buurman wil mijn paarden mishandelen (prikkeldraad):mag dit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:27

Chevano schreef:
colunder schreef:
Ik denk dat jij nu goed fout bezig bent nu je zijn draden doorgeknipt hebt!!!!!
Het zijn zijn draden in zijn tuin en daar heb jij van af te blijven!!
Je had er zelf schrik draad voor kunnen plaatsen om te voorkomen dat jouw paarden bij het prikkeldraad konden komen.
Ik heb het idee dat het hier niet alleen over asociale buurman gaat,ik vind andermans eigendommen vernielen ook asociaal

Ik denk dat je het topic beter moet lezen de buurman heeft het schrikdraad door geknipt zodat ie een excuus had van kijk ze eten aan mijn planten!! (heeft tser geschreven)Zulke mensen zijn er nu eenmaal op de wereld. En sommige mensen snappen dat niet.

Ik denk dat jij beter moet lezen!!
TS heeft zelf gezegd dat ze zijn prikkeldraad doorgeknipt heeft,dat is zijn prikkeldraad op zijn erf en daar heeft TS vanaf te blijven!!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 19:29

ik heb op woensdag midddag geen materiaal liggen om mn omheinig te verhogen. ik ben alleen thuis (goh toevallig...)
en tja andermans eigendommen vernielen heb ik nog niet eerder gedaan. en mijn paarden ook niet....
mijn buurman heeft een vergunning nodig voor zn 1,90 hoge gedoe. ik niet. dat is 1,60 hoog

tja, een muur van 1,80 hoog in een tuin van 100 m diep is ook niet echt lekker wonen denk ik... dan had ik ook in een stad kunnen gaan wonen.
tja misschien is het niet slim maar voor mij nu wel de enige optie. gezeik is er al dus nja dit moet er dan ook nog maar bij. ik ga mn paarden niet op stal zetten omdat mn buurman dat zo graag wil.

je mag geen stroom op je handvat van de deur zetten om inbrekers buiten te houden.

en mijn buurman heeft in een brief aan ons duidelijk gemaakt geen contact meer met ons te willen . dus praten wordt niks. maar goed ik ben hier wel klaar en wacht de rest wel af.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:30

Oke de buurman heeft ts haar draad ook doorgeknipt hoor.
En nu heeft de ts het gedaan, staan ze gelijk toch?
Wat een zeikbuurman heb je daar zeg.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 19:30

en chevano heeft gelijk, de buurman heeft hier al eens de striomdraad doorgeknipt. dat heeft hoij zelf toegegeven

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:31

je paddock was toch 14.5 dan kon je daar toch hek zetten?

en je kon ze vanacht toch in de stal houden?
ik denk dat je daar mee meerdere problemen had buitengehouden!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:31

Zeeuwtje68 schreef:
Oke de buurman heeft ts haar draad ook doorgeknipt hoor.
En nu heeft de ts het gedaan, staan ze gelijk toch?
Wat een zeikbuurman heb je daar zeg.

:roll: Oog om oog maakt de wereld blind... ooit gehoord van je verlagen tot het niveau van een ander? Als iemand het doet doe jij het ook maar? Zo gaat dat in de kleuterklas, niet als je volwassen bent.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:32

Wat een vreselijke buurman suus!
Zoals ik de verhalen een beetje gehoord heb uit het verleden wilt hij alleen je beesten schade aanbrengen!
Afschuwelijk!
Heel veel sterkte..
Laatst bijgewerkt door haflingertje op 21-04-10 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:32

Ts ging ervan uit dat buurman het eerdere schrikdraad heeft door geknipt. Heb je dat gezien dan? Het is heel makkelijk om iets aan te nemen omdat je toch al een bloedhekel hebt aan iemand. IN dit geval ben je geen haar beter dan de buurman en stuur je bewust aan op een escalatie. Ik lees alleen maar boosheid en drift in je reacties. Soms is het beter even een nachtje erover te slapen voordat je acties onderneemt.
Een nachtje een extra draadje, of de paarden op een ander stukje had je een hoop narigheid bespaart denk ik.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:33

jammer dan, maar als hij dat bij mij had geflikt was die nog niet jarig hoor. idd oog om oog tand om tand.

Kahawa

suuzepuus schreef:
en mijn buurman heeft in een brief aan ons duidelijk gemaakt geen contact meer met ons te willen . dus praten wordt niks. maar goed ik ben hier wel klaar en wacht de rest wel af.

Briefje in de bus doen dat prikkeldraad gevaarlijk is voor paarden en vragen of hij het kan vervangen met een lintje?

Chevano

Citaat:
Ik denk dat jij beter moet lezen!!
TS heeft zelf gezegd dat ze zijn prikkeldraad doorgeknipt heeft,dat is zijn prikkeldraad op zijn erf en daar heeft TS vanaf te blijven!!

Nee dat heeft ze als optie gegeven omdat ze geen uitzicht meer heeft. Maar ik denk dat het makkelijk praten is vanachter je computertje. Tot je eigen paarden daar staan en tot je zelf tot de conlusie komt dat de buurman echt niet met je wilt praten. Als er 1 iemand niet wilt communiceren dan houd het gesprek al snel op hoor! Ts geef je op voor het programma bonje met je buren! Meer van dit soort gevallen.
Laatst bijgewerkt door Chevano op 21-04-10 19:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:34

Ik vind dit niet slim van je :n

de buurman's eigendommen vernielen kan alleen nog maar meer kwaad bloed zetten en hem juist tot nóg kwadere acties overhalen.

Hier (in DLD) hebben we de regel dat we zo'n 3 meter van de erfgrens afblijven als we iets bouwen, misschien is dat voor jullie ook niet zo'n slecht idee? Mijn stallen staan 3 meter van de erfgrens, mijn weides ook. Zo kunnen de paarden nooit aan de planten of heg van de buren eten en zijn zij ook weer blij. Bovendien kunnen we altijd mooi rondom de stallen lopen en bederf je het uitzich ook veel minder.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:34

Zeeuwtje68 schreef:
jammer dan, maar als hij dat bij mij had geflikt was die nog niet jarig hoor. idd oog om oog tand om tand.

Dat lijkt mij echt het domste wat je kan doen. Dadelijk tref je de verkeerde en zij nje paarden het slachtoffer..

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:35

Zeeuwtje68 schreef:

wat heeft die man verkeerd gedaan dan?
ja prikkeldraad in ZIJN tuin gezet.
als het een leek is, dan weet die toch neit dat dit gevaarlijk is voor paarden?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:35

Chevano schreef:
Nee dat heeft ze als optie gegeven omdat ze geen uitzicht meer heeft. Maar ik denk dat het makkelijk praten is vanchter je computertje. Tot je eigen paarden daar staan en tot je zelf tot de conlusie komt dat de buurman echt niet met je wilt praten. Als er 1 iemand niet wilt communiceren dan houd het gesprek al snel op hoor! Ts geef je op voor het programma bonje met je buren! Meer van dit soort gevallen.

Zoals ik al zei. Ik zou een tijdelijke omheining plaatsen iets van het prikkeldraad af totdat het vervangen is. Zo nodig een bemiddelaar erbij halen.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:36

Skygirl schreef:
Zeeuwtje68 schreef:

Dat lijkt mij echt het domste wat je kan doen. Dadelijk tref je de verkeerde en zij nje paarden het slachtoffer..

en prikkeldraad op ooghoogte zetten van haar paarden is wel normaal?? sorry hoor no way :(

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:36

suuzepuus schreef:
ik heb op woensdag midddag geen materiaal liggen om mn omheinig te verhogen. ik ben alleen thuis (goh toevallig...)
en tja andermans eigendommen vernielen heb ik nog niet eerder gedaan. en mijn paarden ook niet....
mijn buurman heeft een vergunning nodig voor zn 1,90 hoge gedoe. ik niet. dat is 1,60 hoog

tja, een muur van 1,80 hoog in een tuin van 100 m diep is ook niet echt lekker wonen denk ik... dan had ik ook in een stad kunnen gaan wonen.
tja misschien is het niet slim maar voor mij nu wel de enige optie. gezeik is er al dus nja dit moet er dan ook nog maar bij. ik ga mn paarden niet op stal zetten omdat mn buurman dat zo graag wil.
.

Nee, riskeer een strafblad voor vandalisme voor 1 dagje? Als hij nu een klacht indient heeft hij je wel lekker te pakken, je hebt het zelfs op internet geplaatst dat je zijn hek hebt doorgeknipt!!!

EDIT: ik lees hier trouwens dat veel mensen zeggen dat prikkeldraad verboden is. Maar ik kan hier zo niets over vinden en zie nog regelmatig vee achter prikkeldraad staan volgens mij is het niet verboden hoor?
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 21-04-10 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:37

Skygirl schreef:
Chevano schreef:
Nee dat heeft ze als optie gegeven omdat ze geen uitzicht meer heeft. Maar ik denk dat het makkelijk praten is vanchter je computertje. Tot je eigen paarden daar staan en tot je zelf tot de conlusie komt dat de buurman echt niet met je wilt praten. Als er 1 iemand niet wilt communiceren dan houd het gesprek al snel op hoor! Ts geef je op voor het programma bonje met je buren! Meer van dit soort gevallen.

Zoals ik al zei. Ik zou een tijdelijke omheining plaatsen iets van het prikkeldraad af totdat het vervangen is. Zo nodig een bemiddelaar erbij halen.

yep daar ben ik het ook mee eens. Straks loopt het wel verkeerd af.

Chevano

Skygirl schreef:
Chevano schreef:

yep daar ben ik het ook mee eens. Straks loopt het wel verkeerd af.Sorry dubbel computer liep vast. :o
Laatst bijgewerkt door Chevano op 21-04-10 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahawa

Zeeuwtje68 schreef:
Skygirl schreef:

en prikkeldraad op ooghoogte zetten van haar paarden is wel normaal?? sorry hoor no way :(

90% van de weides in NL is omheind met prikkeldraad. Denk je nou echt dat die man daar bij stil heeft gestaan als leek?

mijnponynero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:38

Tjee weinig aan te doen :(:)
Denk dat alleen een schutting kan helpen :j

haflingertje

ziamara schreef:
Zeeuwtje68 schreef:

wat heeft die man verkeerd gedaan dan?
ja prikkeldraad in ZIJN tuin gezet.
als het een leek is, dan weet die toch neit dat dit gevaarlijk is voor paarden?

Nou dan moet je wel heel erg dom zijn om dat niet in te zien..
Een draad met prikkers eraan spannen op ooghoogte... :n

ziamara

ik snap nog steeds niet, waarom TS haar paarden niet voor 1 nacht in de stal heeft gezet?
aangezien morgen het hek al geplaatst/verhoogt word!

Stitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:39

Caira schreef:
maar je buurman heeft schijnbaar toch last, anders neemt hij die maatregel niet.

Meid in de tijd dat je hier reageert had je al 3x naar de buurman kunnen lopen voor een gesprek. Levert dat niets op dan zet je langs je paddock een schutting. Die kun je zo tweedehands van mp afhalen.

Er is een prachtige reclame op tv: en zo worden we allemaal een stukje asocialer. En ja dat klopt. We zijn niet tolerant meer, dat geldt voor hem, maar net zo goed voor jou. Waarom kan het er niet in dat hij misschien dit niet doet om je te treiteren maar omdat hij daadwerkelijk hinder van je paarden ondervindt.
Om antwoord op je vraag te geven: ja hij mag dit, want het is immers zijn eigen erf, en wij kunnen hier ook niets voor je doen. Alleen hooguit wat oeh en ahs roepen.

Erg netjes is het toch ook niet van de buurman? Mocht hij ergens last van hebbem gehad had hij net zo goed contact op kunnen nemen. Dan hadden ze het samen op kunnen lossen en had ze wellicht gewoon nog een hogere lint kunnen spannen. De buurman heeft nu gewoon zonder overleg een prikkeldraad gespannen wat gevaarlijk is voor de paarden, en wat ook nog eens behoorlijke buren ruzie kan opleveren. Nee erg netjes vind ik het niet van de buurman.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:39

Skygirl schreef:
funnyhorses schreef:
weer een typisch gevalletje afgunst pffff
Slaat idd nergens op om pindraad bij paarden te maken als erfafscheiding.
Wat mankeerd de mensen tegenwoordig toch,waarom word er nog zo weinig gepraat en getolereerd?Waarom moet iedereen gelijk het kwade in een ander zien en ga zo maar door.

Tis om moe van te worden,zo word het leven toch ook niet leuker?
Ik zou zeker even navragen wat je rechten in dit geval zijn,pindraad is best gevaarlijk en in die situatie ook totaal overbodig!

Heb je het nu over TS of de buurman? ;)

Ik denk namelijk echt dat de buurman dat prikkeldraad heeft geplaatst om te voorkomen dat de paarden aan de planten gingen zitten. :) Nogmaals, voor ander vee wordt prikkeldraad ook gebruikt. Waarom zou een leek ineens bedenken dat hij beter een lint kan plaatsten vanwege het gevaar terwijl je het om 90% van de weilanden nog ziet staan.

over beiden!
vaak blijft het bij elkaar vies aankijken terwijl als men recht op de man afstapt en op een aardige toon iets uitlegt of zegt dan valt het allemaal mee.
Wat die buurman doet is niet oke maar ts zou het ook op een andere manier kunnen proberen en wellicht kunnen ze er best samen uitkomen.

Tv programma's worden alleen maar rijk van elkaars afgunst,denk aan het programma bonje met de buren!