Die prijzen!! Vanwaar die hoge prijzen!?!?!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Die prijzen!! Vanwaar die hoge prijzen!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:50

Zeker bij de pony's is een goede leerpony goud waard, wat moet een kind nou toch met een jonge pony? Ze moeten zelf nog leren rijden, die hebben toch geen uitdaging nodig maar een braaf dier! De combinatie hoog niveau (en Z is voor de pony's toch al leuk, want 1. kinderen groeien er vaak erg snel af en 2. subtop mochten ze niet), veel ervaring en braaf karakter is niet op elke straathoek te vinden dus dat kost geld. Die leeftijd maakt geen bal uit, als ze goed Z zijn geweest en een ruitertje krijgt goede begeleiding en heeft wat gevoel zitten ze binnen de kortste keren weer opnieuw in het Z, en juist oudere pony's zijn vaak wat kalmer en minder kwalijknemend als die jonge hittepetitten. Ik teken voor zo'n pony voor mijn dochters hoor!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:53

ze willen die prijs jah maar in de paardenhandel is het onderhandelen. nu zijn ze veel goedkoper dan paar jaar geleden. goed zoeken en vele jongen paarden bloeien nog op tot een mooi paard.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:55

Nexus schreef:
Ik zie juist veel paarden die in mijn ogen in die onderkant van de markt thuishoren (met bemerking of stalgebreken, moeilijk gedrag, recreatiepaarden die niet verkeersmak zijn, oudere merries zonder predikaten 'maar nog goed voor de fok', 'sportpaarden' die niet trailermak zijn), noem maar op, op internet staan voor 5000 of zelfs 7500+ prijzen. En daar verbaas ik mij over.

Je vraagt net iets meer dan de gek ervoor wil geven.

Ik kocht een tweejarig veulenachtig slap ding in wintervacht van 1.56 voor 1750 Euro en werd ronduit uitgelachen, want wat moest ik met zo'n dier. Twee jaar later was dat beestje wel uitgegroeid tot een knap, sterk bewegend dier van 1.68 waar ondanks een stalgebrek en een handleiding in het Chinees 30.000 Euro voor geboden werd... toen had niemand meer wat te lachen... ;)
Nou is dat niet meer de prijzen van toen, maar het geeft wel weer aan: beauty is in the eye of the beholder!