Bestaan ze nog... de echte Penny meiden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:05

Zo ben ik ook wel een beetje, ik vind het gewoon heerlijk om met ponys bezig te zijn, niks vind ik erg.
Mesten, geen probleem
rijden, geen probleem
Poetsen, Graag!
Wandelen, SUPER!

Ik vind penny meisjes meer van die meisjes die alles maar zielig vinden, en alleen maar aan rijden denken..

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:13

Ik ken ze ook nog hoor! Zo ben ik alleen nooit geweest :)

Delphi2

Re: Bestaan ze nog... de echte Penny meiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:02

Ik heb een geweldig Penny-buurmeisje van bijna 13, ze komt bijna dagelijks helpen met de weide uitmesten en hooinetten vullen, ze komt graag poetsen en helpen het tuig schoonmaken en als ik eens ziek ben dan doet ze alles in haar eentje. Ik heb haar leren rijden, ze mag sinds ze 12 is mee buitenrijden en ik geef haar 1 keer in de week les, ook mag ze regelmatig zelf hier in de bak rijden als ik op het weiland of in de tuin bezig ben. Ook krijg ze af en toe een rijbroek of een leuk t-shirt van mij, haar ouders hebben daar geen geld voor, dus dat vindt ze geweldig. Sinds kort heeft zij een nieuw buurmeisje en vriendinnetje van 14 en komen ze samen, als ik nu uit mijn werk kom dan hebben ze het hele weiland al uitgemest. Ze vinden het geweldig als ze lekker zonder zadel mogen rijden, of in het weiland met vaste hindernissen mogen rijden.

Ik hoop dat ze voorlopig nog geen vriendjes enzo krijgen maar nog lekker lang penny blijven ;-)

chrips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 23:30

wat fijn dat u zon goede hulp hebt! en natuurlijk ook super dat u het meisje af en toe eens een cadeautje geeft en dat ze ook gewoon mag rijden. de meeste mensen vragen er tegenwoordig zo veel geld voor voor het verzzorgen van een pony. ik vind dit echt vreemd. als iemand je paard of pony wel eens verzorgd omdat de eigenaar geen tijd heeft doet die gene het omdat die het leuk vind maarik vind niet dat je er dan geld kan voor gaan vragen. een paar of pony is geen melktank waar je elke maand wat uithaalt! gelukkig bent u zo niet echt geweldig! zijn er nog meer mensen die het onzin vinden als je geld gaat vragen voor het verzorgen van een pony/paard???
Delphi2 schreef:
Ik heb een geweldig Penny-buurmeisje van bijna 13, ze komt bijna dagelijks helpen met de weide uitmesten en hooinetten vullen, ze komt graag poetsen en helpen het tuig schoonmaken en als ik eens ziek ben dan doet ze alles in haar eentje. Ik heb haar leren rijden, ze mag sinds ze 12 is mee buitenrijden en ik geef haar 1 keer in de week les, ook mag ze regelmatig zelf hier in de bak rijden als ik op het weiland of in de tuin bezig ben. Ook krijg ze af en toe een rijbroek of een leuk t-shirt van mij, haar ouders hebben daar geen geld voor, dus dat vindt ze geweldig. Sinds kort heeft zij een nieuw buurmeisje en vriendinnetje van 14 en komen ze samen, als ik nu uit mijn werk kom dan hebben ze het hele weiland al uitgemest. Ze vinden het geweldig als ze lekker zonder zadel mogen rijden, of in het weiland met vaste hindernissen mogen rijden.

Ik hoop dat ze voorlopig nog geen vriendjes enzo krijgen maar nog lekker lang penny blijven ;-)

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 12:33

Ik zie ze hier ook niet veel meer..
zelf was ik ook zo hoor :o
Poetsen, tutten, info opzoeken, taarten maken.

sjofaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 16:23

Ik zie ze helaas niet meer:(

bij penny meisje dnek ik ook altijd aan meisje die alleen aan rijden denken en alles sneu vinden en niet durven straffen,

ik was vroeger als 3jarig meisje al bij de buren aan eht helpen met een shetlander poetsen helemaal geweldig vond ik dat en ik mocht zelfs helpen met de stallen mesten super tijd gehad, vragen of ik mocht rijden? ik durfde er niet qan te dneken ik wou alleen helpen en tuurlijk vond het helemaal super als ik een keer op een pony mocht zitten,

nu heb ik een verzorger voor mijn pony, die bijna te beroerd is om zn stal even uit te mesten als ze gereden heeft.

jammer maar iemand die een zoals jullie zeggen penny meisje weet die in heerhugowaard woont, bied maar aan:D

over het geld vragen, ik vind dat eht eraan ligt wat je doet met die pony en wat voor kosten het met zich mee brengt, ik heb geen bak, en als de nieuwe verzorger wil rijden in een bak, zal diegene dat zelf moeten betalen maar bedragen van 150euro in de maand om 3dagen in de week een paard te moegen verzorgen vind ik inderdaad wel absurd

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 16:25

Wij hebben ze ook nog! Komen helpen op stal poetsen wandelen zadelen ze doen van alles met de pony's. Zeker met de shetten word een hoop gelopen en gepoetst en dat terwijl ze er niet op kunnen zitten

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 16:31

whahaha zo was ik vroeger ook :')
uren poetsen, knuffelen, tutten, mee helpen met de lessen, opzadelen/afzadelen, uitstappen en aan iedereen vragen of ik een pony kon verzorgen!
helaas zie je ze niet zo veel meer. als je nu op een manege aan komt zijn de kinderen aan het rijden en dan meteen in de kantine gaan zitten om te roddelen.
en ik vond het moeilijk om aan een verzorg pony te komen en nu heb je er zo veel of mensen die niet blij zijn met hun verzorger! :\
natuurlijk bestaan er vast nog wel ergens de echte penny meisjes :D

Kilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:06

Ja hoor ze bestaan absoluut nog, in allerlei leeftijden zelfs;-)
Hier in de omgeving ook, een groepje shetlanders wordt verzorgd door een groepje hele enthousiaste "penny's". Ze zijn heel toegewijd, letter super op de pony's en kunnen er uren mee tutten, Heerlijk om te zien!

't Is dat ik even niet naar een bijrijder op zoek ben, maar ze zouden anders zeker in aanmerking komen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:29

Delphi2 schreef:

Geef mij ook van die buurmeisjes! ;)
Hier te veel aanbod van paarden waar verder weinig mee gedaan wordt en te makkelijk een eigen pony en geen grote woonplaats in de buurt, dus de meiden die geen paard om de hoek hebben, die moeten te ver fietsen en dat houden ze niet zo lang vol...

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:54

joyce B schreef:
Geef mij ook van die buurmeisjes! ;)
Hier te veel aanbod van paarden waar verder weinig mee gedaan wordt en te makkelijk een eigen pony en geen grote woonplaats in de buurt, dus de meiden die geen paard om de hoek hebben, die moeten te ver fietsen en dat houden ze niet zo lang vol...

Hier hebben ook de meeste mensen zelf een paard/of pony aan huis staan, we zitten aan de rand van een dorp dichtbij een studenten-stad dus op zich wel aardig "aanbod" van bijrijders maar mijn ervaring is dat deze het na een paar maandjes voor gezien houden of bij elk regenbuitje afbellen. Buurmeisje komt hier al 3 jaar en heeft verder geen andere hobbies of activiteiten (ouders hebben geen geld/interesse) dus in die 3 jaar heeft ze goed leren rijden en weet ze inmiddels alles over de verzorging dus ideaal. Zij blij dat ze een leuke hobbie heeft en ik ben blij met de hulp!

ladylis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 15:32

Ik ben zelf 21 jaar, en het 'penny virus' heerst nog steeds :D ik ben bang dat het ook niet meer over gaat... :+

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 16:33

Ja hier ook.

Onze honden waren de paarden, we maakten bakstenen hindernissen met takken erop (balkjes), die honden die sprongen wel ;). Op de lege zolder met vriendinnetjes oefenen op handen en voeten te 'galopperen' en ja, lichtrijden op de fiets inclusief tikje-met-de-zweep :')

Leuk topic, brings back memories.
Had je me toen verteld dat ik een paar jaar later mijn eigen mooie friese ruin (met manen van 80 cm, ja opgemeten :') ) op stal zou hebben staan, was ik flauwgevallen denk ik

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 22:24

Bekende verhalen hier! :)).

Ook over dat op de fiets 'tikje met de zweep'. Zo ben ik een keer over de kop geslagen omdat de zweep een bamboe stok was en die kwam tussen mijn wiel.. :').

tesselbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 12:09

Tegenwoordig moet je ook veel meer voor school doen... Huiswerk bijvoorbeeld begint steeds eerder en steeds meer. Ik was zelf ook zo'n meisje. Ik kon uren lang met mijn beste vriendinnetje op de manege rondhangen om alleen al naar de paarden te kijken. We reden ook op een hele kleine manege waar je iedereen kent. Wij leaste ook allebij een pony en die waren verliefd... We hadden nog een andere vriendin die ook een pony leaste en die kon ook weer heel goed met 'onze' pony's opschieten dus wij waren de drie musketiers en de pony's ook. We konden uren met ze aan de hand in de wei spelen, poetsen, knuffelen, vlechten. We hebben ze zelfs een keer laten trouwen. En omdat we zo'n knusse manege hadden gingen we een 'trouwdag' organiseren. Uitnodigingen ophangen, taarten maken, de stallen versieren, de pony's wassen en bloemetjes in de manen. We deden het in de stal dus we gingen 'beginnen' met de optocht (er kwamen nog aardig wat mensen, op zo'n dag dat er veel mensen zijn, kijken) in de wei en het pad naar de stallen toe moesten ook met slingers versierd. Eenmaal in de stal stonden versierde stoelen waar iedereen op mocht zitten en kijken. Onze andere vriendin met haar pony mocht ze 'trouwen'. Zij getrouwd en toen kregen ze hun taart en gingen we in de kantine de mensentaart eten. Toen mochten we een groot bord schilderen met daarop: Appie en Purdy getrouwd en die stond toen voor de stal... Maar nu hebben we allebei school en ik ben verhuisd, die manege is falliet en we hebben allebei een eigen pony nu en we kunnen elkaar niet heel gemakkelijk opzoeken, is een uur met de auto... Maar ik zou er graag weer komen, ik mis het wel hoor!

Ik herken zoveel dingen! Op de fiets of lopend en dan een 'zweep' van een takje gemaakt en dan zaten we op ons droompony (lucht dus), zulke leuke tijden...

Ik ben nogsteeds zo'n meisje maar dan bij mijn eigen paard...

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:42

volgens mij bestaan ze nog hoor! :))

*Denkt terug aan dr wandelingetje van zaterdag <3 *

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:11

Hier ook meiden die je paard of pony wel willen `verzorgen` maar je krijgt wel gelijk de vraag hoe vaak ze per week mogen rijden %)

Had laatst ook een 3-jarige pony te koop (is inmiddels verkocht) kreeg e-mails of ze die mochten verzorgen en er dan ook op mochten rijden... Hij was net ingereden, dan laat ik toch niet 2 13-jarige meisjes er op rijden :\

En veel willen nu met het mooie weer wel verzorgen (en rijden natuurlijk :j ), maar als het straks (over een half jaar) weer minder weer wordt, dan zie je de meiden niet meer, want het regent, en waait, enz.

De reden waarom ik geld vroeg voor het verzorgen en rijden van mijn paarden en pony's was omdat ik de mensen dan les gaf, en het motiveerde om te gaan, want dan hadden ze al betaald.
Het voordeel was dus dat je wist als iemand niet meer kwam.