Chaos schreef:Sonja schreef:Voor wie er van overtuigd is dat een pensionhouder maar 5 euro per uur verdient:
Ik ben werkzaam in de zakelijke dienstverlening. Als ik onvoldoende klanten scoor danwel onvoldoende diensten in de markt zet, heb ik ook geen omzet en gaat het dus ook niet goed met me.
Pensionhouders met een inkomen van 5 euro per uur zijn dus gewoon geen goede ondernemers en pakken het niet slim aan. Heel simpel.
Hahahahaha.
Begin zelfs eens een stal.
Als je een beetje reeel bent weet je dat paardensector nauwlijks opbrengt. Je mag blij zijn als je quitte staat, laat staan er winst op maken.
Toe nou toch even.
Zelf vind ik een verhoging van stalgeld van €40,00 een beetje teveel van het goede maar natuurlijk ben je vrij om dit te betalen of een andere stal te zoeken.
Toevallig kreeg ik vandaag de rekening van onze voerleverancier en de prijs van het voer was, in vergelijking met 6 weken daarvoor met € 0,03 cent per kilo gestegen.Dat wil zeggen dat, als ik gemiddeld 3 kilo per dag voer, ik bijna €3,00 extra per maand opvoer en zal dat toch moeten gaan doorberekenen.
Ook heb ik de rekeningen van de loonwerkers even vergeleken met vorig jaar en ook hier toch een prijsverhoging.Stro koop ik voor mijn klanten en mezelf in groot in en reken daar niets extra's voor (mijn klanten mesten zelf uit).
Verder hebben mijn man en ik ,naast de stal, beiden nog een baan (man 32 uur in de avonduren, ik 22 uur in de ochtend)
Wij zouden niet kunnen leven van alleen de stal!