Wie heeft er al nieuw hooi/kuil gekocht? dit jaar schaars!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:55

gelukkig komt er nu een mooie hooivoorraad aan.
Werd vandaag gebeld door iemand of ik oude of de nieuwe pakken hooi wilde ;)
Ik nu dus de oude, maar wie weet dat ik straks ook een paar nieuwe pakken in sla.
Prijs 2009 overigens 3 euro per pak. Provincie grens Groningen/Friesland

Pashon

Re: Wie heeft er al nieuw hooi/kuil gekocht? dit jaar schaars!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 00:01

bij ons is er al 2x gehooid dit jaar (Drenthe en stukje grensstreek Duitsland) dus geloof niet echt dat er hooi te weinig is, tevens weet je ook niet wat er nog gaat komen van de zomer qua weer.

Wij hebben al nieuw hooi, spul van vorig jaar mogen ze houden dat hoef ik niet meer nu er nieuw snee is.
betaal €30 voor een baal van ruim 600kilo dus de hele grote pakken.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 14:39

mijn paarden zijn te dik, heb genoeg vers gras en heb van eigen land al nieuwe voordroog en nog oude voordroog van vorig jaar die ik nu niet meer kan voeren vanwege de warmte (pas van de winter weer), dus was opzoek naar ouder hooi wat ik meteen kan voeren en wat lagere voedingswaarde heeft, maar wel stofvrij is.

Nieuw hooi komt er aan, dat is deze week allemaal gemaid, maar misschien heb ik zelf ook wel een 2e snee straks. Even afwachten wat het weer doet.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 14:41

Bij ons op stal komt het hooi, stro en evt. kuil altijd van eigen land. :)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 20:04

Nou hier is het binnen, en te kort geloof ik niet meer in. Ons record van 2 jaar geleden, 64 balen is zwaar overtroffen. Dit jaar hebben we er 110 afgehaald. De mijne hebben van de winter weer te kauwen :D

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-10 06:16

Zo gistermiddag weer 200 baaltjes hooi op de hooizolder neergelegt heb nu in totaal 400 baaltjes, dus ik hoef me geen zorgen meer te maken, zal volgende week als we de rekening binnen krijgen wel effe schrikken zijn, weg vakantiegeld :+

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:54

Hier ook gistermiddag 200 baaltjes hooi gekregen. Per stuk 2,30 betaald.
Van vorig jaar heb ik ernog 43 liggen.
Maandag is er een gedeelte van mijn land gemaaid omdat het gewoon te veel is voor mijn paarden. Hier is hooilage van gmaakt, daar krijg ik nog een 300kg baal van.

Mijn hooileverancier had het ook over weinig hooi dit jaar. Hier wordt veel geleverd aan Nederlanders, die gaan ook met mender terug naar huis.

Ik woon in Duitslandland.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:09

Hmmm, sprak van het weekend fouragehandelaar en geloof het of niet: Hij zegt dat het dit jaar schaars wordt!!
Te lange koude winter en groeit dus niet goenoeg nu.
Waarschijnlijk komen we tekort eind van het seiozoen en vliegen de prijzen omhoog. Dus koop vooral genoeg hooi. Stro schijnt helemaal een drama te worden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:13

Hier is ook overal al flink gehooid. Ik heb voor dit jaar al 70 baaltjes gereserveerd, kosten 1,75 per stuk, en niks gehoord over een tekort.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:48

Het hooi is bij mij ook weer binnen: 24 pakken van 500kg a € 37,50 per stuk.
Maar wel eersteklas spul waar ik minstens anderhalf jaar mee vooruit kan.

De eigenaar van het land had al mensen gehad (toen hij het aan mij beloofd had) die 50 euro per pak gaven.
Helaas pindakaas was ik ze voor! 8-)

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 10:12

Ik heb ook mijn hooi al binnen 300 kleine pakjes 3 euro per baa lvan de 1e snee dit jaar. Krijg nog 6 van die hele grote balen voor 35 euro per baal. Stro is ook al besteld 2 euro de baal. Heb ook van verschillende mensen al gehoord dat het schaars wordt. Gelukkig bestel ik altijd al ruim van te voren mijn hooi.

Mijn hooilevanrcier krijgt ook veel telefoontjes of hij nog hooi kan leveren. Mensen zijn allemaal een voorraad aan het aanleggen voor de winter. Kan ze geen ongelijk geven. Gelukkig heb ik nu ook de ruimte omdat te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 22:57

Ik heb dus ook de hoofdprijs.... ;(

100kg wikkel voor 22,50 en een pak hooi voor 3,75. Gelderland is schreeuwend duur met zijn hooi.....Ik betaalde altijd 2,50-2,75 voor grote pakken hooi. In Gelderland zijn de pakken losser geperst en kleiner en zoveel duurder.

Een grote wikkel van ik denk 300 kg, had ik voor 30 incl. brengen....

Het hooi is fijner, het grovere hooi van vorig jaar heeft hij niet...

Ik ga maar eens wat extra's inkopen...hij is al bijna door zijn hooi heen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 23:02

mijn stalhoudster heeft losse baaltjes besteld 24 stuks a 4 euro :oo
deze gaat ze morgen halen
we komen hooi voor nu tekort en de nieuwe voordroog is 4/5 weken oud,te jong om nu te voeren
en er is niks goeds meer te krijgen wat gelijk gevoerd kan worden.

ik vind het echt duur, ze weet nog niet wat ze wegen
als ze rond 20 kg wegen gaat het nog maar als ze 15 kg zijn ,is het erg aan de prijs!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 23:05

Ik voer het voordroog al, die boer vertelde dat het wel kon, maar het is ook wel droog, net hooi.

De pakken hooi kon volgens hem ook, die zijn 3 weken oud.

Anders heb ik ook een probleem. Ik heb nog mazzel gehad dat ik in het voorjaar nog 25 pakken hooi bij kon halen....

Maar over de Maas is het hooi helemaal niet schaars, daar zijn veel meer weilanden....

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 23:10

hooi is hier echt niet schaars, ze stunten allemaal met de prijzen. Gelukkig halen wij het hooi en voordroog van het eigen land zodat we precies weten wat we onze paarden voeren.
wij voeren nu al hooi van de eerste snee dit jaar. niks mis mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 23:11

Waar woon jij?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 23:12

wij hebben gewoon de pech dat er 3 op stal gaan voor de nacht en 2x hooi krijgen
andere jaren was er geen hooi nodig toen stonden ze 24 uur op de wei en was er altijd genoeg over voor nood
maar nu gaat alles op
en de mensen zijn best aan het hamsteren
en mijn stalhoudster wil alleen goed spul!
en gelukkig betaald zij het en rekent ze dat niet door.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 23:14

russel schreef:
Waar woon jij?

sorry vergeten te vermelden in Drenthe vlakbij Emmen (tegen de Duitse grens aan)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 23:20

:D Ter overbrugging laatst even wat opgekocht; 80 baaltjes voor 100 euro. Zelf halen na het persen 1e snede van vogeltjesland.

Zoek eigenlijk ook nog stro voor een redelijke prijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 23:24

Pashon schreef:
russel schreef:
Waar woon jij?

sorry vergeten te vermelden in Drenthe vlakbij Emmen (tegen de Duitse grens aan)

Ok, vast veel grasland daar.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 23:29

er is veel grasland inderdaad, maar er word ook vaak gehooid.

Ons land is dit jaar alleen al 1 keer geinjecteerd en 2 keer bemest en 3 keer gehooid, nu staan de paarden op het land gezien we meer als genoeg hebben binnen gehaald.
Het is uiteraard ook maar net wat een boer voor werk wil hebben en hoeveel die wil hooien, na elke keer hooien komt er bij ons weer mest op (enkel de laatste keer niet gezien de paarden dan op dat stuk komen) en we sproeien in overvloed als er niet genoeg regen komt. in principe sproeien we dagelijks zeker met deze temperaturen. zo hebben we lang gras en nog steeds erg voedzaam doordat we blijven bemesten.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 23:31

Hier ook geen problemen met hooi.
We hadden van het voorjaar al op tijd aan de buurman aangegeven dat we ca. 100 kleine balen nodig hadden. Die hebben we ca. 3 weken geleden gekregen (oke, moeten nog betalen maar zal wel zo'n 2 euro de baal worden). En verder zelf op een van de zomerweides gehooid. 3.5 grote rondbalen.
Eind augustus of in september dan nog op zomerweide nr. 2 hooien en dan zitten wij weer helemaal overvol voor de winter :)

Maar ik kan me voorstellen dat in het minder-agrarische-deel van NL het hooi schaarser en duurder wordt. Hier in DLD merk je het ook wel als je niet weet waar je moet vragen/zoeken. Veel weiland hier in de omgeving wordt omgeploegd en als maisland gebruikt voor de Bio-Anlages. Maar wij hooien dus zelf en hebben zo onze contacten om aan goed en betaalbaar hooi te komen.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 23:35

Pashon schreef:
russel schreef:
Waar woon jij?

Daar woon ik ook ergens. Maar ik heb al van meerdere kanten gehoord dat het erg schaars /duur gaat worden dit jaar. Gelukkig staan ze van mij voorlopig nog lekker in de wei. Als het weer een beetje meezit kunnen ze er nog een tijd blijven!!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 23:36

wij hooien zelf dus gelukkig ben ik niet afhankelijk van anderen. voor elk klein baaltje wat geperst word betaal ik €0,50 dus goedkoper kan ik het niet krijgen plus ik weet wat onze paarden binnen krijgen. zo kan ik met 100% zekerheid zeggen dat het erg voedzaam is en onkruid vrij.

van anderen rond om mij hoor ik dat er hooi in overvloed is, heb net uit nieuwschierigheid op mp gekeken en ook daar word genoeg aangeboden.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 23:43

Ik heb een vast adres hoor. dat is erg fijn hooi en verwacht eigenlijk dat ik hetzelfde betaal als andere jaren