Koortje schreef:No comments![]()
sja, dat was confronterend he.
de kwestie van beleefdheid van ruiters in een bak onderling is een ander verhaal, overigens ook de taak van de stalhouder om orde te houden in een bak en er regels te stellen om brokken te voorkomen. MAar..... ook in een te drukke bak kunnen sneller brokken ontstaan. Paarden kunnen er niet altijd tegen om in een volle bak te rijden, hun ruiter krijgt dan de handen vol, en andere paarden kunnen ook het gevaar lopen op een trap. en je moet zoveel in de gaten houden dat je een botsing net niet, of niet altijd kunt vermijden. Om over longeren maar niet te praten. En ik vind eigenlijk dat ook beginnende ruiters beter een rustig tijdstip kunnen kiezen totdat hun rem en stuur in het rijden bevestigd is. Ik denk dat je als pensionklant wel de voorwaarde van veilig rijden kunt stellen en beroep mag doen op het verantwoordelijkheidsgevoel van de stalhouder. Of ben ik nu naief? Ik zelf, toen ik nog op die stal reed, ging altijd eerst even in de binnenbak kijken. Was deze te vol, wachtte ik met rijden, of ik week uit naar de (veelal bemodderde) buitenbak.
De stalhouder zou eens goed onder ogen moeten zien wat de gevolgen zijn van een te volle binnenbak en er niet mee akkoord moeten gaan als deze NOG voller wordt. Ik vind externe ruiters dus prima, op voorwaarde dat het kan, en dat je niet geld moet verdienen ten koste van. MAar ja, dat is mijn mening.