heb staan.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:16

Lieve schat, ga daar álsjeblieft weg!
Zo heb ik 2 jaar doorgebracht, en dat gaat steeds verder zo.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:19

moelly schreef:
Lieve schat, ga daar álsjeblieft weg!
Zo heb ik 2 jaar doorgebracht, en dat gaat steeds verder zo.

TS is er al weg. Haar paard staat nu 24/7 lekker op de wei samen met een ponie van een kennis dacht ik.

Nona99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 20:00

hoy iedereen,

Nona heeft het prima naar haar zin op de weide...
de vrolijkheid knalt er gewoon vanaf.

We hebben intussen ook een fijne stal gevonden voor de winter.
Ze kan er samen met 1 of meerdere paardjes ook enkele uurtjes de weide op in de winter...

Zal morgen nog enkele foto's plaatsen van mijn meisje

T_smurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 20:04

Fijn dat ze nu eindelijk lekker de wei op kan

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 21:26

fijn dat je ook een stalletje hebt voor de winter.

goed dat je niet overal op ingaat. raar dat je gewoon een topic opend zonder naam van stal of wat dan ook.. en dan komen er opeens allemaal mensen die de naam en naam van eigenaar gaan noemen, en ook nog lettelijk alles gaan lopen uitleggen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:03

Moderatoropmerking:
Het topic gaat weer open. Wel onder voorbehoud hier alleen te reageren als je ook daadwerkelijk iets nuttigs hebt toe te voegen aan het topic. Inmiddels is de TS voorzien van goede regels en een prettige stalomgeving. 'bakje popcorn' etc is niet van toepassing hier, en dit soort reacties wordt overigens ook niet gewaardeerd.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:50

Ik vind het belachelijk dat je moet aangeven wanneer je komt. Was het mijn stal geweest, dan kom ik alsnog op de tijden dat het mij uitkomt (tuurlijk zal ik niet om 23 uur 's avonds aankomen). Maar dit is echt te belachelijk voor woorden, hoe kan iemand zich met zulke onzin een pensionstal noemen?
Meid, ik zou iets anders zoeken!

Edit: je hebt inmiddels wat gevonden, super!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:55

didierd schreef:
Laat mij toe te reageren op de uitspraken van nona99.
De staleigenaar wordt hier ten onrechte door het slijk gehaald door iemand waar hij en zijn vrouw heel veel voor gedaan hebben. Vooraleer je hierover een mening kan vormen, kan je misschien eerst eens komen kijken en het fameuze verhaal van Nona99 eens checken.
1. De reden waarom ze een sms kreeg van de staleigenaar is eigenlijk de volgende : er is een bord waar iedereen kan reserveren om de grote buitenpiste voor zichzelf te hebben voor les of om alleen te rijden. Wat Nona99 wel vergeet te vermelden in haar relaas is dat zij wel betalende lessen aan mensen gaf met haar eigen paard (geen vriendinnen zoals ze schrijft) en dan nog meestal op de uren en dagen wanneer de andere eigenaars ook de mogelijkheid hadden om te kunnen rijden. De stalhouder zou het nog door de vingers kunnen zien, moest ze het tenminste gevraagd hebben of dat mag, maar wat dacht je, niets gevraagd en ja dan heb je natuurlijk de andere mensen die niet tevreden zijn, want als je les geeft moeten er geen andere paarden in de piste zijn hé, vandaar ook de vraag om op andere tijdstippen les te geven.
2. Weiden en buitenzetten : de staleigenaar zet de paarden buiten op onze eenvoudige vraag en hij zet die ook terug binnen na een bepaalde tijd. Hij doet dat voor alle paarden waar de eigenaars om vragen. Hij zet ze in een paddok waar ze naar hartelust kunnen rondlopen en onnozel doen. Er is eveneens een weide waar je je paard kan laten grazen als je dat wil.
3. Verzorging en properheid van de stallen : de stallen worden op geregelde tijdstippen uitgemest en de paarden krijgen zeer regelmatig nieuwe krollen of stro. De accomodatie ligt er altijd piekfijn bij en je kan er bij wijze van spreken van de grond eten.
4. De staleigenaar en zijn familie : zelden zo vriendelijke en behulpzame mensen gezien, die iedere dag opnieuw alles geven om iedereen tevreden stellen en daar ook in slagen.

Kortom, laat het duidelijk wezen dat de uitspraken van Nona99 helemaal niet met de realiteit stroken! Ik hoop alvast dat wij daar nog heel lang mogen blijven staan.
Met vriendelijke groeten,
Didier

Los van TS haar verhaal;
Hoe kan je nou een bak voor jezelf reserveren terwijl er nog andere mensen hun paard gestald hebben bij dezelfde stal die gebruik moeten maken van dezelfde bak. In mijn ogen werkt dat dus echt van geen kanten, wil je een rijbak voor jezelf zoek je een stal met meerdere rijbakken, wil de pensionhouder dit zo dan maakt hij een extra bak bij.
Dat zou mooi wezen als iedereen de bak reserveert waardoor een ander niet zou kunnen rijden.