wat kost hooi bij jullie ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maXcomX

Re: wat kost hooi bij jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 03:48

Nou afgelopen jaar was bar slecht. Er is maar 2x gehooid, normaal 3x.
Toen het in augustus begon te regenen, was het al te laat.
Ohh dat neem ik graag van je aan, boeven heb je altijd.
Ik heb nog ergens een plan liggen om een centraal inschrijfpunt te maken, waar je hooi kan reserveren tegen een vaste prijs. Op die manier kan er meer hooi geproduceerd worden tegen een gelijkmatige prijs.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 18:44

Sjors493 schreef:
petitparis schreef:
idd prijzen zijn schandalig de hoogte ingegaan. Ik heb hooi ingekocht aan 1.75 en mijn vriendin aan 1.25 (alleen de prijs voor het persen)
grote balen hebben wij voor 25euro/stuk ingekocht. maar voor diezelfde balen hebben wij in het hooi seizoen 50 euro betaald omdat er bijna geen hooi meer van 2009 was... Er is zelf iemand bij on sop stal geweest die 150 euro voor een baal wilde geven :wow:

ben ik blij dat ik 25 baaltjes extra gekocht heb dit jaar... vriend van mij betaald nu ook 4 euro voor een klein baaltje

ik denk dat dit wel een beetje overdreven is!
150euro voor een baaltje!!

Emmycupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:18

ik betaalde een jaar geleden 7,50 voor een slag groter dan de normale baal hooi.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:18

Bij ons kost een klein pakje hooi 3,50 euro,een pak kuil(500 kg) kost ongeveer 30 euro,maar dan wordt het wel bij mij gebracht.Kleine pakjes zijn niet veel te krijgen maar in onze omgeving is er genoeg kuil,dus is kuil momenteel aantrekkelijker om aan te schaffen.Ik heb wel vernomen dat handelaren zeker 5 euro vragen voor een pakje hooi.
We hopen maar dat dit jaar een beter oogstjaar wordt,dan zakken de prijzen wel weer.(daar gaan we dan maar weer van uit)

dandydesurcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:49

5euro voor een baal

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:25

ging laatst krachtvoer halen bij de fouragehandel hier in de buurt, wat ik daar toch zag %) _-:( die vroegen 8 euro voor een kleine baal. Dan ben je toch gewoon zot als je dat betaald??

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 00:08

Wij betalen nu 50euro voor een baal `van 300kg. dit is wel incl. brengen.
Omdat wij in november plotseling opzoek moesten naar een andere stalling hebben we niks kunnen inkopen, want op onze huidige stalling moeten we ook zelf voor hooi zorgen.

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 00:53

Dit jaar tijdig bestellen dus! Dat scheelt een hoop ellende en geld.
Voor een boer ook handig, want die verdient zo ook nog wat aan zijn hooi.
Hier halen ze per snede gemiddeld 3500 - 4500 kilo hooi per Ha van het land.
In een goed jaar is dat gemiddeld 9000 - 11000 kilo per Ha.
Als een boer weet dat ie dat zonder problemen kan verkopen voor een redelijke prijs, dan zou hij gek zijn als ie er niets mee doet.
Vorig jaar klaagden de beren dat ze veel hooi moesten laten verrotten, omdat ze het niet kwijt konden.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:47

Sjors493 schreef:
150euro voor een baaltje!!

dat was wel voor een grote baal van rond de 300kg, maar wetende dat wij ze ingekocht hebben voor 25 euro... Dan is he tnog 6x duurder...
en idd moet je wel gek zijn als je zoveel voor hooi wil betalen, maar als je niet direct iemand ander vindt die voor een nog steeds duurdere prijs maar wel schappelijker wil leveren... je paarden moeten wel eten hé... Ik zeg niet allemaal, maar er zijn er echt die daarvan geprofiteerd hebben...

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:49

maarja zoals je idd zegt, je moet ze toch iets voeren en niet iedereen kan opslaan of die grote balen kwijt en dan kan je niet anders dan met die prijssteigingen mee te gaan en je baaltjes errug duur te kopen

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:50

midden in de winter 8 euro !!!!!!!!

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 00:16

whow dan mogen we hier niet klagen met die 5,50

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 00:21

hier hooi 4 euro en stro 3 euro,ging gisteren biks halen.....2de keer verhoogd in prijs deze winter :( :(

schimmelvlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 02:47

Hier 6 euro. Al dat ze nu wel duurder zijn doordat het winter is.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 09:14

Wij betaalden eerst 4 euro en nu wouden wij wat bijhalen en ze vroegen gewoon
6 euro voor een baal. Nou daaaaaaag is dezelfde partij 8)7

schimmelvlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:38

simongek schreef:

Dat is normaal he. Hooi groeit nu niet echt bij :p Dus hoe later op het seizoen hoe hoger de prijzen komen te staan.

siqojaskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:47

Voor één baal betaal ik hier 3 eur. Is echt heel goed :D

nelinkaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:04

hoi

bij ons verschild het nu betaal ik 2.50 en vers iets duurder (sommige pakken die los zijn gesneden zijn gratis.)

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:06

schimmelvlek schreef:
simongek schreef:

Dat is normaal he. Hooi groeit nu niet echt bij :p Dus hoe later op het seizoen hoe hoger de prijzen komen te staan.

Nou een prijsverhoging van 2 euro en dan nog wat extra want het was 6 euro nog wat dat is in mijn ogen niet helemaal
normaal.

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:23

Afgelopen zomer 2,75 per baal. Gelijk voor de hele winter besteld. Kreeg er zelfs nog stuk of 8 balen gratis bij, want sommige balen had de kat volgens de verkoper op gezeken. De paarden eten het gewoon op, dus het zal wel gewoon een apart luchtje hebben.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:30

bij mij op stal kan je kiezen tussen hooi of voordroog, we hebben een kale stalprijs en verder betaal je wat je gebruikt.
aan het begin van het "stalseisoen" (overdag buiten 'snachts binnen) vertelde de staleigenaar echter dat de hooiprijs wel erg omhoog was gegaan (van 4euro per baal, naar 5,20 per baal van 25kg).
een paar weken geleden kregen we te horen dat het hooi bijna op is en alshij nu nieuw moet bestellen dat het alop 7euro per baal komt, daarom is er besloten om dit jaar verder te gaan op voordroog.
de baaltjes hooi die er nu nog zijn, zijn voor mijn paardje en nog een ander omdat die hoefbevangengevoelig zijn.
hooi met troep erin is iid bermhooi en dit wil je niet aan je paard geven.
ik woon wel in de randstad met dus veel vraag en weinig aanbod wat de prijs ontzettend opschroefd.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:52

barbar schreef:
bij mij op stal kan je kiezen tussen hooi of voordroog, we hebben een kale stalprijs en verder betaal je wat je gebruikt.
aan het begin van het "stalseisoen" (overdag buiten 'snachts binnen) vertelde de staleigenaar echter dat de hooiprijs wel erg omhoog was gegaan (van 4euro per baal, naar 5,20 per baal van 25kg).
een paar weken geleden kregen we te horen dat het hooi bijna op is en alshij nu nieuw moet bestellen dat het alop 7euro per baal komt, daarom is er besloten om dit jaar verder te gaan op voordroog.
de baaltjes hooi die er nu nog zijn, zijn voor mijn paardje en nog een ander omdat die hoefbevangengevoelig zijn.
hooi met troep erin is iid bermhooi en dit wil je niet aan je paard geven.
ik woon wel in de randstad met dus veel vraag en weinig aanbod wat de prijs ontzettend opschroefd.

wat is voordroog?

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 03:46

Voordroog, is hooi dat nauwelijks is gedroogd luchtdicht wordt verpakt in balen en fermentatie er voor zorgt dat voedingswaarde behouden blijft. De reuk is te vergelijken met kul voer (zo'n lekkere rozijnen lucht geeft het af). Voordroog heeft een aantal voordelen, bijvoorbeeld als je paard luchtweg problemen heeft, dan is het goed geschikt. Het is nl stofvrij. Paarden vinden het lekker. Het nadeel is dat je het snel moet voeren en goed moet zorgen dat er verder geen lucht bijkomt als je het pak openbreekt. Je kunt het hele pak openbreken en goed uit elkaar trekken, zodat het enigszins indroogt. Belangrijk is dat er geen vocht meer bij komt. Anders vormt zich al vak snel schimmel en kun je het weggooien. Als het nog koud is kun je in principe een baal 2-3 weken goed houden, mits je het altijd weer goed afsluit. De voedingswaarde is vers hoger dan hooi, als je het nadroogt, dan is het minder. Gekneusd of ongekneusd maakt ook nog uit, gekneusd is het suikergehalte lager.

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 11:17

Hier is het ook echt enorm die prijsstijging.. vorig zomer betaalden we nog 2,50 voor een baal hooi, nu 7 euro.. Stro was ook altijd 2 euro en nu 4,50.. Gaat nergens over.. Hebben nu baal van 400kg laten komen voor 50 euro, nog duur maar altijd goedkoper dan die kleine baaltjes van 7euro..Waardeloos

xSannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:26

4.50