Paard (overdag) buiten 365dpj in de Randstad, wie heeft het?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:00

Citaat:
Ik sta daar op de wachtlijst....maar helaas gaat dat nog wel even duren vrees ik ;(

Ik weet niet hoelang de wachtlijst is, wel dat er heel veel vraag naar "dit soort" "stalling" is. (op welke plek van de wachtlijst sta je?)
Nou ja, kunnen wij vast kennis maken hier :D

felicity

Re: Paard (overdag) buiten 365dpj in de Randstad, wie heeft het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:38

Ik heb op de Ypenburghoeve gestaan. Daar gingen ze ook altijd naar buiten zomers op de wei en in de winter in de padoocks. Ligt ook vlakbij het bos.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 19:59

Janine_L schreef:
Ik weet niet hoelang de wachtlijst is, wel dat er heel veel vraag naar "dit soort" "stalling" is. (op welke plek van de wachtlijst sta je?) Nou ja, kunnen wij vast kennis maken hier :D

Ik heb werkelijk waar geen idee op welke plek ik sta......maar ik zou het van het voorjaar horen (ze nemen maar 1 moment per jaar paarden aan om de rust in de koppel te houden en dat is wel een fijn idee ;) ). Maar man o man als ik morgen zou kunnen verhuizen zou ik het doen. Wat een fijne plek is het daar (ik was er via het meisje met de fjord :D )

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:37

bij mij staan ze onder de rook van amsterdam overdag op de wei. het is nat maar als ze genoeg ruimte hebben vertrappen ze minder.
als ik zie hoe blij ze naar buiten gaan en hoe moeilijk s,avond op stal zegt dat genoeg.

geen bak, geen luxe maar wel blije paarden.

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 09:59

Timbers schreef:
Janine_L schreef:
Ik weet niet hoelang de wachtlijst is, wel dat er heel veel vraag naar "dit soort" "stalling" is. (op welke plek van de wachtlijst sta je?) Nou ja, kunnen wij vast kennis maken hier :D

Ik heb werkelijk waar geen idee op welke plek ik sta......maar ik zou het van het voorjaar horen (ze nemen maar 1 moment per jaar paarden aan om de rust in de koppel te houden en dat is wel een fijn idee ;) ). Maar man o man als ik morgen zou kunnen verhuizen zou ik het doen. Wat een fijne plek is het daar (ik was er via het meisje met de fjord :D )

aha 't baasje van Ab, onze one and only fjord ;)
Ja.... het verloop is niet zo groot in de groep, baasjes en paarden hebben het dus naar hun zin blijkbaar.
Inderdaad word er naar gestreeft om maar 1x per jaar nieuwe paarden in te voegen (en alleen als er andere weggaan want we zitten volgens mij vol)
Ach als het eenmaal zover is dan is het 't wachten echt waard geweest.
Hou vol ;)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:04

Prisca schreef:
Pardon???. Volgens mij snap je het niet?. je trekt het compleet uit z'n verband.
Ze stellen de bak niet beschrikbaar voor mensen van buitenaf. Op mijn vorige stal was dat wel zo en vond het ZWAAR irritant dat ik als veel betaalde klant moest wachten op mensn van buiten af. Vooral savonds. Mensen maken een keuze bij een boer te gaan staan dat houdt niet in dat ik maar moet gaan wachten op deze mensen. Laat ze maar rijden op tijden dat er niemand is.

Ik ging ook graag naar een binnenbak bij heel slecht weer waardoor mijn bak niet te rijden is. Als ik les had 1 a 2x per week, dan ging het om 1 of 2x per week.
Ik vind het logisch dat pensionstallen niet door e week in de avonden hun bak verhuren, en dat je ook niet de hele bak huurt, maar dat je betaald per combinatie en dan eigen klanten daar gewoon bij in mogen rijden, zodat zij niet hoeven te wachten. Als dan een limiet wordt gesteld aan het aantal combinaties van buiten per uur, moet je een heel eind komen lijkt mij.
Een pensionstal kan wel flink bijverdienen aan klanten van buitenaf. In de periode dat ik in een binnenbak reed, waren er per dag zo'n 3 uren of meer bezet, dat was minimaal 15 euro per dag (bij meer combinaties per uur kan het meer opbrengen) en dat zo'n 5 dagen per week was zo'n 75 euro of meer per week extra inkomsten zonder dat er extra werk van was of veel extra kosten voor gemaakt werden (bak werd echt niet vaker gesleept dan anders, overdag hoefden de lampen niet aan) Stallen stonden al vol, was stal met zo'n 20/25 paarden en pony's schat ik, welke lang niet allemaal gereden werden.

Yvonne1313

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:43

Santpoort Zuid Sintenie 'zo'n 10 uur per dag in de winter, zomers 24 uur per dag

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:48

Isegrim schreef:
Waves schreef:
Het Gooi is toch we de rand van de rand van de randstad hoor :) Rond Amsterdam of Rotterdam is dat niet zo snel te vinden.

Wel dus, Neville Stables. :j Alleen geen binnenbak, maar een buitenbak die vrijwel altijd te rijden is, alleen met extreme vorst niet.

Hoeveel betaal je daarvoor? Kan dat op de site niet vinden.

Hmm, wist niet dat Schipluiden zo dichtbij was voor mij. Is maar 10 minuten rijden.

mvr_schouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 17:58

Mijn paardje staat het hele jaar door buiten rond Amsterdam [: (Alleen 's avonds niet in de winter)

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:02

Telt het ook als je in Amsterdam werkt? Ik bedoel... Amsterdam is zo'n stomme stad :P... de enige reden om er te wonen is dat het dichtbij je werk is, toch? In een dorp dreigen mensen bijvoorbeeld niet meteen je nek om te draaien als je een seconde te lang wacht voor een groen stoplicht.

Ik werk dus in Amsterdam, maar woon in een dorp, waar m'n paarden 24/7 buiten staan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 21:41

Woon in Rotterdam (leuke stad :+ ) , pony's sinds 1,5 jaar in Berkel en Rodenrijs (plm 10 km bij ons vandaan). Eigen landje en stal plus paddock van 20x20. Ze staan 24/7 in paddock met stal dus. En paar uur per dag op de wei als het een beetje droog is.
Ik heb ze van de zomer op wei gezet van boer die paarden inschaarde maar denk dat ik dat niet meer doe. Ze werden er moddervet van want als je zo inschaart kun je het zelf niet meer regelen.

En wat ik heel lastig vond, als je hier stallen had waar ze er elke dag uitkomen (heb ik ook gestaan), dat je zelf toch heel vaak de boel binnen/buiten moet zetten, dat je moet wachten op anderen en dat je paard/pony er dan nog maar hooguit een uur of 2, 3 uit komt. Schiet ook niet op }> En het is hier wel heel duur....

Woonde hiervoor in Groningen, was daar wel een stuk eenvoudiger allemaal :7

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:02

Rond iedere grote stad liggen wel dorpjes waar je je paard buiten kan houden. Je moet je paard ook niet ín de stad neerzetten. Daar lijkt me sowieso niets aan, want waar ga je dan buitenrijden :P.

Ik rijd dagelijks van randstad naar randstad (van Leiden naar Amsterdam en weer terug ;) ) en rijd alleen maar door de polder :+.

Ik zal niet ontkennen dat ik geluk heb gehad dat ik mijn paard 24/7 buiten kan houden hier, maar kom op, écht moeilijk is het ook weer niet. Wil wel oooooooooooooooit ergens wonen waar het allemaal een stuk makkelijker gaat, meer ruimte is en wat goedkoper graag :+.
Maar ik ben ook geen stadsmens eigenlijk dus het zal mij benieuwen hoe lang ik het nog uithoud hier ;).

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:55

Danielledm schreef:
Hier in utrecht weet ik geen pensionstal waar ze het hele jaar door zoiezo overdags na buiten kunnen....dus zover ik weet kan het hier niet!

Die stallen zijn er gelukkig echt wel in de regio Utrecht (zie bv mijn onderschrift)

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:30

rhijnauwen schreef:
Danielledm schreef:
Hier in utrecht weet ik geen pensionstal waar ze het hele jaar door zoiezo overdags na buiten kunnen....dus zover ik weet kan het hier niet!

Die stallen zijn er gelukkig echt wel in de regio Utrecht (zie bv mijn onderschrift)

Maar heeft jullie stal wel weiland of niet want dat kan ik op de site niet vinden??

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 21:41

Danielledm, zie mijn eerdere bericht. In driebergen zit er een stal waar ze ook in de winter dagelijks op t land staan. De mijne staat vlakbij de uithof en nog steeds dag en nacht op t land :) al is het wel aankijken tot wanneer het land het trekt. Maar hij staat nu alleen met een andere ruin, dus het land blijft aardig goed.

In ijsselstein is ook een stal waar ze het hele jaar door buiten komen, in de winter in paddocks maar dat is prima te doen.

ze zijn er wel, maar je moet goed zoeken :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 21:51

en dan noemen ze het onmogelijk in de randstad :P
Ik wilde dat ik mijn paarden nu nog dag en nacht,of in elk geval overdag, op het land kon houden...

Ik heb ze er in september al af gehaald, waarna ze in oktober weer even de wei op konden, maar toen het weer ging regenen moesten ze weer de paddock in. En dan heb ik ze aan huis en heb ik 3ha voor 3 dieren...
Het land trekt het gewoon niet!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:28

Dani_ schreef:
Rond iedere grote stad liggen wel dorpjes waar je je paard buiten kan houden. Je moet je paard ook niet ín de stad neerzetten.

Hollandse manege Amsterdam

Citaat:
Daar lijkt me sowieso niets aan, want waar ga je dan buitenrijden :P.

Vondelpark :D

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 09:55

joyce B schreef:
en dan noemen ze het onmogelijk in de randstad :P
Ik wilde dat ik mijn paarden nu nog dag en nacht,of in elk geval overdag, op het land kon houden...

Ik heb ze er in september al af gehaald, waarna ze in oktober weer even de wei op konden, maar toen het weer ging regenen moesten ze weer de paddock in. En dan heb ik ze aan huis en heb ik 3ha voor 3 dieren...
Het land trekt het gewoon niet!

Daarom kunnen die van mij ook zowel in de bak als in het land lopen. Tja, niet het beste voor je bak, maar alleen in het land is idd niet best. Zowel niet voor je land, als voor de paardenbenen. Je ziet dat ze dan vanzelf kiezen om als ze stil willen staan (rusten) in de bak gaan staan, maar als ze wat willen scharrelen, ze het land opzoeken.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:08

is er nog iemand die een plekje zoekt op 40 km van amsterdam? ;-) zie onderschrift

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:32

Ik zoek wel een plekkie maar Schoorl is te ver weg helaas vrees ik, da's dik een uur rijden voor mij ;( (bovendien heb ik die van mij in de winter onder dek staan :o )

Best lastig hoor hier in de omgeving een goede plek vinden, ik sta op een fijne plek, maar ja er zijn wat nieuwe klusjes bijgekomen (zelf doe stal) en daar heb ik met mijn baan helaas geen tijd voor en de tijd die ik heb steek ik liever in mijn monstertje :j

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 21:36

Calanddra schreef:
In ijsselstein is ook een stal waar ze het hele jaar door buiten komen, in de winter in paddocks maar dat is prima te doen.

Heb jij adres (of website oid) voor mij want ik ben op zoek en IJsselstein is voor mij nog wel te doen denk ik (kom er vaak langs want ik rij bijna dagelijks over de A2 naar Eindhoven of Maastricht etc....mag ook per PB ;)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:13

Dit is bij pensionstal Ponderose, http://www.ponderosa-pensionstalling.nl/

Alleen op de mail reageert hij niet dus dan zou je even naar het nummer wat op de site staat moeten bellen :D

De site is wel oud, ondertussen zijn er ook enkele zandpaddocks erbij gekomen :)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:51

Ik ben niet kapot van de tekst bij Ponderosa zou mijn paard in de winter niet op het beton willen hebben paard staat op ijzers geen zin in ingelukken. Er is maar 1 paddock?. En den rijbaan met houtsnippers echt 3 punten waar ik echt NIET kapot van ben er is nog wel een baan met zand maar ja toch. Mijn vorige paard wilde echt niet lopen op houtsnippers en urban vind het ook niet fijn.

En voor de winter wilde ik echt een binnenbak en dat met de voorspellingen van nu.

PatriciaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:01

Na lang zoeken hebben wij ook een plekje gevonden waar de pony,s het hele jaar door overdag in de wei mogen staan *\o/* *\o/*
Ze staan er nu 6 weken en hebben het prima naar hun zin!!Er is zelfs nog gras genoeg :Y)
Wij wonen in Den Haag en de pony,s in Pijnacker.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:26

Prisca, een kennis van mij staat daar op stal sinds kort en volgens haar zijn er veel dingen verbeterd zoals de bak. :)