Nieuwe stal, beste stal ooit!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:22

Ladynette schreef:
Illusion daarom zet zij haar paarden nu ook neit lang buiten. omdat ze daar geen tijd voor heeft of dergelijke.

30 man personeel aannemen heeft het meredeel hier op bokt ook geen geld voor. daarom zou mijn keuze het zelfde zijn als die van haar.

en ten 2e je houd het zelf ook geen 5 uur vol en je paard staat liever op stal dan dat hij 5 uur naast de eigenaar loopt;)

maar als je er geen tijd voor hebt, waarom neem je ze dan?
waarom zou een paard 5 uur langs de eigenaar moeten lopen?

Ladynette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:22

jij glijd toch ook sneel uit op ijs dan op gras

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:23

Illusion schreef:
aerdenhout1 schreef:
En wat lieve meid, als je niet 1 maar 30 paarden hebt staan???

dat is je eigen verantwoordelijkheid! daar kies je zelf voor.

Inderdaad en ik kies voor paarden die geen gebroken been op lopen.
Als het zo ooit weer voorjaar word dan mogen ze weer lekker lang naar buiten.
Je moest eens weten hoeveel tijd het ons kost om ze toch die 2 uur buiten te zetten als je maar 2 paddocks hebt die veilig genoeg zijn.

Ladynette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:24

omdat iemand net zei dat ze dat ervoor over had als haar paard niet naar buiten kon. om er dan 5 uur naast te gaan lopen dan ipv dat ze normaal 5 uur buiten staan op een dag of langer

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:25

Het zijn trouwens niet allemaal mijn paarden hoor, een groot gedeelte is pension.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:29

Illusion schreef:
Citaat:
ja, maar 's winters, kunnen heeeeeel veel paarden neit naar buiten.
Tenzij je wilt dat ze onderuit gaan en daarmee een been breken of iets dergelijks (tja, hier maken jullie een hele ophef, dat ze zo kort naar buiten gaan, maar het heeft 2 kanten, bekijk het ook eens vanaf de andere kant.. er kan van alles gebeuren, als je een paard met ijzers, ofzo naar buiten doet..
ook omdat je zeker met de sneeuw niet weet hoe de ondergrond eruit zit.. )

TS, je paarden staan daar super hoor, geloof mij ;)
een paard breekt niet zomaar 'n been hoor :') beetje onzin om te zeggen dat paarden in de winter sneller benen breken, op 't land is 't zelden zo glad dat paarde amper kunnen lopen. overigens zijn ijzers ook weer aan ons, en kan 't paard daar niks aan doen, die kunnen d'r ook af.

nee, maar misschien word er met een overdrijving wel geluisterd naar de mensen met deze instelling, en het kan wel.. of hij gaat onderuit.. er kan van alles gebeuren, als het zo glad is, en je weet neit hoe de ondergrond eruit ziet ;)
NEE, IK ZEG NET DAT DE IJZERS VAN MIJ PAARD ER NIET AF KUNNEN, OMDAT ZE NIET GOED LOOPT ZONDER IJZERS.O:) :o

went ze net weer aan dat ze zonder ijzers loopt, krijgt ze ze d'r weer onder voor het buiten seizoen (dressuur M2, met ijzers loopt ze gewoon goed, zonder niet, en we hebben al heel lang niet kunnen rijden ivm een blessure (OCD), dus wij willen dat gewoon NIET. O:) :o

heb jij zelf een paard?

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:29

paarden merken 't echt wel wanneer 't glad wordt, als paarden altijd benen breken op sneeuw vraag ik me af waarom de paarden hier uit de oosvaanderplassen hun benen nog niet gebroken hebben. overigens ''rennen'' paarden niet vaak op de weide.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:30

xSiep schreef:
En voor de mensen die paard maar een paar uur per dag (of helemaal niet) buiten hebben; Waarom kunnen ze met vorst niet op de wei? Kijk, met nat weer snap ik dat de wei kapot gaat, maar met vorst kan dat niet? Hier staan ze idd ook niet in de bak, omdat die juist glad is, maar de wei is prima te doen hoor. Paarden zijn ook super voorzichtig, zelfs mijn gekke drukke kwpn'r let heel goed op waar ze loopt ;)

Kan iemand mij hier antwoord op geven? Bijna overal bij pensionstallen waar ik de afgelopen tijd ben geweest, vrienden aan huis of bij vrienden op pensionstal komen de paarden namelijk gewoon in de wei met vorst? (met uitzondering als het echt glad is dan, zoals vandaag) Misschien is dit gedeelte van nederland niet representatief als ik deze verhalen hier zo lees?
De wei zelf is hier nog niet glad geweest hoor (op een paar plassen na dan, maar daar lopen ze wel omheen) Het is meer het erf wat vandaag glad is waardoor ze niet veilig de stal uitkunnen, vandaar dat ze vandaag binnenblijven.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:30

Citaat:
heb jij zelf een paard?

jup, 3 stuks en die staan eigenlijk zo veel mogelijk op 't land.
en raad eens :D ze hebben nog geen been gebroken!

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:31

Ladynette schreef:
omdat iemand net zei dat ze dat ervoor over had als haar paard niet naar buiten kon. om er dan 5 uur naast te gaan lopen dan ipv dat ze normaal 5 uur buiten staan op een dag of langer

ja en wat heeft dat met mij te maken?

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:31

Illusion schreef:
paarden merken 't echt wel wanneer 't glad wordt, als paarden altijd benen breken op sneeuw vraag ik me af waarom de paarden hier uit de oosvaanderplassen hun benen nog niet gebroken hebben. overigens ''rennen'' paarden niet vaak op de weide.

Rennen ze niet op de weide?? :') whahahaha,, okee, hier ga ik niet op in..
ik zeg heus niet dat ze hun been breken, maar het kan :') . JE WEET NIET HOE DE ONDERGROND IS, MET DIE SNEEUW, DUS DE KANS OP BLESSURES IS VEEL GROTER..

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:33

Citaat:
nee, maar misschien word er met een overdrijving wel geluisterd naar de mensen met deze instelling, en het kan wel.. of hij gaat onderuit.. er kan van alles gebeuren, als het zo glad is, en je weet neit hoe de ondergrond eruit ziet
NEE, IK ZEG NET DAT DE IJZERS VAN MIJ PAARD ER NIET AF KUNNEN, OMDAT ZE NIET GOED LOOPT ZONDER IJZERS.

ze hebben tegenwoordig goed sneeuwbeslag/sneeuwzooltjes..

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:34

X_Michelle_X schreef:
Illusion schreef:

ik zeg heus niet dat ze hun been breken, maar het kan :') . JE WEET NIET HOE DE ONDERGROND IS, MET DIE SNEEUW, DUS DE KANS OP BLESSURES IS VEEL GROTER..

even lezen meid, paarden rennen niet constant op de weide staat nergens dat ze nooit rennen.
been breken kan altijd, beetje dom argument. dan kan je je paard beter in 'n hok stoppen waar het nooit 'n stapje kan zetten evenals de blessures.
ga d'r een op in meid, ben wel benieuwd :D
Laatst bijgewerkt door Illusion op 06-01-11 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:35

X_Michelle_X schreef:
Illusion schreef:

:? Hier rennen ze met vorst echt niet op de weide hoor! Als ik hem vervolgens loslaat in de binnebak komt er vervolgens een rodeo uit :)) Maar in de wei houden ze zich echt wel in :j (moet je ze natuurlijk niet een half uurtje per dag erop laten, logisch dat ze dan uit hun bol gaan)

Ladynette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:37

jij reageerd erop? dan voel jij je dus schijnbaar aangesproken.

als ik mijn paard los laat nu op een padock waar ijs op ligt!! en mijn paard gat rennen een keer glijd hij 100% zeker uit!! wanneer hij probeert te rennen.

Ik heb al heel vele verhalen gehoord en gelezen ook hier op bokt met dat paarden zij uitgegleden op het ijs het draad in de sloot in en de nek breekt!
Willen jullie dat!

En paarden rennen zekers wel op de wei als je ze uit de stal haald en ze los laat de wei in rennen ze 9 van 10 keer wel de wei in! v erder gaan ze wel zoveel mogelijk grazen ja.

maar paarden rennen zeker wel in weilanden

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:40

Citaat:
jij reageerd erop? dan voel jij je dus schijnbaar aangesproken.

jij zegt Illusion. lijkt me dus dat je mij aanspreekt ;)

Citaat:
Illusion daarom zet zij haar paarden nu ook neit lang buiten. omdat ze daar geen tijd voor heeft of dergelijke.

30 man personeel aannemen heeft het meredeel hier op bokt ook geen geld voor. daarom zou mijn keuze het zelfde zijn als die van haar.

en ten 2e je houd het zelf ook geen 5 uur vol en je paard staat liever op stal dan dat hij 5 uur naast de eigenaar loopt;)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:40

@Ladynette: ik nodig je persoonlijk uit om hier te komen kijken hoe onze paarden de wei ingaan :j Komt geen drafpasje aan te pas :n

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:42

er zit een verschil ik, paarden die nooit buiten komen en ineens de wei op gejaagd worden zullen anders reageren dan paarden die gewend zijn aan de weide. imo hoort een paard gewend te zijn aan de weide, en zal het paard dus wel degelijk voorzichtig zijn.

Ladynette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:42

Illusion schreef:
Ladynette schreef:

maar als je er geen tijd voor hebt, waarom neem je ze dan?
waarom zou een paard 5 uur langs de eigenaar moeten lopen?

dat was een ander stukje dan net maar het was een reactie op iets van jou dus dat had met jou te maken:)

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:43

maar mij heb je niet gehoord over 5 uur met je paard lopen, dus dat slaat nergens op :z

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:44

Illusion schreef:
er zit een verschil ik, paarden die nooit buiten komen en ineens de wei op gejaagd worden zullen anders reageren dan paarden die gewend zijn aan de weide. imo hoort een paard gewend te zijn aan de weide, en zal het paard dus wel degelijk voorzichtig zijn.

Uiteraard :j Ik merkte hierboven al op dat je hem natuurlijk niet een half uurtje per dag in de wei moet zetten terwijl hij de rest op stal staat, maar dat lijkt me ook wel logisch :Y)

Ladynette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:45

Nou dan mag je is bij ons kijken bij ons zijn ze elke dag weer vrolijk om naar buiten te mogen (als er geen ijs is)

het ligt er natuurlijk ook aan wat voor een paard je hebt he wij hebben ook enkele paarden die op rust staan nu omdat ze ouder zijn (met rust bedoel ik niet bereden) die zijn natuurlijk minder fanatiek met de wei op gaan dan de meer bloed paarden bij ons op stal:)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:46

Omdat het een beetje uit de hand loopt heb ik inmiddels getemd!
De discussie over wel/niet buiten en hoe lang is niet echt waar TS op zit te wachten denk ik.

Ladynette

illusion jij hebt duidelijk gereageerd op iets met 5 uur met je paar lopen op de vorige pagina. daar had jij een reactie op dus ik weer een reactie daarop!

xSiep

Ladynette schreef:
Nou dan mag je is bij ons kijken bij ons zijn ze elke dag weer vrolijk om naar buiten te mogen (als er geen ijs is)

het ligt er natuurlijk ook aan wat voor een paard je hebt he wij hebben ook enkele paarden die op rust staan nu omdat ze ouder zijn (met rust bedoel ik niet bereden) die zijn natuurlijk minder fanatiek met de wei op gaan dan de meer bloed paarden bij ons op stal:)

Ja héhé |o Ik heb al een paar keer extra benadrukt MET VORST!