Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eliine schreef:Daar heb je zeker een goed punt hoor wheaty, 24/7 buiten in een blubberland zonder hooi, is ook niet echt een fijne oplossing om ze maar kost wat het kost buiten te hebben.
Net zoals bij veel dingen gaat het om de juiste balans.
@knollentuin: om op je vraag in te gaan, als mijn paard dan nog maar een uurtje per dag in een paddock zou kunnen en ik zou er elke dag heen moeten om m 'uit te kunnen laten', dan zou ik voor een langere reistijd met 24/7 buiten gaan. Kun je m tenminste zonder gewetenswroeging eens een dagje laten staanOf ik nu een uur in de auto moet zitten en daarna lekker kan rijden en m weer buiten kan gooien, of dat ik een uur moet wachten tot ie buitengespeeld heeft en dan nog rijden, maakt dan ook niet uit
Eliine schreef:[/quote]Dat zeg ik niet, maar er wordt zoveel gezeurd over paarden, tuurlijk als het kan moet een paard zoveel mogelijk naar buiten.
Nou zijn er mensen die gewoon niet hun paard meer kunnen geven, ze proberen al zoveel mogelijk te doen voor hun paard. En nóg worden ze afgekraakt. Mijn huisdieren hebben het qua ruimte nooit slecht gehad. Mijn Nijn (net zo belangrijk als een knol) had 2 uur per dag de hele tuin en woonkamer tot beschikking en zelf een hok van 2m lang bij 50cm breed en een ren van 2m lang, 1m breed en 1m hoog. Nijn is dood en nu hebben we een nieuwe hond, een grote en dat kan alleen vind ik omdat ik een mega tuin heb en natuur gebied voor me huis. Paard komt er denk ik nooit gewoon te weinig tijd voor, en voor mij zou het het goedkoopst zijn dat hij lekker 24/7 op land gaat puur omdat ik in Drenthe woon en hier gewoon weide zat is. Maar ik ken ook andere paarden veel op stal met liefde volle bazen die echt goed voor hun paarden zijn. Ik snap gewoon niet dat altijd iedereen maar wordt aangevallen, paarden hebben het steeds beter er wordt steeds meer tijd aan besteed en nog kan er NOOIT een compliment van af.
Of je moet een 24/7 weide hebben met schuilstal liefst nog paradis (hoe het ook heet) weide....
knollentuin schreef:juist ,maar als je nou sreieus aan het trainen bent voor de wintercompetitie ? snap je dan dat mensen hun paard niet zo een dagje kunnen laten staan en voor het andere kiezen,want daar gaat het mij om ,dat mensen elkaar gaan snappen waarom er keuzes gemaakt worden zonder elkaar meteen uit te maken voor egoistisch enzo
xApple schreef:Tja mensen die maar roepen dat mensen die hun paarden niet 24/7 buiten kunnen houden
maar geen paard moeten nemen.. Dat vind ik echt te sneu voor woorden.
Er zijn ook mensen die veel trainen, wedstrijden starten, en door willen trainen
in de winter (mensen zoals ik dus) en dan zoek ik naar een plekje waar een
binnenbak is. Als paardlief dan 5 tot 10x per jaar een dag niet buiten komt, kan ik
daar prima mee leven. Net zo goed als dat ze nu in de winter rond de 5 uur buiten
in de paddock staat. Daar is naar mijn idee niets mis mee.
Ik zie veel minder graag paarden en pony's tot hun knieen in de blub staan, 24/7 in de
regen. Die 2x per week worden gereden in een verzopen buitenbakje. Dat idee staat
mij dan weer niet aan.
Rienn schreef:Als je een auto en één paard hebt is het te doen.
Ik geef toch al toe dat dit niet de beste manier is, maar ik kan niet anders.
Ik ga dit niet hier uitvechten, stuur maar een PB. Ik ben eerlijk en krijg nu al gezeik over me heen.
suze_ schreef:xApple dank je
Ik ben zelf ook pro 24/7 buiten, dus ik heb ook wel wat van mijn eigen stokpaardje af moeten stappen hiermee.
Maar als ik dacht aan een heel jaar in een kudde echt op gras en dan de nacht binnen met ruwvoer, contact met andere paarden, buitenluik grote box... of 24/7 buiten in de zomer op weinig gras en winter in de blub.. besloot ik voor mezelf dat altijd buiten ook niet zaligmakend is en de helft van de tijd buiten de leefomstandigheden ook echt wel kunnen verbeteren.
Rienn schreef:Ik wist dat jij hier op zou reageren. Als je had gelezen zag je staan dat hier geen ruimte is in de omgeving. Moet ik dan maar geen paarden nemen? Ze komen er genoeg uit, alleen geen 24/7.