Een bal moet je oppompen, dus als je daar gaten in prikt, maak je hem lek.. Ook de jollyballen kunnen lek gaan, elke bal (op harde (zware) ballen na (bowlingballen, golfballen, houten ballen) kan lek..
jansilas
Geplaatst: 14-07-11 14:14
ik heb een tijdje een hooi net opgehangen vol met hooi maar mijn haflinger heeft hem in 10 minuten leeg hahaah heeft niet veel nut dus
-Borstel ophangen, bijv van een bezemsteel, zodat ze zich kunnen schuren. -(Berken)stammetje/stronk, ze knagen eraan, rollen ermee, proberen hem op te pakken. -Iets wat ze heel lekker vinden hoog ophangen/laag verstoppen. (bijv. liksteen) -Paar appels/peren/ronde snoepjes aan een touw rijgen los ophangen of tussen tralies door doen.
Wat wij ook altijd doen ik de paddock:
-Hooi in trekker en autobanden, groot succes bij mijn ruin. -Grasbrokjes tussen het hooi & gewoon op de betonnen vloer gooien.
Hier allemaal succes verzekerd! En belangrijk is ook afwisselen, steeds iets anders dan blijft het een uitdaging.
anne10
Geplaatst: 20-02-12 09:45
wat denk je van een bal met een paar gaatjes en daar een paar brokjes in doen dan is hij lekker lang mee bezig
SRJasmine
Geplaatst: 04-03-12 09:23
Chaos schreef:
Ik zit er inderdaad aan te denken om voor mijn hengstveulen een voerbal te halen zodat hij langer bezig is op stal!
leuk idee maar zelf ga ik dat niet doen! Mijn pony is van zichzelf al een hele langzame eter wat best vervelend kan zijn af en toe hihii
Ik weet niet of het er al staat, want ik heb niet alles gelezen maar ja - Een bal insmeren met appelstroop en die in een hooinet leggen - Pak een emmer zonder hengsel. Leg de emmer op zijn kop en leg er een appeltje onder! - Hondenspeeltjes zijn ook leuk voor paarden. Zoals een flos of zo'n voerbal. Daar kun je dan biks in doen. - Maak een gaatje in alles wat paarden lekker vinden. (appel, wortels, brood..) Doe een touwtje door alles en smeer dan alles in appelstroop. Hang dan het touw in de stal. - Dit is leuk als je tralieboxen hebt. Doe een tennisbal in de voet van een panty. Steek de panty door de tralies knip een stuk van de panty af. Doe aan de andere kant ook een tennisbal en leg er een knoop in. Dit is leuk om aan te trekken!
een opgehangen fles met steentjes er in dat het rammelt is ook leuk!
inezriona
Geplaatst: 10-05-14 19:23
1.Een snoep slinger maken een touw met bev appels eraan insmeren met appelstroop wortels enzo en dan tegen de tralies buiten ophangen 2. Dit kan je ook gewoon om je paard/pony te verwennen in de stal ophangen vinden ze heerlijk en nummer 1 houd ze wel even bezig
Perryx
Geplaatst: 23-02-15 13:13
Leuk topic ik volg even!
Lunapower
Geplaatst: 01-12-18 22:24
Kijk, ik weet eienlijk zeker dat dit bij jullie niet mogelijk is, maar ik vind het gewoon leuk om een reactie te plaatsen.
Mijn paardje houdt ik bezig doordat ze met anderen kan spelen, aangezien ze in een groepsstal staat, en dan heb je ook niet dat ze stijf wordt omdat ze niet kan bewegen.