Openingstijden op stal

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 21:53

ma- vrij: ....-21.00 ik ben er vaak al om half 8 maar personeel begint om 09.00
za-zo-feestdagen: 09.00-17.00

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 00:07

Naaltje schreef:
Gini schreef:
Gewoon interessevraagje ;) Is 'ik wil mijn paardje even zien' ook een geldige reden?

heb jij ook al van die neigingen :))
Heb dat ook wel eens dat ik denk, nee ga er niet langs rijden vandaag, maar dan blijkt opeens dat we savonds nog weg moeten, en er zowat langs komen.. dan is ''schat rij even langs geef ik 'm even een kusje'' zo gauw bedacht :D

Inderdaad. Ze moeten ook maar niet zo lief zijn. ;)

kimmie88

Re: Openingstijden op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 00:09

Ma t/m vrijdag van 8 tot 22 uur
Zat en zon van 8 tot 18 uur.
Met uitzonderringen.
Ziekte, wedstrijden oid.
In overleg kan er een heleboel bij ons

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 00:11

Ma-za van hoe vroeg je wil komen- 22:30u.
Op zo tot 19:00u en op feestdagen ook tot 19:00u.
Ik vind dit prima tijden, behalve dat ik elke donderdag tot 22:00u les heb en dan is 22:30u best krap. Overigens wordt er wel een uitzondering gemaakt als je laat terug bent van wedstrijd oid.

Jiviejik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 00:13

op veldstar zijn ze open van 9 tot 22.00 zaterdag van 9 tot 19.00 en zondag van 11 tot 19.00
Feestdagen tellen als zondagen.
En in overleg kan er uitzondering worden gemaakt voor wedstrijden, bezoek aan veearts etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 00:36

Op huidig pension zijn er geen openingstijden, hek heeft speciale sleutel, we zijn met 4 klantjes en we kunnen dus altijd binnen. Accomodatie ligt vlak achter een nieuwbouw (accomodatie was er voor er gebouwd werd) dus we proberen het er wel rustig te houden en netjes. Als je de lichten maar netjes uitdoet en het hek weer op slot draait als je vertrekt. Er zijn vaste voedertijden en de paarden worden voor je binnen- en buitengezet, stallen worden alle dagen gedaan. Zelfs familiefeestjes moeten daarvoor wijken bij deze pensionhouders :)

Op een vorige stal hadden ze ook een sluitingsdag, op maandag. Dan mocht je zelfs je paard niet komen bezoeken. Voor iedereen verplichte rustdag. Stallen werden op die dag extra grondig gedaan, paarden werden binnen- en buitengezet, hoefsmid kwam ook langs voor manègepaarden. Enige reden om er op maandag te zijn was een noodgeval, of wedstrijd. Pensionhouders woonden vlak boven de stallen en hadden overal camera's hangen, dus altijd toezicht. Hun familie woont ook nog een keertje 50m verder, dus ook bij familiefeestjes waren ze nooit ver uit de buurt :)

Algemeen gold en geldt de regel dat je altijd kan rijden, zolang je het maar redelijk houdt. In de zomer zolang het licht is, in de winter tot 22u, op zondag tot 20u.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 01:23

Ik vind het wel raar, dat ze je kunnen verbieden om een dag niet naar je eigen paard te gaan. Niet dat ik het niet snap, want hun willen natuurlijk ook een vrije dag net als ieder ander. Maar toch het is wel jouw paard.

Ik heb geen openingstijden, maar ik houd meestal wel rekening met de voertijden. Paard is meestal uurtje aan het eten en ik wil haar die rust om te kunnen eten. Als ik zelf voer, dan heb ik soms nog wel eens het idee om om half 10 's avonds op het paard te stappen. Dan begint het ineens te kriebelen ;).

& hier is nog zo'n 'gek', die omrijdt om nog even haar paardje te kunnen zien. Vaak langzaam rijdend met omgedraaid hoofd kijkend vanuit de auto naar haar stal. Het paard herkent ook mijn geluid van de auto en 'kijkt' dan ook! :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 09:41

Ik geloof dat je bij ons in principe tussen half 8-8 uur 's morgens tot uiterlijk 11 uur 's avonds 'normaal' naar je paard kunt.
In bijzondere omstandigheden (ziekte, maar ook wedstrijd oid waar je vroeg of juist laat van terug komt) kan dat wel, in overleg.

Maar midden in je nacht even je paard gaan knuffelen, omdat je daar zin in hebt, wordt niet gewaardeerd. Dan gaat het alarm ook af.
Ik vind deze openingstijden heel schappelijk. Ik vind het zelf ook wel fijn dat het hek 's avonds op slot is, en er dus rust voor de dieren is (en bescherming tegen inbraak/diefstal/ongenode gasten).

Op de manege waar ik eerder paarden verzorgd heb, was het door de week van half 8 tot 's avonds 11 uur, in het weekend van half 8 tot 18.00 uur en dan moest je paard ook echt op stal staan.
Geen uitzonderingen voor wedstrijden, etc.
En dat ze op 1e kerstdag en nieuwjaarsdag gesloten waren, vond ik nog tot daar aan toe, dat zijn ook dagen dat je zelf vaak verplichtingen naar familie, etc. hebt. Maar ook op 1e paasdag en 1e pinksterdag waren ze gesloten, en dat vond ik toch wel een groot bezwaar, aangezien het dan vaak hardstikke mooi weer is, er geen familiaire verplichtingen voor mij zijn en ik dan dus niet naar de paarden kon.

Gelukkig heb ik hier geen dagen dat de stal gesloten is, ik mag elke dag komen.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 09:49

Ik mag bij wijze van 24u per dag komen. Ik sta op een particuliere stalling, en heb mijn eigen "inrit" om het maar zo te zeggen. Eigenaren wonen er zelf pal naast, maar hebben geen last van mij.

Ik zal ook niet naar een stal gaan waar je op bepaalde tijden niet naar je paard mag :n

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 09:52

Hier ook 24 uur per dag .
moet er niet aan denken , krijg je zin om je paardje te knuffelen of te rijden ......mag je niet omdat het bijvoorbeeld 17.00 uur is geweest

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:09

Het is wel fijn als je altijd mag, maar ik zou wel gek wezen om midden in de nacht op te staan om even naar mijn knolie te kijken.

In de zomer staan ze altijd 24/7 buiten, dus dan kan ik ook vanuit de auto zwaaien.
Bij ons op stal komt niemand s'nachts, wel heel veel in het weekend en dan ook veel sávonds. Op zondag lekker met zijn allen naar buiten en daarna bbq- en, gezellig!

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 10:11

Ik ga ook echt niet in de nacht hoor.
Maar toch toen shet op het laatst liep , was ik blij dat ik kon kijken wanneer ik wou .

Kreeg nog wel is om 23.00 uur in ingeving, van en zou ze, en zal het haha

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:23

jamiroquai schreef:
Het is wel fijn als je altijd mag, maar ik zou wel gek wezen om midden in de nacht op te staan om even naar mijn knolie te kijken.

Het gebeurt ook niet iedere nacht. Maar bv. oudejaar vier ik altijd bij de paarden of wanneer het zo een mooie warme zomerdag geweest is en het is 's nachts zelfs nog lekker warm dan kan ik idd melig gaan doen en 's avonds laat nog naar de paarden gaan.
Dus het is echt niet dat het met regelmaat gebeurt, maar gewoon het feit dat als ik het wil het niet zou kunnen, zou mij ongelukkig maken.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:34

Zeker met heet weer in de zomer is het trouwens ook wel fijn als je nog laat of heel vroeg kan gaan rijden. Of als je in een regio zit met veel horzels.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:36

Er zijn nog best veel stallen met openingstijden!

Dat zou voor mij een reden zijn om daar niet te gaan staan. Wil naar mijn pony kunnen als ik dat wil.
Als ik wil, kan ik snachts nog naar mn pony.
Maar ik sta dan wel op een stal waar niemand woont ;)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:42

op de vorige stal waar ik stond waren geen openingstijden en waar ik nu sta met mijn paard ook geen openingstijden...en dat wil ik graag zo houden...
wil namelijk naar mijn paard kunnen wanneer ik dat wil, al is het midden in de nacht...

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:42

Heb op een stal gestaan die normaalgesproken van 09.00-22.00 open was, maar zondags maar tot 13.00 's middags. Vond ik erg vervelend, vooral omdat de zondagmiddag echt lekker is om dan lekker in alle rust met je paardje bezig te zijn..
Verder heb ik het nog niet meegemaakt, meestal zijn de openingstijden gewoon van 09.00 tot 22.00, ben ook niet van plan laat in de nacht te komen of heel vroeg 's ochtends dus daar merk ik weinig van.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:46

Staltijden hebben we nooit vastgesteld en hebben we ook niet echt. Hier verderop was er eentje die 1 dag met kerst dicht was. Betekende wel dat de paarden er ook niet uitkwamen volgens mij, dat zou voor mij echt not done zijn. Vroeger, toen ik op de stal waar ik nu sta alleen nog verzorgde mochten we op zondag nooit komen. Toen ik mijn paard kocht heb ik gevraagd of ik zondags ook gewoon welkom ben en dat is het geval. Wel zorg ik dat ik dan een beetje 'onopvallend' werk en neem geen mensen mee. Lessen zou ik op zondag op ons erf neit doen, dat doe ik verderop bij iemand in de bak wel op zondag.

Als ik zou willen kan ik ook snachts langskomen, maar dan alleen in noodgevallen, want anders zou ik ze mogelijk teveel storen of de schrik aanjagen. Ik kom om die reden niet op rare belachelijke tijdstippen, of paard moet ziek zijn of iets.

Tijden tot 15;00 en 18;00 uur vind ik echt belachelijk en zou ik ook niet accoord mee gaan, ondansk dat ik momenteel een periode heb dat ik het prima voor 1800 zou halen. Maar met werk, ook op zaterdag, is het soms niet anders dat je pas laat aanwezig bent. En op feestdagen, dat zijn juist DE dagen dat je vrij bent en lekker alle tijd hebt met je paard te fruttelen...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:49

Vinden jullie het niet een vervelende gedachte dat iedereen zomaar maar snachts bij je paard kan komen?
Of werken jullie met sleutels?

Dit is een algemene vraag naar iedereen waarbij de stalling 24/7 geopend is.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:53

op de vorige stal hadden ze goede waakhonden, die vreemden echt de stuipen op het lijf joegen (kennen ze je dan doen ze dat niet) en nu is het zo dat we eerst door een hek moeten die nogal lawaai maakt en dan hoort mijn broer of zijn vrouw dat gelijk en gaan dan kijken (je moet namelijk eerst langs hun huis voordat je bij de stallen bent) en de zadelkamer is altijd op slot wat ook bemoeilijkt om bij de stallen te komen...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:55

Paardenstal is vlak naast het woonhuis (eigenaar hoort ze vaak genoeg gaan liggen of opstaan :=), en daarnaast hebben we een hond die aanslaat als er wat is. Ook bij mijn auto doet ie dat nog vaak zat. Maar daarom zou ik niet snel snachts naar stal gaan als daar geen goede reden voor is, dan geef ik teveel hinder bij de eigenaren. Die zullen een hart verzakking krijgen als ze snachts opeens iemand op het erf horen.
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 04-01-11 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:56

@JG; nee vind ik niet vervelend :)
hij staat 24/7 in de wei. Wel op een pensionstal.
maar hoe zou je moeten voorkomen dat iemand bij 'm kan komen? als ze echt willen komen ze toch wel :)

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:57

net verhuisd stallen open van 7 tot 23 7 dagen in de week.
blijf je een keer tot 00 is er ook geen probleem.
Ik vind het laat zat, de paarden moeten ook hun rust hebben snachts, dus niet continu mensen in de stallen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:59

Naaltje schreef:
@JG; nee vind ik niet vervelend :)
hij staat 24/7 in de wei. Wel op een pensionstal.
maar hoe zou je moeten voorkomen dat iemand bij 'm kan komen? als ze echt willen komen ze toch wel :)

Hier kom je snachts de stallen niet in als je er niet hoort.....
Je moet teveel beveiligingsgedeelten door... eer je door de poort bent, heeft de hond je al in het vizier en ben je de pineut als je daar niet thuishoort :=

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 11:59

Jolliegirl schreef:
Vinden jullie het niet een vervelende gedachte dat iedereen zomaar maar snachts bij je paard kan komen?
Of werken jullie met sleutels?

Dit is een algemene vraag naar iedereen waarbij de stalling 24/7 geopend is.

We hebben een poort met code, dus normaal kan niemand zomaar bij de paarden komen (ik zeg 'normaal' want als dieven echt je zadel, paard, trailer,...willen hebben houden sluitingstijden dat ook niet tegen).
Nu ik erbij nadenk is onze stal juist heel veilig, omdat er praktisch altijd wel iemand is en het dus niet alleen de staleigenaar is die een oogje in het zeil moet houden. Als de laatste klant om middernacht vertrekt staat de volgende om 6 uur al weer daar, dan nog daargelaten als er wedstrijd is, dierenarts, bevallingsseizoen etc.
Juist een stal waar sluitingstijden gehanteerd lijkt mij onveilig als het op diefstal aankomt, die hebben snel genoeg door dat er tussen dat en dat uur niemand aanwezig is buiten de slapende staleigenaar.

Edit: en natuurlijk de waakhonden die er op elke stal denk ik wel zijn. ;)
Laatst bijgewerkt door Gini op 04-01-11 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt