Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarianneR"]precies, het lijkt jou vrediger, als je je paardje zo ziet liggen zonder te bewegen. zo besef je niet dat hij van binnen totaal aan het flippen is omdat hij niet begrijpt waarom hij zijn lichaam niet meer kan bewegen. maar dat niet kan uiten omdat zijn spieren niet meer functioneren.
[quote="SuperPepeijn"][quote="xtostarlight schreef:Ingeslapen worden lijkt me gewoon vrediger en ik zou zelf ook niet willen dat mensen mij opeten als ik dood ben.
xtostarlight schreef:je mag het niet met mij eens zijn en in discussie gaan met me. maar je moet geen uit de lucht gegrepen beschuldigingen mij doen, daar ben ik niet van gediend.ja dat dacht ik dus ook, maar verder heb ik geen verstand van verdovingen dus voor ik weer snotneus genoemt word hou ik mn mond wel dicht
SuperPepeijn"]je mag het niet met mij eens zijn en in discussie gaan met me. maar je moet geen uit de lucht gegrepen beschuldigingen mij doen, daar ben ik niet van gediend.
[quote="xtostarlight schreef:ja dat dacht ik dus ook, maar verder heb ik geen verstand van verdovingen dus voor ik weer snotneus genoemt word hou ik mn mond wel dicht
SuperPepeijn schreef:bij castratie krijgt hij ook geen overdosis toegediend.
Citaat:als je je paardje zo ziet liggen zonder te bewegen. zo besef je niet dat hij van binnen totaal aan het flippen is omdat hij niet begrijpt waarom hij zijn lichaam niet meer kan bewegen. maar dat niet kan uiten omdat zijn spieren niet meer functioneren
runningkawa schreef:ik doelde op het feit dat het paard een overdosis krijgt met een relatief lange inwerking periode en zijn leven zo langzaam voelt wegebben, terwijl hij zijn lichaam niet kan bewegen vanwege de verslapper. dus niet zozeer de verslapper maar de overdosis, wat ik aangaf, is reden voor paniek.Maar heeft hij ook geen controle meer over zijn eigen spieren enz dus zou dat net zo beangstigend moeten zijn.
SuperPepeijn"]ik doelde op het feit dat het paard een overdosis krijgt met een relatief lange inwerking periode en zijn leven zo langzaam voelt wegebben, terwijl hij zijn lichaam niet kan bewegen vanwege de verslapper. dus niet zozeer de verslapper maar de overdosis, wat ik aangaf, is reden voor paniek.
[quote="runningkawa schreef:Maar heeft hij ook geen controle meer over zijn eigen spieren enz dus zou dat net zo beangstigend moeten zijn.
runningkawa schreef:zoals ik begrijp van de voorgenoemde arts en de site is de procedure niet zo dat er een narcose wordt gebruikt.Maar zoals vele al zeggen, willen ze hem eerst onder narcose brengen en dan pas de dodelijke injectie geven
SuperPepeijn"]zoals ik begrijp van de voorgenoemde arts en de site is de procedure niet zo dat er een narcose wordt gebruikt.
[quote="runningkawa schreef:Maar zoals vele al zeggen, willen ze hem eerst onder narcose brengen en dan pas de dodelijke injectie geven
runningkawa schreef:Meestal is de reden geld
want het kost gewoon een hoop extra.
En dan is het net wat je voor je trouwe viervoeter wilt.
Ik wil dus eerst narcose, dus dat hij echt goed weg is en dan pas de dodelijke injectie.
En al genoeg paarden onder narcose gezien, en dat ziet er erg vredig uit.
Kan me niet voorstellen dat het paard dat anders ervaart, ook als hij daarna de dodelijke injectie krijgt
Citaat:Maar na bv casteratie komen ze ook niet in paniek bij.