ervaring met graasmasker ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:26

ik begin al complimentjes te krijgen dat mijn pony niet meer zo fatsig is en mijn singel past ook weer zonder singelverlengen :D

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 22:28

Ik ben blij dat ik mijn poowny verhuisd heb en hij de korf niet meer om hoeft. Wat een onding...Zijn neus is nu gelukkig weer genezen. Een graaskorf is wel een noodzakelijk kwaad, fijn dat het er is maar voor mijn paardje niet erg geschikt :n

_Liez

Re: ervaring met graasmasker ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:16

Mijn pony heeft ook een gg maar mijn pony snapt het totaal niet. We hebben al weer vandaag geoefend . Maar als die dicht bij het gras is doet die zijn hoofd weer omhoog. Drinken doet die er wel mee.
Het zou z'n fijn oplossing zijn maarjaa nog even morgen weer proberen.!

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:20

Gewoon eens een halve of hele dag aan laten modderen. Ze moeten er écht gewoon aan wennen.
Mijn ouwetje is nu een 80 tot 100 kg afgevallen en is nu in perfect model. Hij loopt er nu bij als een jonge god.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 23:59

zo wat goed zeg,ik zie mijn pony ook nog wat afvallen.
ze loopt er 7-9 uur mee op de wei,rest in het paddock met uitloopstal.
merk wel dat ze regelmatig extra moet bewegen om op gewicht te blijven.
zijn er mensen die hun paardje dag en nacht met de GG buiten zetten ?(op de wei dan he?)

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 08:32

Als het goed is snapt balou de GQ. :D .
hebben julie misschien foto's van voor en na de gq?
Lijkt me leuk om te zien!

BiHB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 08:36

Ik heb al jaren een grasmasker van de paardendrogist, ik vind hem ideaal, pony accepteerd hem helemaal en hij heeft sinds hij dat grasmasker nooit meer "echt'" bavangen geweest. ( hij heeft er een keer tegenaan gezeten, maar ik was er op tijd bij )

Mijn pony staat overdag op land en s'nachts in stal.

groetjes

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 09:47

U vraagt, wij draaien.

Alleen heb ik hier op de flaptop geen oude foto van dit paard staan, maar op de zaak wel.
Net heb ik een foto van hem gemaakt en het is een wereld van verschil. Hij had dikbilkoeienbillen om het zo even te zeggen, nu een mooi kruis, geen hangbuik en je kunt nu bijna zijn ribben zien. Voorheen kon je ze nog niet eens voelen!

Afbeelding

Zoals 'ie op de foto staat, staat hij 24/7, dus met vliegenmasker en GG.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:23

wauw waanzinnig!
mijn pony heeft nog spekkies op haar schouders en op haar kont (ik zie aan haar dat ze dik is,net voor haar uier komt dat een verdikking) die is ook bijna weg,maar weet niet of ik ooit bij haar,haar ribben ga voelen??? tja een welshpony he? die word dik van lucht lijkt wel :(

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:06

Dit is een KWPNer van 20.... Rantsoen altijd hooi/gras en max. 1/2 schepje muesli in de winter.
Ik heb het geluk dat mijn paarden altijd goed gras te eten hebben, maar daar worden ze wel dik van.
Volgende week zit ik pas weer achter mijn zaakPC en dan plaats ik before and after foto's.
Je zult versteld staan.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:14

Woow die is echt mooi nu zeg.! :D Ben benieuwd.

Vandaag toen ik aankwam stond die te eten dus hij heeft het door.! Alleen heeft die nu wel een wondje door de GQ. Ik weet bijna zeker dat het door de achterkant komt waar die tegen aan komt. Hoe kan ik dit oplossen?

Giraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 16:40

_Liez schreef:
Woow die is echt mooi nu zeg.! :D Ben benieuwd.

Vandaag toen ik aankwam stond die te eten dus hij heeft het door.! Alleen heeft die nu wel een wondje door de GQ. Ik weet bijna zeker dat het door de achterkant komt waar die tegen aan komt. Hoe kan ik dit oplossen?

Hoi,

Mijn arab Raffi had dit ook in het begin, had echt een hele lelijke plek op z'n kin (huid eraf en schraal) ik heb de GG in een bak met heet water gelegd (koud water heeft volgens mij geen zin) en een baksteen in de GG met het grootste stuk van de steen op het achter/onderstuk van de GG gezet en zo 's nachts laten staan (dit heb ik zeker wel 4 dagen gedaan) het harde plastic/kunstof buigt dan steeds meer naar achter en Raffi heeft nergens last meer van :D

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 16:46

Of net wat ik doe: bontjes eromheen als hij schuurt. En nog een bonthalster gebruiken daarbij.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 23:40

ik kon die van mij gewoon naar achteren buigen,zonder warm water(of hewb ik zoveel spierballen???) ;)

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:47

Het wondje is vandaag niet erger geworden gelukkig.! We gaan de achterkant naar achter buigen.!

Misschien een beetje gek maar het leek al alsof balou al minder 'opgezet' was. Weet niet of dat kan na 2 dagen maar zo leek het wel.
Hoeveel zouden jullie denken dat die moet afvallen?
Hij is nu nog wat 'dikker' dan op deze foto.
Afbeelding

Giraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:11

_Liez schreef:
Misschien een beetje gek maar het leek al alsof balou al minder 'opgezet' was. Weet niet of dat kan na 2 dagen maar zo leek het wel.
Hoeveel zouden jullie denken dat die moet afvallen?
Hij is nu nog wat 'dikker' dan op deze foto.

Dat had ik mijn paardje inderdaad ook dat hij na een dag of 1 a 2 al veel minder opgezet was *D geloof me ook als je je paardje nog traint naast het gebruik van de GG ga je echt al snel verschil merken.
Ik moet nu zelfs al een nieuwe singel gaan kopen :D terwijl ik voor het gebruik van de GG bij het aansingelen nog 3 gaatjes aan beide kanten overhad en nu kom ik dus gaatjes tekort..

Mmm.. moeilijk te zeggen die van mij had echt een enorme harde spek nek en van die vetbulten bovenop z'n achterhand die zijn nu gelukkig al zo goed als weg, ik weet niet of jouw paardje dat ook heeft?

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 08:15

Indd dat gevoel heb ik ook.!
Hoe lang heeft jouwn pony nu de GG op? Ik denk ook indd dat ik een nieuwe singel moet gaat kopen want ik zit al bijna bovenaan.

Mijn pony heeft wel een speknek maar geen vetbulten.!

Giraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:13

Aanstaande woensdag heeft ie m al 4 weken op (de eerste dagen een halve dag om te wennen) en hij was vorige week al 40 kilo afgevallen, ga woensdag weer z'n buikomvang meten ;)

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:46

Woow die is echt goed afgevallen. :D
Balou's schaafwondje is ook bijna weg.
Wat is de Greenquard toch een fijn ding.! :D

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:48

Dat van die nieuwe singel, daar moet ik ook nu aan geloven. Mijn jonkie mag nu van een 65cm naar een 55cm.
Nog even sparen want ik wil wel weer een Prestige.

*Liez, tis trouwens GreenGuard met een G* :o

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:51

Denk dat ik over 1 maand ook wel een nieuwe singel mag als ik jullie nu zo hoor. Balou heeft nu ook 65. En in de winter had die 75 :=
Oo haha klopt.!

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:53

Pieteritus @ Het paard in jouwn profiel heeft die de GG om? Die is namelijk helemaal niet dik.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:05

Beide paarden, dus zowel de zwarte in mijn profiel (die is nu ook niet meer te dik) en de vos hierboven.
De vos was 100kg. te zwaar, de zwarte een goede 40 tot 50kg te zwaar. Ze zijn nu allebei mooi op gewicht en ik heb ze er nog wel gewoon mee staan in de wei.
Omdat ze nu niet extreem meer hoeven te lijnen, doe ik ze om de dag een halve dag af.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:22

Okee. :D
Dat ga ik ook doen als die helemaal op gewicht is. Ik voer balou nu basic voer bij.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:08

Ik voer trouwens helemaal niets bij.