wat is het beste speeltje voor je paard??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

OneFellSwoop

Re: wat is het beste speeltje voor je paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:53

dit is idd weer zo typisch. ze heeft al duidelijk gemaakt dat het paard overdag gewoon naar buiten kan met vriendjes, alleen niet 24/7. moeilijk he, lezen? als zij haar paard op die leeftijd wilt beleren, dan is ie er waarschijnlijk al klaar voor. anders neem je die beslissing niet neem ik aan? en er zijn inderdaad heeeeel veel paarden die NOOIT buiten komen. dus ik denk dat het een beetje aanstellerij is allemaal.

zo'n voederbal lijkt mij erg leuk! mijn hond is er in iedergeval wel helemaal dol op! ik zou die eens proberen als ik jou was.

delerium

Re: wat is het beste speeltje voor je paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:00

Moderatoropmerking:
zoals door de TS reeds enkele malen is aangegeven gaat dit topic over speeltjes op stal. Niet over een leeftijd van inrijden, ook niet over of een paard wel of niet op stal moet. Dat zijn weer heel andere discussies dus niet welkom in dit topic.
Graag weer ontopic verder

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 18:29

ik zou er hooi in stal leggen. paarden knabbelen graag hooi en zijn ook lang mee bezig. of anders een joly-bal. Mijn paarden staan ook vaak op stal met paar uurtjes op wei. hooi is prima bezigheidmiddel om de dag door te komen

MargjeBella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 22:20

Citaat:
Typisch Bokt weer om iemand geheel onderuit te halen omdat het paard meest van de tijd op stal staat :Z
De meeste trainings stallen hanteren de methode het paard alleen uit de stal te halen om te trainen en te beleren gewoonweg omdat het paard dan het meeste leert. Dat het dier dan nog een uurtje vrij de benen kan strekken in de paddock is mooi mee genomen.
Na de training neemt de TS als het goed is een fijn te rijden en goed opgevoed paard mee naar huis. Dit duurt een aantal maanden en ja daar kiezen sommige mensen nu eenmaal voor. Net zoals er veel mensen kiezen voor een paard 3 tot 4 jaar te laten lantervanten in de wei omdat dit zo goed is voor het paard en er dan achter komen dat het nog niet mee valt een puber te beleren en na velen jaren nog steeds bezig zijn met opvoeden en beleren! Ieder zijn ding toch!? Leven en laten leven heet dat.

De TS vraagt NIET om een mening over haar paard in training te zetten maar ideeén om het dier een beetje afleiding te kunnen geven de tijd dat het op stal staat!

Helemaal mee eens :)
Ik ga die wilgentak ook maar eens proberen, mijn paard staat ook binnen en mag alleen 2 keer per dag 10-15 min stappen wegens kreupelheid, dus ik zoek ook nog speeltjes, maar ik verbaas me er wel over hoe rustig ze zich houdt, oke af en toe niet hoor, het is een jong sterk paard met veel spieren, en die hebben nu eenmaal hun beweging nodig :D

HHDeal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:55

Jolly Mega Ball :D tof filmpje ook