In binnenbak `s winters extra ruiters toelaten als

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wel of geen externe ruiters in de winter toelaten?

Ja, die moeten toch ook ergens terecht
44 (51%)
Nee, de bakken zijn al overvol, niet toelaten
42 (48%)

Totaal aantal stemmen: 86

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 13:48

Koortje schreef:
No comments Frusty Rolleyes

sja, dat was confronterend he. Haha!

de kwestie van beleefdheid van ruiters in een bak onderling is een ander verhaal, overigens ook de taak van de stalhouder om orde te houden in een bak en er regels te stellen om brokken te voorkomen. MAar..... ook in een te drukke bak kunnen sneller brokken ontstaan. Paarden kunnen er niet altijd tegen om in een volle bak te rijden, hun ruiter krijgt dan de handen vol, en andere paarden kunnen ook het gevaar lopen op een trap. en je moet zoveel in de gaten houden dat je een botsing net niet, of niet altijd kunt vermijden. Om over longeren maar niet te praten. En ik vind eigenlijk dat ook beginnende ruiters beter een rustig tijdstip kunnen kiezen totdat hun rem en stuur in het rijden bevestigd is. Ik denk dat je als pensionklant wel de voorwaarde van veilig rijden kunt stellen en beroep mag doen op het verantwoordelijkheidsgevoel van de stalhouder. Of ben ik nu naief? Ik zelf, toen ik nog op die stal reed, ging altijd eerst even in de binnenbak kijken. Was deze te vol, wachtte ik met rijden, of ik week uit naar de (veelal bemodderde) buitenbak.

De stalhouder zou eens goed onder ogen moeten zien wat de gevolgen zijn van een te volle binnenbak en er niet mee akkoord moeten gaan als deze NOG voller wordt. Ik vind externe ruiters dus prima, op voorwaarde dat het kan, en dat je niet geld moet verdienen ten koste van. MAar ja, dat is mijn mening.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 13:55

Maar ik denk dat je voordat je besluit dat je ergens gaat staan toch al wel een aardige inschatting kunt maken hoe druk het in de bak zal zijn, kijk wij hebben gekozen voor een wedstrijdstal met +/- 10 paarden en daarbij ook niet meer dan 10 pensionpaarden, er kan altijd in de bak gereden worden, wat betekend dat je meestal alleen of met twee rijdt, als het heel druk is met 4/5.

Kijk als jij kiest om op een stal te gaan staan met 4 x zoveel paarden, kun je natuurlijk ook verwachten dat het veel drukker zal zijn!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 14:40

Citaat:
Ik betaal 60 euro voor een heel jaar gebruik te kunnen maken van de pistes (zowel binnen als buiten) wat heel duur is als je bedenkt dat je eigenlijk maar enkel in de winter gebruikt maakt van de binnenbakken.

Dat vind je duur? Bakhuur is hier over het algemeen voor een uurtje vijf euro. Daar kun je dus 12 keer voor rijden voor je aan die 60 euro zit. Dat is twee weken....

Ten eerste zou ik al niet op een pensionstal gaan staan met erg veel paarden en weinig rijgelegenheid.
Verder zou ik inderdaad eens proberen te overleggen over andere mogelijkheden zoals buitenbak overdekken. Wie niet waagt....
Je kunt twee dingen doen. Het laten zoals het is en dus klagen over de drukte ook al kun je daar weinig aan doen of je probeert een oplossing te vinden zodat je gewoon met veel meer plezier naar je stal kunt gaan.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 15:08

Voor mij is dat duur ja. Niet dat ik het niet kan betalen hoor maar sedert de inbreng van de euro is alles plots veel duurder als we het omrekenen naar onze oude belgische franken. Waar we het ene jaar 1500 Bef betaalden, betaalden we het jaar nadien plots 2400 bef. Ik denk dat jullie ook kunnen rekenen. Dat is toch veel vershil in een jaar tijd.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 15:11

Wow, gaaf topic! *LOL*
Ik rij dus ook in de rijvereniging op de dinsdagavond (ja, straks weer).
Ik ben blij dat we daar terecht kunnen. Het is immers ook de rijvereniging van dat dorp.
Ik vind het daar ook wel eens druk, vooral s'winters. Zomers is er plek zat, denk ik.
Men moet er gewoon rekening houden met elkaar, dat is in de gehele maatschappij. Het is nu eenmaal zo.
Ik zou dan wel als grens hebben...alleen die RV en PC, verder niet.
En dan zou de stalhouder de buitenbakken netjes kunnen houden in de winter, geen modder ofzo.
Ik weet verder ook niet wat er aan te doen. Praat eens met een aantal met Marc..
Succes!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 23:03

Yep. Alleen door het goed te bespreken kun je iets bereiken. We hebben hier al goede argumenten gegeven dunkt me. Gebruik ze zou ik zeggen.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 23:30

Bij ons is het straks weer TOP drukte. Niet normaal hoe druk het bij ons kan zijn. En dan laat de pensionhouder ook mensen van buitenaf toe, tegen betaling natuurlijk.

Ik heb daarvan geleerd om op tijdstippen te gaan rijden dat het wat minder is. Bijvoorbeeld precies om 18.00 uur direct na de manegeles. Na een half uur wordt het wel wat drukker, maar als ik om 19.00 uur van mijn paard afstap ben ik al klaar en dan beginnen de meeste met rijden.

Ik vind het wel storend de ruiters van buitenaf, maar als de pensionhouder ze in de bak laat rijden. Dan kan ik er moeilijk wat tegen doen natuurlijk. Tuurlijk kan ik het bespreekbaar maken, maar als ik de enige ben die dat vind doe je er weinig aan.

renee_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 23:51

Desiree"]
[quote="Koortje"][quote="Desiree"]
Het enige gezeik in de reacties komt van jou vandaan.
[/quote]

Tuurlijk Desiree, dat klopt helemaal... je weet het allemaal perfect, en ik ben hier de zeikerd. Sure... ga zo door, echt goed. OK dan!
[/quote]

Read your own words "sweety":

[quote="Koortje"]
Dan vind ik dat je het hele jaar bij een stal met binnenbak moet gaan staan, dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is kwa drukte! Sommigen mensen willen alleen de lusten en niet de lasten, tja....
[/quote]

[quote="Koortje"]
:roll: het gaat hier over de WINTER!!! Sommige mensen hebben echt een bord voor hun hoofd, sorry dat ik dat moet zeggen!
[/quote]

[quote="Koortje"]
Voor je probleem... Desiree doe even realistisch alsjeblieft! Alsof ik de toekomst van stal Teunisse in eigen handen heb zeg, hallow!! Nagelbijten / Gniffelen
[/quote]

[quote="Koortje"]
En deze stal blijft toch de goedkoopste ongeveer, wil je nog een beetje fatsoenlijke stal (met binnenbak!) hebben. Verder hoef je niet zo te schreeuwen hoor Desiree, ik ben niet doof...
[/quote]

[quote="Koortje schreef:
Het zal wel......
Word een beetje moe van dit topic en gezeik er rond om, het gaat alleen maar off topic de hele tijd. Laat maar zitten, er valt niet te discussieren. !
[/quote]

jij moet koortje wel hebben he? Frusty
alleen omdat ze het niet met jou eens is?

het is idd te druk in de winter bij ons op stal, daarom probeer ik zoveel als mogelijk overdags te rijden, dan is het en minder druk en iets warmer, maar voor de volwassen mensen onderons snap ik dat ze genoodzaakt zijn om ´s avonds te rijden waar mark ( staleigenaar) weinig gelegenheid voor bied want hij is tot half 11 open, dus het is heel de avond spitsuur, maar aan de andere kant ook wel reeel, hij wil ook naar bed als hij om 6 uur weer op moet staan..

als hij de externe ruiter niet toelaat verliest hij een deel van zijn inkomsten, en waar moeten hun dan heen.. heel de winter maar niet rijden?
aan de andere kant is het voor ons wel heel lastig want die 5 ruiters maken een heel verschil,

misschien is het een oplossing om een speciaal uur in te lassen voor externe ruiters waar de pensionklanten ook bij mogen.. ?