Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lotteettol schreef:pmarena schreef:Wat is dat toch met mensen die bang zijn dat hoeven vast komen te zitten in hooinetten
Als je een SLOWFEEDER hooinet gebruikt dan heeft die hele kleine mazen , daar past een hoef echt nevernooit in :
http://www.boomloosrijden.nl/hooinet.html
nou mijn pony....die vertrouw ik niet met een hooinet, hoe goed ik die dingen en hoe hoog ook ik ze vastmaakte, ze gingen er altijd bijna in staan. Ze worden soms ook best ongeduldig, dus dat wil ik niet.

. Ook in een frame. Werkte super, alleen werd het toch nog drekkig om het net heen omdat ze daar altijd stonden (en poepten, waarom zou je immers eerst naar het toilet lopen he
), hooi lieten vallen dat ze vervolgens niet meer aten etc. Daardoor sloeg de bodem dicht en werd het echt smerig. Toen ben ik overgegaan op een nieuwere, fijnmazige versie van die suffe ouderwetse netten
die ik steeds op een andere plek in de round pen ophing. Op den duur toch weer smerig, vond ik. Ik wil dat mijn paarden droge/schone voeten hebben bij het eten
. De bak heeft tot nu toe nog de minste verspilling en (dus) ook minder drek en hij is verplaatsbaar. Ik vind ook dat hun eethouding natuurlijker is met het hoofd gewoon naar beneden en niet schuin. Vandaar mijn voorkeur voor de bak
. 

.
. Voordeel is natuurlijk wel dat ze in een paddock van wit zand staan. Dat werk je makkelijk even bij, zelfs met de hark indien nodig. 

Vienna2007 schreef:Gooien ze die niet om?

pmarena schreef:Ze hebben hier nu hooi uit plastic en daar eten ze net zo van hoor uit de netten
Wuswa : steigerpijp die mijn vader nog had liggen , door mijn neef op zijn werk omgebogen , vervolgens hebben we er gaten in geboord , isolatoren in geschroefd , uiteindes afgezaagd , 2 vierkante gaten gegraafd , frame er in gezet en snelbeton in de gaten
Maar je ziet ook wel eens dergelijke speeltuin-rekjes op Marktplaats ofzo staan