7,50 voor een kleine baal hooi!! dit is toch gekke werk!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:37

Varekaj schreef:
Ik werd even stil van de hooiprijzen die ik hier zag langskomen...

Hier hadden we kleine baaltjes van 20 à 25kg voor 1,85€ aangekocht in juni, dat hebben we dan opgevoerd in de late zomer toen het land echt kaal werd en in het najaar.
Voorts hebben we ook in juni + september bij onze vaste leverancier alle balen verpakt hooi opgekocht, aan dezelfde prijs als vorig jaar: €13/baal van 100 à 120kg. In totaal hadden we zo'n 100 van die balen. daar hebben we er nu nog makkelijk 50 van over.
Daarvan hebben 2 warmbloedpaarden volcontinu van kunnen eten: baal opensijden, in de hooibak in het land en smullen maar. Per baal deden ze ongeveer 5 dagen, en gewoon zeer goede kwaliteit.
Vanaf mei kunnen de paarden hier weer het land in, als we dan echt nog heel wat over hebben kan het wel dat we wat gaan doorverkopen....

je bent goed aan het voeren, een warmbloed paard genomen van ongeveer zo 600 a 700 kilo eet ongeveer 12 kg aan kuil of hooi op. plus nog een beetje biks erbij en het paard krijgt wat ie nodig is.
je hebt dus ongeveer 100 a 120 kilo baaltjes, delen door 12 delen door 2 a voila perfect!

toen we nog niet verhuist waren betaalde we voor een voordroogkuil rondebaal volgends mij 15 euro, deze kwamen nl van de dijk af en er zaten nog wel eens distels doorheen(ja netjes er uitgehaald als we het zagen).

nu hebben we voor echt super grandioos mooi kwaliteit, zowel 1e als 2e snee perfect lang zoet etc voordroogkuil voor 30 euro gekocht.
helaas heeft die meneer niks meer en kunnen we slechts voor volgend seizoen bestellen...
maar perfect hooi, ik hou van oude mannetjes die weten hoe ze goed hooi en goed voordroogkuil binnen moeten halen!

liekensancho

Re: 7,50 voor een kleine baal hooi!! dit is toch gekke werk!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:45

hier al 8-8,5 euro bij de fouragehandelaren, baaltjes van 20 kilo. 400 kg weidehooi pak 110 euro... Ze krijgen hier onbeperkt hooi en ze eten met 2 grote paarden zo'n grote baal hooi in 2 tot 3 weken op. Dus qua kosten is het de pan uitgerezen... bij de franse grens betaalden ze nog 1,50 per pakje.... maar ja, 2,5 uur rijden... en dan nog terug ... pffft. Het is schaars overal, duimen voor een goed hooi jaar allemaal!!!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 16:51

Dan mag het alvast beginnen met regenen.

Wij hebben 1 regenbuitje gehad en dat was niet veel.

_HS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:02

gelukkig zijn ze bij ons maar 3.50

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 11:00

wij hebben hier hooi volgens mij kost hier een grote baal 4,50 me schoonvader zit erin maar of die ook naar den haag gaat weet ik niet.

ja ik hoef niet te betalen dus ik weet het niet helemaal zeker maar het zal niet veel schelen

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 11:05

hagelslag schreef:
ik hou van oude mannetjes die weten hoe ze goed hooi en goed voordroogkuil binnen moeten halen!

Ik hou van de iets jongere versie! Die doet het ook heel erg aardig :+ En waar het nodig is stuur ik hem bij... Want dan heb ik het perfecte hooi en voordroog voor mijn beestjes :)

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 11:08

Kleine baaltjes kosten hier een kleine 2 euro, maar tegen het einde van de winter kan dat al eens 2,5 tot 3 euro zijn. Grote balen kosten zo'n 35 euro als we ze kopen (echt goede kwaliteit)
Gelukkig hooien we nu zelf, we laten het hooi een 6 dagen op het land en dan wikkelen we het in. Het is eigenlijk droge voordroog. We hebben de balen aan 25 euro verkocht, en een deel zelf gehouden.
Dit jaar gaan de balen wel duurder weg, omdat 25 echt wel weinig is, en het echt top kwaliteit is.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 14:22

Als jullie het over grote balen hebben om hoeveel kg gaat het dan? Ik betaal bijv, 180 euro voor 2 grote balen, maar das samen bijna 1000 kg. En dan zie ik prijzen van 35 euro dan doe ik toch iets fout of zijn die kleiner?

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 17:07

Ik heb vorige week 95 euro betaald voor een baal hooi van 350 kg
Kleine baaltjes waren 7,50 per stuk en dat vind ik echt te duur worden. Ben aan het twijfelen of ik nog 1 of 2 van die grote balen moet kopen, is wel balen als ze over een tijdje nog duurder worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 10:19

hagelslag schreef:
Varekaj schreef:
Ik werd even stil van de hooiprijzen die ik hier zag langskomen...

Hier hadden we kleine baaltjes van 20 à 25kg voor 1,85€ aangekocht in juni, dat hebben we dan opgevoerd in de late zomer toen het land echt kaal werd en in het najaar.
Voorts hebben we ook in juni + september bij onze vaste leverancier alle balen verpakt hooi opgekocht, aan dezelfde prijs als vorig jaar: €13/baal van 100 à 120kg. In totaal hadden we zo'n 100 van die balen. daar hebben we er nu nog makkelijk 50 van over.
Daarvan hebben 2 warmbloedpaarden volcontinu van kunnen eten: baal opensijden, in de hooibak in het land en smullen maar. Per baal deden ze ongeveer 5 dagen, en gewoon zeer goede kwaliteit.
Vanaf mei kunnen de paarden hier weer het land in, als we dan echt nog heel wat over hebben kan het wel dat we wat gaan doorverkopen....

je bent goed aan het voeren, een warmbloed paard genomen van ongeveer zo 600 a 700 kilo eet ongeveer 12 kg aan kuil of hooi op. plus nog een beetje biks erbij en het paard krijgt wat ie nodig is.
je hebt dus ongeveer 100 a 120 kilo baaltjes, delen door 12 delen door 2 a voila perfect!

toen we nog niet verhuist waren betaalde we voor een voordroogkuil rondebaal volgends mij 15 euro, deze kwamen nl van de dijk af en er zaten nog wel eens distels doorheen(ja netjes er uitgehaald als we het zagen).

nu hebben we voor echt super grandioos mooi kwaliteit, zowel 1e als 2e snee perfect lang zoet etc voordroogkuil voor 30 euro gekocht.
helaas heeft die meneer niks meer en kunnen we slechts voor volgend seizoen bestellen...
maar perfect hooi, ik hou van oude mannetjes die weten hoe ze goed hooi en goed voordroogkuil binnen moeten halen!

Dankjewel! Ik geef de paarden geen biks bij omdat er niet met ze gewerkt werd. Een ervan gaat nu wel in het werk en dat hooi gaat op iets lager pitje, er komt biks bij met Pavo daily plus in voor het kauwwerk. En natuurlijk zo vaak mogelijk het land in.
Als je paarden de kans biedt om 24/7 hoi te eten gaan ze zelf matiger eten ipv er als een gek op te vliegen en zich rond vreten.

Heb alvast naar die leverancier gebeld en alweer zowat 5 ton gereserveerd van het nieuwe maaiseizoen. Kan bij iemand anders, die nog hooi van diezelfde man over heeft, ook nog aantal balen opkopen. Dan heb ik er normaal genoeg om zo'n 6 maanden door te komen voor 2 paarden, dat moet lukken denk ik. vanaf mei gaan ze het land in, nu staan ze elk nog op pension.

Ik betaal dus dit jaar voor baaltjes van 100 à 120kg, ingepakt, super kwaliteit 14€/pak. Leveren niet inbegrepen. verklaar me gek maar ik reserveer die pakken liever nu al, dan in juni tegen een stormloop te moeten opboksen omdat iedereen plots wil gaan hamsteren met afgelopen 2 winters in het achterhoofd... Nu is het nog betaalbaar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 10:24

Waar woon jij dan?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 10:34

@Varekaj biks hoeft ook niet altijd, zeker niet als ze niet aan t werk zijn. dan krijg je idioten onder t zadel waar je niet goed van word;)

@Rianneke zolang je maar perfect mooi hooi krijgt;) dan is t altijd fijn. kun je heb ook bij sturen wat de prijs betreft? dan heb je helemaal geluk;)