Welke soort insectenspray gebruiken jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:04

Anoli schreef:
Werkt dit ook op de ruiter? :D

Paard is meestal wel een beetje de klos met steken maar baasje is helemaal de klos met rijden (zit nu met mn been omhoog omdat mn voet zo dik is dat ik niet kan lopen dankzij een dazensteek)

Tot nu toe gebruik is altijd bremsen bremse, maar omdat mijn paard erg veel zweet met rijden en donkerbruin is trekken wij dazen aan als vliegen op stront... :') Op de heenweg valt het altijd wel mee, maar op de terugweg is het drama.. voor zowel paard als baas...
dus is het ook veilig voor ruiter? Of wil dan niemand meer bij mij in de buurt komen _O-

Ik heb bremsen bremse op mezelf gespoten, geen daas meer te bekennen :D
Ik weet hoe je je voelt, zwel ook helemaal op bij een dazensteek, %) sterkte ermee!

Marlies94

Re: Welke soort insectenspray gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:59

Kan het ook zonder dettol ? Ik heb een jaarling merrie die erg last heeft van de dazen :(:) Maar omdat ik nog niks met haar doe en dettol agressief spul blijkt te zijn lijkt het me beter om het zonder dettol te doen denk ik ?

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 11:10

Wij gebruiken dit al jaren en heb nog nooit ondekt dat het zo agressief is dat het problemen geeft
Bij mijn eigen paard spoel ik het niet af
Hij is zwart en is nog steeds niet uitgebleekt of zoiets bij hem spuit ik het ook bijna dagelijks op
Bij de belgen spoelen we ze af met water maar dat is niet zozeer vanwege de dettol maar gewoon omdat ze intessief werken effe afsproeien is dan heerlijk voor ze

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 13:14

Hier hebben we Switch Pour On en UltraShield.

Switch Pour On werkt ook heel simpel, je wast je paard volledig en "giet" het middel over de manen kam, rug naar de staart. De dag er na doe je het zelfde, paard heeft vervolgend 6 tot 8 weken geen last van steek en vlieg beesten!!! Daarna doe je de behandeling op nieuw! Mycket effektivt!

UltraShield was je ook je paard helemaal, spuit m helemaal in, dag er na nogmaals en daarna 1 keer in de 2 weken inspuiten. Geen last van steek en vliegbeesten!

xSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 14:56

ik weet niet meer hoe het heet ;z

maar van die spray voor koeien, bij de welkoop vandaan. werkt heel goed bij mijn verzorgponys. ik zelf doe eigenlijk nooit spray op $

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:40

xSaskia schreef:
ik weet niet meer hoe het heet ;z

maar van die spray voor koeien, bij de welkoop vandaan. werkt heel goed bij mijn verzorgponys. ik zelf doe eigenlijk nooit spray op $

Bedoel je veerust?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 22:43

Hier word Bremse gebruikt.