Elke dag haal ik de drollen en de natte plekken eruit en dan weer wat schoon vlas erbij. En als ik de bodem te dun vindt worden gooi ik er 1 a 2 pakken vlas bij zodat er weer een lekkere bodem in ligt.
Unkn0wn
Geplaatst: 18-04-10 16:12
Het is een echte viespeuk, dus elke dag mesten en opstrooien, 3 x in de week tot de bodem de natte plekken eruit
Angelatommy
Geplaatst: 18-04-10 19:20
Elke dag poep eruit en de natte plekken. & dan vers stroo erover heen. Ik doe vaak op vrijdag niet uitmesten. maar klein beetje stroo om wat te knabbelen. Zodat zaterdag alles eruit kan,nouja bijna alles.
& in de zomer doe ik altijd 1x in de week alles eruit en dan de grond helemaal schoonmaken. (want met die hitte gaat het plas altijd zo stinken... bleeeh)
EquiPhoto
Geplaatst: 21-04-10 08:20
Bij ons opt werk staan de paarden kniehoog int stro. Elke dag alle natte plekken er drollen eruit, en dan weer bijstrooien tot kniehoog. Tja, dure pensionstalling he
Ik haal elke dag de drollen en de natte plekken eruit. Mijn paard is best vies met zijn stal. Poept overal. Ook sopt hij zijn hooi in de bak en is het elke dag flink nat om zijn drinkbak. Dat haal ik er ook regelmatig uit, beetje stro erover en klaar.
Bij ons wordt elke dag gemest. Elke dag drollen en natte plekken en op zondag alleen de drollen (en als het echt een waterballet is dan ook de natte plekken)
ValentinoG
Geplaatst: 25-04-10 21:44
elke dag, mijn paard is een viespeuk
sander_lotte
Geplaatst: 26-04-10 17:11
Ik heb een heel propere pony, doet alles in 1 hoekje. Ik haal iedere dag de drollen eruit en de natte plek(plassen doet hij ook altijd op 1 plaats, dus moet niet lang zoeken ) Zo blijft de stal +/- 3 weken lang proper, dan gaat er weer een nieuw pak schavelingen bij. (de 'oude' schavelingen borstel ik naar de kant waar hij mest en plast, de nieuwe gooi ik op de plaats waar hij gaat liggen) Gaat prima zo, en pony is ook tevreden met een propere stal!
Ik kan de stal ook niet laten liggen, wegens ernstige rugproblemen kan/mag ik niet veel doen. Als ik het laat liggen, wordt het uitmesten veel te zwaar. Nu geef ik mijn pony eten, ondertussen mest ik de stal uit en we zijn tegelijk klaar en dan kan hij naar de wei.
Mijn pony is enkel een viespeuk in de winter(als de automatische drinkbak is afgesloten en er dus een drinkbak op de grond moet staan), iedere ochtend vind ik dan mest in zijn drinkbak! De drinkbak maar halfvol doen gaat ook niet want dan gooit hij die om.(en dan kan ik de stal leeghalen omdat het dan een zwembad is) Ik moet dus iedere dag de drinkbak vol doen en de volgende ochtend weer weggieten... Jeetje wat ben ik blij als die vrieskou voorbij is!
gelijk zodra ik wat zie liggen (staan aan huis), natte plekken 1 x per dag
corine_95
Geplaatst: 26-04-10 21:14
meestal 1 keer per week of om de 5 dagen en als het echt een bende is dan ruim ik het direct ff op
pieteritus
Geplaatst: 26-04-10 21:17
Iedere dag mest ik wel uit. Als ze 's zomers 24/7 buitenstaan, dan mest ik eens per 3 dagen de wei uit (of sleep hem). Bijstrooien doe ik ééns per week, in de zomer niet, want dan staan ze bijna niet binnen. Dan als het droog is nog eens iedere dag sproeien (nu ook al) en loop ik de weide na op ongeregeldheden.
Sanne2000
Geplaatst: 27-04-10 15:45
Elke dag alles eruit! Hij loopt overal doorheen dus binnen mum van tijd is zijn stal een mesthoop! Helaas..
Ik mest elke dag uit. Mijn paard heeft strokorrels in d'r box en staat overdag buiten dus zoveel ligt er ook nooit in. Ook plast en mest ze meestal op één en dezelfde plekken dus is het er zo uit. Paar minuutjes en ze heeft weer een schone box.
Iedere dag haal ik de mest en eventueel natste plekken eruit. En dan 1 keer per week haal ik de onderlaag eruit. Iedere dag strooi ik op
Tov
Geplaatst: 13-12-10 17:56
Iedere dag de mestballen eruit of als het heel weinig is even in de hoek, en de volgende dag eruit. Mijn paard vermaald zijn mest,door dat hij eroverheen loopt, dus vaak vind ik erg weinig terug. Omdat hij veel hooi eet ( geeft mooie droge mest)en het een buitenstal is blijft de bovenlaag goed droog. Gemiddeld een keer in de week haal ik de natte plekken eruit. Met mooi weer en vorst hoef ik minder vaak de natte plekken te verwijderen, dan als het regent. Ik strooi iedere dag ruim op met vlas. Ik heb gemerkt dat als je zuinig strooit, je uiteindelijk met een natte stal komt te zitten, je dus vaker veel moet verwijderen en aanvullen, en je per saldo niets goedkoper uitbent.
Elin_
Geplaatst: 13-12-10 17:57
__Kirsten__ schreef:
Elke dag, en dan alles.(bijhalfe wat nog schoon is) En word ook elke dag vers stroo bij gedaan.
zelfde verhaal hier
gretoes
Geplaatst: 13-12-10 17:57
elke dag, in ieder geval de mest, en wanneer nodig de natte plekken, dat is denk ik 3 keer per week.
just_kiki
Geplaatst: 13-12-10 17:58
word gedaan, maar ze worden elke dag gemest en elke dag 1x opgestrooid. (bij viespeuken 2x)
Elke dag, drollen en natte plekken. Met extreem weer als sneeuw, ijzel komt ze minder dan een halve dag buiten en dan mest ik 2x pd uit.
Heb er dan erg weinig werk van en het lijkt me voor het paard ook wel fijn
Duke
Geplaatst: 13-12-10 18:03
Zo, een hoop 'elke dag'...
Ik mest mijn stallen 1x per week uit. Ze krijgen iedere dag een paar plakken stro en worden de stallen mee opgstrooid. De voorzijde van de stallen wordt schoongeveegd (daar staan ze te eten en komt het hooi). Nu heb ik ruimere stallen dan de gemiddelde stal. En ze staan de hele dag buiten. Dus meer uitmesten is ook niet nodig. Ze staan lekker droog en schoon 's nachts.