Dierenbescherming regels, waar gaat het heen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:10

staat hij buiten met andere paarden, met hooi? Want waarom gaat hij anders buiten hooi staan eten?

Hier staan de paarden met zijn allen buiten (met schuilstal), met hooi, water en als de bodem goed genoeg is weidegang, en heeft het paard geen enkele reden om de paddock uit te springen. Daar is niets wat interessant voor ze is... Ja, er staat een stal, zonder andere paarden, met wat hooi. En met slecht weer komen ze daar voor de nacht, met zijn allen, binnen te staan. Maar geen paard die er aan denkt om overdag (of 's nachts) die kant op te gaan... Als ze onder dak willen staan, staan ze in de schuilstal. Soms is mijn paddock leeg. Staan ze met zijn 3en in die inloopstal...

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:20

Ik vind dat je beter wel eerst naar een GOEDE stal moet zoeken voor je een paard aanschaft. Ik vind het erg belangrijk dat paarden/pony's de hele dag buiten staan. Ik ben nu bezig met (evt, nog niks zeker) het kopen van een pony, maar ik wil eerst weten dat de stalling goed is. En geloof me, de stalling waar ik me pony neer wil zetten is goed :)

Een pensioen/manege stalling is allesbehalve ideaal voor een paard. Ook drie uurtjes per dag bijvoorbeeld. Moet je eens nadenken; Je zit de hele dag opgesloten in een kamertje, alleen 3 uurtjes niet. Dan denk ik: Neem dan geen paard. En ik snap best dat het in de randstad moeilijk is, maar ik vind 3 uur per dag niet paardwaardig.

Dit is mijn mening, ik wil hier niemand mee aanvallen ;)

tompion schreef:
ik zou graag willen dat mijn paard buiten komt, maar hij wil zelf niet.
dn staat hij er 5 min op en dan springt hij over het hek heen en gaat hij of buiten hooi staan eten of in zijn stal staan.

Verveling? Kun je hem geen berg hooi buiten geven en een maatje? Dan zouden ze dit gedrag normaal gesproken niet moeten vertonen.

mika11

Re: Dierenbescherming regels, waar gaat het heen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 14:06

Ik sta op een kleine stal met totaal 8 paarden. Overdag staan ze buiten in 2 groepjes van 4 paarden.
Het is hier rustig en de paarden hebben een vast dagritme. Iedereen die er komt kent alle paarden goed en hun (eigen)aardigheden.
Er zijn ook veel maneges/pensionstallen waar in totaal wel 50 paarden of nog veel meer zijn.
Dit lijkt mij voor de meeste paarden heel onrustig met zoveel drukte en wisselende paarden.
Zelfs al komen ze overdag buiten, dan nog zou ik niet graag daar mijn paard hebben staan.
Paarden hebben behoefte aan rust en vastigheid en op zo'n grote stal is dat toch veel minder.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 15:11

mika11 schreef:
Ik sta op een kleine stal met totaal 8 paarden. Overdag staan ze buiten in 2 groepjes van 4 paarden.
Het is hier rustig en de paarden hebben een vast dagritme. Iedereen die er komt kent alle paarden goed en hun (eigen)aardigheden.
Er zijn ook veel maneges/pensionstallen waar in totaal wel 50 paarden of nog veel meer zijn.
Dit lijkt mij voor de meeste paarden heel onrustig met zoveel drukte en wisselende paarden.
Zelfs al komen ze overdag buiten, dan nog zou ik niet graag daar mijn paard hebben staan.
Paarden hebben behoefte aan rust en vastigheid en op zo'n grote stal is dat toch veel minder.

Ik ken een stal met 100 paarden, er is rust in vastigheid in de verzorging. Je kunt kiezen tussen 24/7 buiten en een stal, dan staan ze alleen in de winter 's nachts binnen.
Als er een goed beleid is en veel vrijheid + ruwvoer voor de paarden dan maakt het niet uit hoeveel pensionpaarden er zijn. (had het zelf ook nooit gedacht, tot ik deze pensionstal zag)

tompion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 15:23

Laura_x_ schreef:
Ik vind dat je beter wel eerst naar een GOEDE stal moet zoeken voor je een paard aanschaft. Ik vind het erg belangrijk dat paarden/pony's de hele dag buiten staan. Ik ben nu bezig met (evt, nog niks zeker) het kopen van een pony, maar ik wil eerst weten dat de stalling goed is. En geloof me, de stalling waar ik me pony neer wil zetten is goed :)

Een pensioen/manege stalling is allesbehalve ideaal voor een paard. Ook drie uurtjes per dag bijvoorbeeld. Moet je eens nadenken; Je zit de hele dag opgesloten in een kamertje, alleen 3 uurtjes niet. Dan denk ik: Neem dan geen paard. En ik snap best dat het in de randstad moeilijk is, maar ik vind 3 uur per dag niet paardwaardig.

Dit is mijn mening, ik wil hier niemand mee aanvallen ;)

tompion schreef:
ik zou graag willen dat mijn paard buiten komt, maar hij wil zelf niet.
dn staat hij er 5 min op en dan springt hij over het hek heen en gaat hij of buiten hooi staan eten of in zijn stal staan.

Verveling? Kun je hem geen berg hooi buiten geven en een maatje? Dan zouden ze dit gedrag normaal gesproken niet moeten vertonen.

hij staat met 2 andere buiten en er staat super veel vers gras en dan det hij het nog

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 15:54

Niet elk paard vind het vreselijk op stal. Heb een fjord gehad die echt niks van vies weer moest hebben. Ik had eerst een wei met schuilstal. En een gewone stal, waar ze 's nachts in stond. Als ik haar 's ochtends naar buiten deed, met slecht weer, ging ze in de schuilstal staan, en kwam er als het de hele dag regende niet weer uit.
Dus tja in principe kon ze dan net zo goed op stal blijven staan. Heb nu 4 pony's die ook een hekel hebben aan slecht weer, en als het nat en koud is direct bij het hek komen staan en hinniken zo van nou laat ons maar weer binnen, we hebben het wel gezien. Heb er ook een jonge hengst bij gehad die zodra 1 van de dames ging liggen aan ze ging krabben en klieren. 'S avonds op stal kunnen ze lekker liggen slapen en worden ze niet gestoord. Overdag zijn ze op de wei. Nu 1 van de merries een hengstveulen heeft, kunnen ze weer niet lekker even liggen overdag. Ook hij springt er direct bovenop (niet om te dekken) en gaan ze direct weer staan. Dus ja ze vinden het wel lekker rustig op stal, kan er ook niks aan doen. En zolang je nog verhalen hoort over paarden die door de dierenbescherming in beslag zijn genomen en vervolgens op hun nieuwe opvangadres in de drek staan en onder de wonden zitten vanwege slechte huisvesting e.d., vind ik het gevaarlijk om die mensen zoveel macht te geven.
Tuurlijk moet een paard het goed hebben, maar dan alleen in de erge gevallen ingrijpen. Dus de zwaar verwaarloosde uitgehongerde paarden e.d.
Bovendien hebben ze veel meldingen misschien maar bij het overgrote deel is er niks aan de hand en zijn het meldingen van overbezorgde mensen die geen verstand van dieren hebben. Zo lag een shetlandpony van mij eens lekker in de zon te slapen in de paddock. (kon zo makkelijk een uur bewegingsloos blijven liggen, vond ie heerlijk)
Ik liep toevallig met de hond, kwam er een vrouw aan op de fiets, dat die pony dood was. Ik zei nee hoor die is niet dood, hij slaapt. Nee hoor hield ze vol, ik sta hier al 10 minuten en hij ademt niet eens. Ik zei weer echt waar mevrouw, hij slaapt. Afijn ze wou het niet geloven dus ik naar de pony toe, klap in mijn handen en hop, daar stond mijn dode pony weer op 4 benen, gepikeerd te kijken dat ik hem wakker maakte. Als ik er niet toevallig had gelopen, had ook deze vrouw waarschijnlijk de dierenbescherming gebeld. En waarom dan alleen een diploma voor paarden? Honden, katten en noem maar op hoeft het niet bij. Zelfs aan kinderen mag je zomaar beginnen. En dan regels, minimaal 4 uur per dag naar buiten, okee en als het dan heel slecht weer is, en ze maar even een uurtje ofzo naar buiten gaan, staan ze dan direct op de stoep? Schuilstallen mag je bijna nergens bouwen, dus dat kan vaak ook niet. Merries met pasgeboren veulens die je met regen ook niet 4 uur buiten kan zetten als het wat kil is en hard waait. Zulke strakke regels kun je niet maken. Tenminste niet in Nederland. Bovendien zolang er nog maneges zijn die aangesloten zijn bij federaties en sterren krijgen terwijl er niet eens een weiland is en de paarden door de week niet eens buiten komen, dan snap ik het helemaal niet meer. Worden daar dan alle paarden in beslag genomen, of wordt daar weer een oogje dicht geknepen.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:05

Dakotah schreef:
*knip*
Bovendien zolang er nog maneges zijn die aangesloten zijn bij federaties en sterren krijgen terwijl er niet eens een weiland is en de paarden door de week niet eens buiten komen, dan snap ik het helemaal niet meer. Worden daar dan alle paarden in beslag genomen, of wordt daar weer een oogje dicht geknepen.

Op mijn manege is dit het geval, stuk of 50/60 paarden & pony's en maar een miezerig klein stuk weiland. Maar dan wel een enorm grote 'buitenbak' met allemaal hindernissen & een buitenbak. (én 2 binnenbakken). Ik snap het niet, de FNRS moet toch juist het goede voorbeeld geven? Bij mij op de manege komen ze eigenlijk alleen in de zomer buiten en dan een paar (2/3) weken. En daarna moeten ze weer een jaar 'wachten'. Ik heb nooit een paard in de rijbak losgegooid zien worden. Dit is mij verteld, ik heb ook sterk het vermoeden dat dit waar is. Ik vind de paarden daar ook totaal geen karakter hebben, het zijn allemaal 'robotpaarden'. Als ze een keer fris zijn (zijn ze best vaak, logisch ook) wordt er gewoon even met de zweep gemept ipv dat ze kijken naar de ware oorzaak.

Gelukkig ben ik er binnenkort weg als het goed is.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:22

Mijn dochter zat ook op zo'n manege. Was alleen een buitenbak en een binnenbak. De buitenbak was altijd bezet door het paard van de beheerders. 's Zomers ging het wel, maar 's winters met de eerste vorst, waren die pony's knettergek, en vielen er elke les wel 1 of meerdere kinderen af. De drukste pony's werden een half uur voor de eerste les even opgejaagd in de binnenbak, maar goed als dat nog niks hielp, lag de halve les gewoon naast de pony. Ze zit nu op een andere, waar de pony's elke dag naar buiten gaan. Tuurlijk ook hier hebben ze wel eens een bui, maar de gekkigheid gaat er overdag in de wei al af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:55

Mijn jaarling wordt's ochtends rond 8 uur naar buiten gebracht met dr vriendjes en aan het eind van de middag weer binnen gehaald. Nu in de winter staan ze altijd al bij het hek te wachten en als ze mijn oranje jas zien komen ze al naar het hek. Ze ligt graag, en dat doet ze in de stal ook uitgebreid, kan ze met die nattigheid in de wei niet doen. Mijn merrie staat met dr shetvriendinnetje, beiden hebben een box van 3 bij 3 en kunnen gezamenlijk gebruik maken van het uitloopje van 6 bij 3. Zomers staan ze met zijn allen in de wei, dat kan nu niet want dan wordt die vertrapt. Ook shetje komt er elke dag uit voor een wandeling of even losgooien. Heb jaarling in opfok gehad, een week, nou daar werd ik uiterst ongelukkig van, met de dag was de box viezer. Toen ze een stap verzette en het sopte heb ik haar weer opgehaald. En thuis waren gelijk haar oogjes anders, de rust was er weer. Ze vindt het niet erg om 's nachts op stal te staan, ze vindt dat juist fijn... En ze staat uren langer buiten als bij de opfok.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:48

Amalarab schreef:
z0rr0 schreef:
omdat mijn paard het na 2 uur buiten in een bak zat is!
omdat hij op stal gewoon soortgenoten ziet.

buiten niets te doen, geen eten zo te lezen? logisch toch?

omdat wij geen mogelijkheid hebben om alle paarden de hele dag naar buiten te gooien.
en dat in deze omgeving ook niet te vinden is.

waarom heb je dan een paard?

mijn paard heeft een prima leven en komt niets te kort!
vermaakt zich prima.
en ookal krijgt hij buiten eten dan staat hij nog binne 2 uur te klieren.

heb een hekel aan de opmerking waarom heb je dan een paard.

je kon niet lezen wat hij buiten doet want dat stond er niet
nou zal ik toch is heel duidelijk zijn,
ik hou mijn paard op stal mijn keuze jou paard in een weilandje jou keuze,
mijn doel is met dit paard de sport in te gaan en ik hou hem graag heel.
wat ik met mijn paard doe is mijn zorg en hoef ik geen comentaar op van iemand die mijn paard niet kent.
per slot van rekening vroeg ik je niet om hulp of je mening!
ik hou mijn paarden al 8 jaar zo nooit een probleem mee gemaakt.
denk dat er veel meer paarden zijn die het slechter hebben maak je daar lekker druk om!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:56

Amalarab schreef:
mika11 schreef:

Ik ken een stal met 100 paarden, er is rust in vastigheid in de verzorging. Je kunt kiezen tussen 24/7 buiten en een stal, dan staan ze alleen in de winter 's nachts binnen.
Als er een goed beleid is en veel vrijheid + ruwvoer voor de paarden dan maakt het niet uit hoeveel pensionpaarden er zijn. (had het zelf ook nooit gedacht, tot ik deze pensionstal zag)

Ja misschien moet je zo'n stal kennen, dat je het dan anders ziet. Als ze maar genoeg land hebben om alle paarden buiten te zetten, maar dat lijkt me ook al zo'n klus om 100 paarden binnen en buiten te zetten.
Ik ben zo gewend aan een kleine stal en ik vind het ideaal. Enige nadeel is dat je soms alleen op stal bent en alleen moet rijden.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:12

ZORRO:
In jouw profiel staat dat je 12 jaar bent en dat je op een manege rijdt.
Hoe kun je dan al 8 jaar paarden houden?
Of bedoel je met je reactie hoe de manege met hun paarden omgaan?

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:03

Het gaat er toch ook om dat je paard het goed heeft he.
En voor het ene paard is dat 24/7 buiten staan en voor de ander is dat op stal staan.

Ik vind het er meer om gaan dat je paard het goed heeft en dat je goed voor hem/haar zorgt.
Dat is bij mij vooral dat een paard gezond is en het naar zijn zin heeft en genoeg liefde krijgt.

Er is niet altijd de mogelijkheid om je paard op stal te zetten , nou ik vind dat ze daar wel tegen kunnen .Dat is in mijn ogen niet slecht voor je paard.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:44

z0rr0 schreef:
z0rr0 schreef:
omdat mijn paard het na 2 uur buiten in een bak zat is!
omdat hij op stal gewoon soortgenoten ziet.

buiten niets te doen, geen eten zo te lezen? logisch toch?

omdat wij geen mogelijkheid hebben om alle paarden de hele dag naar buiten te gooien.
en dat in deze omgeving ook niet te vinden is.

waarom heb je dan een paard?

mijn paard heeft een prima leven en komt niets te kort!
vermaakt zich prima.
en ookal krijgt hij buiten eten dan staat hij nog binne 2 uur te klieren.

heb een hekel aan de opmerking waarom heb je dan een paard.

je kon niet lezen wat hij buiten doet want dat stond er niet
nou zal ik toch is heel duidelijk zijn,
ik hou mijn paard op stal mijn keuze jou paard in een weilandje jou keuze,
mijn doel is met dit paard de sport in te gaan en ik hou hem graag heel.
wat ik met mijn paard doe is mijn zorg en hoef ik geen comentaar op van iemand die mijn paard niet kent.
per slot van rekening vroeg ik je niet om hulp of je mening!
ik hou mijn paarden al 8 jaar zo nooit een probleem mee gemaakt.
denk dat er veel meer paarden zijn die het slechter hebben maak je daar lekker druk om!

mijn paard loopt in de sport en is ook nog steeds heel ;)
maar staat wel buiten ;)
nagenoeg alle stallen die ik ken zetten hun paarden buiten...
en tsjah... dat zijn toch echt allemaal vak mensen die hoog in de sport rijden...
die wel een stukje meer kennis hebben over paarden dan ik...
en zowiezo meer kennis dan jij hebt ;)
je paard heeft het fijner buiten, en is ook rustiger onder het zadel als ze meer en vaker buiten staan... ;)

zowiezo vind ik het apart dat je nu praat over het heel houden van je paard voor de sport...
en in je vorige post het had over het feit dat je paard niet langer naar buiten kon omdat jullie daar neit genoeg ruimte voor hadden ;)
volgens mij ben je nu gewoon redenen aan het verzinnen waarom iets goed is ;)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:59

MDH: het gaat om een meisje van 12 die op een manege rijdt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:03

dat is niet wat ze schrijft ;)
en wat dan nog?
ik mag daar toch vragen over stellen?

Kempkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:08

Even off topic, De dierenbescherming moet zich er niet zo mee bemoeien, want puntje bij paaltje doen ze niets.

Bij hebben namelijk een oude les pony een tijdje terug gekregen zonder een briefje etc.. welke vroeger van de staleigenaar was en welke enkele jaren geleden al was verkocht, paardje was verkocht aan een redelijk bekend persoon maar was nu zwaar ondervoed en verwaarsloost. Dierenbescherming en arts is erbij gekomen en paardje moest eigenlijk worden laten ingeslapen maar onze staleigenaar mocht dat niet laten doen omdat het haar paard niet was. Uiteindelijk heeft de dierenbescherming helemaal niets gedaan. En heeft de huidige eigenaar het paardje weer wezen ophalen omdat er was gedreigd dat we kosten gingen maken voor de dierenarts en de kosten op hem zouden verhalen en dat wilde hij natuurlijk niet.

Maar goed waar is de dierenbescherming dan, ze hebben het paard gezien dierenarts alles is geweest.... Dus maak je niet druk hierom, het betreft weer een reden om mensen geld afhandig te maken.

Overigens wel van mening dat alles goed geregeld moet zijn voor een paard, maar doe dan ook waar je voor staat.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:08

Ja natuurlijk, dan heb ik niks gezegd.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 17:11

Laura_x_ schreef:
Dakotah schreef:
*knip*
Bovendien zolang er nog maneges zijn die aangesloten zijn bij federaties en sterren krijgen terwijl er niet eens een weiland is en de paarden door de week niet eens buiten komen, dan snap ik het helemaal niet meer. Worden daar dan alle paarden in beslag genomen, of wordt daar weer een oogje dicht geknepen.

Op mijn manege is dit het geval, stuk of 50/60 paarden & pony's en maar een miezerig klein stuk weiland. Maar dan wel een enorm grote 'buitenbak' met allemaal hindernissen & een buitenbak. (én 2 binnenbakken). Ik snap het niet, de FNRS moet toch juist het goede voorbeeld geven? Bij mij op de manege komen ze eigenlijk alleen in de zomer buiten en dan een paar (2/3) weken. En daarna moeten ze weer een jaar 'wachten'. Ik heb nooit een paard in de rijbak losgegooid zien worden. Dit is mij verteld, ik heb ook sterk het vermoeden dat dit waar is. Ik vind de paarden daar ook totaal geen karakter hebben, het zijn allemaal 'robotpaarden'. Als ze een keer fris zijn (zijn ze best vaak, logisch ook) wordt er gewoon even met de zweep gemept ipv dat ze kijken naar de ware oorzaak.

Gelukkig ben ik er binnenkort weg als het goed is.

Dat sterrensysteem zegt niets over het welzijn van de paarden. Het zegt wat over het gemak voor de ruiter. ;)
Helaas. Ik heb ook niets met dat sterrensysteem. Heb zo'n chique manege hier om de hoek zitten met 4 sterren en dus twee binnenbakken, een springtuin en een verwarmde kantine :+ , maar de lespony's staan in stands, de lespaarden in afgesloten boxen en er zijn geen paddocks om de paarden (ook de pensionpaarden niet) lang los te gooien, weiland is er al helemaal niet. Dramatent dus! Al kreeg ik geld toe dan zou ik er nog niet gaan staan met mijn paard. Maar de leken zijn onder de indruk van die sterren, hoor. Weten zij veel. :(

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:25

sorry ik heb niet het hele topic door gelezen.

maar de dierenbescherming sorry maar ik vind dat echt een flut iets.
bij ons komen ze geregeld omdat iemand die een hekel aan ons heeft zomaar heeft gezegd dat onze paarden het slecht hebben }>
nou onze paarden staan s nachts op stal krijgen 4 keer op een dag voer en gaan overdag iedere dag allemaal de stal uit of in de bak of in het land als het niet te nat is.
maar toch hebben ze op ons altijd commentaar terwijl ik zeker weet dat er zoveel stallen zijn waar de paarden er veel slechter aan toe zijn en dat vinden ze wel goed!
sorry maar ze moeten toch verder kijken als hun neus lang is ik kan nu ook wel bellen op de manege 2 dorpen verderop zijn de paarden er slecht aan toe en dan zouden ze vanuit 1 persoon daar iedere maand langs gaan??
sorry maar ik vind het belachelijk!

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 21:05

mika11 schreef:

mika als je mijn profiel leest zie je dat ik uit 1992 kom! dus zegt dat ik over ander halve maand 19 ben.
ik vanaf me 12e tot me 19e 3 paarden heb gekregen!
even denken en vragen dan pas oordelen he!

MHD: het klopt dat ik niet genoeg ruimte heb maar al had ik de mogelijkheid tot 24/7 weidegang
dan zal ik dit niet kieze.
ik heb met me vorige leasepony de ervaring gehad van die ernstige blessure en dit ook meerdere malen gezien,
en dit is gewooon niet mijn keuze!
ik gooi hem meerdere malen per dag naar buiten.
ik plan mijn dag zo in dat ik voor het personeel komt daar sta er na daar sta en smiddags daar sta.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:04

okey,
tsjah, blessures zijn natuurlijk heel vervelend...
maar ik heb de ervaring dat ze eerder blessures op lopen op stal dan in het land...
om de simpele reden dat een paard een bewegings dier is, wat minstens 16 uur op en dag in beweging is terwijl het fourageert...
ook al laat jij hem er heel vaak uit, nog zal je paard/pony niet aan deze beweging komen, omdat je hem neit lang genoeg laat bewegen...
door het vele stil staan zijn paarden dus eerder blessure gevoelig als dat je ze in het land zet ;)

maar goed, ieder zijn ding :)
maar binnen houden heeft imo niks met de sport te maken ;)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:58

z0rr0 schreef:
mika11 schreef:

mika als je mijn profiel leest zie je dat ik uit 1992 kom! dus zegt dat ik over ander halve maand 19 ben.
ik vanaf me 12e tot me 19e 3 paarden heb gekregen!
even denken en vragen dan pas oordelen he!

MHD: het klopt dat ik niet genoeg ruimte heb maar al had ik de mogelijkheid tot 24/7 weidegang
dan zal ik dit niet kieze.
ik heb met me vorige leasepony de ervaring gehad van die ernstige blessure en dit ook meerdere malen gezien,
en dit is gewooon niet mijn keuze!
ik gooi hem meerdere malen per dag naar buiten.
ik plan mijn dag zo in dat ik voor het personeel komt daar sta er na daar sta en smiddags daar sta.

Ja ik zie het.
Er staat dat je 12 jaar bent, en daaronder ergens dat je bent geboren in 1992.
Dus vandaar het misverstand.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 08:47

Tja die dierenbescherming ik vind het nergens op slaan. Heb meerdere verhalen
*Paar jaar terug woonde wij in een bos van 5hect, met 2 (grote) honden. Langs ons hekwerk liep een wandelpad waar veel mensen uit wijk hond uitlieten, die vervolgens onze honden gingen lokken met snoep zodat ze onder het hek door leerden kruipen... En dan brachten ze ze naar de dierenambulance!
Hond kwijt, wij gebeld, moet je kenmerken opgeven o.a. kleur: black and tan die doos weet niet wat dat is, zwart dan maar. De hond is misschien 3uur weg geweest (bij die dierenambulance) hebben ze hem helemaal zitten wassen etc, ja mag ik even vangen 40,- dokken. Ze hebben zelfs een keer verkeerde hond terug gebracht :S, (ophalen mag overigens ook niet... scheelt toch in kosten dacht ik zo maja).

*Enkele weken later stond politie op de stoep, de 2 honden zouden mager zijn... Politie zag zelf ook wel dat het slanke honden waren maar dat ze in goede conditie waren. Slank = dus geen afgemeste labrador....

Dierenbescherming:
Nog niet op de stoep gehad gelukkig, maar in Capelle is de eerste aangesteld... Als ik daar woonde zou ik hele dag bellen en dan allemaal adressen van mega-stallen doorgeven?! Dat mag wel?!?!?!?!
Dat ze eerst eens zorgen dat daar iets aan gedaan word!

Natuurlijk zijn er gevallen wat echt niet door de beugel kan, maar ik denk dat het grootste gedeelte nu ook wel redelijk word opgevangen. Men is toch afhankelijk van tips, en of ze die nu naar dierenbescherming of politie doen, serieuze gevallen word grotendeels wel wat aan gedaan.

Daarnaast, heel veel mensen doen aan 'dierenmishandeling'.... Als ik in mijn oude dorp een rondje liep muah 'de helft van de honden was véél te dik, dat mag wel? Dat is geen dierenmishandeling?

Ik ken iemand die heeft een paard, rijdt dress+springen, paard blijkt nu gewoon gaten in pezen te hebben, kreupel etc maar ze houdt zooveeel van haar paard, dat ze gewoon blijft rijden (zo zegt ze het ook)...

Ken iemand dat paard had ook peesblessure (zelf gezien), paard is vervolgens 2 maanden 'weg' (dus niet voor andere mensen te zien dan hun) en komende week starten ze Z1.... Terwijl daarvoor hij het L1 niet doorkwam... Gezien ik (en meer) die mensen kennen, weten wij wel hoe dat gegaan is... Dat mag wel?!

Nouja en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik vrees dat paarden die in de winter buiten in de sneeuw lopen volgend jaar niet meer mag... Héél zielig hoor... Wij hebben fokmerries die liepen deze winter en vorige winter buiten, die konden onder bomen schuilen, liepen in een groep van 4/5, kregen extra hooi en water bij, maar aten gewoon onder de sneeuw door en drinken wilden ze ook niet, ze aten liever sneeuw... Maar dat mag niet....
Kijk als dieren broodmager zijn etc, ik snap het. Maar nu gaan ze 'per definitie' uitvoeren.

Trouwens dat ze liever het beleid doorvoeren dat elke dag een paard minimaal 4uur buiten moet (mogen ze bij mevr. van grunsven beginnen.....?!)
Dat ze verplichten dat stallen minimaal 3/3,5x3/3,5 zijn... Ken ik zo een hele hoop stallen die mogen stoppen.
Dat zijn regels waar ik iets van snap.... Heel die dierenbescherming vind ik grotendeels onzin (gezien het werk dat ze doen, en het werk dat ze beter konden doen (iets aan die megastallen veranderen))

zo :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:52

wat heeft Anky er nu weer te maken dan?
bovendien... haar paarden komen buiten ;)