Prisca schreef:Pardon???. Volgens mij snap je het niet?. je trekt het compleet uit z'n verband.
Ze stellen de bak niet beschrikbaar voor mensen van buitenaf. Op mijn vorige stal was dat wel zo en vond het ZWAAR irritant dat ik als veel betaalde klant moest wachten op mensn van buiten af. Vooral savonds. Mensen maken een keuze bij een boer te gaan staan dat houdt niet in dat ik maar moet gaan wachten op deze mensen. Laat ze maar rijden op tijden dat er niemand is.
Ik ging ook graag naar een binnenbak bij heel slecht weer waardoor mijn bak niet te rijden is. Als ik les had 1 a 2x per week, dan ging het om 1 of 2x per week.
Ik vind het logisch dat pensionstallen niet door e week in de avonden hun bak verhuren, en dat je ook niet de hele bak huurt, maar dat je betaald per combinatie en dan eigen klanten daar gewoon bij in mogen rijden, zodat zij niet hoeven te wachten. Als dan een limiet wordt gesteld aan het aantal combinaties van buiten per uur, moet je een heel eind komen lijkt mij.
Een pensionstal kan wel flink bijverdienen aan klanten van buitenaf. In de periode dat ik in een binnenbak reed, waren er per dag zo'n 3 uren of meer bezet, dat was minimaal 15 euro per dag (bij meer combinaties per uur kan het meer opbrengen) en dat zo'n 5 dagen per week was zo'n 75 euro of meer per week extra inkomsten zonder dat er extra werk van was of veel extra kosten voor gemaakt werden (bak werd echt niet vaker gesleept dan anders, overdag hoefden de lampen niet aan) Stallen stonden al vol, was stal met zo'n 20/25 paarden en pony's schat ik, welke lang niet allemaal gereden werden.